Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

grrrrr waar zit die "ik zet je op de negeer lijst " optie ;):P

Zit in je profiel.

Rechterkolom, een na onderste :wink:

Geplaatst

Het is wat met het benzineverbruik van de Kia Picanto,  

Daarom heb ik besloten om de Kia Picanto 1.0 ISG Eco Dynamics 2013  de deur uit te doen.

Je kunt er lang en breed over praten maar de meesten vinden toch  dat het verbruik tegen valt.

Nu rijdt ik een Audi A2  3L,    die is van 2001 , maar AUDI maakt zijn cijfers WEL waar en dat al in 2001

Met deze auto rijdt ik 1 op 32   !!!   Het is wel een dieseltje 1.2 tdi, automaat,  maar wel met climatecontrol aan en rijden hoeft echt niet zo voorzichtig als met de Kia Picanto, en de radio en verlichting ook nog aan !     

Had ik dit maar voorheen geweten dan had ik die  Picanto nooit gekocht !

Veel succes nog met jullie verbruikscijfers,  maar neem maar van mij aan dat het niet beter wordt !

Onze Picanto zou na 5 dkm zuiniger worden volgens de importeur,.......... echt niet , ook niet na 18dkm

Geplaatst

Je hebt dus nu een 13 jaar oude audi ipv een Kia met 7 jr garantie vanwege het verbruik aangeschaft.

Je hebt ongetwijfeld de cijfertjes van beiden liggen w.b. verbruik, wegenbelasting, onderhoud (duur bij audi) rente kosten, afschrijving etc.

We zijn benieuwd wat je daar maandelijks mee op schiet.

Laat eens even weten, lijkt me leuk.

Geplaatst

Ja  oa   en omdat KIA niet EERLIJK  is,   zodra je een eerlijke mening /ervaringen deelt,   wordt je geblokkeerd op Kia facebook !

Onderhoud is bij KIA ook niet goedkoop,  en ze proberen je ook nog te neppen .... dus kijk je factuur goed na bij een servicebeurtje.

Let op wat de monteur aangekruist heeft en wat ze inrekening brengen,

In mijn geval de auto zelf voor een beurt volledig nagekeken,  ruitensproeier vloeistof tot de nok gevuld,  1km gereden naar de dealer,

kleine beurt van +/-  186 euro.....   wat denk je  ?

bijvullen ruitensproeier vloeistof   3,50 euro excl btw  voor 1 ltr ...........

Toen ik zei dat dit echt niet mogelijk was omdat ik hem een uur daar voor geheel gevuld had,....    sorry mijnheer dan heeft de monteur het niet goed aangekruist........

Genoeg hierover ,   succes met jullie cijfers, 

Geplaatst

Even een opmerking om misverstand te voorkomen.Ik vertel hier niet mijn verbruik

omdat ik ontevreden ben. Alleen maar om te zeggen dat er progressie in zit. Hiervoor

had ik een Daihatsu cuore automaat met een verbruik van 1:17. Auto was een 3-cil.

en lichter als de picanto. Ben dus zeker niet ontevreden over het verbruik. Zou natuurlijk

leuk zijn als hij 1:24 zou lopen of zoiets, maar ben al met al zeer tevreden met de picanto.

• Like 1
Geplaatst

Tja , das volgens mij dus appels met peren vergelijken ; diesel tov benzine, in de praktijk is een diesel dus bijna altijd zuiniger. Jaren Daihatsu gereden en kwam 90% boven 

de fabrieksopgave uit, voor de Pica een Seat Leon 1.6 das niks vergeleken met de Pica qua verbruik moest heeeeel zuinig rijden om 1:12 te halen dus ben wel tevreden nu. 

En ja der is geen merk die het waar kan maken toch.

Geplaatst

@john Kanon,

Nee niet ingeruild ,  na   aankoop van de andere auto verkocht.

@Pica White,   als je goed leest, zijn er wel merken die het waar maken of veel dichterbij de opgegeven waarden uitkomen.

het is dus geen vergelijk , natuurlijk zit er verschil tussen benzine en diesel.

