Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

weekje Limburg geweest en maar even getankt in Duitsland ,  E10 1.44,8 per liter , scheelt aardig in de knip maar voor mijn idee kreeg ie minder pit dan met euro 95 , voelde alsof ie minder vermogen had ????????

Nog minder?,dan is fietsen misschien een optie.

E10 heeft 2-3% minder energie,maar lijkt me niet dat je dat merkt.

Maar er gebeuren wel meer onverklaarbare dingen,zoals met E10 zuiniger rijden dan met Euro95,dat kan natuurkundig niet,maar sommigen doen het wel.

Tank zelf sinds een paar maand Brand Oil ipv Firezone,komt uit een tankwagen waar Tango op staat.

Ik rij sindsdien een paar procent zuiniger,maar dat kan ook een andere oorzaak hebben,het weer bijv. of mijn auto begint na bijna 10.000 km spontaan (nog) zuiniger te rijden.

Afgelopen tank beduidend steviger doorgereden dan normaal en toch is het verbruik lager.

Kan ook nog zijn dat je niet té rustig moet rijden,de tijd zal het leren.

Geplaatst

Heen weg naar het zuiden met euro95  1:19.7

terug naar het noorden met E10    1:17.3

allebei met 2 personen en een koffer(tje) in de achterbak, geen verandering van rijstijl

• 1 maand later...
Geplaatst

Ik ben nieuw hier en heb de Picanto pas sinds gisteren. Kan dus niets zeggen over verbruik.

Wat ik wel wil vragen is : Heb de auto in ECO ON staan. Daar geeft hij naar mijn mening wel erg vroeg de schakelmomenten aan.

Een voorbeeldje is bij 60 km/h al in de 5e versnelling.

Is dat niet negatief voor het verbruik ??

Ik heb het gevoel dat de motor dan juist veel zwaarder moet werken.

Is het gebruik van de ECO ON nu wel of niet aan te raden.

Geplaatst

Ik rij altijd met eco on, schakel ook zo vroeg mogelijk op. Trap dan niet het gas tot op de plank en de motor hoor ik niet protesteren.

Het verbruik blijft dan nog enigszins acceptabel.

Geplaatst

Ik ben nieuw hier en heb de Picanto pas sinds gisteren. Kan dus niets zeggen over verbruik.

Wat ik wel wil vragen is : Heb de auto in ECO ON staan. Daar geeft hij naar mijn mening wel erg vroeg de schakelmomenten aan.

Ik rij ook wel met 55 op de teller in z´n 5,geen enkel probleem,zelfs als je nog wilt optrekken kan dat,maar dan heel langzaam,55-65 in 20 sec.

In de stad als je 55 blijft rijden is het zelfs zeer goed te doen,motor bromt niet en de BC staat dan rond 4.0.

Iets langer in de 4 is uiteraard aanbevolen als je wat vlotter wilt rijden,maar ik heb geen haast en zorg dat ik niemand tot last ben.

Ondanks bijna alleen maar ritjes van 8 km,rij ik 1 op 19,echte km,volgens BC 1 op 20.

Nog wel een tip: rij bij het optrekken tot 5 km boven de gewenste snelheid en laat je gaspedaal dan iets opkomen zodat je snelheid iets terugloopt.

Dit geeft bij mij een veel lager verbruik dan doortrekken tot de gewenste snelheid en die vasthouden.

Weet ook niet hoe het komt,maar heb het hier vaker gelezen en bij mij werkt het duidelijk.

• Like 1
Geplaatst

Wij rijden hier thuis sinds een week of drie nu ook in een nieuwe Picanto 1.0 en ja, ook ik vind dat de schakelmomenten veel te vroeg worden weergegeven op de display. Het zal uiteraard gunstig zijn voor het benzineverbruik, maar je merkt gewoon aan alles dat de auto niet lekker rijdt als je het schakeladvies opvolgt. Heb mijn vrouw al het advies meegegeven om meer te gaan schakelen op gehoor en toerental dat op hetgeen de auto zelf aangeeft.

