Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

vorige week vrijdag bij de dealer geweest. de behulpzame medewerker van de servicebalie stond al met  zijn USB stick klaar. hij zei dat het afgelopen week al meermalen succesvol was gelukt om een auto te update. jullie voelen hem al aankomen..helaas pindakaas!

wat blijkt, er is voor mijn Niro HEV MY25 nog helemaal geen update beschikbaar. de update die i k heb gedownload is voor de NIRO HEV MY23 en dat is nou net niet de bedoeling...

Ik zie dat er op de site van Kia inmiddels wel per 4 maart een update beschikbaar is maar die is kennelijk voor de cCCnc versie (ofzoiets) van de EV3. rare is wel dat wanneer je dan naar de modellenlijst kijkt, er weer gerefereerd wordt naar de update van juni 2024 en dat dit inderdaad alleen een update is voor o.a. de NIRO HEV modellen t/m MY23 en de EV en PHEV modellen MY24. ik vindt dit toch een bizar verhaal en vraag me af wanneer er dan een update voor de MY25 modellen komt. voorlopig blijven we het dus doen met een versie van maart 2024.

als er mensen zijn die

Geplaatst

Hallo,

Dit bericht kwam ik tegen,van iemand, in een Kia groep op Facebook,dit zal waarschijnlijk de oorzaak zijn:

"Dealer zegt dat er al een paar weken een grote server uitligt in frankfurt en de update  niet op te lossen is zolang die server niet werk."

Geplaatst
Op 20-3-2025 om 15:29, zei Willy Kleersnijder:

Hallo,

Dit bericht kwam ik tegen,van iemand, in een Kia groep op Facebook,dit zal waarschijnlijk de oorzaak zijn:

"Dealer zegt dat er al een paar weken een grote server uitligt in frankfurt en de update  niet op te lossen is zolang die server niet werk."

Oooh joh, dat zou inderdaad wel het een en ander kunnen verklaren. Thx voor de news tip. Wel bizar dan dat er voor met name de EV3 en iets oudere modellen Niro etc wel een update beschikbaar is maar goed, dit zou absoluut een verklaring kunnen zijn.

Welke FB groep was dit?

• 3 weken later...
Geplaatst

Dit probleem heb ik ook, EV 2024. Waneer ik de usb erin steek meteen de melding 'geen mediabestanden gevonden '. En ota updates werken niet. Tijdje terug de dealer Wensink gemaild maar nog geen antwoord. 

Geplaatst
29 minuten geleden, zei Thecure:

Dit probleem heb ik ook, EV 2024. Waneer ik de usb erin steek meteen de melding 'geen mediabestanden gevonden '. En ota updates werken niet. Tijdje terug de dealer Wensink gemaild maar nog geen antwoord. 

Ben heel benieuwd en blij dat ik niet de enige ben.

Persoonlijk ben ik enigzins licht geïrriteerd omdat je als merk claimt 2x per jaar een update te verzorgen om dan vervolgens je nieuw geproduceerde auto's vanaf t moment van produceren niet meer hebt voorzien van een software update. Dan is er of iets groots gaande in softwarepakketten land bij Kia, of je hebt je zaken niet voor elkaar. Ik hoop nog steeds dat ze tT overgaan naar TomTom waar vorig jaar sprake van was.

Succes met wachten 

Geplaatst
18 minuten geleden, zei Kawamaup:

Ben heel benieuwd en blij dat ik niet de enige ben.

Persoonlijk ben ik enigzins licht geïrriteerd omdat je als merk claimt 2x per jaar een update te verzorgen om dan vervolgens je nieuw geproduceerde auto's vanaf t moment van produceren niet meer hebt voorzien van een software update. Dan is er of iets groots gaande in softwarepakketten land bij Kia, of je hebt je zaken niet voor elkaar. Ik hoop nog steeds dat ze tT overgaan naar TomTom waar vorig jaar sprake van was.

Succes met wachten 

De 2 keer gratis OTA update gaat ook verdwijnen (misschien is dat al zo?) ,en er komt een abbonement voor terug.

Wat betreft de navi update,die komt voor de overige modellen;wat ik gehoord heb, uit in April

• 2 weken later...
Geplaatst

Hallo, bij mij gaat er ook iets mis. Ik heb de laatste versie voor mijn SG2 MY25 op een ExFat geformatteerde USB stick gezet. Zodra ik deze in de Niro steek en ga naar het update menu zie ik dat de knop "bijwerken" greyed out is, ik kan er dus niet op tikken..

Iemand een idee?

