Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Je moet bij 50 in de vijfde niet optrekken; gewoon laten rollen met minimaal gas geven. Mocht ik op moeten trekken, schakel ik heus wel terug.

Ik was een keer bij een zuinigheidswedstrijd van Hyundai I30 (4de geworden geloof ik) en de dealer zei toen: zuinig rijd je door zo laag mogelijk in de toeren te rijden-de auto geeft wel aan als het hem niet bevalt door te bokken of te schudden. Dan moet je dus terugschakelen.

Geplaatst

Je moet bij 50 in de vijfde niet optrekken; gewoon laten rollen met minimaal gas geven. Mocht ik op moeten trekken, schakel ik heus wel terug.

Ik was een keer bij een zuinigheidswedstrijd van Hyundai I30 (4de geworden geloof ik) en de dealer zei toen: zuinig rijd je door zo laag mogelijk in de toeren te rijden-de auto geeft wel aan als het hem niet bevalt door te bokken of te schudden. Dan moet je dus terugschakelen.

Als ik 50 in zijn 5 wil rijden,trek ik iets verder door in zijn 4 tot 55-60,dan naar zijn 5 en laat hem dan iets terugzakken,heb je geen last van bokkende motor en rij je toch zuinig.50 Rijden is natuurlijk wel bijna 55 op de teller.
Geplaatst

@Spoekie,

Hoe gaat dat, rijden als een oude kerel? Ik kan me daar niets bij voorstellen.

Of is dat dat je 80 rijd als dat mag en 100 als dat mag en 120 alsdat mag?

50 rijden waar je 80 mag, 80 rijden waar je 100 mag, en 100 rijden waar je 120/130 mag  :lol:

• Like 2
Geplaatst

Over het algemeen ben ik wel tevreden met het verbruik van mijn Picanto. Ik rij dagelijks 110km waarvan 95% op de snelweg met 100 km/uur en zit qua verbruik tussen de 19,0 en 20,5.

Alleen afgelopen zaterdag is er iets opmerkelijks gebeurd met tanken (niet mijn vaste tankstation): 295 km en 12,5 liter (tankpistool 3x afgeslagen), dus 1 op 23,5.

Opvallend genoeg is mijn verbruik momenteel hoger dan normaal (100km tot eerste streepje ipv 160km) en heb ik dus het gevoel dat ik nog 2,5 a 3 liter extra had kunnen tanken.

Is hiervoor een verklaring, zoals de bv buitentemperatuur?

Geplaatst

"Opvallend genoeg is mijn verbruik momenteel lager dan normaal (100km tot eerste streepje ipv 160km)  dat lijkt me niet me niet lager of zie ik het verkeerd :P

volgens mij ben je iemand die altijd de tankmeter op vol wil hebben staan gezien je na een rit van 295 kilometer alweer gaat tanken :P

Geplaatst

"Opvallend genoeg is mijn verbruik momenteel lager dan normaal (100km tot eerste streepje ipv 160km)  dat lijkt me niet me niet lager of zie ik het verkeerd :P

volgens mij ben je iemand die altijd de tankmeter op vol wil hebben staan gezien je na een rit van 295 kilometer alweer gaat tanken :P

Excuus, ik bedoel km-stand ten opzichte van het 1e streepje. Normaal rond de 160 km, nu 100 km.

En wat betreft het 2e, was toevallig bezig met autowassen en toen besloten maar gelijk even te tanken.

Geplaatst

Ga er maar van uit dat je niet zo vol als normaal hebt getankt. Indicatie is het plots lagere verbruik en minder kms tot eerste streepje.

Echte verbruik dus 12,5+2,8=~15,3 liter voor 295 km = 1 op 19,3 (wat dan weer een normale waarde zou zijn).

Geplaatst

hahahahaha mijn tank is leeg als ik 295 kilometer gereden heb!!!!!

Geplaatst

Ja, maar jij hebt een automaat. Die zijn nu eenmaal dorstiger in het verbruik; en als je dan ook nog meestal in de stad rijdt...

Ik heb zojuist getankt: E10@1,469

715 km met 34,5 liter gereden; 1 op 20,7

Tankpistool sloeg eerste keer af bij 31 liter, maar met beleid en geduld ging er dus nog 3,5 liter meer in.

Geplaatst

hahahahaha mijn tank is leeg als ik 295 kilometer gereden heb!!!!!

