Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

1 ding is zeker: er zal geen pompstation zijn wat (bewust) 98 in een 95 tank doet.

Ze zouden wel gek zijn, voor 98 vragen ze meer dan voor 95!

Geplaatst

Vandaag voor de 2e keer getankt met de nieuwe Picanto en kwam uit op 1:17 !!! Heb zowel grote als kleine stukken gereden.

Niet slecht, de auto schijnt richting de 5.000km zuiniger te worden dus goede hoop om richting de 1:20 te gaan.

Geplaatst

Ik krijg eind deze week optimotor in mijn motor olie, na 500km wordt de olie ververst en krijg ik het nog een keer. Het is een nieuwe techniek op basis van Nano deeltjes. Het verbruik zou met ongeveer 10% moeten afnemen, ook de compressie moet hoger worden en de motor moet soepeler lopen wat tot minder slijtage moet leiden. Ik hou jullie hierover op de hoogte wat mijn bevindingen zijn.

Geplaatst

Vriendin nieuwe rijden leren en niet met gas ingedrukt op een rood licht aan komen rijden.

Ik krijg het er hier helaas ook niet uit :-)

Geplaatst

Vriendin nieuwe rijden leren en niet met gas ingedrukt op een rood licht aan komen rijden.

Ik krijg het er hier helaas ook niet uit :-)

Ze noemen dat "nieuwe rijden" natuurlijk niet voor niets "rijden als een ouwe l*l". Niks voor vrouwen dus  :mrgreen:

• Like 2
Geplaatst

Ik krijg eind deze week optimotor in mijn motor olie, na 500km wordt de olie ververst en krijg ik het nog een keer. Het is een nieuwe techniek op basis van Nano deeltjes. Het verbruik zou met ongeveer 10% moeten afnemen, ook de compressie moet hoger worden en de motor moet soepeler lopen wat tot minder slijtage moet leiden. Ik hou jullie hierover op de hoogte wat mijn bevindingen zijn.

zou het waar zijn???

ik denk bij een wat oudere motor wel

wie weet hier iets van

https://www.youtube.com/watch?v=MFXDZ-wokHw

Geplaatst

Pagina 96 alweer? Bijna jubileum :)

Op onze Picanto 1.0 staat nu 21.000 kilometer sinds feb. 2013 en het verbruik is behoorlijk consistent. 1 op 14 in de stad (koude motor, ritjes <5km) en op de snelweg 1 op 18 (gewoon met het verkeer mee 130km/u)

Ik ben er dik tevreden mee. Er zijn vast auto's die zuiniger rijden maar het rijcomfort en uitrustingsniveau van een Picanto maakt het echt een fijne auto, voorlopig een blijvertje dus.

Geplaatst

Nu net een week heb ik een gebruikte picanto 2012 1.0. Het benzine verbruik valt mij ook tegen. Gemiddeld 1 op 14. Ik heb zeer beheerst gereden, af en toe 130, maar meestal 100/110. Airco bijna niet gebruikt. 500 km gereden.

Geplaatst

1 op 14 is wel erg laag. Ik haal gemiddeld 1 op 16. Ik rij daarbij vrijwel nooit harder dan 100 maar heb wel een 1.25. Als ik vaak op de snelweg zit dan daalt het verbruik naar 1 op 17/18. Wat is bij jou het verbruik als je constant 100 rijdt.

Geplaatst

bicmac EN jawel, Creative Name laten zien dat het anders kan.

De eerste doet er alles aan de laatste niks :wink:

Autootje... (zo klein istie eigenlijk niet) moet ook nog even in(los)gereden worden, toch ?

Geplaatst

1 op 14 is wel erg laag. Ik haal gemiddeld 1 op 16. Wat is bij jou het verbruik als je constant 100 rijdt.

Ik heb geen boordcomputer dus actueel verbruik tijdens rijden weet ik niet. Als tank leeg is, zal ik weer berekenen.

Geplaatst

Ruim 20 jaar geleden een Suzuki Swift 1.0 gehad... Deze reed volgens mij 1 op 19. Zonder dat je je best moest doen.

Geplaatst

toch weer lekker zuinig 1:20,4 , zonder gek te doen 

dat zal je best een keer  gehaald hebben via je Boardcomputer

maar wat zijn de  echte kilometers op volle tank??

dus tank vol en dan exacte kilometers op de volle tank

dan weet ik zeker dat je anders uitkomt vooral met een 1.2 versie

met de 1.0 geloof ik dit eerder

er staan genoeg voorbeelden in deze topic

• Like 1
Geplaatst

blackie heeft een punt, is dat verbruik van de boardcomputer of echt op de tankbeurt? Bij mijn Rio zit er ongeveer 0.5 liter/100 km verschil in, als de boardcomputer van mijn Rio 5.0 Liter/100 km aangeeft is dat in werkelijkheid 5.5 liter/100 km bijvoorbeeld.

Geplaatst

Dat zijn al zolang ik met de pica rij verbruikscijfers op de volle tank ,boordcomputer gebruik ik niet om verbruik te meten , als ie 4 keer op de b.c heeft gestaan ( om verbruik te meten ) zolang ik hem heb is het veel.Mijn verbruik schommelt tussen de 1:18 en 1:21 met een uitschieter op zijn tijd van 1:15 -1:16 dit is dan met vlot tot zeer vlot rijden (stukken met 160 km p.u)om even alles schoon te branden.

Kan het nog mooier vertellen , toen de pica afgeleverd werd heeft ie 1:23 gereden met de eerste tank.

• Like 2
Geplaatst

Het blijft gissen,maar een verklaring kan ook zijn dat de tank na het tanken niet altijd even vol zit.

Zoals elders te lezen valt kun je soms nog 2 liter bijtanken als je geduld hebt.

Dat heb je de 1e keer misschien niet gedaan.

1 Op 23 met de eerste tank klinkt niet erg logisch,tenzij je de hele tank hebt leeg gereden met 60-70 in z´n 5.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...