kcracy Geplaatst 4 Februari, 2015 Geplaatst 4 Februari, 2015 zijn de nieuwere kia picanto modellen zuiniger dan die uit 2011 bijvoorbeeld? heb het idee dat ik makkelijk 1 op 18 / 1 op 19 haal daarbij rij ik wel: 35 kilometer 80km/u weg 10 kilometer 120 km/u weg 5 kilometer 50 km/u weg 100 kilometer per dag mijn nieuwe picantotje wordt een killometer vreter! Heb je het idee of heb je het bijgehouden via de km stand ?? Ik rij met mijn 2015 model met pijn en moeite 1 op14.5 laatste tankbeurt zelfs 1 op12.4 (alleen 50 en 80 km wegen)dus ik begin mij al te ergeren aan deze auto mijn volvo 5 cilinder loopt niet veel zuiniger. Met het 2013 en 2014 model (ook nieuw gekocht)reden wij met gemak 560 tot uitschieters boven de 600 km mee. Quote
rkoopman Geplaatst 4 Februari, 2015 Geplaatst 4 Februari, 2015 Hierbij dan toch mijn foto's ! Hierbij heb ik getankt bij de zelfde pop tot hij afsloeg. ik vind het allemaal maar meevallen .. Quote
kcracy Geplaatst 5 Februari, 2015 Geplaatst 5 Februari, 2015 heel erg netjes zo hoort het normaal toch ook te zijn bij dit klasse auto,s. Quote
Creative Name Geplaatst 7 Februari, 2015 Geplaatst 7 Februari, 2015 Om de boel een beetje in balans te houden want je zou bijna denken dat een Picanto zuinig is: Vandaag getankt 29,7 liter en heb er 313 kilometer mee gereden = 1 op 10,5. 1 Quote
bigmac Geplaatst 8 Februari, 2015 Geplaatst 8 Februari, 2015 378 km met 18,17 liter E10: 1 op 20,8 Maar paar keer s morgens 5 minuten eerder vertrokken ivm weersgesteldheid, dus rustig gereden. 1 Quote
ErikVliet Geplaatst 9 Februari, 2015 Geplaatst 9 Februari, 2015 Ik heb 235 km gereden met 11 liter E10 benzine Daarna ging hij op --- Hier mee heb ik niet harder gereden dan 110 km/u Quote
bigmac Geplaatst 9 Februari, 2015 Geplaatst 9 Februari, 2015 Ik heb 235 km gereden met 11 liter E10 benzine Daarna ging hij op --- Hier mee heb ik niet harder gereden dan 110 km/u Tja, en wat zegt dat dan? Je weet pas wat je verbruik is als je tankt, een flink stuk rijdt, weer net zo vol tankt en dan de gereden afstand deelt door het aantal liters. Quote
Creative Name Geplaatst 14 Februari, 2015 Geplaatst 14 Februari, 2015 Vandaag getankt voordat die benzine weer duurder wordt. 28,87 liter en heb er 297 kilometer mee gereden = 1 op 10,5 ofzo. In de zomer rij ik nog wel redelijk makkelijk 1 op 14 á 15 maar nu zuipt ie nog erger dan m'n overbuurman met z'n jenever neus. Verbazend, vooral omdat ik voor mijn werk in veel zwaardere auto's rij met o.a. 6 cilinder diesels en die rijden gewoon zuiniger als een Picanto in de stad. Ik ga het nog even aankijken want hoewel ik voor de rest écht tevreden ben over de Picanto en ik verre van een zuinigheidsfreak ben irriteert het me toch ergens... Quote
John Kanon Geplaatst 14 Februari, 2015 Geplaatst 14 Februari, 2015 Zoals vaker gezegd,het is een ideale auto voor de 80km weg,helemaal als je iets onder de 80 blijft,mijn BC staat dan rond de 4.0. Op de snelweg en in de stad met veel stoppen en optrekken kun je inderdaad beter wat anders rijden. Dit is bij aanschaf wel iets om over na te denken. Quote
