bigwade Geplaatst 2 April, 2014 Geplaatst 2 April, 2014 Deze cijfers zijn herkenbaar. De terugweg vanuit zuid Duitsland is altijd een stuk voordeliger. Het verschil tussen bergje op of bergje af is immers groot,bij elke auto en zeker bij een Picanto. Over 3 weken naar het Schwarzwald,met 3 personen en een hond,dat wordt dus met 2 auto´s,Picanto en een Aygo. Dat wordt racen Wat ongezellig en eh... 1:8 oid. Dure reis, haha ! Quote
John Kanon Geplaatst 2 April, 2014 Geplaatst 2 April, 2014 Als ik er zoals vroeger 3-4 keer per jaar heen ging,had ik ook geen Picanto gekocht. Kom er nu nog hooguit 1 keer per jaar en meestal met 2 personen en 1 auto,dus die ene keer mag wel wat benzine kosten. Komt de auto ook meteen een keer goed los na al dat zuinige rijden. Uiteraard rustig aan,130 is mooie snelheid,zeker met die Aygo achter me. 2 Quote
bigmac Geplaatst 6 April, 2014 Geplaatst 6 April, 2014 Met deze relatief hoge temperaturen is het zuiniger rijden dan vorig jaar. Gereden 715 km met 32,2 L ==> 1 op 22,2 ( bc 4,4) Volgens de boordcomputer had ik 800 km kunnen rijden. 1 Quote
John Kanon Geplaatst 6 April, 2014 Geplaatst 6 April, 2014 Ook mijn verbruik is de laatste week duidelijk lager, BC staat op 4,7,vorige tank was 5,0 en die daarvoor 5,4,deze keer alleen maar woon-werkverkeer á 8 km. Zo zuinig heb ik nog niet gehad en dan zitten er ook nog nieuwe winterbanden onder,gaan er vrijdag af. Heb de laatste tijd wel veel ( nog meer) uitrol kilometers gemaakt. Van mijn werk naar huis gaat licht bergaf,2 stukken van 800 meter waar ik geen gas geef en dan nog moet ik aan het eind afremmen. Het zijn de omstandigheden die het hem doen. Wil best geloven dat niet iedereen zo wil rijden,maar ik heb er geen problemen mee. Rij zuinig,mijn remmen worden amper gebruikt en het kost me nog geen minuut extra reistijd. Zit er iemand achter me,dan pas ik me uiteraard aan,maar om 23.00 uur is dat zelden het geval ( bij het laatste stoplicht in Oldenzaal ben ik als laatste weg . 1 Quote
Creative Name Geplaatst 6 April, 2014 Geplaatst 6 April, 2014 Soww, ik heb weer een hoop forumleden gezien vandaag in safaripark Beekse Bergen, vooral in het apengedeelte Heen en terug 282km, gemiddeld verbruik 1 op 15,2 Quote
Sander GT Geplaatst 6 April, 2014 Geplaatst 6 April, 2014 Ahhhhh CN, was maar goed dat je niet bij mij (lama) langs bent geweest, want ik had je zo in je gezicht gespuugd! Quote
bigmac Geplaatst 6 April, 2014 Geplaatst 6 April, 2014 Veel snelwegkilometers (100-120 kmh) gemaakt dit weekend; twente-Nijmegen vice versa en dan nog een keer terug 350km. Onderweg langsgeweest bij het Loo en gegeten bij een libanees restaurant in Hengelo Ov. (Aanrader). Verbruik is dan wel hoger dan mijn normale woon-werkverkeer; bc 4,9-5,0 Quote
Jack_z Geplaatst 6 April, 2014 Geplaatst 6 April, 2014 ik heb met mijn tank benzine 75 km meer gehaald ten opzichte van de vorige, en alles onder de zelfde omstandigheden, behalve dan het mooie weer de afgelopen tijd 575 km dus Quote
Creative Name Geplaatst 6 April, 2014 Geplaatst 6 April, 2014 Ahhhhh CN, was maar goed dat je niet bij mij (lama) langs bent geweest, want ik had je zo in je gezicht gespuugd! Maakt niet uit, dan had je gewoon geen nootjes gehad hahaha 1 Quote
