Opa Geplaatst 21 April, 2011 Geplaatst 21 April, 2011 3 maanden is een lachertje :lol: Niet altijd ! Mijn aflevering duurde 3 maanden minus 4 dagen ! Quote
zucht Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 Eindelijk telefoon gehad van dealer hij is op transport. Waarschijnlijk volgende week ophalen Besteld op 24 nov. dus hehe. Quote
kristof Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 Eindelijk telefoon gehad van dealer hij is op transport. Waarschijnlijk volgende week ophalen Besteld op 24 nov. dus hehe. wat heb je besteld? Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 wat heb je besteld? Ik denk een sportage Quote
bigwade Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 grapjas Rustig hè, Timo0103 zit SP3 therapeutisch gezien nagenoeg aan de grond. Dit forum probeert zijn EXTREME wachttijd nou juist wat wat te verzachten Quote
elmerblues Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 Beste Sportagievelingen, <cnn stem>Breaking news!</cnn stem> Enigszins geroerd en met snik in de stem kan ik u mededelen dat ik vandaag contact heb gehad met mijn dealer. Hij had verheugend nieuws, mijn 1.6GDI met panoramadak staat op transport richting Nederland. 14 mei wordt de grote dag, hopelijk noteert iedereen het in zijn agenda. Dan zijn we een 3,5 maand verder sinds de bestelling eind januari, de vermoedelijke leverdatum toen was halverwege juni. De auto wordt dus een maand eerder geleverd, en wat eerdere leveringen van anderen dus al bevestigden: de sportages worden nu wat vlotter geleverd. De panoramadaken lijken ook geen belemmering meer te zijn voor een vlotte levering. Dit houdt in dat ik met mijn sportage begin juni op vakantie kan gaan. Dat hing er nog om maar die zorg is nu voorbij. Nu de zorg om de komende 3 weken door te zien komen. Ik wens hierbij alle smachtende wachtenden, die elke dag de sportage levertijden topics checken (been there done that), uit het diepst van mijn hart een zo spoedig mogelijk uitlevering. En in het bijzonder Broosje, welke rond dezelfde tijd als mij bestelde. Quote
Broosje Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 Tjee Elmerblues van harte, fantastisch nieuws! We zijn natuurlijk erg benieuwd wat je ervaringen zijn! Waardeer je bijdragen op het forum zeer, blijf vooral posten! Ik zal binnenkort mijn dealer (Peterrrr) nog maar eens contacten. Beste Sportagievelingen, <cnn stem>Breaking news!</cnn stem> Enigszins geroerd en met snik in de stem kan ik u mededelen dat ik vandaag contact heb gehad met mijn dealer. Hij had verheugend nieuws, mijn 1.6GDI met panoramadak staat op transport richting Nederland. 14 mei wordt de grote dag, hopelijk noteert iedereen het in zijn agenda. Dan zijn we een 3,5 maand verder sinds de bestelling eind januari, de vermoedelijke leverdatum toen was halverwege juni. De auto wordt dus een maand eerder geleverd, en wat eerdere leveringen van anderen dus al bevestigden: de sportages worden nu wat vlotter geleverd. De panoramadaken lijken ook geen belemmering meer te zijn voor een vlotte levering. Dit houdt in dat ik met mijn sportage begin juni op vakantie kan gaan. Dat hing er nog om maar die zorg is nu voorbij. Nu de zorg om de komende 3 weken door te zien komen. Ik wens hierbij alle smachtende wachtenden, die elke dag de sportage levertijden topics checken (been there done that), uit het diepst van mijn hart een zo spoedig mogelijk uitlevering. En in het bijzonder Broosje, welke rond dezelfde tijd als mij bestelde. Quote
bigwade Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 Leuk man, Kun je de groeiende handtekening tot werkelijke proporties terug brengen. NB berichtje aan de wachtende dieselgasten. Ik heb gisteren mogen vernemen dat Kia een inschattings probleempje had. Alle SP3 motoren komen uit Korea. Dank zij de fiscale wetten in Eu en dan ook nog eens verschillend in de EU, van land tot land, hebben ze de dieselvraag niet goed in kunnen schatten. In de rest van de wereld doet diesel er namelijk niet zo toe, zeker niet in de USA en Azie In BE,DE en en paar andere landen juist wel. Wachten dus.. Quote
