Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst
Even een vraag aan de (ATU) deskundigen,

komen er in de zomer andere velgen, of zijn winter en zomer velgen het zelfde alleen met een laklaagje meer?

Wij willen absoluut geen reclame maken voor ATU, maar ongetwijfeld zullen er in 2011 weer mooie zomervelgen aangeboden worden.

Dus er is gewoon een winter- en zomercollectie. Alhoewel sommige velgen het hele seizoen gebruikt kunnen worden.

Geplaatst

O ja ?

Dan moeten ze bij de ANWB maar eens beter leren vertalen !

Zie hier de ADAC tekst:

Auch wenn die StVO lediglich eine Restprofiltiefe von 1,6 mm vorschreibt, sollten Winterreifen eine Profiltiefe von 4 mm nicht unterschreiten.

Nur so haben die wichtigen Lamellen noch den entscheidenden Grip.

Deze tekst (november 2010) is te vinden op:

http://www.adac.de/_mm/pdf/Winterreifenverordnung_49073.pdf

Het is wel belangrijk dat we goed communiceren en juiste informatie delen.

Zo ontstaan onzekerheden !

Als je logisch nadenkt, is een winterband met een profieldiepte van 1,6 mm, absoluut waardeloos. probeer het maar eens in de sneeuw.

Winterbanden met een profieldiepte lager dan 1,6 worden in Duitsland als "zomerband" gezien.

Rij voorzichtig allemaal !!

Geplaatst
Het profiel moet minimaal 1,6 mm zijn, aanbevolen wordt 4 mm.
4 mm wordt in Duitsland niet "aanbevolen" maar een minimale profieldiepte van 4 mm is verplicht !!

O ja ?

Dan moeten ze bij de ANWB maar eens beter leren vertalen !

Zie hier de ADAC tekst:

Auch wenn die StVO lediglich eine Restprofiltiefe von 1,6 mm vorschreibt, sollten Winterreifen eine Profiltiefe von 4 mm nicht unterschreiten.

Nur so haben die wichtigen Lamellen noch den entscheidenden Grip.

En wat staat er dus ?

Dat de wetgeving wel een minimiale profieldiepte verplicht stelt, maar dat winterbanden beter niet onder de 4mm zouden moeten komen.

Alleen dan hebben de speciale lamellen van de winterbanden hun nut.

Het is wel belangrijk dat we goed communiceren en juiste informatie delen.

Zo ontstaan onzekerheden !

Als je logisch nadenkt, is een winterband met een profieldiepte van 1,6 mm, absoluut waardeloos. probeer het maar eens in de sneeuw.

Helemaal mee eens Machiel, goede communicatie is belangrijk.

Het is net als met de verlichting, je bent in de polder niet verplcht om verlichting te voeren overdag, maar het is wel aan te raden om goedzichtbaar te zijn.

Dave

Geplaatst
Voor gewone personenwagens is er een band die Michelin Alpin A4! heet. Of die Alpin A4 te krijgens in 18 inch, dat weet ik niet.

Ok ik snap het, de oude a3 serie is nu vervangen door de a4..

Maar wat ik me nog afvroeg is wat het verschil dan is tussen de "michelin Alpin" en de "Primacy Alpin" en "Pilot alpin"...? is dat alleen de maat dan ofzo?

Is er verder veel verschil te merken tussen winterbanden op 17inch of winterbanden op 18inch velgen?

Geplaatst

Bij deze raadt ik iedereen Kumho I'ZEN KW17 banden aan.

Hier in Polen liggen er bergen sneeuw en ik rij er als een trein doorheen met mijn vengatje, en dan zie ik al die boze mensen die probleemen hebben om vooruit te komen, haha.

Dankzij deze site: http://www.kiesdenieuweband.nl/

ben ik er achter gekomen, en ze waren nog goedkoop ook!!!

• 2 jaar later...
Geplaatst

Wie weet waar ik ventieldoppen kan kopen met markeringen waar ze gezeten hebben.

Geplaatst

Wie weet waar ik ventieldoppen kan kopen met markeringen waar ze gezeten hebben.

Bij Halfords voor ik meen € 4,95. En in Duitsland bij ATU (Auto Teile Unger), zie hier! Zij hebben ook vestigingen in NL.

En natuurlijk bij www.conrad.nl.

Suc6 ermee!

Geplaatst

Bij de kantoorhandel kun je kartonnen labeltjes krijgen met touwtjes of elastiekjes.

Ben je voor <1 euro klaar.

Vetkrijtje voor RA/RV/LA/LV op zijkant, ca 0,20 Eu doet het ook :wink:

Geplaatst

Bij de kantoorhandel kun je kartonnen labeltjes krijgen met touwtjes of elastiekjes.

BARBAAR!

Geplaatst

Nee, die bedoel ik niet. Ik bedoel meer de ventieldopjes met (in het Duits) letters erop (zie foto). Mogelijk dat die nu uit het assortiment zijn.

BTW! Filters gekocht en geplaatst op de C1. Nog geen tien minuten knutselen en het zat erin. Bedankt!

naamloos-1_zps96c496f2.png

Geplaatst

Nederlands weer en winterbanden: winterbanden erop; dan 8 dagen zomerbanden want boven de 7 graden en dan weer paar weken winterbanden.

Nee, blij dat ik all-seasons banden heb. Altijd goed.

• Like 1
Geplaatst

Ik heb al 100.000 km in 2 autos rijervaring met all seasons en bevallen me goed in zomer en winter. Het is een compromis, maar is dat niet wat het nederlandse weer ook is? Nooit echt (lang) winterse omstandigheden.

Geplaatst

hou het simpel ; met een stukje krijt aan de achterkant van de velg schrijven waar de band zat lukt ook.

Alex

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...