John Kanon Geplaatst 6 April, 2014 Geplaatst 6 April, 2014 Bekijk een willekeurig reclameblok op TV en het is duidelijk. Quote
bigwade Geplaatst 6 April, 2014 Geplaatst 6 April, 2014 En dan zien we een lama op een reclameblok op TV die 1:20 doet, aangeduwd wordt en ook nog eens zonder nootjes uit zijn bek spuugt. Heren, die buiten lucht is vast niet oké; ik kan het niet meer volgen........... Na 90 pagina’s en miljoenmiljard views van dit topic rijdt de Pica ook nog eens geen meter zuiniger. Dat wou ik effe kwijt. 3 Quote
SlamJam Geplaatst 7 April, 2014 Geplaatst 7 April, 2014 Ik ben van het weekend even naar Duitsland geweest en dat was aardig huilen.. Ik heb dan ook over de grens direct het gaspedaal ingetrapt en ongeveer rond de 140 / 150 gehouden maar richting oberhausen en terug had ik nog maar minder dan een kwart tankje over. Natuurlijk geen beste test dan moet ik me maar aan de snelheid houden maar toch. Quote
oude Geplaatst 8 April, 2014 Geplaatst 8 April, 2014 De hogere temperaturen helpen inderdaad. Picanto 1.2 automaat, nu 13000km gelopen, laatste keer tanken 1:15,45. Voornamelijk 50 en 80km wegen en veel stoplichten. Voor een automaat niet slecht dacht ik. Quote
Creative Name Geplaatst 10 April, 2014 Geplaatst 10 April, 2014 Net de boel maar weer eens volgegooid, verbruik berekend aan de hand van kilometers/getankte liters: 1 op 14,3 Quote
oude Geplaatst 10 April, 2014 Geplaatst 10 April, 2014 CN, Heb je ook een automaat of handgeschakeld? Quote
Creative Name Geplaatst 10 April, 2014 Geplaatst 10 April, 2014 Handgeschakeld, 1.0, gereden zonder airco. 1 Quote
Picawhite Geplaatst 6 Mei, 2014 Geplaatst 6 Mei, 2014 heb net weer getankt ,dacht dat me meter stuk was ; 1:20.6 1 Quote
Jack_z Geplaatst 6 Mei, 2014 Geplaatst 6 Mei, 2014 ik op het laatste tankje 561 km het gaat steeds beter 1 Quote
oude Geplaatst 6 Mei, 2014 Geplaatst 6 Mei, 2014 Tot mijn grote verbazing bij laatste keer tanken 1:16!!!!!!!!!!!!!!!!!! Quote
mika kjelld Geplaatst 6 Mei, 2014 Geplaatst 6 Mei, 2014 ik op het laatste tankje 561 km het gaat steeds beter je was toch aan het afvallen jack.... hoe minder gewicht hoe zuiniger whahahahahahahahaha 3 Quote
Jack_z Geplaatst 6 Mei, 2014 Geplaatst 6 Mei, 2014 grrrrr waar zit die "ik zet je op de negeer lijst " optie 4 Quote
John Kanon Geplaatst 6 Mei, 2014 Geplaatst 6 Mei, 2014 Het geheim (volgens mij): Als je leest dat anderen zuiniger rijden dan jij zelf,dan weet je dat het mogelijk is en ga je het zelf ook proberen en zie,het lukt toch. Zoals zoveel dingen,zit zuinig rijden ook tussen de oren. Denk je: het lukt me toch niet,dan ga je daar na rijden en lukt het dus ook niet en andersom dus ook. Nu zijn de weersomstandigheden op dit moment natuurlijk wel ideaal,ik rij ook zuiniger dan ooit tevoren en ik reed al bijna 1 op 20 volgens BC,alleen korte ritjes. Quote
spoekie28 Geplaatst 7 Mei, 2014 Geplaatst 7 Mei, 2014 Met het warme weer kom ik uit op een liter /40 kilometer Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.