ErikVliet Geplaatst 14 Februari, 2015 Geplaatst 14 Februari, 2015 Vandaag getankt voordat die benzine weer duurder wordt. 28,87 liter en heb er 297 kilometer mee gereden = 1 op 10,5 ofzo. In de zomer rij ik nog wel redelijk makkelijk 1 op 14 á 15 maar nu zuipt ie nog erger dan m'n overbuurman met z'n jenever neus. Verbazend, vooral omdat ik voor mijn werk in veel zwaardere auto's rij met o.a. 6 cilinder diesels en die rijden gewoon zuiniger als een Picanto in de stad. Ik ga het nog even aankijken want hoewel ik voor de rest écht tevreden ben over de Picanto en ik verre van een zuinigheidsfreak ben irriteert het me toch ergens... Woow dat is wel een heel erg slecht gebruik.. Zie mijne hier boven.. Ik heb laatst weer 18 liter getankt en zo ongeveer 330 km mee kunnen rijden Quote
Creative Name Geplaatst 15 Februari, 2015 Geplaatst 15 Februari, 2015 Zoals vaker gezegd,het is een ideale auto voor de 80km weg,helemaal als je iets onder de 80 blijft,mijn BC staat dan rond de 4.0.Op de snelweg en in de stad met veel stoppen en optrekken kun je inderdaad beter wat anders rijden.Dit is bij aanschaf wel iets om over na te denken. 80km wegen heb je eigenlijk amper in/bij Den Haag, ik weet er precies 1 en dan ben je eigenlijk wel klaar in de buurt hier.. Quote
Creative Name Geplaatst 15 Februari, 2015 Geplaatst 15 Februari, 2015 Woow dat is wel een heel erg slecht gebruik.. Zie mijne hier boven.. Ik heb laatst weer 18 liter getankt en zo ongeveer 330 km mee kunnen rijden Geloof ik zomaar, de vraag is alleen: hóe rij je er mee. Ik woon midden in Den Haag en een auto is voor mij niks meer als een vervoersmiddel, ik spring 's ochtends in de auto met m'n Nespressootje en probeer dan zo snel mogelijk op m'n werk te zijn. Dus door de stadsspits, vaak met airco aan het eerste kwartier en met winterbandjes en ik heb al helemaal geen zin als een opgewarmd lijk te rijden omdat ik continu met het verbruik bezig ben, dan krijg je dus dit soort cijfers. En begrijp me niet verkeerd hoor, de Picanto rijd lekker, veel "luxe" zaken en hij bevalt nogsteeds prima, hij zuipt alleen vreselijk in de stad. 1 Quote
bigmac Geplaatst 15 Februari, 2015 Geplaatst 15 Februari, 2015 Dat van die airco begrijp ik nu niet. Ik heb enkel de ventilator aan en heb ook binnen twee minuten schone ramen. En wat stadsgebruik betreft: ik moet ook 6x per week dwars door Nijmegen, maar anticiperend kun je ook vlot meekomen zonder dat je aan t sprinten bent. Quote
ErikVliet Geplaatst 15 Februari, 2015 Geplaatst 15 Februari, 2015 Geloof ik zomaar, de vraag is alleen: hóe rij je er mee. Ik woon midden in Den Haag en een auto is voor mij niks meer als een vervoersmiddel, ik spring 's ochtends in de auto met m'n Nespressootje en probeer dan zo snel mogelijk op m'n werk te zijn. Dus door de stadsspits, vaak met airco aan het eerste kwartier en met winterbandjes en ik heb al helemaal geen zin als een opgewarmd lijk te rijden omdat ik continu met het verbruik bezig ben, dan krijg je dus dit soort cijfers. En begrijp me niet verkeerd hoor, de Picanto rijd lekker, veel "luxe" zaken en hij bevalt nogsteeds prima, hij zuipt alleen vreselijk in de stad. Ik rij nooit met airco,ventilatie is alleen altijd aan Ik schakel op tijd en laat gas 300m los voor bv een stoplicht Ik rij weinig stads en snelweg niet harder dan 110 (cruise control) Hiernaast rij ik ook ik een opel corsa 1.2 twinsport 2003, die is echt super zuinig!! Zelfde tank (18 liter. Rij ik ongeveer 580 km mee!!!) Quote
Murcielaygo Geplaatst 16 Februari, 2015 Geplaatst 16 Februari, 2015 18 liter? Een Picanto TA heeft een tank van 35 liter... Quote
