Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag mijn Stebel MAGNUM gemonteerd en héél tevreden over het resultaat! Wat een TOOOEEETTT daar uitkomt zeg, is nog eens wat anders dan die verkrachte cavia van ervoor, was de auto echt onwaardig...

Hierbij verbleekt zelfs een toet van Mercedes ML'en en andere X5-een!!!

Zal enkele fotookes van de montage posten en een movie-soundfile zodat jullie een idee hebben. Greetz azzaro.

post-4582-0-75610100-1314734923_thumb.jpg

post-4582-0-23851200-1314734926_thumb.jpg

post-4582-0-38797700-1314734929_thumb.jpg

post-4582-0-32239700-1314734932_thumb.jpg

Geplaatst

Vandaag mijn Stebel MAGNUM gemonteerd

Ziet er goed uit azzaro. Ben benieuwd naar het geluid...

Geplaatst

Klinkt lekker vet azzaro en moet zeker niet onderdoen voor de nautilus... Mooi werk geleverd ! cool.gif

Geplaatst

Vandaag mijn Stebel MAGNUM gemonteerd.

Hallo azzaro,

Heb je deze gemonteerd via een relais en aparte bedrading of gewoon op de standaard bedrading van de oude cavia?

Marcel

Geplaatst

Vandaag mijn Stebel MAGNUM gemonteerd.

Hallo azzaro,

Heb je deze gemonteerd via een relais en aparte bedrading of gewoon op de standaard bedrading van de oude cavia?

Marcel

Hallo Marcel, was een aparte relais bij de Stebel maar heb hem niet gebruikt, dus gewoon origine bedrading uitgesplitst en aangesloten, piekstroom van de Stebel Magnum kan maximaal 12 A bedragen en de meeste relais kunnen al vlug 30 A aan en de originele draaddikte is ook voldoende, tenslotte toetert men slechts enkele seconden en geen kwartier aan een stuk, in het laatste geval zouden draden en relais al wat gaan opwarmen...

Voor een Nautilus zou ik wel een aparte relais en dikkere bedrading voorzien daar deze een compressortoeter is die piekstromen van 18 A kan halen en wanneer de compressor mettertijd wat vaster komt te zitten of zwaargangig word door condens kunnen dergelijke stromen wel voorkomen, alhoewel de zaak is ook nog altijd voorzien van een zekering en indien er iets fout loopt zal nog altijd eerst de zekering doorbranden dus véél kan er eigenlijk ook niet mislopen hé.

Groeten Dominick.

Geplaatst

Ga mijn best doen om er zaterdag bij te zijn.

Heb iemand een adres voor in de navigatie zodat ik het makkelijk kan vinden?

Zou het mogelijk zijn om de magnum in te bouwen?

Geplaatst

Ga mijn best doen om er zaterdag bij te zijn.

Heb iemand een adres voor in de navigatie zodat ik het makkelijk kan vinden?

Zou het mogelijk zijn om de magnum in te bouwen?

a. je moet dan heel snel die Magnum bestellen met aansluitmateriaal (voor zaterdag!);

b. je bouwt zelf in met behulp van een deskundige ter plaatse;

c. het adres ontvang je wanneer je je hier definitief aanmeldt en een privébericht stuurt naar bigwade.

Je zult begrijpen dat wanneer je je aanmeldt, ook wordt verwacht dat je komt, anders worden er onnodige kosten gemaakt.

Geplaatst

Heb me aangemeld, en de Magnum besteld.

Ik hoop dat hij op tijd binnen is.

Maken we iets gezelligs van.

Helemaal goed!;)

Geplaatst

Zo de toeter actie dag zit er op.

Voor de eerste indruk kijk hier.

Paar korte dingen zal ik nu al melden, de rest komt wat later en zal in overleg gaan met de gastheer bigwade en de deelnemers. Inclusief foto's

KIA heeft ergens in de loop van hun productieproces de claxon Cavia1 vervangen door een andere claxon Cavia2.

Je kunt het verschil zien Cavia1 is iets kleiner dan Cavia2.

Aan de achterzijde waar de stekkeraansluiting op de claxon vast zit is het grootste verschil te zien.

Bij Cavia1 is dit vlak helemaal rond om, bij Cavia2 zit de stekkeraansluiting op een verzonken stukje.

De achterzijde bij Cavia2 is dus niet vlak.

Het was een hele gezellige middag met dank aan bigwade.

Binnenkort zal de DHZ Claxon gepubliceerd worden. Met verwerking van wat foto"s.

