Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Gisteren weer getank 523km op 29.5l. Toch weer mooi 1 op 17.7 en dat met ook wat stads kilometers. Beging nu toch echt te geloven dat dat Optimotor echt werkt, heb ook het idee dat mijn moter veel soepeler is geworden en dat ik nu veel beter op kopel kan rijden.

Geplaatst

Dit verbruik is mijn record.......(zuinig rijden).....60% op de snelweg met een snelheid van 100km.....30% op 80 km wegen.....10% in de stad met rustig rijden en uitrollen naar stoplichten toe.......verbruik 30 liter op 400 kilometer= 13,33 km/liter......ben trots op mijn Kia!!!!!~~!

Geplaatst

Mijn kia koste 16.500

Maar ik klaag niet hoor, ben erg blij met mijn aankoop. Nog 5 jaar garantie en mijn vorige auto heel goed kunnen inruilen. Kan me wel voorstellen dat anderen die een nieuwe picanto hebben gekocht met allerlei opties voor rond de 12.000 euro enigszins teleurgesteld zijn. Voor iets meer geld koop je ook een dacia en dan heb je alle ruimte van de wereld en qua verbruik zal het niet zoveel schelen.

Geplaatst

Gisteren weer getankt 523km op 29.5l. Toch weer mooi 1 op 17.7 Begin nu toch echt te geloven dat dat Optimotor echt werkt.

Ik denk dat je nu betere cijfers kunt halen door het weer. Hogere temperaturen -> zuiniger.

Ik had vorige week na150 km met sukkeldrafje op de snelweg 3,9l/100 km gemiddeld op de boordcomputer staan. Daarna 250 km autobahn met 120 en was het verbruik op de bc opgelopen tot 4,3.

In het echt is dat dan 0,4 hoger: 1 op 21.

Geplaatst

De ene is blijkbaar de andere niet.

Op de snelweg verbruik ik juist het meest zodra ik boven de 70-80 km/h kom.

Ik rij in de stad nog zuiniger.

Nu kom ik doorgaans weinig op de snelweg,in de praktijk dus niet veel last van.

Volgens de BC is het verbruik bij 130 bijna 2x zo hoog als bij 70.

En voor de grapjassen,per km en niet per uur :)

En we hebben pagina 100 zie ik zojuist.

• Like 2
Geplaatst

We hebben zeker een mijlpaal. Ik rij op de snelweg nooit harder als 100. Bij 130 is het verbruik inderdaad redelijk hoog. Kia had beter een 6 bak kunnen monteren, dan had je bij 100 een nog lager verbruik gescoord en bij 130 nog een acceptabel vebruik.

Geplaatst

is ook mijn verbruik meestal,en waarom ben jij hier op deze site ongewenst eigenlijk????

Volgende tankbeurt maar weer, hou het tegenwoordig bij i.v.m. kilometervergoeding.

288 km gereden, 27,26 ltr getankt = verbruik 1 op 10,5.

Geplaatst

1 op 10,5 is wel erg onzuinig, zeker voor een 3 cilinder. Dat verbruik ga ik waarschijnlijk alleen maar halen als ik in de stad rij en hem steeds in de toerenbegrenser jaag. Ik ben met mijn 4 cilinder nog nooit onder de 1 op 15 gekomen.

Geplaatst

weet je wat ik nu zo raar vind???
over de Picanto word er er steeds gepraat over verbruik??
maar van andere modellen niet zoveel
dus denk ik dat ze niet zo tevreden zijn over de Pica :wink:  :wink:

Geplaatst

Met natte oksels van het duwen ? :-)

Ik had mijn zoon voor de zekerheid meegenomen; voor het geval het toch net iets te ver was. Maar ik ken mijn teller wel zo'n beetje na meer dan 200 x tanken. We hadden nog 8 km verder kunnen rijden.

• Like 1
Geplaatst

weet je wat ik zo raar vind??

over de Picanto gaat dit benzineverbruik oneindig door.

maar over de andere modellen vind je bijna niks.

Ik bedoel is de Topic niet zo lang

Geplaatst

Ach, men is er aan gewend inmiddels.

Ik heb al eens voorgesteld om in de header van dit forum een regeltje zoals " Een Kia ge/verbruikt 40% meer dan in de folder" te plaatsen.

Daar is niet op gereageerd.

.

• Like 1
Geplaatst

over de Picanto gaat dit benzineverbruik oneindig door.

Als je mijn berichten er uit zou laten, was het maar de helft ;)
  • Like 2
Geplaatst

Die hebben wellicht collectief iets beters te doen :-) Lekker rondtuffen met hun toeterdetoet b.v.

Geplaatst

Het zijn ook altijd dezelfde personen die trots zijn dat ze de tank weer helemaal leeg hebben gereden en een op zoveel hebben gehaald. Zeer interessant voor die mensen maar mij boeit dit totaal niet. Ik zal niet de enige zijn die dit forum steeds minder interessant vind. Alleen maar geouwe.... over het verbruik. Gaag dit nooit stoppen ?

• Like 1
Geplaatst

Het zijn ook altijd dezelfde personen die trots zijn dat ze de tank weer helemaal leeg hebben gereden en een op zoveel hebben gehaald. Zeer interessant voor die mensen maar mij boeit dit totaal niet. Ik zal niet de enige zijn die dit forum steeds minder interessant vind. Alleen maar geouwe.... over het verbruik. Gaag dit nooit stoppen ?

gelukkig hoef je de delen in dit forum die je niet interessant vind niet te lezen gelukkig  :-)  :-)

• Like 1
Geplaatst

mij boeit het ook niet

ga lekker door met dat geouwe....

• Like 1

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...