Succes verder met het verbruikstopic,  nu ondertussen al 91  pagina's

Geplaatst

@john Kanon,

Nee niet ingeruild ,  na   aankoop van de andere auto verkocht.

@Pica White,   als je goed leest, zijn er wel merken die het waar maken of veel dichterbij de opgegeven waarden uitkomen.

het is dus geen vergelijk , natuurlijk zit er verschil tussen benzine en diesel.

Succes verder met het verbruikstopic,  nu ondertussen al 91  pagina's

Volgens mij is dat juist de opzet van een forum.
Geplaatst

Dit is wel mijn favoriete gedeelte van het forum :wink:

Ik zit nu in de Eifel (Duitsland) voor een weekje. Benzineverbruik 1 op 20,4 (E10), maar dan rijd ik ook niet boven de 130 op de autobahn.

Geplaatst

Genoeg hierover ,   succes met jullie cijfers,

Jammer dat je niet even in wilt gaan over je nieuwe totale km prijs en die van de Picanto.

Volgens mij heb je die cijfertjes namelijk liggen :wink:

Zou een leuk inkijkje geven.

Verbruik is natuurlijk niet de enige kostenpost.

Geplaatst

Wij zijn wel tevreden over onze Picanto, met z'n 3tjes naar EuroDisney heen en terug met een gemiddeld verbruik van 1 op 17,2 vind ik alleszins redelijk met een 1 liter 3 cilinder bromtol. En hij rijd nog lekker ook, succes met je olieboot! 

• Like 1
Geplaatst

Met de maisolie (E10) toch maar mooi 1:21 gereden, 530 km 25L getankt.

Das knap,maar met euro 95 had je nog iets zuiniger gereden.

Geplaatst

Even offtopic: als bij de beurt je ruitenwisservloeistof vol zit en ze brengen dat in rekening heb je toch een fles tegoed of zie ik dat verkeerd?

Dat de monteur een kruisje verkeerd zet lijkt me kletskoek, dat kan wat mij betreft nader verklaard worden.

Geplaatst

Spul in rekening brengen dat niet geleverd is,is al zo oud als de weg naar Rome,ook in andere branches.

Zoveel voorbeelden van,tot 5 liter olie aan toe.

Overduidelijk zat de oude olie er nog in ( geen Kia garage).

Achteraf wel geld terug,maar het is een niet uit te roeien eigenschap van menig garage.

Als ik over een paar maand voor het eerst met de Pica naar de garage moet voor z´n eerste beurt,ga ik vooraf even overleggen wat er gaat gebeuren.

Dat is dus alleen wat verplicht is om de garantie en de KIW in stand te houden.

Na nog geen 9000 km hoeft er m.i. helemaal niets te gebeuren,maar uiteraard wist ik bij aankoop dat een jaarlijkse beurt verplicht is,maar doe dan iets nuttigs en niet bijv. de olie verversen,dat slaat na 9000 km en bij sommigen nog eerder,helemaal nergens op en dat is nu net het duurste deel van de beurt.

Liever een inspectie waarbij niets vervangen wordt maar alleen gecontroleerd,dan zinloos dingen vervangen.

Volgend jaar zien we dan wel verder.

Geplaatst

gereden 390 km verbruikt 35 liter,ongeveer 210 kilometer snelweg met een snelheid van 100 km per uur rest 80 kilomerwegen en stukje stadsverkeer.....merkt dat het warmer wordt gaat zuiniger rijden!!!!!!!! :-) :-)  :-)  :-)  :-)  :-)  

• 2 weken later...
Geplaatst

Vraagje, wat zijn eigenlijk de ideale variabelen waarmee de Picanto WEL in de buurt van de fabrieksopgave kan halen.

Afgelopen woensdagmiddag was het vochtig warm (met opkomst van onweer) en vrijwel geen wind, toen leek mijn Picanto opeens nog zuiniger te rijden.

