JosV Geplaatst 9 Juli, 2025 Geplaatst 9 Juli, 2025 Op 3-7-2025 om 18:27, zei Rob18: Vandaag bij de dealer geweest en zij zijn ook het spoor bijster. Over het algemeen krijgen zij wel eerder de updates dan op de site, maar vooralsnog hebben zij niets nieuws. En als je niet de laatste versie hebt kan je ook geen OTA abonnement nemen. De juli 2025 update is inmiddels beschikbaar als download op de officiële site https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeList Quote
Kawamaup Geplaatst 9 Juli, 2025 Topic Starter Geplaatst 9 Juli, 2025 11 uur geleden, zei JosV: De juli 2025 update is inmiddels beschikbaar als download op de officiële site https://update.kia.com/EU/NL/updateNoticeList Tweede eindelijk..zou dit dan betekenen dat als je nog nooit een OTA hebt gehad dat deze dan automatisch gepusht gaat worden? Ik hoop het wel want dat scheelt weer een hoop gehannes met een download en een usb stick Quote
Kawamaup Geplaatst 9 Juli, 2025 Topic Starter Geplaatst 9 Juli, 2025 Ja ja mensen!...de 1e OTA is een feit IMG20250709202651.heic Quote
Babbelz Geplaatst 13 Juli, 2025 Geplaatst 13 Juli, 2025 Ik zie en lees het overal, echter blijft het bij mijn Kia op OTA vlak nog heel stil, Kia connect & live zijn actief, maar het knopje bijwerken blijft grijs. Quote
Kawamaup Geplaatst 13 Juli, 2025 Topic Starter Geplaatst 13 Juli, 2025 1 uur geleden, zei Babbelz: Ik zie en lees het overal, echter blijft het bij mijn Kia op OTA vlak nog heel stil, Kia connect & live zijn actief, maar het knopje bijwerken blijft grijs. Wellicht je 2 gratis OTA updates al gehad? Quote
HenkM Geplaatst 13 Juli, 2025 Geplaatst 13 Juli, 2025 (aangepast) "To OTA or not to OTA, that's the question"... Ik heb mijn 2 (gratis) OTAatjes gehad. 1 echte en een "neppert" waar alleen de firmware is geupdate, de kaart blijkbaar niet (die heb ik er afgelopen week lekker gratis opgezet middels een ouderwets USB stikje). Ik denk niet dat er ook maar iemand is die mij kan overtuigen om €89,- te betalen voor de volgende 2 updates terwijl de USB updates gratis zijn en minimaal 7 jaar zullen blijven. Het kaart materiaal is sowieso niet al te "actueel", daar zal een snellere release via OTA niets uitmaken (lang leve CarPlay / Andoid auto). Normaliter geraak ik altijd wel op de plek van bestemming met het KIA Navi systeem en gebruik ik zelden CarPlay. Ik stam nog uit de tijd van papieren kaarten en het stratenboek dus ik vind het al snel prima 13 Juli, 2025 aangepast door HenkM 1 Quote
Babbelz Geplaatst 14 Juli, 2025 Geplaatst 14 Juli, 2025 19 uur geleden, zei Kawamaup: Wellicht je 2 gratis OTA updates al gehad? Lijkt me niet, het is een my25 dus dit is de eerste update die beschikbaar is gekomen, ik heb de auto nieuw sinds december 24, en het lijkt me als ik al een update zou krijgen ik een melding op scherm zou moeten krijgen. Dus voor mijn idee heb ik nog recht op de 2 ota updates dit jaar Maar anders duw ik de usb stick wel een keer in, maar vreemde functionaliteit blijft het de OTA, wellicht sta ik in de wachtrij. Quote
Kawamaup Geplaatst 14 Juli, 2025 Topic Starter Geplaatst 14 Juli, 2025 4 uur geleden, zei Babbelz: Lijkt me niet, het is een my25 dus dit is de eerste update die beschikbaar is gekomen, ik heb de auto nieuw sinds december 24, en het lijkt me als ik al een update zou krijgen ik een melding op scherm zou moeten krijgen. Dus voor mijn idee heb ik nog recht op de 2 ota updates dit jaar Maar anders duw ik de usb stick wel een keer in, maar vreemde functionaliteit blijft het de OTA, wellicht sta ik in de wachtrij. Ik kreeg ook geen melding maar wellicht rij je te korte stukjes. Ik moest ook wel een kwartier wachten voordat ik opeens het scherm kreeg waaruit ik opmaakte dat hij ging updaten. Overigens. Dat duurt ook nog steeds want het is best wel wat GB's dus ben benieuwd wanneer die OTA eindelijk helemaal binnen is Quote
