Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ik heb wat gelezen.....maar dat neem ik toch maar voor de helft serieus!B)

Ik lees maar de helft, waarvan de helft van de serieuze helft niet eens half serieus genomen kan worden.. :o:wacko::lol::P

• Reacties 71
  • Aangemaakt
  • Laatste Reactie

Top Posters in dit Topic

Geplaatst

Bijgaand een foto van mijn auto met winterbanden op de 16'' Dezent RE velgen.

Herman

Beste Herman,

Waar heb je die aangeschaft en wat kost het een en ander?

Ben al even op zoek naar goede winterbanden maar vind meer dan €400 voor 1 band veel te veel.

Dat vroeg nl een garage voor Continental banden op bestaande velgen.

Geplaatst

@ first kia

Een pagina hiervoor staat de prijs van de set banden incl montage van herman1958 (alleen niet waar ze aangeschaft zijn)

Grtz

Geplaatst

@ first kia

Een pagina hiervoor staat de prijs van de set banden incl montage van herman1958 (alleen niet waar ze aangeschaft zijn)

Grtz

Ik denk dat Herman1958 ze heeft aangeschaft bij http://www.profiletyrecenter.nl/ deze zaak is overal in nederland te vinden.

Als je in de buurt van de volgende zaak woont is het ook een aanrader: http://www.hoogendoornwheels.nl/wielmerken

Geplaatst

Ik denk dat Herman1958 ze heeft aangeschaft bij http://www.profiletyrecenter.nl/ deze zaak is overal in nederland te vinden.

Als je in de buurt van de volgende zaak woont is het ook een aanrader: http://www.hoogendoornwheels.nl/wielmerken

Ik heb ze van http://www.bandenwiel.nl in Venlo.

Dit is een lokale zaak die geen deel uitmaakt van een keten en dus (volgens mij) geen vestigingen elders in het land heeft.

Wel goede prijzen en uitstekende service.

Herman

Geplaatst

Wij overwegen ook de Dezent re velg te gebruiken voor de winterbanden. Nu zegt de banden leverancier dat ik 225/55R17 eronder kan zetten.

Komt dit goed? In het boekje van Kia staat namelijk 225/60R17.

Geplaatst

Wij overwegen ook de Dezent re velg te gebruiken voor de winterbanden. Nu zegt de banden leverancier dat ik 225/55R17 eronder kan zetten.

Komt dit goed? In het boekje van Kia staat namelijk 225/60R17.

Dat past wel, echter de relatieve hoogte van 55 is vrij laag voor een winterband. Ik heb begrepen dat het voor een winterband beter is om wat meer 'wang' te hebben. Bovendien zal de afwijking van de km-teller wat groter zijn. De rolomtrek van de opgegeven maat is 3,21% kleiner dan van de originele band. Dus 100 km op de teller is 96,8 km in werkelijkheid.

Herman

Geplaatst

Wij hebben er nu 235/55r18 onder zitten (exclusive uitvoering). Wanneer ik deze maat vergelijk met 225/55r17 dat is het verschil 5.09% en is de werkerlijke snelheid 113.9 bij 120 op de teller. Dit verschil is nu een stuk groter terwijl 225/60r17 en 235/55/r18 allebei in het boekje van kia staan. Hoe kan dit?

Geplaatst

Wij hebben er nu 235/55r18 onder zitten (exclusive uitvoering). Wanneer ik deze maat vergelijk met 225/55r17 dat is het verschil 5.09% en is de werkerlijke snelheid 113.9 bij 120 op de teller. Dit verschil is nu een stuk groter terwijl 225/60r17 en 235/55/r18 allebei in het boekje van kia staan. Hoe kan dit?

@Sportage22,

Zoek even op internet naar banden omreken tabel. Hier geef je je originele maat

banden op en daarna de gewenst maat. Je kunt dan direct zien of je binnen de

gestelde marge van 2.0% valt of niet. M.a.w. wordt de afwijking te groot of valt

deze binnen de marge en kan je (veilig) rijden.

Suc6

Grtz

Specialmade

Geplaatst

Hier vind je een omrekentabel! Boven de 2% is teveel m.b.t. een tellerafwijking.

Suc6 ermee!;)

Geplaatst

Regeren is vooruitzien..

Heeft iemand zijn lente velgen/banden al besteld/binnen ?

Nieuwe rubbercompound en velgen die beter bestemd zijn tegen de lente terreur zoals pollen etc.

Autoweek is al aan het testen in down-under, heb ik begrepen.

Geplaatst

Ik heb die lentebanden met een pollenfiltrage eenheid besteld en zitten vanaf april down under my car!

Geplaatst

Ik heb de 18 inch velgen dezent er op zitten met michelin alpin 235/55/r18. Het rijd heerlijk alleen

De banden maken wat meer geluiden, niet dat dat storend.

Het is een eigenschap van Michelin winterbanden. Ze gaan wel lekker lang mee:).

Geplaatst

Ik heb de 18 inch velgen dezent er op zitten met michelin alpin 235/55/r18. Het rijd heerlijk alleen

De banden maken wat meer geluiden, niet dat dat storend.

Het is een eigenschap van Michelin winterbanden. Ze gaan wel lekker lang mee:).

Had je hiervoor Hankook banden?

Vind je de banden die je nu hebt beter?

Geplaatst

Ik heb de winterbanden er net onder zitten. Continental TS830P (215/65 R17) op de standaard 17" velg.

Exact dezelfde als een aantal anderen in dit topic lees ik trouwens net :wink:

De band is ietsje smaller en hoger dan de zomerband (225/60 R17) maar qua omtrek maakt dat nauwelijks uit (nog geen 3cm).

