Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vanmorgen ruiten krabben. De binnenkant van de ramen waren ontzettend vochtig. Lag een hele waas vocht op de ramen. Is dat typisch iets voor de Niro?

Geplaatst
2 uur geleden, zei R.J.:

Is dat typisch iets voor de Niro?

Lijkt me niet. E.e.a. is afhankelijk van de hoeveelheid vocht in de auto t.o.v. de buiten temperatuur.

Wanneer je een warme vochtige auto parkeerd bij een lage buitentemperatuur dan zal het vocht (aan de binnenkant) op de ruiten condenseren. Simpele natuurkunde.

Natuurkunde trekt zich niets aan van het merk of type auto.

• Like 1
Geplaatst
9 minuten geleden, zei HenkM:

Lijkt me niet. E.e.a. is afhankelijk van de hoeveelheid vocht in de auto t.o.v. de buiten temperatuur.
Wanneer je een warme vochtige auto parkeerd bij een lage buitentemperatuur dan zal het vocht (aan de binnenkant) op de ruiten condenseren. Simpele natuurkunde.
Natuurkunde trekt zich niets aan van het merk of type auto.

Eens.

Maar dat is wel vocht die ergens vandaan komt: Er zit bijvoorbeeld vaak een natte hond in auto of er is ergens een water lekkage.
Of het vocht gaat nergens heen omdat de auto weinig warm gestookt wordt, of weinig gereden wordt.

Geplaatst

Ik heb menig maal een vochtige doek achtergelaten, dit was bij mij al voldoende om de volgende ochtend een waas op de voor ruit te hebben. doek weg gehaald daarna geen problemen meer.

• 2 weken later...
Geplaatst
14 uur geleden, zei Robbert Jan:

Gebruik ook in de winter zo nu dan je airco.

En zet deze ca 10 minuten voor aankomst uit zodat de condensor droog is als de auto wordt geparkeerd (anders zorgt dit vocht alsnog voor beslagen ruiten).

• Like 1
Geplaatst
En zet deze ca 10 minuten voor aankomst uit zodat de condensor droog is als de auto wordt geparkeerd (anders zorgt dit vocht alsnog voor beslagen ruiten).

Je bedoelt de verdamper neem ik aan.
De condensor zit voor de radiateur.

Overigens zal de A/C het onder de 4°C waarschijnlijk al niet meer doen, daar is niks aan te doen, maar een eigenschap van A/C.
  • Thanks 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...