Kawamaup Geplaatst 14 Juli, 2025 Topic Starter Geplaatst 14 Juli, 2025 22 minuten geleden, zei Kawamaup: Ik kreeg ook geen melding maar wellicht rij je te korte stukjes. Ik moest ook wel een kwartier wachten voordat ik opeens het scherm kreeg waaruit ik opmaakte dat hij ging updaten. Overigens. Dat duurt ook nog steeds want het is best wel wat GB's dus ben benieuwd wanneer die OTA eindelijk helemaal binnen is Speaking about the Devil... Quote
Thecure Geplaatst 15 Juli, 2025 Geplaatst 15 Juli, 2025 Het updater programma geeft nu ook de EV modellen van MY 23-24 en 25 aan. Echter als ik de my23-24 update op een usb stick zetten, blijft hij weergeven ' mediabestanden niet gevonden'. De bijwerken knop blijft grijs. Hebben meer mensen deze ervaring? Quote
Kawamaup Geplaatst 15 Juli, 2025 Topic Starter Geplaatst 15 Juli, 2025 9 uur geleden, zei Thecure: Het updater programma geeft nu ook de EV modellen van MY 23-24 en 25 aan. Echter als ik de my23-24 update op een usb stick zetten, blijft hij weergeven ' mediabestanden niet gevonden'. De bijwerken knop blijft grijs. Hebben meer mensen deze ervaring? Vreemd. Volgens mij zijn alle modellen nu te updaten. Check even wanneer je auto is geproduceerd. Het jaar van afgifte is niet perse het MY. Wellicht heb je toch een verkeerde versie? Quote
MarcelE Geplaatst 16 Juli, 2025 Geplaatst 16 Juli, 2025 Zoals ook al eerder vermeld, kan het soms even duren (tot wel 10 minuten) voordat je kunt updaten. Het systeem kijkt eerst naar mediabestanden, als in MP3, en daarna pas naar update-bestanden. Bij mij duurde het ook even. Daarna was het ongeveer 45 minuten werk. Laat ook het downloadprogramma je USB-stick formatteren en de bestanden kopieren. Ik heb ze ooit wel eens zelf gekopieerd, toen kreeg ik foutmeldingen. Quote
Thecure Geplaatst 17 Juli, 2025 Geplaatst 17 Juli, 2025 (aangepast) 21 uur geleden, zei MarcelE: Zoals ook al eerder vermeld, kan het soms even duren (tot wel 10 minuten) voordat je kunt updaten. Het systeem kijkt eerst naar mediabestanden, als in MP3, en daarna pas naar update-bestanden. Bij mij duurde het ook even. Daarna was het ongeveer 45 minuten werk. Laat ook het downloadprogramma je USB-stick formatteren en de bestanden kopieren. Ik heb ze ooit wel eens zelf gekopieerd, toen kreeg ik foutmeldingen. Had gisteren een rit van een uur, deze gehele rit heb ik de stick erin laten zitten, maar helaas werd de updateknop niet actief. De auto is van 2024, dus MY23-24 lijkt mij de juiste keuze. Ik zal eerst eens een andere USB stick proberen, en als dat niet werkt, probeer ik MY22 te selecteren. Ik ben bang dat de foutmelding die ik elke keer krijg bij het aanzetten van de auto roet in het eten gooit: "De huidige versie is nieuwer dan de update" Ik weet nog steeds niet waar hij die update vandaan probeert te halen of dat er iets in het geheugen staat. De dealer weet er ook geen raad mee. 17 Juli, 2025 aangepast door Thecure Quote
Kawamaup Geplaatst 17 Juli, 2025 Topic Starter Geplaatst 17 Juli, 2025 De versie voor MY24 proberen?of auto resetten naar fabrieksinstellingen door de dealer Quote
MarcelE Geplaatst 17 Juli, 2025 Geplaatst 17 Juli, 2025 8 uur geleden, zei Thecure: Had gisteren een rit van een uur, deze gehele rit heb ik de stick erin laten zitten, maar helaas werd de updateknop niet actief. De auto is van 2024, dus MY23-24 lijkt mij de juiste keuze. Ik zal eerst eens een andere USB stick proberen, en als dat niet werkt, probeer ik MY22 te selecteren. Ik ben bang dat de foutmelding die ik elke keer krijg bij het aanzetten van de auto roet in het eten gooit: "De huidige versie is nieuwer dan de update" Ik weet nog steeds niet waar hij die update vandaan probeert te halen of dat er iets in het geheugen staat. De dealer weet er ook geen raad mee. Ik zou bijna aanbieden om mijn stick eens te proberen. Mocht je in de buurt van Almere wonen. Ik heb afgelopen zondag mijn update gedaan, zonder problemen. Quote