Mvg Johan

Geplaatst
25 minuten geleden, zei JohanB:

Hallo, bij mij gaat er ook iets mis. Ik heb de laatste versie voor mijn SG2 MY25 op een ExFat geformatteerde USB stick gezet. Zodra ik deze in de Niro steek en ga naar het update menu zie ik dat de knop "bijwerken" greyed out is, ik kan er dus niet op tikken..

Iemand een idee?

Mvg Johan

Heb je niet per ongeluk de stick er weer té snel uitgehaald? Meestal moet je daarmee even wachten, en de usb stick iets langer er in laten zitten.

Geplaatst
4 minuten geleden, zei Willy Kleersnijder:

Heb je niet per ongeluk de stick er weer té snel uitgehaald? Meestal moet je daarmee even wachten, en de usb stick iets langer er in laten zitten.

Het schijnt volgens de Kia update pagina zo te zijn dat er in april een update komt voor alle 5Wgen modellen (ofzoiets) komt..dat zou dan ook voor de my24 en MY25 modellen Hev zijn. Ik wacht het dus nog even af ..de MY23 update werkt in ieder geval niet in in min MY25 versie en heeft ook een geprijsde bijwerken knop

Geplaatst
1 uur terug, zei Kawamaup:

Het schijnt volgens de Kia update pagina zo te zijn dat er in april een update komt voor alle 5Wgen modellen (ofzoiets) komt..dat zou dan ook voor de my24 en MY25 modellen Hev zijn. Ik wacht het dus nog even af ..de MY23 update werkt in ieder geval niet in in min MY25 versie en heeft ook een geprijsde bijwerken knop

Screenshot_20250404-181643_Facebook.jpg

Geplaatst
7 uur geleden, zei Willy Kleersnijder:

Ik heb de usb stick er inderdaad niet al te lang in laten zitten.. zal het komende week nog eens proberen, dan met wat meer geduld;)

• 1 maand later...
Geplaatst
Op 21-4-2025 om 18:00, zei Willy Kleersnijder:

Screenshot_20250404-181643_Facebook.jpg

Iemand met een MY24 of MY25 de update al binnen? De zakelijke Niro MY23 heeft een update binnen gekregen van februari 25... afgelopen week in ieder geval nog geen OTA gepushte update ontvangen 

Geplaatst (aangepast)
Op 2-6-2025 om 13:00, zei Kawamaup:

Iemand met een MY24 of MY25 de update al binnen? De zakelijke Niro MY23 heeft een update binnen gekregen van februari 25... afgelopen week in ieder geval nog geen OTA gepushte update ontvangen 

Hier ook nog een 2024 update in een Niro EV MY23 (afgeleverd in april 2024).

Ik ben even gaan navragen bij Kia en het schijnt dat begin Juni 2025 de nieuwe update beschikbaar moet komen. Even afwachten dus.

Ik werd wel afgescheept met geen oplossing toen ik begon te vragen over de gratis twee OTA updates. KIA ziet wel dat mijn auto ouder is dan een jaar en heeft ook emails gestuurd dat ik de twee gratis updates reeds heb gebruikt. Het lijkt er echter op dat er helemaal geen 2 updates zijn uitgekomen sinds ik de auto in April 2024 in ontvangst heb genomen.

aangepast door Smartsys
  • Thanks 1
Geplaatst

Ik heb ook nog steeds geen update sinds ik de niro in maart 24 kreeg. Ook met de usb stick lukt het mij nog steeds niet.

Helaas wel nog elke keer de vervelende melding na het starten: "de huidige versie is nieuwer dan de update"

Geplaatst
49 minuten geleden, zei Thecure:

Ik heb ook nog steeds geen update sinds ik de niro in maart 24 kreeg. Ook met de usb stick lukt het mij nog steeds niet.

Helaas wel nog elke keer de vervelende melding na het starten: "de huidige versie is nieuwer dan de update"

Wat raar. Overigens heb ik die melding bij ons nog nooit gezien. Dat betekent dus wel dat het infotainment systeem dus wel ziet dat er iets nieuws beschikbaar is...ik heb via Amerikaanse Kia forums gelezen dat de langverwachte update voor de 2024 en 2025 modellen medio juni eindelijk beschikbaar komt...

Voor mij is juni wel een soort van deadline. Als eind juni nog steeds niks gepusht is ga ik terug naar de dealer en gaan ze het maar oplossingen verzinnen. Voor mijn part gaan ze voor de deur protesteren bij Kia Europa 😂

• 4 weken later...
Geplaatst (aangepast)
Op 5-6-2025 om 18:58, zei Kawamaup:

Wat raar. Overigens heb ik die melding bij ons nog nooit gezien. Dat betekent dus wel dat het infotainment systeem dus wel ziet dat er iets nieuws beschikbaar is...ik heb via Amerikaanse Kia forums gelezen dat de langverwachte update voor de 2024 en 2025 modellen medio juni eindelijk beschikbaar komt...