Creative Name Geplaatst 16 Februari, 2015 Geplaatst 16 Februari, 2015 Dat van die airco begrijp ik nu niet. Ik heb enkel de ventilator aan en heb ook binnen twee minuten schone ramen. En wat stadsgebruik betreft: ik moet ook 6x per week dwars door Nijmegen, maar anticiperend kun je ook vlot meekomen zonder dat je aan t sprinten bent. Dus jij blaast met alleen de ventilatie je auto droog waar bij mij 5 minuten lang de airco voluit moet blazen? Dan heb jij een hele speciale Picanto, daar kunnen gewone stervelingen nooit niet tegen op. En wat jij anticiperend rijden noemt heet bij mij waarschijnlijk gewoon tijdverspilling. Een auto moet mij dienen, en niet andersom. 1 Quote
bigmac Geplaatst 16 Februari, 2015 Geplaatst 16 Februari, 2015 Ramen droog met enkel ventilator(op buitenluchtstand en hoogste temperatuur): ja. En wat je rijstijl betreft; daar hangt dan een prijskaartje aan en het is aan een ieder om te bepalen of hij dat er voor over heeft. 1 op 13 is het hoogste dat ik ooit heb gehaald, met gaspedaal tot op de vloer en huifaanhanger. Dus 1 op 10,5 gemiddeld lijkt me voor mij moeilijk te halen. Quote
ErikVliet Geplaatst 16 Februari, 2015 Geplaatst 16 Februari, 2015 18 liter? Een Picanto TA heeft een tank van 35 liter... Hihi weet ik. Maar ik heb 18 liter gwn getankt.. Geeft de picanto een piep geluid als deze bijna echt leeg is? Mijn vorige picanto wel namelijk Quote
John Kanon Geplaatst 16 Februari, 2015 Geplaatst 16 Februari, 2015 Hihi weet ik. Maar ik heb 18 liter gwn getankt.. Geeft de picanto een piep geluid als deze bijna echt leeg is? Mijn vorige picanto wel namelijk De auto weet ik niet,maar ik wel. 1 Quote
bigmac Geplaatst 16 Februari, 2015 Geplaatst 16 Februari, 2015 Geen piepgeluid. Een lampje is alles, en als het echt op is; een beetje gepruttel en dan niets meer. Je staat binnen 500 m stil dan. 1 Quote
tonherben Geplaatst 27 April, 2015 Geplaatst 27 April, 2015 Gisteren getankt bij 2700km op de teller van onze 1.2 liter. Afstand: 570km Liter: 33 Verbruik BC: 5.6/100 (1 op 17,85) Verbruik: 5,8/100 (1 op 17,28) 75% snelweg met snelheid tussen 120 en 130km/h Sinds een aantal keren tanken we in Duitsland de E10 fuelsave benzine welke daar de euro95 vervangt. Normaal rijden we niet zo veel snelweg (50%) en dan ligt het verbruik meestal rond de 1 op 16. mooi verbruik , wij hebben onze picanto net 10 dagen, en volgens mij komen wij er ook op uit , maar moet de tank nog leegrijden , en weet niet of de reservebenzine ook bij die 35 liter zitten Quote
rvanrookhuizen Geplaatst 27 April, 2015 Geplaatst 27 April, 2015 vorige week getankt met mijn picanto 1.2!!!! 1 op 20 en niet al te slakkerg gedaan,haalde ik met 1.0 met veel moeite. Zal wel een uitzondering zijn. Quote
Picawhite Geplaatst 28 April, 2015 Geplaatst 28 April, 2015 Nou denk dat het wel zal vallen , schommel nog steeds nu tussen de 1:18 - 1: 20 en daar zitten ook uitschieters bij met topspeed Quote
picantomarc Geplaatst 28 April, 2015 Geplaatst 28 April, 2015 van de week met nwe picanto nu 1400km op de teller :bijna alles snelweg 530km gereden , vanmorgen getankt 25,5liter = 1op 20,7 heb ik netjes onder de 100km per uur gereden. Quote
bigmac Geplaatst 28 April, 2015 Geplaatst 28 April, 2015 Het verbruik heeft ook veel met de temperatuur te maken; Hier mijn verbruik per maand, over 4 jaar en 126000 km. Je ziet ook het 'vakantiedipje' wanneer er met een vouwwagen en meer belading gereden wordt. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.