Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Met je werk zo dichtbij maakt het ook niet veel uit hoeveel je auto verbruikt. Maar als je 100 km/dag rijdt, kan het wel interessant zijn om te weten wat je verbruik is, en of je daar tevreden mee bent.

daar geef ik jou  helemaal gelijk in :wink:

Geplaatst

Hoi,

Ik heb pas sinds afgelopen zaterdag 19/7 een Picanto dus alles is nog een beetje wennen.

Is de benzinemeter een beetje nauwkeurig ?

Ik zit nu op een halve tank en heb 250km gereden, kan je er dan een beetje vanuit gaan dat je 500km op een hele tank haalt ?

Hoeveel L benzine gaat er in de Pica ?

Hoeveel km kan je nog ongeveer rijden als het lampje gaat branden ?

Geplaatst

Bij mijn picanto klopt de benzinemeter in zoverre dat je bij stand halfleeg inderdaad nog dezelfde afstand zou kunnen rijden; maar dan heb ik de tank bij het vullen ook tot het randje gevuld.

Het lampje gaat bij mij branden tussen 111 en 100 km.

De nog te rijden afstand op de boordcomputer verdwijnt bij 50km en laat dan enkel --- zien.

Ik kan in elk geval rijden tot de meter links van de 0 staat.

Ik heb wel eens 37 liter kunnen tanken.

Geplaatst

Ik heb sinds vorige week een picanto uit 2004 ex met airconditioning

De eerste keer tanken leverde na ruim 400 kilometer 23 liter benzine dus ongeveer gebruik 1 op 17.4

De vrouw rijd er het meest mee en is niet zo zuinig als ik ben

Ik zit in de stad al in zijn 5

Maar goed de opgave is 1 op 20.4

Hoe dicht bij zou je er in de buurt kunnen komen?

Geplaatst

@world cup black,

Heb ook heel lang gedacht die benzinemeter deugt van geen kant. Waarom weet ik niet

maar na een paar duizend kilometer ging hij redelijk goed aangeven. En inderdaad bij

aangeven van aantal km op half, kun je ongeveer hetzelfde aantal km nog rijden tot leeg.

Geplaatst

Ik heb sinds vorige week een picanto uit 2004 ex met airconditioning

De eerste keer tanken leverde na ruim 400 kilometer 23 liter benzine dus ongeveer gebruik 1 op 17.4

De vrouw rijd er het meest mee en is niet zo zuinig als ik ben

Ik zit in de stad al in zijn 5

Maar goed de opgave is 1 op 20.4

Hoe dicht bij zou je er in de buurt kunnen komen?

Kijk even rond en je ziet dat er rijders zijn die het (bijna) halen.

Al weet ik niet of dat ook voor een exemplaar uit 2004 geldt.

Geplaatst

Na 21.000 km zit ik (inclusief de minder gunstige inrij-periode) op 19.0-20.0 gemiddeld, maar de afgelopen paar maanden al op 20.0-22.0.

Geplaatst

Ik heb gister voor het eerst getankt met de Picanto, kwam op een verbruik van 1:15,7.

Volgens mij zat de tank niet tot zijn strot vol toen ik hem mee kreeg dus waarschijnlijk zal de volgende tankbeurt een beter verbruik geven.

Geplaatst

Ik heb gister voor het eerst getankt met de Picanto, kwam op een verbruik van 1:15,7.

Volgens mij zat de tank niet tot zijn strot vol toen ik hem mee kreeg dus waarschijnlijk zal de volgende tankbeurt een beter verbruik geven.

is een mooi verbruik,ik word gek van al die lui hierzo die zo zuinig rijden,ik rijd altijd rustig en mijn verbruik is 1 op 11

Geplaatst

Dan is er iets niet goed met je rijstijl of je auto. Ik haal haal zelfs een beter verbruik en daar hoef ik niet eens mijn best voor te doen, gewoon 130 op de snelweg.

Geplaatst

Jawel daar kun jezelf best wat aan doen. Ik heb een 1.2 automaat picanto

met 16000 km op de teller en ik rijd echt niet heel voorzichtig en

langzaam, dus normaal. ik haal ruim 1op15. Maar je moet niet als een dolle op een rood

stoplicht aanrijden en dan vol in de remmen, ook niet als een dolle op een rotonde

aanrijden en dan hopen dat je op tijd kunt stoppen. Als ik dat ga doen kom ik ook

1 op 12 of zoiets.

Grt oude

Geplaatst

Als ik me niet vergis heeft spoekie een automaat; die hebben een slecht verbruik waar je niet veel aan kunt doen zelf.