Geplaatst

Wij rijden hier thuis sinds een week of drie nu ook in een nieuwe Picanto 1.0 en ja, ook ik vind dat de schakelmomenten veel te vroeg worden weergegeven op de display. Het zal uiteraard gunstig zijn voor het benzineverbruik, maar je merkt gewoon aan alles dat de auto niet lekker rijdt als je het schakeladvies opvolgt. Heb mijn vrouw al het advies meegegeven om meer te gaan schakelen op gehoor en toerental dat op op hetgeen de auto zelf aangeeft.

Iets langer doortrekken zal niet zo heel veel uitmaken,heb ik zelf ondervonden.

Te vroeg schakelen werkt zelfs averechts op het verbruik.

De schakelmomenten zijn voor de motor geen probleem,het is een 1.0  3 cilinder.

Ze zijn echter wel afgesteld op een rustig accelereergedrag.

Wil je wat sportiever rijden,dan moet je zeker niet schakelen op het aangegeven moment,dan merk je inderdaad duidelijk dat de motor er niet blij mee is.

Als je een BC hebt,zet hem dan een tijdje op actueel verbruik.

Kun je zien wat het verschil is.

Ik heb 1 tank sportief leeg gereden,toen 1 op 15,bij rustig rijden,zeg maar gerust zeer rustig,1 op 19.

Ik rij voor de zekerheid wel  1-2 dagen per tank/maand wat sportiever,hij moet natuurlijk niet in slaap vallen.

Geplaatst

Bedankt allemaal voor de uitleg.

Rustig rijden is natuurlijk nooit slecht maar al die gestreste achter je :wink:  

Had hiervoor een Peugeot 1.6 nu dus een 1.0

Had het verschil veel erger verwacht. Valt mij absoluut niet tegen.

Verbruik ga ik vandaag eens bekijken.

Geplaatst

Heb gisteren het verbruik eens bekeken.

Wat valt me dat tegen zeg.

Het verbruik is 1 op 13,58 en dan heb ik me dus aan de eco on gehouden.

Tuurlijk kan het best zijn dat de vorige eigenaresse anders heeft gereden, maar 1 op 13,58 vindt ik nogal.

Had hiervoor een Peugeot 106 met een 1.6  motor, verbruikte ook 1 op 12-12,5

Al met al had ik een veel betere prestatie verwacht.

Voor de rest erg tevreden over de auto !!!!

Geplaatst

denk dat in deze tijd van het jaar het verbruik niet altijd even mooi zal zijn , laatste tank net 1:17 met de zelfde rijstijl , veel verbruikers aan , veel wind 

Geplaatst

Heb gisteren het verbruik eens bekeken.

Wat valt me dat tegen zeg.

Het verbruik is 1 op 13,58 en dan heb ik me dus aan de eco on gehouden.

Tuurlijk kan het best zijn dat de vorige eigenaresse anders heeft gereden, maar 1 op 13,58 vindt ik nogal.

Had hiervoor een Peugeot 106 met een 1.6  motor, verbruikte ook 1 op 12-12,5

Al met al had ik een veel betere prestatie verwacht.

Voor de rest erg tevreden over de auto !!!!

Wat geeft de BC overall dan aan?,dus gemiddeld verbruik vanaf de eerste km.
Geplaatst

Probeer je boordcomputer eens op het actuele verbruik te zetten, dan zie je hoeveel de picanto verbruikt onder welke omstandigheden, en wat je zelf kunt doen om het te beperken. Het optrekken is het ergste.

Maar het ligt ook aan de chauffeur: ik liet gisteren iemand anders 30km in mijn auto rijden, 5,8 L/100km, een stuk dat ik zelf ook vaker rij, en dan 4,9-5,0 op de boordcomputer zie.

Die andere chauffeur was een onervaren picantorijder met net zijn rijbewijs.

