Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst (aangepast)

Beste leden, wij hebben sinds zaterdag de Niro (MY25). Deze waarschuwd te kust en te keur dat we een pauze moeten nemen. In het instructieboekje staat een uitleg hoe dit uit te schakelen, maar misschien kan ik niet zoeken naar die menu optie heb ik het.

Instellingen→Bestuurders-
hulp→Driver Attention Warning 
(waarschuwing oplettendheid 
bestuurder)op het instrumentenpaneel 
of kiesInstellingen→Vehicle→Bestuur-
dershulp→Driver Attention Warning 
(waarschuwing oplettendheid 
bestuurder)op het infotain-
mentsysteem.

Weten jullie hoe we dit kunnen aanpassen?

aangepast door Arrows
Geplaatst (aangepast)

Doet het bij mij alleen als er een fietsendrager op zit. Om en nabij 15 minuten. Ben ook benieuwd of dit uit te schakelen is, maar zal ook eens zoeken.

aangepast door Rob18
Geplaatst (aangepast)

Ik heb het (hopelijk!) gevonden. Als volgt: Instellingen/Voertuig/Bestuurdershulp/DAW Driver attention warning (op dit menuutje drukken!)/Slingerwaarschuwing. Dit uitvinken!

Dat veroorzaakt de pauzemelding. Ik kan het nog niet controleren. Bij mij kwam het enkel maar te voorschijn als de fietsendrager er op zat. Ben benieuwd of het bij jou wel werkt.

aangepast door Rob18
Geplaatst

Bedankt Rob18 voor je suggestie. Dit zou het wel moeten zijn, maar deze menu optie heb ik ook niet in het menu. Ondertussen contact gehad met de dealer, de menu optie(s) zitten er niet in omdat deze functie een vereiste is van de EU netzo als de snelheidswaarschuwing die altijd aanstaat. Blijkbaar heeft Kia de handleidingen niet aangepast voor de EU.

Geplaatst

Jammer voor je. Maar door jouw vraag heb je mij wel geholpen, dus bedankt. Binnenkort ga met de fietsendrager op pad en ben dan hopelijk verlost van die irritante melding. 

Geplaatst (aangepast)

Ook bij mij zal het toch niet lukken. Uitzetten kan wel, maar bij iedere keer starten is het weer aangevinkt en dus actief. Gelukkig wel alleen met een fietsendrager. Hooguit dat ik dan voor het wegrijden nog kan uitzetten. Dat moet ik nog proberen. Kia is weer te ver doorgeslagen! Ik geloof er niets van dat dit iets met de nieuwe EU regels te maken heeft. 

aangepast door Rob18

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...