Collega van mij heeft ook een 1.2 automaat en rijdt al 1,5 jaar 1 op 16.5.

Hij zal dan misschien wel rustig rijden,maar het is wel mogelijk.

Geplaatst

Als ik me niet vergis heeft spoekie een automaat; die hebben een slecht verbruik waar je niet veel aan kunt doen zelf.

Dat is helaas niet helemaal waar. Ik heb gisteren toevallig een Picanto met automatische bak te leen gekregen omdat de sleutels van mijn handgeschakelde Picanto kapot waren. Daar mijn normale route van 2x 56 km mee gereden. Ik haalde gewoon 1 op 18 volgens de BC (kon zelfs beter). Wel viel mij op dat het opschakelen naar hogere versnellingen veel te laat wordt gedaan, hij loopt dus snel in hoge toeren (>2500) voordat hij opschakelt en daarmee dus veel meer benzine zuipt. Ik kon dat compenseren door nog rustiger te optrekken en daar ging hij dan ook beter opschakelen. Daarna ging de verbruik snel omlaag toen ik op de nationale en snelwegen ging rijden. Als het goed is rijdt Spoekie heel veel in stad en zal deze verbruik te wijten zijn aan zijn rijgedrag of helemaal mis met zijn auto maar dat zou de garage wel moeten kunnen vinden. De automatische bak is inderdaad wat minder zuinig maar die van Spoekie is gewoon abnormaal. 

@Spoekie, had je al eens geprobeerd om met een andere Picanto te rijden?

Verder afgelopen dinsdag getankt: 626 km @ 30,12 liter = 1 op 20,78  :tt1: .

Geplaatst

klopt inderdaad al zo vaak bij de dealer geweest

Geplaatst

Jawel daar kun jezelf best wat aan doen. Ik heb een 1.2 automaat picanto

met 16000 km op de teller en ik rijd echt niet heel voorzichtig en

langzaam, dus normaal. ik haal ruim 1op15. Maar je moet niet als een dolle op een rood

stoplicht aanrijden en dan vol in de remmen, ook niet als een dolle op een rotonde

aanrijden en dan hopen dat je op tijd kunt stoppen. Als ik dat ga doen kom ik ook

1 op 12 of zoiets.

Grt oude

ik rijdt als een oude opa,langzamer kan haast niet

Geplaatst

Ik ben een oude opa, 2 kleinzoons, ik rijd echt normaal en ik haal echt 1 op 15.

Oude opa,s rijden niet altijd langzaam.Spoekie, je rijd vast veel in de stad en/of

veel korte stukjes.

• Like 1
Geplaatst

Brandstofverbruik

er word hier gesproken over branstofverbruik

maar niet op welke brandstof??? shell BP Esso ed

want ik rijd op Gulf wel effe 40 km meer op een volle tank dan welk merk dan ook

en heb wat meer power ook

het topic gaat over verbruik toch??

en NIET de prijs

gulf_logo_zps8dd4fcc0.png

Geplaatst

ik heb nog geen prijs voor bij zien komen 

en wel vreemd dat je op gulf brandstof zuiniger rijd en meer power hebt 

de meeste brandstoffen komen uit het zelfde gat 

bij mij maakt het niet uit welke brandstof ik tank ik rij overal even onzuinig op  :-)  :-)  maar dat is al bekend van een kia

• Like 1
Geplaatst

Kan het zijn dat je Gulf 98 tankt en bij een ander 95? Dat scheelt natuurlijk wél iets.

Hoger RON gehalte is (over het algemeen) meer km's per liter.

Geplaatst

Ik tank altijd het goedkoopste waar de Picanto nog op mag rijden.

Vaak E10 dus.

Op de site spritmonitor(zie link onderaan) hou ik mijn tankbeurten bij, inclusief de soort benzine.

Het blijkt in mijn geval dat E10 het hoogste rendement geeft, hoewel dat natuurlijk meerdere oorzaken kan hebben.

E10: 5,05 l/100 km

Premium euro 95: 5,17

Merkloos Euro95: 5,19

Normaal 91: 5,25

mix van 95 en e10: 5,31

Geplaatst

Zal best kunnen ??

Kijk je niet wat je tankt ? Je pakt gewoon maar een slang en kiept er wat vloeistof in ??

nee nee

ik kijk wel wat ik tank hoor

maar GEEN  een mens weet wat er werkelijk in de pomp zit

bewijs jij maar eens dat v power ook in de pomp v power zit

niemand weet dat.

je kunt er zat mee rotzooien kleurstof ed

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...