John Kanon Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Ik bedoel echt 900 toeren. Ik ga in zijn 4 de bocht door en dan zakt mijn snelheid terug naar ongeveer 30km dat is ongeveer 900 a 1000 toeren in zijn 4 met die snelheid. Als ik dan optrek voel ik wel in lichte siddering in de aandrijflijn, maar versnelt dan wel. Met 30 in z´n 4,verbruik je meer dan in z´n 3 als je optrekt. Quote
jstalknecht Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Dat weet ik, ik zal er ook geen gewoonte van maken. Ik wil er alleen mee aantonen dat het wel kan, wat betekend dat je een soepele motor hebt. Quote
artcev Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Misschien is het interessant om de kilometer stand van de auto er ook bij te zetten ,want word hij echt zuiniger met meer kilometers ? Wij hebben bijna 25000 km gereden met de laatste weken gemiddeld tussen de 4.4 en de 5 op boord computer Alleen maar 80 km weg Quote
jstalknecht Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Mijn auto heeft nu een kleine 45.000 km gereden. bij 80 km per uur zit ik tussen de 3.5 en 4 litter, bij 100 tussen de 4 a 4.5 litter soms iets meer. Alleen bij optrekken in de stad is het een zuipschuit, bij constante snelheid valt het wel mee. 4.4 bij 80 is wel redelijk veel heb je een 1.0 of 1.2. Quote
John Kanon Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Dat hij in de loop van de tijd zuiniger gaat rijden,heeft er volgens mij ook mee te maken dat je de auto steeds beter leert kennen en dan bedoel ik dat je beter door hebt hoe je zuinig moet rijden.Als het verbruik tegenvalt,ga je kijken hoe het beter kan en dan kom je doorgaans in de loop van de tijd zuiniger uit. Geldt vast niet voor iedereen,maar je kunt op veel manieren het verbruik nog wel iets verlagen,ook al rij je al zuinig,kom je bewust of onbewust wel achter met de tijd. Het houdt natuurlijk wel een keer op. Quote
jstalknecht Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 4.4 a 5L is best veel voor een 1.0. De motor is in iedergeval wel ingereden, dus daar kan het niet aan liggen. Je kan proberen bij die snelheid je voet heel iets te liften, om zo te kijken of je met minder gaspedaal input de zelfde snelheid kan behoude. Dit werkt bij mij vooralsnog redelijk goed. Quote
Picawhite Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 had geprobeerd , 900tpm in z,n 4 , ben nu wel mijn kunstgebit kwijt Quote
blackie Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 zag hem op straat liggen wist NIET dat hij van jou was Quote
Picawhite Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 gelukkig gevonden , wat kost het verzenden Quote
bigmac Geplaatst 28 Augustus, 2014 Geplaatst 28 Augustus, 2014 Misschien is het interessant om de kilometer stand van de auto er ook bij te zetten ,want word hij echt zuiniger met meer kilometers ? Wij hebben bijna 25000 km gereden met de laatste weken gemiddeld tussen de 4.4 en de 5 op boord computer Alleen maar 80 km weg ik rijd al een aantal jaar dezelfde route, ca 30.000 per jaar. Ik reed het eerste jaar 1 op 19,31 (nieuw gekocht) Het afgelopen 12 maand 1 op 19,96 (kmstand inmiddels 106.000 km) Dus er wordt wel zuiniger gereden, maar of dat enkel door de kilometerstand komt? Quote
jstalknecht Geplaatst 29 Augustus, 2014 Geplaatst 29 Augustus, 2014 Daarnet weer getankt 533km op 28.5L 1 op 18.7 met wel ongeveer de helft snelweg en dan niet harder als 100. Valt me allezins mee voor een 1.2. Quote
Jackall Geplaatst 29 Augustus, 2014 Geplaatst 29 Augustus, 2014 Ik heb mij pica 1.0 basis nu ruim 2 jaar, de eerste weken schrok ik ook van het verbruik, maar zit nu toch gemiddeld tussen de 1:20 en 1:21 per 100km Daarbij wel moet nageven dat de kwaliteit van de brandstof enorm meespeelt. Of ik nu bij tango tanked scheelt het toch zo'n 50-60km op een volle tank als bij een gewone duurdere merk. Quote
jstalknecht Geplaatst 1 September, 2014 Geplaatst 1 September, 2014 Vandaag weer getankt 503km gerden op 28l dat is toch bijna 1 op 18. Quote
obeja Geplaatst 1 September, 2014 Geplaatst 1 September, 2014 Gisteren getankt, 420 km, 30 liter, 1 op 14. Wel 130 tot 140 gereden, het oude rijden zeg maar. Picanto rijdt gewoon niet zuinig, maar wel erg lekker. Het verschil tussen mijn oude en nieuwe rijstijl vind ik te verwaarlozen, 1 op 14 tegen 1 op 17. Ik heb geen plezier in het nieuwe rijden en is ook gevaarlijk in sommige gevallen. Gewoon gas erop waar nodig. 2 Quote
