Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

eigenlijk best wel content met de pica lange afstand  1 op 17.5 gemiddeld denk ik 1 op 16 rijden normaal gesproken veel korte ritjes in binnenstad op de lange afstand verbaast tie me toch wel met zijn mooie verbruik.

wij hebben de 1,2 liter motor :-)

Geplaatst

Deze tank (tot nu toe) 350 km gereden met volgens het display 5,2 l/100 km :) Hij begon de eerste 50 km met 4,1 en daarna gedurende een aantal km's geklommen tot het genoemde resultaat... (en 1,48/liter euro/95 van shell DLD)

Binnenkort even de bonnetjes bekijken... (totaal km's nu 1250 ongeveer....) :)

Let wel: met wattenstaafjes onder de rechtervoet.... :D

Geplaatst

Deze maand p/w het verbruik bijgehouden;

Week 1: 284km gemiddeld verbruik 1 op 12,6

Week 2: 312km gemiddeld verbruik 1 op 13,2

Week 3: 276km gemiddeld verbruik 1 op 12,8

En natuurlijk naar Eurodisney geweest, heen en terug 1054km, gemiddeld verbruik heen en terug: 1 op 15,3.

Ik zal weer eens wat vaker verbruikscijfers posten, altijd handig voor mensen die een Picanto willen aanschaffen en willen weten wat het werkelijke verbruik is.

Geplaatst

Ik zal weer eens wat vaker verbruikscijfers posten, altijd handig voor mensen die een Picanto willen aanschaffen en willen weten wat het werkelijke verbruik is.

Ik heb net getankt.

Vorige keer: 1 op 20,7

Deze week: 1 op 21,28

Wat iemands verbruik uiteindelijk wordt zal tussen creatieve name en bigmac's waardes in liggen, aangezien wij de twee extreemste verbruikscijfers hebben.

• Like 3
Geplaatst

Ik heb net getankt.

Vorige keer: 1 op 20,7

Deze week: 1 op 21,28

Wat iemands verbruik uiteindelijk wordt zal tussen creatieve name en bigmac's waardes in liggen, aangezien wij de twee extreemste verbruikscijfers hebben.

Hahaha misschien moeten we dan maar een praatgroep beginnen ofzo Maar ik vind het verbruik niet extreem hoor, maar er staan 3 Picanto's bij mij in de straat ( 2 x 1.0 en 1 x 1.2) en die komen alledrie niet onder de 1 op 12 met dagelijks verbruik. Een Picanto heeft gewoon een hekel aan stadsverkeer, net zoals ik trouwens.
Geplaatst

Hahaha misschien moeten we dan maar een praatgroep beginnen ofzo Maar ik vind het verbruik niet extreem hoor, maar er staan 3 Picanto's bij mij in de straat ( 2 x 1.0 en 1 x 1.2) en die komen alledrie niet onder de 1 op 12 met dagelijks verbruik. Een Picanto heeft gewoon een hekel aan stadsverkeer, net zoals ik trouwens.

In Wassenaar komt binnenkort een optrekje vrij # De Horsten.

De oprijlaan haalt je verbruik al direkt omlaag.

Geplaatst

Vandaag maar weer eens getankt, Airmiles ingewisseld die ik voor de zaak bij elkaar rij dus €15 korting lekker lekker alles is voor Bassie. Gemiddeld verbruik op nieuwe Michelin Energy Saver banden op 2.3 bar kwam uit op 1 op 12,6.

Geplaatst

Vandaag maar weer eens getankt, Airmiles ingewisseld die ik voor de zaak bij elkaar rij dus €15 korting lekker lekker alles is voor Bassie. Gemiddeld verbruik op nieuwe Michelin Energy Saver banden op 2.3 bar kwam uit op 1 op 12,6.

Het ligt dus niet aan de banden :)

• Like 1
Geplaatst

Hahaha nee dezelfde zaten er al onder, die Kumho banden waarop onze Picanto geleverd is waren een maat te smal en gaven de wegligging van een stacaravan.

Weer getankt vanochtend, m'n koffie was op thuis dus tijdens het verwerken van dat drama en onder het genot van een bakkie tankstation vergif de auto maar gelijk volgegooid. We mogen niet klagen deze keer; gemiddeld verbruik 1 op 13,6.