Namelijk 4,2L/100km volgens de BC over afstand van 56km waarvan 75% ~105km/u, dit is een record sinds 2,2 jaar dat ik mijn Picanto heb (ik weet dat de BC erg optimisch is). 
Gisteren en vandaag schoot de verbruik weer beetje omhoog terwijl ik precies dezelfde tempo en route reed.

Geplaatst

Ik rij het zuinigst als ik 65-70 in zijn 5 rij,of 40 in zijn 4,dan rij ik zelfs zuiniger dan de fabrieksopgave.

Volgens de BC rij ik dan 1 op 33,vlakke weg zonder tegenwind.

De geringste tegenwind of een minimaal stijgingspercentage doen het verbruik enorm stijgen.

Ook 85 rijden ipv 70 scheelt minstens 25% in verbruik,althans bij mij.

Ik maak niet veel km,ga dus geen 70 rijden waar je 80 mag,ook al zit er vaak niemand achter mij.

Ik hou het wel bij 80 op de teller en als ze drukken,ga ik wel iets harder.

Als je veel km maakt,zoals BM,dan kun je flink besparen door rustig aan te doen.

Zoals al vaker gezegd,je moet het willen en niet iedereen wil zo rijden.

Ik hou dit nog wel een paar jaar vol en dan ruil ik hem in voor een vlotter wagentje.

Dit had ik de dealer bij aanschaf al gemeld.

Zal waarschijnlijk geen Kia worden,maar wie weet wat ze tegen die tijd in de handel hebben.

Geplaatst

Ik geloof dat een optimale snelheid 88 op de teller is; de bc geeft dan vaak (in zomertijd) tussen 3,8 en 4,6 aan. Het zuinigst, maar niet echt vaak te gebruiken: 50 in zijn 5= ongeveer 2,9-3,3 op de bc.

Belangrijk is om te kijken wat er met het actuele verbruik gebeurt als je het gas iets minder of meer intrapt bij gelijkblijvende snelheid.

Ik gebruik verder zo weinig mogelijk de airco en heb mijn banden 20% harder opgepompt. En ik rij het grootste deel met goed opgewarmde motor.

Wat dat oplevert? Reservelampje sprong aan na 690 km en dan kan ik nog circa 110 km rijden. ( bc 4,4 gemiddeld). Maar dan waren de omstandigheden ook wel prima.

Geplaatst

Ik ben heel goed op de hoogte over de interne factoren zoals snelheid, hardheid van de banden etc.

Maar was erg benieuwd naar de externe factoren, het is wel natuurlijk logisch dat de wind, weg conditie en temperatuur de belangrijkste factoren zijn.

Zou de luchtvochtigheid of iets anders in de lucht die te maken heeft met opkomende onweer effect heeft op het verbruik?

Het gaat dus om dat ik toevallig voor de onweer uit reed met ongeveer dezelfde snelheid, route, temperatuur, wind als eerdere dagen maar toch ~0,7l/100km zuiniger kon rijden. 

Het leek alsof ik 56km met 80km/u reed maar reed bijna de hele weg ~105km/u waar ik normaal gesproken nooit 4.2l/100km volgens BC kan halen.

Geplaatst

Straks denk je nog dat de kleur van de auto voor je er toe doet :)

Opkomend onweer kende ik nog niet als mogelijke factor.

Je rechtervoet iets minder vast kan al een behoorlijk verschil maken,of achter een auto blijven ´hangen´,die de tegenwind opvangt,de wel bekende slipstream.

Ook ik heb af en toe verschillen die niet simpel te verklaren zijn.

Geplaatst

Zeker! Zwarte kleur absorbeert meer zon warmte waardoor de motor sneller kan opwarmen  :death:   .

Ik probeer al 2 jaar te spelen met zuinig rijden en weet heel goed welke manieren/factoren/etc invloed daarop heeft.

Was nogal verrast toen die ene dag opeens 1 op 24 volgens de BC reed, dat haalde ik nooit met ~105km/u.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...