Twijfelaar Geplaatst 30 November, 2012 Geplaatst 30 November, 2012 Ik ben enigzins verrast over het verbruik met winterbanden. Deze zomer reeds ik goede waardes, rond de 1:18. Na de zomer daalde dit tot 1:16 - 1:17. Ik dacht dat dit aan het koudere weer lag en aan mijn iets vlottere rijstijl. Maar sinds ik een paar weken winterbanden erop heb liggen, haal ik dezelfde waardes als in de zomer. Heb vandaag getankt en was zelfs 1:18,4. Dus: ? Benzineprijs trouwens 1,48 euro (E10 in duitsland) Quote
jelledeboer Geplaatst 1 December, 2012 Geplaatst 1 December, 2012 Dat stijgende verbruik had ik ook, bij mij bleek dat ik vergeten was om mijn bandendruk te controleren, na 3 maanden was de bandendruk achter nog maar 1.6~1.7 bar, tenminste als ik de teller bij benzinepomp mag geloven. Nadat ik de banden weer had opgepompt werd het verbruik weer goed. Weet niet of dit ook zo is bij jou? Quote
Twijfelaar Geplaatst 1 December, 2012 Geplaatst 1 December, 2012 Dat zou zomaar helemaal kunnen. Nadat ik mijn auto in juni uit de garage had afgehaald, heb ik de bandenspanning ook niet meer gecontroleerd, dom dom dom. Want ook als ik echt mijn uiterste best deed, de waardes die ik in de zomer haalde kwam ik niet meer in de buurt. Terwijl ik ze nu met mijn winterbanden weer met gemak haal. Goeie tip: let op de bandenspanning! Quote
Twijfelaar Geplaatst 2 December, 2012 Geplaatst 2 December, 2012 Gisterenavond op pakjesavond, hadden we het over E10. Voordat ik vol trots kon vertellen dat ook ik die beursvriendelijke maisolie uit Duitsland tankte werd mijn vader furieus: Schandaal dat landbouwgrond voor brandstofproductie werd gebruikt en elders in de wereld mensen honger leden. Mss heeft ie wel een punt. Quote
Jim Brouns Geplaatst 2 December, 2012 Geplaatst 2 December, 2012 Aan de andere kant zit in de gewone 95 ook al 5% dus zoveel meer is het niet. Mijn vader had dezelfde reactie. Quote
bigmac Geplaatst 4 December, 2012 Geplaatst 4 December, 2012 Nu het kouder wordt, wordt het verbruik langzaam hoger: 572,8 km met 31,1 liter (E10)=> 1 op 18,4 = 5.4L/100km (BC gaf aan 5,2) Quote
rinusF Geplaatst 7 December, 2012 Geplaatst 7 December, 2012 mede Picarijders. Ik probeer mijn nieuwe picantootje ook lekker zuinig te laten rijden. Nu kwam ik deze website tegen: http://members.ziggo.nl/kroone/gas/. Deels uiteraard bekend maar onder de tabel bij Langzamer rijden om minder benzine te verbruiken staat een interessante zin over een zusuki driecilinder. Dat ie minder verbruikt bij 110 dan bij 80 km/u. Dit verbaasde mij. Zou dit ook zo kunnen zijn bij de picanto 1.0? 1 Quote
bigmac Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 Dat ie minder verbruikt bij 110 dan bij 80 km/u. Dit verbaasde mij. mijn picanto is bij 88 kmh op de teller het zuinigst. Met een mooi glad wegdek en 25 graden buitentemperatuur staat er dan 2,9 L/100 km op de verbruiksmeter. In de koudere tijd loopt het verbruik op tot zo'n 4,1 L/100km. Tot 110 kmh is het verbruik mooi te noemen; beneden de 5,0 's zomers/6,0 's winters op de boordcomputer. Quote
Pico85 Geplaatst 14 December, 2012 Geplaatst 14 December, 2012 Ondanks het koude weer is het verbruik goed. 694km - 37,58L - 5,41L/100km - 1 op 18,5 Vorig jaar rond deze tijd zaten we rond de 5,8 - 5,9L dus hij lijkt wat zuiniger te lopen sinds aanschaf bijna 33.000km geleden. Quote
WJD Geplaatst 20 December, 2012 Geplaatst 20 December, 2012 Kia Picanto 1.0 met 2800 km met moeite 1 op 16,5 dit valt me echt tegen, vergelijk ik het met een Peugeot 107, dan is de Kia met de zelfde besturder/rijstijl en zelfde afstanden, stukken schadelijker . Mijn schoondochter heeft een nieuwe 107 met 1200 km op de teller 1 op 23 ! Quote
fwestdijk Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Zomaar even een vraag als nieuw lid op dit forum. Sinds augustus ben ik( helaas) de eigenaar van een Kia Picanto 1.0. Dat autootje verbruikt erg veel benzine. Ik heb een keer 1 op 11 gereden en het zuinigst was 1 op 14. Ik lees op dit forum dat meer mensen deze problemen in meer of mindere mate hebben. Ik lees ook dat er geopperd is om gezamenlijk via bv een consumentenorganisatie Kia hiermee te confronteren. Mijn vraag aan de leden op dit forum is de volgende: Is er al een gezamenlijke actie gestart? Zo ja waar kan ik mij aansluiten? Quote
fwestdijk Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Zomaar even een vraag als nieuw lid op dit forum. Sinds augustus ben ik( helaas) de eigenaar van een Kia Picanto 1.0. Dat autootje verbruikt erg veel benzine. Ik heb een keer 1 op 11 gereden en het zuinigst was 1 op 14. Ik lees op dit forum dat meer mensen deze problemen in meer of mindere mate hebben. Ik lees ook dat er geopperd is om gezamenlijk via bv een consumentenorganisatie Kia hiermee te confronteren. Mijn vraag aan de leden op dit forum is de volgende: Is er al een gezamenlijke actie gestart? Zo ja waar kan ik mij aansluiten? Quote