jstalknecht Geplaatst 1 September, 2014 Geplaatst 1 September, 2014 Met 140 km per uur zou ik waarschijnlijk ook 1 op 12 a 14 verbruiken. Daarom blijf ik maar lekker 100 rijden, rijd wel zo lekker en het verbruik is daarmee ook veel gunstiger. Quote
John Kanon Geplaatst 1 September, 2014 Geplaatst 1 September, 2014 Gisteren getankt, 420 km, 30 liter, 1 op 14. Wel 130 tot 140 gereden, het oude rijden zeg maar. Picanto rijdt gewoon niet zuinig.Dat is te kort door de bocht,anderen rijden (bijna) 1 op 20. In de stad met veel optrekken en op de autobahn met 110 of harder,ja dan is de Pica verre van zuinig. Veel auto´s in het B en C segment halen dezelfde verbruikcijfers. Het is echt een wagen voor buiten de stad,op 80 km wegen dus. Tenminste als het om zuinig rijden gaat. Voordeel t.o.v. andere ´´gebakjes´´,is het rijcomfort. Met een Pica kun je rustig naar Italie rijden,dat doe ik met bijv. een Aygo toch echt niet. Quote
obeja Geplaatst 1 September, 2014 Geplaatst 1 September, 2014 Niet kort door de bocht. Ik heb het over MIJN picanto. Ik heb 1 x echt geprobeerd om zuinig te rijden (zie terug) en nu getest door totaal bewust niet zuinig te rijden. Maar eigenlijk durf ik wel te stellen dat picantos niet zuinig zijn. Tuurlijk kun je 1 op 20 halen, maar ik kon jaren geleden met een opel omega volbepakt 140 rijden door Duitsland. Met een gemiddelde van 1 op 16. Maar dat was een 2 liter motor met 1600 massa ledig gewicht. Dus in dat perspectief is picanto gewoon niet zuinig. De moeite die je ervoor moet doen is gewoon belachelijk tov een andere auto. Ik denk dat bigmac ook met een middenklasser auto ook erg zuing kan rijden. 1 Quote
obeja Geplaatst 1 September, 2014 Geplaatst 1 September, 2014 Maar ik klaag niet hoor, ben erg blij met mijn aankoop. Nog 5 jaar garantie en mijn vorige auto heel goed kunnen inruilen. Kan me wel voorstellen dat anderen die een nieuwe picanto hebben gekocht met allerlei opties voor rond de 12.000 euro enigszins teleurgesteld zijn. Voor iets meer geld koop je ook een dacia en dan heb je alle ruimte van de wereld en qua verbruik zal het niet zoveel schelen. Quote
John Kanon Geplaatst 1 September, 2014 Geplaatst 1 September, 2014 Een grote auto op de autobahn is inderdaad zuiniger. Met mijn oude C klasse reed ik op de autobahn 1 op 13/14,en dan reed ik 170 in Duitsland. Met 120 in Nederland leek het zelfs wel of het verbruik zelfs iets hoger lag,maar dat kan vertekenen door de kortere afstanden. Volgas met de Pica is het nog maar de vraag of ik dat haal,ben nog niet boven de 140 geweest. Maar naar mijn werk reed ik 1 op 10 normaal rijden. Nu rij ik (erg) rustig en haal 1 op 19,dat vind ik wel een verschil. Voor MIJ is de Pica een zuinige auto,voor anderen misschien niet. Zoals al vaker aangegeven,je moet er wel wat/veel voor doen. In mijn geval een paar minuten eerder van huis,is te doen en niet jakkeren is ook wel zo ontspannend. 2 Quote
bigmac Geplaatst 1 September, 2014 Geplaatst 1 September, 2014 . Ik denk dat bigmac ook met een middenklasser auto ook erg zuing kan rijden. Ja, dat klopt, of in elk geval zo zuinig mogelijk. Maar ik rij persoonlijk liever in auto's met weinig cilinderinhoud. @ John Kanon: paar minuten eerder van huis: ik rij elke dag naar werk en naar huis met de tomtom aan; die geeft op tijd aan of er vertraging zit, en hoe laat ik over ben, dus of ik eventueel op de 12 km snelweg die ik tegenkom 'gewoon' kan rijden (100) of toch wat sneller moet. Maar meestal kom ik zo'n 2 minuten te vroeg op kantoor. Voor de rest is mijn woon-werkverkeer erg relaxed en plezierig rijden. 1 Quote
bigmac Geplaatst 1 September, 2014 Geplaatst 1 September, 2014 De laatste keer dat ik een hoger verbruik had dan 1 op 18 was in 2013. Maar mijn woon-werk-verkeer-route is dan ook erg geschikt om zuinig te rijden; weinig stadsverkeer (6 km of zo) en veel 80 km wegen zonder files. Dus waarschijnlijk dat iedereen daar een gemiddeld beter verbruik kan laten zien dan in zijn normale omgeving. Quote
Creative Name Geplaatst 6 September, 2014 Geplaatst 6 September, 2014 Deze week een tank leeg gereden zonder de stad uit te komen: 338 kilometer met een volle tank = 1 op 9,6 ofzo. Niet dat ik er wakker van lig maar zuinig is weer anders. Quote
World Cup Black Geplaatst 6 September, 2014 Geplaatst 6 September, 2014 Vandaag sinds aanschaf voor de 3e keer getankt, verbruik van 1:18,04 !! En dat met normaal rijden. Quote
John Kanon Geplaatst 6 September, 2014 Geplaatst 6 September, 2014 Vandaag sinds aanschaf voor de 3e keer getankt, verbruik van 1:18,04 !! En dat met normaal rijden. Dan rij je waarschijnlijk wel veel op 80 km wegen. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.