Geplaatst

Hahaha nee dezelfde zaten er al onder, die Kumho banden waarop onze Picanto geleverd is waren een maat te smal en gaven de wegligging van een stacaravan.

Weer getankt vanochtend, m'n koffie was op thuis dus tijdens het verwerken van dat drama en onder het genot van een bakkie tankstation vergif de auto maar gelijk volgegooid. We mogen niet klagen deze keer; gemiddeld verbruik 1 op 13,6.

Geplaatst

Nou mijn gem verbruik na 8x tanken is 17,25.

Dit gemiddelde schommelt wel

16,50,18,50 en alles wat er tussen zit.

Het gemiddelde  van 17,25 over 4240km vind ik erg mooi.

ligt aan de rijstijl denk ik

Geplaatst

Kia picanto 1.2 sport line

tot nu toe 2508 km gereden. Gemiddeld verbruik 1:16,52.

1e tank: 1:14,1

2e tank: 1:15,8

3e tank: 1:17,7

4e tank: 1: 17,3

5e tank: 1:18,2....

Getting better....

Ow ja.... bijna alle km's zijn met climate control aan gereden.

Geplaatst

Net terug van Brussel Charleroi, m'n zusje opgehaald die 6 maanden in Afrika heeft gezeten.

Heb bij de benzinepomp aan de rand van Den Haag volgetankt en moest net bij terugkomst weer tanken dus dat was precies een hele tank heen en terug. Ik heb wel de hele weg 140,150 gereden en rij ook met nieuwe Michelin banden.

Volgens mij is het 380 kilometer ofzo dus dat is een gemiddeld verbruik van 1 op 10.

Geplaatst

Ik ben net een paar dagen terug uit Belgie/de Eifel en dacht dat mijn benzinemeter defect was. Zelfs een klap op de cockpit gegeven maar de meter wilde eerst maar niet dalen. Pas na 260 km stond de meter op het eerste streepje bij de 1. Misschien stond de auto scheef met tanken dat er dus meer in ging dan normaal? Ook van belang dat de weg vanaf de Eifel eigenlijk 150 km lang langzaam daalt richting Venlo en vanwege vouwwagen erachter ik niet sneller dan 90 mag.

Bij 510 km stond de meter op halfvol.Maar ik vertrouw het nog niet helemaal.

Geplaatst

Neem die gok,je hebt toch al een keer eerder moeten lopen? :)

Maar het klopt wel dat je (licht) bergafwaarts heel weinig verbruikt,dat merk ik ook.

Je hoeft dan amper gas te geven om op snelheid te blijven.

Uiteraard lijkt dit mooier dan het is,want de andere kant op is het verbruik juist flink hoger.

Geplaatst

745 km en nog geen reservelampje dat brandde, dus toch maar een Duits tankstation opgezocht. E10 voor 1,369/liter tot aan t randje volgetankt.

Er ging 30,75 liter in, dus dat is dan 1 op 24,23.

Ik weet ook niet waarom er opeens zo'n laag verbruik uit komt; ik heb toch zeker de helft van die afstand met volle belading en een vouwwagen erachter gereden. Het enige dat ik me als oorzaak kan voorstellen is langdurig constant 90 rijden.

Geplaatst

745 km en nog geen reservelampje dat brandde, dus toch maar een Duits tankstation opgezocht. E10 voor 1,369/liter tot aan t randje volgetankt.

Er ging 30,75 liter in, dus dat is dan 1 op 24,23.

Ik weet ook niet waarom er opeens zo'n laag verbruik uit komt; ik heb toch zeker de helft van die afstand met volle belading en een vouwwagen erachter gereden. Het enige dat ik me als oorzaak kan voorstellen is langdurig constant 90 rijden.

Je geeft het antwoord zelf al.

Had je ipv 90 maar 70 gereden,dan was je misschien wel rond de 1 op 27 uitgekomen.

Mijn Pica rijdt bij 70 tientallen procenten zuiniger dan bij 90,maar heb hier wel eens gelezen dat dat niet voor elke Pica geldt.

Maar hoe dan ook,het is wel heel zuinig.

Wat was je verbruik de andere kant op? (heuveltje op).

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...