Ikkia Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Helemaal met @fwestdijk eens. Ik ben het ook schijtziek om met een ei onder mijn voet te rijden om een beetje redelijk verbruikscijfer te halen. Vrienden van mij hebben sinds kort een Suzuki Alto, scheuren met het ding rond en verstoken minder dan ik met mijn kut-kiaatje in de oma-stand..... Het is bewuste oplichterij en ik snap niet dat KIA er mee wegkomt. Het is toch gewoon voorliegen? Ze kunnen toch niet zeggen dat ik het had kunnen weten? Als dat zo was had ik namelijk wel een andere gekozen. Kom op, we organiseren ons en eisen op zijn minst een excuus! Quote
fwestdijk Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Mijn andere autootje is een Peugeot 107. Dat karretje heb ik nu twee jaar. Met gemak en normaal, zelfs pittig rijgedrag, haal ik daarmee 1op 18. Met mijn Kia en met welk rijgedrag kom ik daar nooit aan. Ik ben nu aan mijn tweede door de dealer voorgestelde ruimtestation bezig. Daarna komt er een mannetje van Kia nog eens de boel bekijken heb ik begrepen. Vervolgens zal ik van alles gaan proberen via welke weg dan ook om genoegdoening te krijgen van Kia. Mijn vertrouwen is Kia in nul. Quote
fwestdijk Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Ruimtestation is verzonnen door mijn iPad. Ik bedoel rijtest Quote
artcev Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Wij zitten na 10 maanden op een verbruik van 1op16 met normaal gebruik veel korte ritjes . Als wij echt ons best doen kan dit nog beter Quote
Ikkia Geplaatst 29 December, 2012 Geplaatst 29 December, 2012 Ruimtestation is verzonnen door mijn iPad. Ik bedoel rijtest Da's dan weer jammer. Ik had graag als genoegdoening een ruimtereisje willen maken! @artcev: Da's dan altijd nog veeeel meer verbruik als KIA in de folders belooft. En ik weet uit ervaring dat je dan echt je best moet doen! Quote
artcev Geplaatst 30 December, 2012 Geplaatst 30 December, 2012 Da's dan weer jammer. Ik had graag als genoegdoening een ruimtereisje willen maken! @artcev: Da's dan altijd nog veeeel meer verbruik als KIA in de folders belooft. En ik weet uit ervaring dat je dan echt je best moet doen! onder de ultieme omstandig heden zou hij de beloofde cijfers halen , Ik heb nooit auto,s gereden onder de 1op 10 alfa 156 opel vectra ,dus dit is voor ons al super zuinig Quote
Ikkia Geplaatst 31 December, 2012 Geplaatst 31 December, 2012 @artcev: KIA moet niet schermen met getallen die alleen op een afgesloten circuit of in een hal onder ideale omstandigheden haalbaar zijn. Niemand van ons woont op een circuit of in een dichte hal, toch? Ze moeten toch een keer het signaal krijgen (van consumenten of de politiek) dat ze moeten uitgaan van een realistisch gebruik. De Picanto verbruikt extreem veel bij het optrekken. Hij verbruikt nog meer dan de Polo 1.4 van mijn vriendin van 7 jaar oud..... Het gaat er ook niet om wat wij zuinig vinden (bijv. vergeleken met een Alfa 156 of een Opel Vectra), maar dat KIA ophoudt met ons een verkeerd plaatje voor te schotelen. Als alle autofabrikanten eerlijke cijfers hanteren, dan kunnen wij daar tenminste onze keuze op baseren en appels met appels vergelijken. Ik vind de Picanto een leuk autootje om te zien, maar voor mij is verbruik belangrijker dan uiterlijk en ik zou dus achteraf een andere gekozen hebben. En dat neem ik KIA kwalijk. Dat ik nu door valse voorlichting toch geen goede investering heb gedaan. Quote
biancaa Geplaatst 31 December, 2012 Geplaatst 31 December, 2012 499 km gereden en vandaag (bijna) 26 liter getankt Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 31 December, 2012 Geplaatst 31 December, 2012 499 km gereden en vandaag (bijna) 26 liter getankt Ruim 1 op 19 is toch heel netjes volgens mijn. Jij ga de strijdt met Bigmac aan wie het zuinigst rijdt :-) Quote
biancaa Geplaatst 1 Januari, 2013 Geplaatst 1 Januari, 2013 Haha doe mijn best, hoe meer kilometers hoe zuiniger hij wordt toch?? Ik heb nu 960 km op de teller staan. Quote
WJD Geplaatst 1 Januari, 2013 Geplaatst 1 Januari, 2013 Mijn mening is dat de Kia 1.0 echt niet zuinig is en bij lange de cijfers niet haalt die op papier belooft worden, inderdaad tijd voor actie, mogelijk iets voor Kassa ! Iemand daar kontakten ? Quote
fonzie Geplaatst 2 Januari, 2013 Geplaatst 2 Januari, 2013 Geen een merk maakt waar wat men belooft, alleen Kia rijders liggen daar wakker van. (ben zeker een uitzondering). Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.