Ga naar inhoud

verbruik nieuwe picanto


nog niet blij

Aanbevolen Berichten

Gast Warmentuuter

met de vakantieperiode 3000 km hebben we met de 1.0 motor 5,1 liter op de 100km gereden.
Het voorjaar lag het verbruik over 5000 km 5,2 op de 100 km.

Vind ik voor de 3 cyl best aardig
Het is dan wel de i10 maar de motor (67 pk) is gelijk aan de Picanto type 2 nieuwe versie.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Op 17-8-2017 om 20:15 zei Warmentuuter:

1 op 10 voor een 1.2L motor is best heftig. 
Een automaat verbruikt wel iets meer maar merendeel haalt toch wel de 1 op 18 met de 1.2 met de schakelvariant.
Rij je hoofdzakelijk in de stad rond waar je alleen gas geeft en afremt?

Ik rijd inderdaad veel door de stad,maar als ik op de snelweg rijdt dan haal ik ook de 1 op 12 niet hooguit 1 op 11,en ik rijd dan altijd zo rond de 110 km per uur ,en in de stad pas ik het nieuwe rijden toe.......

Link naar reactie
Delen op andere sites


2 uur geleden zei spoekie28:

Ik rijd inderdaad veel door de stad,maar als ik op de snelweg rijdt dan haal ik ook de 1 op 12 niet hooguit 1 op 11,en ik rijd dan altijd zo rond de 110 km per uur ,en in de stad pas ik het nieuwe rijden toe.......

Vond die 1.2 van mij al niet zo zuinig (1 op 16.9 vergelijken met mijn Peugeot 107 1:18 zonder moeite) maar 1 op 10 is wel heel erg! 

Link naar reactie
Delen op andere sites


1 uur geleden zei 2Swift:

Vond die 1.2 van mij al niet zo zuinig (1 op 16.9 vergelijken met mijn Peugeot 107 1:18 zonder moeite) maar 1 op 10 is wel heel erg! 

Ja vanaf dat ik mijn kia hebt gekocht bij de  dealer heb ik dit aangegeven maar zij kunnen niets vinden,zal wel aan je rijstijl liggen,maar ik rol naar stoplichten toe als ik merk dat ik groen niet zal halen,trek heel rustig op etc.etc.

aangepast door spoekie28
Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...
22 minuten geleden zei Axisissi_NL:

Ik rijdt veel op 60 en 80 km wegen en ga op de snelweg niet over de 110kmh.

Rij ook een op de schakelindicator/economie stand 

Mijn verbruik is 4,8 op 100km /1 op 20,8

Het is nog steeds geen 4,1  of 1 op 24,4 maarja dat is denk ook niet haalbaar. 

Met veel moeite kom ik uit op 5.7/100km.

Ik rij voornamelijk op 80 en 100km wegen. En ik ben voorzichtig met het gaspendaal. Momenteel staat er 1700km op de teller en ik rij een Picanto gt line.

Nog niet echt zuinig dus. Mijn vorige auto, een Rio, reed tocht wel veel zuiniger

Link naar reactie
Delen op andere sites


Je kan inderdaad je Airco uit laten, alleen overdag rijden zodat je bijna geen Licht nodig hebt, je Buitenspiegels eraf halen en je banden op 2,8 Bar oppompen, dat scheelt ook aardig in het Verbruik. Maar ik denk niet dat zoiets veilig is en ook niet de bedoeling van het Prettig Auto-rijden... Gemiddeld haal ik 1 op 17 en dat is eigenlijk wat teveel, ondanks dat ik een ei onder mijn rechtervoet houd.  Maar een feit is wel, dat er auto's genoeg zijn die wel wat meer lusten en dan ook nog duurder in Onderhoud.  Over het Algemeen gezien, ben ik best Tevreden met mijn KIA !

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...
Op 19-7-2011 om 22:35 zei bigmac:

De boordcomputer gaf 4,5 l/100 km aan (1: 22,2) 

Even een tussenliggende vraag. Kun je bij de Picanto de BC niet instellen op de bij ons in Nederland gangbare 1 op .. notatie?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 jaar later...

Ik zit vanaf begin sept.2018 tot heden 1:20,2, maar rijd veel korte stukken. Tot 50 kilometer heen en terug. 9000 km gereden.

Ga er vanuit dat het nog beter word na b.v. 20000km. Ben zeer tevreden met verbruik.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 1 maand later...

Als nieuwe eigenaar en leek heb ik een vraag over het verbruik van mijn Kia Picante Eco uit 2014. 

Het verbruik wat in mijn scherm komt is bv 5.7/100 (geen idee zo uit mijn hoofd) 

Hoe lager hoe beter toch of heb ik dat mis? 

Is er ook een formule voor het terugrekenen naar 1 op ..?

aangepast door PSvanLot
Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast longbigbear
20 minuten geleden, PSvanLot zei:

Als nieuwe eigenaar en leek heb ik een vraag over het verbruik van mijn Kia Picante Eco uit 2014. 

Het verbruik wat in mijn scherm komt is bv 5.7/100 (geen idee zo uit mijn hoofd) 

Hoe lager hoe beter toch of heb ik dat mis? 

Is er ook een formule voor het terugrekenen naar 1 op ..?

hoe lager de stand hoe zuiniger , verbruik is nu gemiddeld 5.7 liter op 100 km, deel 100 door 5.7  is 17.54 km  op 1 liter benzine .

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast longbigbear

denk dat je dit bedoeld,gemiddeld verbruik ,actueel verbruikt en de afstand die je nog kan rijen op de benzine die in de tank zit,zie handleiding kia boekje 4-60 al weet ik niet of dit bij ieder boekje is ?

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 3 jaar later...

Rijd nu ruim 10 dagen mijn "nieuwe" - met maar 13K op de teller - Picanto 1.2L executive handgesch. (jan.2015), maar benzineverbruik (ook snelweg* tot ca. 100 km/h) valt mij erg tegen (* 200 km van 236km > 20,5L = ca. 1:11,5 !!)  Is dit normaal ??

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...