Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Pagina 92 alweer, bijna jubileum!

Ik heb gister 15K rond op de klok gezet en we zijn nogsteeds erg tevreden. Met dit weer kom ik op een gemiddeld verbruik van 1 op 15 en dat zijn echt alleen maar stadskilometers. M'n kameraad heeft onze gehaktstaaf 3 dagen bij zich gehad toen ik op de caming zat vorige week en die heeft nu ook een Picanto besteld naar aanleiding van die 3 dagen, toch wel leuk om te horen ja toch...

• Like 3
Geplaatst

mijn zwager idem dito , is op zoek naar een andere ( vorige Toyota Aygo  - gestolen , wie wil die nou ) heeft 2 dagen in mijn Pica gereden en zij met volle verbazing : dat rijdt helemaal niet slecht , wegligging ok ( wel verlaagd ) stil , compleet  etc , dus ik zeg ga naar de dealer maar nee , heeft zijn zinnen op een  Renault Clio gezet , moet ie 3 maanden wachten ( en nog gebruikt ook ) . Gaat bij mij pas weg als ie loss is ,ha ha .

Geplaatst

Hier het zelfde liedje.

Het is niet de mooiste en beste auto die ik ooit gehad heb,maar wel de beste qua prijs-kwaliteitverhouding.

En dat was precies de bedoeling.

Eerst zijn de mensen sceptisch,maar als ze een stukje gereden hebben,dan is het steeds:dat rijdt boven verwachting.

Grootste minpunt vind ik de kleine kofferruimte en in mindere mate het onlogisch hoge verbruik bij het optrekken.

Maar je hoort mij niet klagen met gemiddeld ruim 1 op 18 en over 2-3 jaar nemen we weer wat anders.

Zo´n Kia Soul heeft ook wel wat.

Zag laatst zo´n gek ding rijden en weet sinds gisteren dat het een Soul is.

Geplaatst

Die zijn idd niet gek, probleem is alleen dat je gruwelijk verpest raakt door de lage vaste kosten van een Picanto. Het lijkt wel of een ook maar iets grotere auto gelijk 2 keer zo duur is...

Geplaatst

Klopt,heb inmiddels ook al besloten dat hem dat niet gaat worden.

Behalve de aanschaf kost de Pica mij 19 euro belasting,dito voor de verzekering en 50 euro benzine per maand.

Deel de kosten van de jaarlijkse beurt door 12,om en om groot/klein en ik rij voor goed 100 euro in de maand de eerste 3 jaar.

En daar gaat mijn reiskosten vergoeding nog af,maar dat reken ik voor onvoorzien en de winterbanden.

Kun je niet voor lopen.

Geplaatst

Hallo Picanto liefhebbers! Nog even weer een update van het gebruik van mijn in september vorig jaar aangeschafte Citroën C3. Zoals beloofd zou ik dat hier vermelden. Met deze Citroën rij ik gemiddeld zonder veel moeite te doen 1 op 20 of beter. Ik heb het vanaf het begin bijgehouden en momenteel is de tussenstand na ruim 10.000 km 1 op 20.7. 

Wat betreft het verbruik ben ik uitermate tevreden over deze C3. Citroën maakt zeker zijn beloftes waar. Wat betreft degelijkheid: geef mij maar weer de Picanto. Met de Citroën veel kleine probleempjes, zoals kraakjes en rammeltjes. Dus iedereen hier op het forum: wil je zuinig? Ruil je Picanto dan vandaag nog in voor een C3. Wil je degelijk? Rij lekker verder met je Pica, want die zit echt beter in elkaar! Veel plezier met jullie prima Kia Picanto's! 

• Like 5
Geplaatst

ik rij zuinig en degelijk met de pica dus op dit moment geen andere . :no:

Eensch....

Wil voorlopig geen andere auto hoor!

Rij lekker zuinig met mijn Pica!

• Like 1
  • 3 weken later...
Geplaatst

Ik reed 1:19 tot 1:23 met mijn picanto (laatste km's voor het inruilen). Benzine van de Texaco was merkbaar zuinger (wel duurder dan andere pompen, maar viel me destijds met m'n Audi ook al op), evenals de E10 benzine langs de Duitse grens hier. Reed zeker 1L op 100km meer mee. 

• 2 weken later...
Geplaatst

Sinds ik ander werk heb is me pica helemaal in zijn nopjes gemiddeld 4,4 bijna 1op 23

Alleen maar 80 km stukjes

Daar is hij dus voor gebouwd

Geplaatst

Sinds ik ander werk heb is me pica helemaal in zijn nopjes gemiddeld 4,4 bijna 1op 23

Alleen maar 80 km stukjes

Daar is hij dus voor gebouwd

Waar werk jij, dan ga ik daar ook werken  :-)  :-)

Geintje natuurlijk, mooie verbruik cijfers hoor!

Grtz.

Specialmade

• Like 1
Gast Jaap van Deursen
Geplaatst

Me Picanto 1.2 (sorry, mijn Picanto) is bijzonder zuinig. Tussen 1 op 18 en  1 op 23,3.

Veel mensen klagen dat ze het fabrieksverbruik niet halen. Maar dat komt je niet aanwaaien. Je moet wel je rijstijl aanpassen: rustig optrekken, constant rijden, uitrollen, start-stop gebruiken, niet te veel airco gebruiken, niet harder dan 120.

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...