Smart Geplaatst 22 April, 2011 Geplaatst 22 April, 2011 NB berichtje aan de wachtende dieselgasten. Ik heb gisteren mogen vernemen dat Kia een inschattings probleempje had. Alle SP3 motoren komen uit Korea. Dank zij de fiscale wetten in Eu en dan ook nog eens verschillend in de EU, van land tot land, hebben ze de dieselvraag niet goed in kunnen schatten. In de rest van de wereld doet diesel er namelijk niet zo toe, zeker niet in de USA en Azie In BE,DE en en paar andere landen juist wel. Wachten dus.. Yep, ik kan het beamen. Levertijden lopen op waar ook KiaNL niet echt blij mee is. Ook zij willen gewoon verkopen en de klant aan zijn auto helpen. Frankrijk is ook een dieselland, waar dus ook veel Sportages diesel heen gaan. Quote
Alex VB Geplaatst 23 April, 2011 Geplaatst 23 April, 2011 We zullen de levertijd maar niet mededelen van de diesels op dit moment? minimaal 9 maanden Quote
Opa Geplaatst 23 April, 2011 Geplaatst 23 April, 2011 .... mijn 1.6GDI met panoramadak staat op transport richting Nederland. 14 mei wordt de grote dag, hopelijk noteert iedereen het in zijn agenda. Dan zijn we een 3,5 maand verder sinds de bestelling eind januari, de vermoedelijke leverdatum toen was halverwege juni. De auto wordt dus een maand eerder geleverd, en wat eerdere leveringen van anderen dus al bevestigden: de sportages worden nu wat vlotter geleverd. De panoramadaken lijken ook geen belemmering meer te zijn voor een vlotte levering...... Dat is geweldig ! Van harte proficiat. Ik neem aan dat je na deze meevaller je naam in Elmer wijzigt. Hoeft nu de blues immers niet meer te zingen ! Kan je laten weten dat de Sportage het wachten dik dubbel en dwars waard is. Gisteren en vandaag 750 km gereden; puur genoegen ! En zeer comfortabel. Ik stapte vandaag na 8 uur rijden zo fit als een hoentje uit. Dat was in de Ceed (die ik toch ook comfortabel vond) wel anders. Ik denk dat de hoge zitpositie hiervoor zorgt. Als jij de jouwe krijgt zit onze Sportage al geruime tijd in Sicilië, zich als caravantrekker te bewijzen. Quote
zucht Geplaatst 24 April, 2011 Geplaatst 24 April, 2011 wat heb je besteld? 1.6 gdi executive plus met navigatie in het wit Quote
MelskeH Geplaatst 25 April, 2011 Geplaatst 25 April, 2011 Model: Sportage 1.6 GDI X-Ecutive Plus Pack Extra opties: Trekhaak, Stootstrips, Spatlappen Kleur: Sirius Silver - Metallic Bestelt: 17 Jan. 2011 Verwacht: Eind April (volgens auto boer) Gekocht in: Nederland (Weert) Hiep hiep Hoera ik heb de auto eindelijk, precies na 3 maanden was de auto al bij de garage in Weert en ik heb hem opgehaald. Afgelopen weekend al 600 km gereden o.a. langs de Moezel in Duitsland. Quote
Preston Geplaatst 25 April, 2011 Geplaatst 25 April, 2011 Hiep hiep Hoera ik heb de auto eindelijk, precies na 3 maanden was de auto al bij de garage in Weert en ik heb hem opgehaald. Afgelopen weekend al 600 km gereden o.a. langs de Moezel in Duitsland. Gefeliciteerd MeiskeH . Veel plezier met de nieuwe bolide. Ik mag nog even een paar maandjes wachten.. maar hééééé mooie kleur heb je gekozen Quote
Opa Geplaatst 25 April, 2011 Geplaatst 25 April, 2011 Hiep hiep Hoera ik heb de auto eindelijk, precies na 3 maanden was de auto al bij de garage in Weert en ik heb hem opgehaald. Afgelopen weekend al 600 km gereden o.a. langs de Moezel in Duitsland. Van harte proficiat Melske. Mooie auto en een mooi plaatje aan de Moesel ! Jullie hebben ook weer zo'n snelle levering. Vooralsnog lijkt het met de levertijden de goede kant op te gaan. Hopelijk gooien onderdelenproblemen vanuit Japan geen nieuwe roet in het eten en blijft het vlotter gaan (voor al die wachtenden na ons ). Quote
bowie97 Geplaatst 26 April, 2011 Geplaatst 26 April, 2011 Hiep hiep Hoera ik heb de auto eindelijk, precies na 3 maanden was de auto al bij de garage in Weert en ik heb hem opgehaald. Afgelopen weekend al 600 km gereden o.a. langs de Moezel in Duitsland. Welkom, weer een Sportage III meer in de omgeving. Quote
denbarrie Geplaatst 26 April, 2011 Geplaatst 26 April, 2011 Onze sportage X-ecutive plus pack 1.6 gdi(cassa white) besteld op 26 januari. Ik kan ook niet meer wachten !! Quote