Aan de foto bij je profiel te zien,zwem je in het geld,dan zou ik er ook om lachen.
Geplaatst

Gaat wel aardig hier. 

30L erin gegooid (hij was vol), BC gaf aan 430km hierop te kunnen rijden. Tot nu toe valt dat stuk beter uit. Inmiddels iets meer dan 200km gereden en 10L verbruikt. Nu nog ong. 20L over. 

De overige BC gegevens is 5.5L/100KM. Of ik dit moet geloven zien we na deze tank. 

Geplaatst (aangepast)

We namen gisteren iemand mee naar Duitsland voor boodschappen en restaurantbezoek. Deze persoon wees op het kia-teken op mijn stuur: oh het is een kia, die hebben zo'n goede garantie!
Komen we langs een tankstation met E10 voor 1,439/L dus even getankt. 'Wat verbruikt zo'n wagentje nou; 1op 16?', vroeg ze.
475 km met 21,25L dus 1 op 22,4 * (zie onderaan)
Nu was het tamelijk donker, dus ik schat dat er 2 liter nog bij hadden gekund, maar dan was het nog 1 op 20,4 geweest. Boordcomputer gaf aan 4,6.
Dat vond ze wel heel erg weinig, en ik zei dat ik daar ook wel mijn best voor moet doen. Dus even een demonstratie gegeven van het nieuwe rijden met uitleg.

* Update: 20.3 weer getankt: 461 km met 24,5 Ltr= 1 op 18,8 (dus nu hoger verbruik vanwege de 2 missende liters van bericht hierboven)

Samen klopt het dan weer: 935 km met 45,75 Ltr = 1 op 20,4

aangepast door bigmac
Geplaatst

E10? Kan dat wel in dit kleine motortje? Verbruik is hoger (nouja, bij jou is het al in orde lijkt me) en motor heeft echt minder vermogen met E10. 

Ik heb al meer dan 40.000 km met E10 gereden.

Met dat vermogen valt het echt wel mee hoor. Je zou dan toch verwachten dat de auto minder zuinig loopt, (harder moet werken), bij minder zuinige brandstof. Nou, bij mij is het tegendeel het geval:

E10                   5.09 l/100km 40.552 km

Premium 95      5.18 l/100km 14.658 km

Super               5.21 l/100km 30.250 km

Normalbenzin   5.25 l/100km 1.591 km

• Like 1
Geplaatst

Ok, klinkt goed hoor. Maar mag deze auto volgens specificatie wel op E10 rijden? Dacht alleen oudere auto's...?

Ga het ook gewoon proberen hoor.... scheelt weer.

Geplaatst

Heb gisteren mijn winterbanden omgeruild voor mijn zommerbanden, het verbruik zou nu wat moeten dalen. De BC staat nu op 5.4L niet slecht. Ik moet toegeven dat ik op de snelweg niet harder rij dan 100KM, bij het 120KM is het toerental vrij hoog en een 6de versnelling was wenselijk geweest.

Geplaatst

wat is stil , rij soms 160 maar het lijkt wel 100 , als er dan iemand naast me zit en ik zeg dat ik zo hard rij is het van ; heeuuu , voor zo'n autotje , gehakstaaf , koekblik hoe je het wil noemen , en vandaag weer getankt ; 1:18.6

• Like 1
Geplaatst

Vandaag getankt, lampje ging branden met nog 76 km te gaan volgens de bc. Verbruik uitgerekend aan de hand van de getankte liters: 1 op 12,8. Alleen korte stukjes in de stad met zomerbanden. 

Geplaatst

er gaan een paar zuinige dagen voor je aanbreken dan CN :P vanwege die nucleaire top valt er volgens mij in Den Haag geen meter te rijden ;) 

Geplaatst

Heb uit betrouwbare bron vernomen dat die hele top alleen maar bedoeld is om te kijken of een nucleair aangedreven Picanto mogelijk is.

Wat een gedoe,iedereen kan toch zien dat de kofferruimte daar veel te klein voor is.

Of zou er een verlengde versie aan zitten te komen,de 1.2LNI?

• Like 2
Geplaatst

Het stadsverbruik is een drama met de picanto, daar wordt je echt niet vrolijk van. Hoe krijgen andere fabrikanten van kleine autos dat voor elkaar, om die wel zuiniger te laten rijden? Als iemand een trukje weet...

Geplaatst

Als je een zuinige wagen wou had je geen Kia moeten kopen, die lopen op dat vlak wat achterop....

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...