R.J. Geplaatst 7 Februari, 2023 Geplaatst 7 Februari, 2023 Vanmorgen ruiten krabben. De binnenkant van de ramen waren ontzettend vochtig. Lag een hele waas vocht op de ramen. Is dat typisch iets voor de Niro? Quote
HenkM Geplaatst 7 Februari, 2023 Geplaatst 7 Februari, 2023 2 uur geleden, zei R.J.: Is dat typisch iets voor de Niro? Lijkt me niet. E.e.a. is afhankelijk van de hoeveelheid vocht in de auto t.o.v. de buiten temperatuur. Wanneer je een warme vochtige auto parkeerd bij een lage buitentemperatuur dan zal het vocht (aan de binnenkant) op de ruiten condenseren. Simpele natuurkunde. Natuurkunde trekt zich niets aan van het merk of type auto. 1 Quote
SmurfenB Geplaatst 7 Februari, 2023 Geplaatst 7 Februari, 2023 9 minuten geleden, zei HenkM: Lijkt me niet. E.e.a. is afhankelijk van de hoeveelheid vocht in de auto t.o.v. de buiten temperatuur. Wanneer je een warme vochtige auto parkeerd bij een lage buitentemperatuur dan zal het vocht (aan de binnenkant) op de ruiten condenseren. Simpele natuurkunde. Natuurkunde trekt zich niets aan van het merk of type auto. Eens. Maar dat is wel vocht die ergens vandaan komt: Er zit bijvoorbeeld vaak een natte hond in auto of er is ergens een water lekkage. Of het vocht gaat nergens heen omdat de auto weinig warm gestookt wordt, of weinig gereden wordt. Quote
Moos Geplaatst 12 Februari, 2023 Geplaatst 12 Februari, 2023 Ik heb menig maal een vochtige doek achtergelaten, dit was bij mij al voldoende om de volgende ochtend een waas op de voor ruit te hebben. doek weg gehaald daarna geen problemen meer. Quote
Kekke-auto Geplaatst 26 Februari, 2023 Geplaatst 26 Februari, 2023 Mijn Niro is altijd kurkdroog, nooit problemen mee gehad. Quote
Robbert Jan Geplaatst 3 Maart, 2023 Geplaatst 3 Maart, 2023 Gebruik ook in de winter zo nu dan je airco. Deze onttrekt ook vocht uit het interieur. Quote
Robbert Jan Geplaatst 3 Maart, 2023 Geplaatst 3 Maart, 2023 Gebruik ook in de winter zo nu dan je airco. Deze onttrekt ook vocht uit het interieur. Quote
HenkM Geplaatst 4 Maart, 2023 Geplaatst 4 Maart, 2023 14 uur geleden, zei Robbert Jan: Gebruik ook in de winter zo nu dan je airco. En zet deze ca 10 minuten voor aankomst uit zodat de condensor droog is als de auto wordt geparkeerd (anders zorgt dit vocht alsnog voor beslagen ruiten). 1 Quote
Murcielaygo Geplaatst 4 Maart, 2023 Geplaatst 4 Maart, 2023 En zet deze ca 10 minuten voor aankomst uit zodat de condensor droog is als de auto wordt geparkeerd (anders zorgt dit vocht alsnog voor beslagen ruiten).Je bedoelt de verdamper neem ik aan.De condensor zit voor de radiateur.Overigens zal de A/C het onder de 4°C waarschijnlijk al niet meer doen, daar is niks aan te doen, maar een eigenschap van A/C. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.