Wist je dat de Stebel Magnun goed klikt.

Geplaatst

Aan alle toetermannen,

Mijn complimenten ! Aan de foto's te zien is het een leerzame en gezellige middag geweest. Een prachtig gezicht, al die SP3 zo bij elkaar op een bedrijfsverzamelterein in Nieuwegein. Jammer dat ik mijn SP3 nog (net) niet heb, anders was ik er ook graag bij geweest. Maar goed, met al jullie input moet het mezelf ook lukken om een andere Cavia TURBO in te bouwen. Het resultaat zal ik over een paar weken (natuurlijk) even op het forum zetten........ Wanneer is trouwens de volgende bijeenkomst .................. ??

Groet, Dick van Dyke

Geplaatst

Aan alle toetermannen,

Mijn complimenten ! Aan de foto's te zien is het een leerzame en gezellige middag geweest. Een prachtig gezicht, al die SP3 zo bij elkaar op een bedrijfsverzamelterein in Nieuwegein. Jammer dat ik mijn SP3 nog (net) niet heb, anders was ik er ook graag bij geweest. Maar goed, met al jullie input moet het mezelf ook lukken om een andere Cavia TURBO in te bouwen. Het resultaat zal ik over een paar weken (natuurlijk) even op het forum zetten........ Wanneer is trouwens de volgende bijeenkomst .................. ??

Groet, Dick van Dyke

Het was idd een gezellige en leerzame middag. Waarschijnlijk is er snel een volgende bijeenkomst, tw een workshop logo monteren. De nieuwe toeters maken zo'n herrie en hebben een forse luchtverplaatsing dat het huidige logo er zeker afvalt en er dus een nieuw logo moet worden geplaatst. :unsure:

Grtz

Specialmade

Geplaatst

Die Stebel Magnum klinkt ook goed.

Tikkie minder agressief.

http://www.valkmotorparts.nl/webshop/

Voordeel, er hoeven geen beugeltjes gemaakt te worden, kan aan de huidige beugel gemonteerd worden.

Montage met relais verdient de voorkeur.

"Kenners" noemen het overigens een soort "Opel Rekord" geluid, haha..

Geplaatst

Zou het kunnen dat ze reeds uit hun fouten geleerd hebben??

Wij hebben de onze zaterdag afgehaald en direkt ook de TOET geprobeerd.

Nu moet ik zeggen,vond hem niet zo slecht klinken.

Moet wel zeggen heb de STEBEL natuurlijk nog niet gehoord.

De onze klonk misschien ook zoals een cavia maan dan niet meer verkouden :clown::clown:

Grtz Luc1

Geplaatst

Voordeel, er hoeven geen beugeltjes gemaakt te worden, kan aan de huidige beugel gemonteerd worden.

Bedoel je dan één Stebel TM80/1 Magnum of twee Stebel TM80/1 Magnums?

Indien één, welke klinkt dan beter, de lage toon of de hoge toon variant?

Marcel

Geplaatst

Bedoel je dan één Stebel TM80/1 Magnum of twee Stebel TM80/1 Magnums?

Indien één, welke klinkt dan beter, de lage toon of de hoge toon variant?

Marcel

Beiden !

verschil hoor je in filmpje 2 van Smart

http://www.kiaclub.nl/topic/7789-toeter-ombouw-te-nieuwegein-spiii/page__view__findpost__p__67622

De 3e is de Duo Magnum w.b sound

hieronder plaatje van Valk

post-742-0-74327500-1315163849_thumb.png

Geplaatst

hieronder plaatje van Valk

Amaai!!! Die baas daar bij Valk motorparts moet intussen al steenrijk geworden zijn denk ik...

Ik heb diezelfde Stebel Magnum dubbele toon met relais en toebehoren hier in Belgie (West-vlaanderen) aangekocht voor maar een goede 17 €€€€!!! De Nautilus kwam op om en rond de 26€...

Voor de geinteresseerden klik >>> http://www.suprabazar.be/sb/

Geplaatst

Duidelijke omschrijving Bowie97 .

Nu begrijp ik nog beter wat ik zaterdag gedaan heb.. met hulp van jullie :flowers:

enne..heeeeeeeeeeeee..hij werkt nog steeds !!! :-)

Geplaatst

Petje af voor Bowie97.

Geweldige professionele handleiding.

Ik ben erg blij met mijn Magnum, geweldig geluid.

Elke keer als ik hem gebruik denk ik even aan die zaterdag...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...