Ik heb bij het terugrijden van de bandenboer even gelet op de geluidsproductie, maar hoorde daar weinig verschil in t.o.v. de zomerband.

Geplaatst

Zomerbanden zijn hankook, winterbanden en Zomerbanden kunnen we niet vergelijken. Ik heb een awd dus last van doorslippen op de voorwielen heb ik niet maar ik geeft toe bij de testrit was dit een voorwielaandrijving en de banden bij nat wegdek slippen zeer snel, waren ook hankooks.

Geplaatst

Ik heb gisteren 2 Dec. 2011 ook de winterbanden en nieuwe velgen erop laten leggen. In Duitsland gekocht, hier net over de grens voor nog net geen €1100,- compleet met slijtgarantie. Mijn keuze is geworden: Continental TS830P (235/60 R16 100H) op Aluett 20 LM velgen. Ook ik heb, toen ik naar huis reed, gelet op het geluid van de banden. Maar ik kon GEEN verschil horen tussen de winter- en zomerbanden.

Hierbij een foto van de velgen.

kia%2013%20640_480.jpg

en

kia%2014%20640_480.jpg

Geplaatst

Nog even voor de sceptische onder ons wat betreft winterbanden, kijk maar even:

Geplaatst

Ik heb gisteren 2 Dec. 2011 ook de winterbanden en nieuwe velgen erop laten leggen. In Duitsland gekocht, hier net over de grens voor nog net geen €1100,- compleet met slijtgarantie. Mijn keuze is geworden: Continental TS830P (235/60 R16 100H) op Aluett 20 LM velgen. Ook ik heb, toen ik naar huis reed, gelet op het geluid van de banden. Maar ik kon GEEN verschil horen tussen de winter- en zomerbanden.

Hierbij een foto van de velgen.

kia%2013%20640_480.jpg

en

kia%2014%20640_480.jpg

Mooie plaatjes!

Vraag me alleen af of het verschil in bandenmaat niet te groot is? Afwijking mag maximaal 1,5% zijn t.o.v. de standaard band qua hoogte en omtrek. Ook is de band breder dan de standaard band en dat is een nadeel t.o.v. een smallere band (smalle band = meer druk per cm2, dus effectief meer grip). Moet er wel bij vermelden dat ik er standaard 235/55/R18 op had liggen. Bij de bepaling van de winterbandenmaat gaat men van de bandenmaat uit die standaard op de auto gemonteerd zit.

Zie link: http://www.gbshop.nl/content/informatie/technische-info/omwisselingsberekening.htm

Sindskort heb ik ook lm velgen met winterbanden. Aanbevolen werd: 215/70/R16. Complete set nieuw in NL gekocht voor € 955,- (Continental 100T Cross Winter, best geteste band door ANWB).

• 2 weken later...
Geplaatst

Ik heb standaard 18 inch, beetje duur om daar velgen + banden voor erbij te nemen. Heb via www.velgenshop.nl (hebben 3 winkels waar je ook langs kunt) setje 17 inch lichtmetaal gekocht met de bijna goedkoopste band.

SUNNY SN 3830 XL 57512 225/55 R174 Rosso RR6 17 incl Band op velg monteren + balanceren : nog geen €900,- inclusief levring thuis. Even er zelf ondergezet en klaar.

Omdat we weinig kilometers maken heb ik bewust voor een goedkoop bandje gekozen, aangezien deze er na het slechte weer gelijk weer onder vandaan gaan. Geluid is bjizonder accceptabel, eigenlijk niet vel meer geruis. Heb er een ritje Boskoop-Staphorst me gemaakt en voldoet erg goed.

post-3696-0-44275600-1324210719_thumb.jpg

Geplaatst

Ik heb standaard 18 inch, beetje duur om daar velgen + banden voor erbij te nemen. Heb via www.velgenshop.nl (hebben 3 winkels waar je ook langs kunt) setje 17 inch lichtmetaal gekocht met de bijna goedkoopste band.

SUNNY SN 3830 XL 57512 225/55 R174 Rosso RR6 17 incl Band op velg monteren + balanceren : nog geen €900,- inclusief levring thuis. Even er zelf ondergezet en klaar.

Omdat we weinig kilometers maken heb ik bewust voor een goedkoop bandje gekozen, aangezien deze er na het slechte weer gelijk weer onder vandaan gaan. Geluid is bjizonder accceptabel, eigenlijk niet vel meer geruis. Heb er een ritje Boskoop-Staphorst me gemaakt en voldoet erg goed.

Mooi, maar begrijp niet goed waarom je bandenboer een 225-55 heeft gemonteerd en niet de standaardmaat voor 17 duims velg de 225-60, nu zit je normaal gezien met een tellerafwijking, aangegeven snelheid zal ietsje hoger liggen (kleinere diameter) én de totaaltellerstand zal ook ietsje vlugger oplopen misschien verwaarloosbaar maar toch... Het is altijd aanbevolen zoveel als mogelijk de bandenmaten aan te houden die de constructeur aanbeveelt op het gelijkvormigheidsattest, hier in Belgie zou je alvast afgekeurd zijn als je de wagen aanbied op de autokeuring met deze bandenmaat, ik weet niet hoe het in Nederland zit met de APK maar hier zijn ze daar érg streng op en enigszins terecht vind ik want in het verleden ging het er op dat gebied nogal losjes aan toe met als gevolg dat sommige (getunede) wagens rondreden met bandenmaten die een gevaar opleverden voor de wegligging van het betreffende voertuig...

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...