Broosje Geplaatst 26 April, 2011 Geplaatst 26 April, 2011 Hé leuk, ik dezelfde auto precies op dezelfde dag besteld! Onze sportage X-ecutive plus pack 1.6 gdi(cassa white) besteld op 26 januari. Ik kan ook niet meer wachten !! Quote
elmerblues Geplaatst 26 April, 2011 Geplaatst 26 April, 2011 Het kan bijna niet anders of beide casa witjes moeten toch 1 dezer dagen binnenkomen... Quote
Broosje Geplaatst 26 April, 2011 Geplaatst 26 April, 2011 Vandaag heeft de dealer gebeld, nadat hij met Kia Nederland contact heeft gehad. Er zijn nog 14 casa witjes voor me, hoe lang het nog kan duren is niet duidelijk. In ieder geval uiterlijk juni Het kan bijna niet anders of beide casa witjes moeten toch 1 dezer dagen binnenkomen... Quote
Broosje Geplaatst 26 April, 2011 Geplaatst 26 April, 2011 By the way, om de tijd te doden ( je moet toch wat ) heb ik een overzicht gemaakt van de Nederlandse forumgangers wanneer men de Sportage besteld en wanneer deze geleverd is. Ben benieuwd wat jullie hier uit kunnen analyseren! p.s ik heb de gegevens gebruikt die men gepost heeft, als het niet klopt hoor ik het graag. Levering Kia Sportage .pdf Quote
WIA Geplaatst 26 April, 2011 Geplaatst 26 April, 2011 Yep, ik kan het beamen. Levertijden lopen op waar ook KiaNL niet echt blij mee is. Ook zij willen gewoon verkopen en de klant aan zijn auto helpen. Frankrijk is ook een dieselland, waar dus ook veel Sportages diesel heen gaan. Fijn dat ze dat dan ook even melden aan de klant als je hem besteld....zucht. In afwachting sinds 4-11-2010 Quote
harter Geplaatst 26 April, 2011 Geplaatst 26 April, 2011 Vandaag contact gehad met dealer nu er de 1.6 GDI X-clusive te koop is leek het me een interessant optie om te vergelijken. Toen ik de Sportage kocht op 5 feb 2011 kon ik alleen een 2.0 B kiezen omdat ik graag de X-clusive uitvoering wil. dealer heeft geinformeerd of het mogelijk was de 2.0 B om te ruilen voor een 1.6 GDI ik zou dan de 18 inch velgen er los bijkopen aangezien die niet standaard bij de 1.6 GDI zitten en wel bij de 2.0 B. Per saldo had ik uitgerekend ongeveer op hetzelfde bedrag uit te komen door extra's zoals afneembare trekhaak en panorama dak Na enige tijd belde hij terug en had contact gehad met Kia was geen probleem om te wisselen naar 1.6 GDI echter zou er minstens tussen de 6 tot 8 maanden levertijd bij komen vanaf het moment van omzetten naar 1.6 GDI. Ben nu 2,5 maand onderweg dus leek me niet echt een goed plan. Dus wil je nu een 1.6GDI kopen ga dan maar uit van ongeveer 7 tot 8 maanden levertijd op zijn minst Quote
WIA Geplaatst 26 April, 2011 Geplaatst 26 April, 2011 Leuk man, Kun je de groeiende handtekening tot werkelijke proporties terug brengen. NB berichtje aan de wachtende dieselgasten. Ik heb gisteren mogen vernemen dat Kia een inschattings probleempje had. Alle SP3 motoren komen uit Korea. Dank zij de fiscale wetten in Eu en dan ook nog eens verschillend in de EU, van land tot land, hebben ze de dieselvraag niet goed in kunnen schatten. In de rest van de wereld doet diesel er namelijk niet zo toe, zeker niet in de USA en Azie In BE,DE en en paar andere landen juist wel. Wachten dus.. Fijn dat ze dat dan ook even melden aan de klant als je hem besteld... Het is een complete willekeur volgens mij en met dit soort berichten houden ze de mensen tevreden tijdens de enorme wachttijden. Het lijkt een proces waar geen enkele planning aan vast hangt. Is het geen panoramadak dan is het wel de diesel motor of de automaat die de vertraging veroorzaakt. Er worden ondertussen wel allerelei auto's binnen 3 maanden afgeleverd waar deze betreffende onderdelen op zitten (incl. de diesel motor) zoals op dit forum valt te lezen... Oftewel ik begrijp het niet meer. Inmiddels in afwachting sinds 4-11-2010 op een 2.0 diesel excl. handgeschakeld met panoramadak, niet extreem bijzonder zou je zeggen. Morgen maar weer naar KIA bellen of toch maar weer gewoon blijven wachten... pffff Het enige voordeel is dat de aflever berichten op dit forum toch nog een sprankeltje hoop blijven geven... Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.