Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

mij boeit het ook niet

ga lekker door met dat geouwe....

Ik zal voor de liefhebbers toch af en toe blijven posten hoe het verbruik kán zijn, mits alles mee zit (1 op 20).

CN laat ook zien hoe het is als alles tegen zit (1 op 11)(enkel binnenstadsverkeer den Haag). De gemiddelde Picanto bestuurder zal daar tussenin zitten qua verbruik.

Maar je hoeft het niet te lezen; of beter nog, start zelf een topic over een onderwerp dat je bezig houdt.

• Like 3
Geplaatst

Uiterst relaxt zo'n kilometervergoeding, ik wordt alleen nou al gek van het bijhouden...

Deze week gereden 347 kilometer, 29,7 liter getankt = 1 op 11,6.

Kleine correctie, 347 kilometer, 29,1 liter getankt = 1 op 11,9.

• 2 weken later...
Geplaatst

Ikben er achter gekomen dat er 38,5 liter in de tank van de Picanto past.

Vorige week op vakantie naar Duitsland, over de Autobahn, dus sneller dan normaal gereden.

Het verbruik is dan ook hoger dan normaal, dus net voor het tankstation(1200m) hield de picanto er mee op, terwijl ik dacht nog wel 15 km te kunnen.

Gelukkig een lege 1.5 literfles achterin, dus picanto op de vluchtstrook en lopend naar het tankstation, waar ik deze fles heb omgespoeld en met E10 gevuld.

Ik kreeg van iemand een lift tot vlak bij mijn auto. De fles benzine in de tank gedaan en de picanto liep weer probleemloos. Verder naar het tankstation gereden en de tank volgegooid.

1,4 + 37,1=38,5 liter.

Geplaatst

Het verhaal dat een auto met lege tank het niet doet,is nu dus wetenschappelijk bewezen.

Wel handig om te weten dat de inhoud van de tank 38,5 liter is.

Daar zou ik in theorie net mee op mijn vakantiebestemming kunnen komen,maar die gok neem ik maar niet.

Met mijn vorige auto wel een keer gegokt.

Bij aankomst ging er 58 liter in de 60 liter tank,maar dan rij je toch niet lekker,doe ik zeker niet weer.

Geplaatst

Volgens mijn dealer is E10 tanken toch niet zo goed en veel duurder in verbruik. Mijn ervaring is juist dat mijn Picanto een stuk zuiniger is op E10. Meer mensen die deze ervaring hebben?

Geplaatst

Ik heb 55000 km op E10 gereden.

Mijn verbruikscijfers op de verschillende brandstoffen:

E10…………… ...1 op 19,84

Merk euro95..1 op 19,35

Witte euro95..1 op 19,29

Normaal 91….1 op 19,04

Geplaatst

tja het blijven natuurlijk mooie cijfers maar of de een nou goedkoper rijdt dan de ander ( merk brandstof ) tis in mijn ogen ook dat elke dag en uur anders is om verbruik te meten .

Kan vandaag dus 1:18 rijden op een traject en morgen het zelfde traject en dan rij ik 1:20 of 1:16. Nogmaals er zijn zoveel factoren die dat bepalen : rechter voetje - verbruikers - wind - drukte . Het zou dus best wel kunnen als je op een moment van witte euro 95 het traject van E10 rijdt en dan echt de zelfde ( kan dus niet) handelingen en drukte en wind etc hebt, je net zo zuinig zou rijden .

Geplaatst

Het is onmogelijk om met E10 zuiniger te rijden dan met gewone euro 95.

Daar zijn de geleerden het over eens.

Er zit minder energie in E10 en wat er niet in zit,kan er ook niet uitkomen.

Als je toch zuiniger rijdt,heeft dat een andere oorzaak en is het dus toeval.

Volgens onderzoek is het verbruik ong. 2-2.5% hoger onder de zelfde omstandigheden.

Getallen zo uit mijn hoofd,elders staan de exacte cijfers te lezen.

Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen.

Geplaatst

Ben het helemaal met je eens, maar ons zeer gewaardeerd lid bigmac laat zien dat die gek genoeg toch zuiniger rijdt met de maisrommel :wink:

Geplaatst

Het kan natuurlijk zo zijn dat E10 voornamelijk op vakantietripjes getankt wordt(want Duits en Frans),

en daar rustiger gereden wordt.

Maar ik tank de helft van mijn kilometers in Duitsland, omdat ik daar nu eenmaal in de buurt woon.

Ik zou het nog wel uit kunnen splitsen per jaar, om te kijken of ik nu mischien meer E10 rij dan vroeger ivm de hoge benzineprijzen nu in Nederland.

Mijn woon-werkverkeer is ook al 4 jaar hetzelfde, 35 of 70 km aan een stuk op veelal 80km wegen, en ik rij op eur95 net zoals bij E10.

Dus waarom het verbruik dan toch lager ligt met E10?

Geplaatst

2011

E10 1 op 20,16

Euro95 1op 19,55

2012/2013 (verhuizing)

E10 1 op 19,3

Euro95 1 op 18,45

2013/2014 (zachte winter)

E10. 1 op 20,16

Euro95 1 op 20,03

Geplaatst

En ik ben het met bigmac eens, elke tankbeurt opnieuw die ik tank, bij E10 ervaar ik duidelijk veel zuiniger! ik dacht al dat het aan mij lag, dus voor mij voortaan E10.

Geplaatst

En ik ben het met bigmac eens, elke tankbeurt opnieuw die ik tank, bij E10 ervaar ik duidelijk veel zuiniger! ik dacht al dat het aan mij lag, dus voor mij voortaan E10.

Misschien gooit jouw lokale tankstation een beetje water bij de benzine of is (net als in Mexico, onlangs op tv te zien) er iets mis met de teller op de pomp.

Hoe dan ook,als jij er zuiniger meer rijd,uiteraard blijven doen.

Geplaatst

Als je toch zuiniger rijdt,heeft dat een andere oorzaak en is het dus toeval.

Volgens onderzoek is het verbruik ong. 2-2.5% hoger onder de zelfde omstandigheden.

Getallen zo uit mijn hoofd,elders staan de exacte cijfers te lezen.

Voor het geld hoef je het in ieder geval niet te doen.

De mening van geleerden is niet per definitie waarheid. Om het maar netjes te zeggen...veel geleerden hebben dubbele agenda's. Iets met "niet het handje bijten van wie je je bordje eten krijgt".

• Like 1
Geplaatst

Zelfs al zou het verbruik iets hoger zijn, dan blijft nog het prijsverschil van 4 cent/liter.

Zijn er hier mensen die het verbruik bijhouden en vinden dat E10 een hoger verbruik geeft?

Geplaatst

Zelfs al zou het verbruik iets hoger zijn, dan blijft nog het prijsverschil van 4 cent/liter.

Bij een prijs van €1,75 (vandeweek) voor Euro95 is 4ct verschil iets meer dan 2%. Op een verbruik van 1:19 is 2% ca. 0,5km/l.

Lijkt mij lastig te bewijzen dan, aangezien die 0,5 vaak al binnen de "normale" variatie valt...

Geplaatst

Vanochtend volgetankt nadat de benzinemeter echt op de crisis stand was aangekomen: 362km gereden en precies 32,32ltr getankt. Verbruik 1 op 11,2. 

Ik begin jou steeds leuker te vinden, haha !

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...