• Like 1
Geplaatst

Boordcomputer ??? Sorry ben een leek. Heb wel gezien dat ik alleen trip A, trip B en de tijd die verstreken is na tanken kan bekijken.

Voor de rest geeft hij niets aan als ik op de knop druk om te wisselen.

Is een Base uitvoering met niets extra's erop of aan.

Geplaatst

Ook iemand hier met de lpg versie?

Heb nu bijna 9000 km op de teller en mijn hem verbruik is 1:12 ! Erg teleurstellend. Eco op, lange afstanden, 90% en rij niet harder dan 120km per uur.

Gr tamara

Geplaatst

Heb nu bijna 9000 km op de teller en mijn hem verbruik is 1:12 ! Erg teleurstellend. Eco op, lange afstanden, 90% en rij niet harder dan 120km per uur.

Gr tamara

Als ik 120 rij,dan zit ik ook rond de 1 op 14 ( benzine),rij ik 75-80,dan rij ik 1 op 25.

Het is een echt wagentje voor  80 km wegen,dan kun je zuinig rijden.

In alle andere omstandigheden is het inderdaad vaak niet wat je verwacht.

Ik rij ong. 60% op 80 km wegen,buiten de spits,derhalve is het voor mij een geschikt karretje.

Als dat niet meer het geval is,ruil ik hem in voor iets groters.

• 3 weken later...
Geplaatst

Het verbruik wordt hoger naarmate het kouder wordt; bij die laatste 1 op 17,03 moet ik er even bijzeggen dat ik toen 60 km lang met een boedelbak met huif heb gereden, en dan heeft de Picanto al moeite om boven de 90 te komen en het verbruik is dan 1 op 10 of zo!

En sinds sinterklaas rijdt er af en toe iemand die net zijn rijbewijs heeft en een beetje ervaring op moet doen.

07.01.2015 : 1 op 17,03

28.12.2014 : 1 op 17,76

20.12.2014 : 1 op 18,59

06.12.2014 : 1 op 18,72

01.12.2014 : 1 op 19,18

22.11.2014 : 1 op 18,94

14.11.2014 : 1 op 19,59

11.11.2014 : 1 op 19,66

27.10.2014 : 1 op 19,04

18.10.2014 : 1 op 20,56

13.10.2014 : 1 op 19,40

02.10.2014 : 1 op 23,28

• Like 1
  • 2 weken later...
Geplaatst

Gr tamara

Oww dat kan nog veel erger Die van ons rijdt gemiddeld 1 op 10 met dit weer, wel met winterbanden.

• Like 1
Geplaatst

Hoe is het verbruik op benzine dan bij zo'n lpg-picanto? Ik weet dat er geen boordcomputer in zit, dus daarvoor moet je de tank eerst leeggereden hebben.

Geplaatst

Picanto 1.2

Ik heb vandaag 30 euro getankt (volle tank) en ben gereden vanuit Amsterdam oost naar het Duitse gronau (net voorbij enschede) ik heb niet harder dan 120km gereden(cruise control). Met dezelfde tank ben ik thuis gekomen (tank is wel bijna leeg)

Is dit nou zuinig of niet? Wat zeggen jullie?

Geplaatst

Geen idee !

Hoeveel litertjes en hoeveel kilometer, dat telt.

BTW waarom heb je DAAR je tank niet vol gegooid ?

Scheelt geld :wink:

• Like 1
Geplaatst

Ach ja ik heb hier getankt voor 1.389 daar was het 1.299

Ik vind hem niet zo zuinig! Volgende zal ik een stapje lager rijden 115km p.u. :P

Km totaal. Rond de 360(heen-terug)

Geplaatst

Ik ben gister met m'n zoontje naar Krefeld (D) geweest voor ijshockey, heen & terug 460 kilometer en redde het precies op 1 tank. Wel bijna continu 130 gereden .

• Like 1
Geplaatst

130 of bedoel je dat niet :wink:

Via een gewone computer zie je ook wat info in de Avatars van leden.

Zie ik staan een witte pica 1.0 2013 bij CN :-)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...