Thecure Geplaatst 25 Juli, 2025 Geplaatst 25 Juli, 2025 Dat is erg aardig aangeboden Marcel. Alleen woon ik helaas niet in de buurt. Krijg jij dan ook eerst de melding 'geen mediafiles gevonden op usb'? Ik heb al een andere usb stick geprobeerd, en inmiddels alle selecties geprobeerd: MY22, MY23-24 en MY25. Bij allemaal geen resultaat. Ik denk dat het probleem echt zit in dat hij ergens nog een update ziet, omdat ik elke keer die melding 'huidige versie is nieuwer dan de update' krijg na het inschakelen van de auto. Maar waar hij die update vandaan haalt, is mij een raadsel. De dealer weet er blijkbaar ook geen raad mee. Ik heb het al eerder aangegeven bij de 30.000 km beurt, en laatst nog toen hij erheen moest voor een schroef in de band. Ik kan ook nergens op internet vinden dat er meer mensen zijn die last hebben van deze melding en wat de oplossing is. Quote
MarcelE Geplaatst 28 Juli, 2025 Geplaatst 28 Juli, 2025 (aangepast) Ja die melding krijg ik inderdaad ook. Dan laat ik de USB zitten en dan krijg je uiteindelijk de melding van de update. Soms is dat na 5 minuten, soms ook na 10 minuten. Ik gebruik altijd deze USB van SanDisk 28 Juli, 2025 aangepast door MarcelE 1 Quote
Kawamaup Geplaatst 1 September, 2025 Topic Starter Geplaatst 1 September, 2025 Nou zeg..gisteravond plots blij verrast. nog een software update (20260605 dacht ik) met jawel een nieuwe kaartupdate (beginnend met versienr18 en ja..nieuwe wegen staan er op en worden toegepast...top dus). als klap op de vuurpijl ook semi-google integrated met meer dan 250 miljoen POI's en betere navigatie...mij is grote blij want dat betekent met up to date kaarten op vakantie naar zuid-italie...ik heb er helemaal zin in. Quote
MarcelE Geplaatst 17 September, 2025 Geplaatst 17 September, 2025 Nu zie ik in de app dat er weer een update is, van 2025-09-09. Ben ik alweer aan het downloaden en ga ik er maar weer opzetten. Quote
Willy Kleersnijder Geplaatst 17 September, 2025 Geplaatst 17 September, 2025 Welke app? Kia Connect of mijn Kia? En welk model Kia? Ik zie niets staan Quote
Willy Kleersnijder Geplaatst 17 September, 2025 Geplaatst 17 September, 2025 57 minuten geleden, zei MarcelE: Nu zie ik in de app dat er weer een update is, van 2025-09-09. Ben ik alweer aan het downloaden en ga ik er maar weer opzetten. Welke app en model Kia? Ik zie niets staan Quote
Willy Kleersnijder Geplaatst 17 September, 2025 Geplaatst 17 September, 2025 1 uur terug, zei MarcelE: Nu zie ik in de app dat er weer een update is, van 2025-09-09. Ben ik alweer aan het downloaden en ga ik er maar weer opzetten. Quote
HenkM Geplaatst 17 September, 2025 Geplaatst 17 September, 2025 5 uur geleden, zei Willy Kleersnijder: Welke app en model Kia? Ik zie niets staan De app op de PC geeft idd een nieuwe(re) versie. Installatie ging foutloos. Verder (nog) niet echt getest. Zag alleen dat de instellingen voor snelheidscamera's bij mij (nog) "ge-greyed" zijn (niet te selecteren). De tijd zal het leren. Quote
Willy Kleersnijder Geplaatst 17 September, 2025 Geplaatst 17 September, 2025 28 minuten geleden, zei HenkM: De app op de PC geeft idd een nieuwe(re) versie. Installatie ging foutloos. Verder (nog) niet echt getest. Zag alleen dat de instellingen voor snelheidscamera's bij mij (nog) "ge-greyed" zijn (niet te selecteren). De tijd zal het leren. Oké bedankt, zal morgen even kijken Quote
MarcelE Geplaatst 18 September, 2025 Geplaatst 18 September, 2025 16 uur geleden, zei Willy Kleersnijder: Welke app? Kia Connect of mijn Kia? En welk model Kia? Ik zie niets staan In de Navigation Updater op een PC: Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.