Voor mij is juni wel een soort van deadline. Als eind juni nog steeds niks gepusht is ga ik terug naar de dealer en gaan ze het maar oplossingen verzinnen. Voor mijn part gaan ze voor de deur protesteren bij Kia Europa 😂

Heeft er al iemand met een MY25 model een (OTA) update ontvangen? April is inmiddels al een tijdje voorbij, de beloftes van medio juni kunnen ook de prullenbak in en op de update site van Kia is het doodstil.

Ik gok zomaar dat de dealer hier ook geen uitsluitsel over gaat geven.

Weet iemand of er iets van nieuws is omtrent het uitblijven van een update? Ik hoor het heel graag voordat ik ietwat gefrustreerd naar de dealer stap

aangepast door Kawamaup
Cijfertje verkeerd
Geplaatst (aangepast)

Ik heb gisteren toevallig contact gehad hierover met KIA.nl. Er is nog geen releasedatum bekend. Zowel via de app niet als via OTA. Ik zei dat de huidige software al en jaar oud is, kreeg ik als reactie: "sja...". :-(

aangepast door MarcelE
  • Sad 1
Geplaatst
5 uur geleden, zei MarcelE:

Ik heb gisteren toevallig contact gehad hierover met KIA.nl. Er is nog geen releasedatum bekend. Zowel via de app niet als via OTA. Ik zei dat de huidige software al en jaar oud is, kreeg ik als reactie: "sja...". :-(

Vandaag bij de dealer geweest en zij zijn ook het spoor bijster. Over het algemeen krijgen zij wel eerder de updates dan op de site, maar vooralsnog hebben zij niets nieuws. En als je niet de laatste versie hebt kan je ook geen OTA abonnement nemen.

Geplaatst
1 uur terug, zei Rob18:

Vandaag bij de dealer geweest en zij zijn ook het spoor bijster. Over het algemeen krijgen zij wel eerder de updates dan op de site, maar vooralsnog hebben zij niets nieuws. En als je niet de laatste versie hebt kan je ook geen OTA abonnement nemen.

Eigenlijk toch bizar dit ..ik rijd in een auto die waarschijnlijk ergens in mei van vorig jaar is geproduceerd en uiteindelijk in november 24 op kenteken is gezet...onze software is dus van maart 24. Je zou zeggen dat er dan gewoon een update binnen moet zijn gekomen. Ik heb via mijn werk nu een Niro van mei 25. Die heeft een update van februari 25 in het systeem staan...je zou dus zeggen dat die dan ook voor de modellen van 2024 beschikbaar moet zijn. Volgens de dealer en Kia com heb ik overigens een MY25 (minder pk's dus)....zou er niet iets mogelijk zijn met een massale claim of klacht bij Kia Europe?

Geplaatst

Ik ondervind hetzelfde probleem met het updaten van mijn navigatie software. via de officiële navigatie updater voor windows de update rechtstreeks op een 64Gb stick gezet. Deze wordt automatisch naar EX-Fat geformatteerd. Bij plaatsing in de USB aansluiting krijg ik de melding "geen mediabestanden beschikbaar" . daarna opnieuw de software gedownload en eerst op de harde schijf gezet en daarna naar de USB stick gezet. Bij plaatsing van de stick in de USB aansluiting krijg ik weer dezelfde fout.  Is er iemand die hier een oplossing voor heeft. (ook geprobeerd met een 32Gb USB stick, maar met hetzelfde droevige resultaat.

KIA NIRO HEV 2024

IMG_0449.JPEG

Geplaatst
7 uur geleden, zei Petrus T:

Ik ondervind hetzelfde probleem met het updaten van mijn navigatie software. via de officiële navigatie updater voor windows de update rechtstreeks op een 64Gb stick gezet. Deze wordt automatisch naar EX-Fat geformatteerd. Bij plaatsing in de USB aansluiting krijg ik de melding "geen mediabestanden beschikbaar" . daarna opnieuw de software gedownload en eerst op de harde schijf gezet en daarna naar de USB stick gezet. Bij plaatsing van de stick in de USB aansluiting krijg ik weer dezelfde fout.  Is er iemand die hier een oplossing voor heeft. (ook geprobeerd met een 32Gb USB stick, maar met hetzelfde droevige resultaat.

KIA NIRO HEV 2024

IMG_0449.JPEG

Deze update is dus niet voor jou auto. Net als de mijne. Het is dus wachten op de juiste update

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...