Peterrrrr Geplaatst 11 December, 2011 Geplaatst 11 December, 2011 Grappig topic dit ! Dit moet ook in de ander model topics komen... Meeste wist ik natuurlijk al wel behalve de random functie Quote
Etiennep Geplaatst 2 Januari, 2012 Geplaatst 2 Januari, 2012 Als je een automaat hebt en op de snelweg cruisecontrol inschakeld, dan schakelt de bak vaak automatisch terug naar z`n 5e versnelling en geeft behoorlijk gas bij. Bijv bij een brug oprijden. Om dat te voorkomen kun je de wagen in handmatig 6 zetten en hij blijft dan keurig op cruisecontrol rijden zonder dat irritante heen en weer geschakel. De verlaagde snelheid wordt dan langzaam weer aangepast naar de ingestelde snelheid, zonder veel extra gas en terugschakelen. 1 Quote
kiarz Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 top allemaal, sinds gisteren eindelijk mijn kia en al meer geleerd als uit mijn boekje... was wel vroeg wakker trouwens vanochtend was wel, of ben nog steeds straks ff testen, het piepje dus ook de mogelijkheid voice commando kwijt! is dit resetbaar? 1 Quote
elmerblues Geplaatst 3 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 3 Januari, 2012 Hier weer een nieuwe: Als 1 van de portieren opengezwaaid staat, kan je de auto niet met de afstandbediening op slot zetten, hij opent dan gelijk weer alles. Maar je kan de auto wel via de afstandbediening alvast op slot zetten als alleen de achterklep openstaat. Als je dan vervolgens de achterklep dichtslaat, gaat deze ook automatisch op slot en hij laat dit zien door de alarmlichten 1 keer te laten knipperen. Handig bij boodschappen uitladen als de partner met autosteutel alvast richting het huis wil lopen om de voordeur te openen (ik zeg maar wat), ze/he kan dan alvast de auto op slot zetten nadat de achterklep is geopend. Quote
vand.m Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 Hier weer een nieuwe: Als 1 van de portieren opengezwaaid staat, kan je de auto niet met de afstandbediening op slot zetten, hij opent dan gelijk weer alles. Maar je kan de auto wel via de afstandbediening alvast op slot zetten als alleen de achterklep openstaat. Als je dan vervolgens de achterklep dichtslaat, gaat deze ook automatisch op slot en hij laat dit zien door de alarmlichten 1 keer te laten knipperen. Handig bij boodschappen uitladen als de partner met autosteutel alvast richting het huis wil lopen om de voordeur te openen (ik zeg maar wat), ze/he kan dan alvast de auto op slot zetten nadat de achterklep is geopend. Hoi, Handig om te weten En idd. handig zoals je zegt achterklep open auto vast op slot, boodschappen eruit, klep dicht en alles is gelijk gesloten. Komt nog al eens voor bij ons. Staat waarschijnlijk allemaal niet in het boekje. Weet je ook of bij het sluiten of openen van de deuren een piepje klinkt. Groet, vand.m Quote
Azzaro Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 Hier weer een nieuwe: Als 1 van de portieren opengezwaaid staat, kan je de auto niet met de afstandbediening op slot zetten, hij opent dan gelijk weer alles. Maar je kan de auto wel via de afstandbediening alvast op slot zetten als alleen de achterklep openstaat. Als je dan vervolgens de achterklep dichtslaat, gaat deze ook automatisch op slot en hij laat dit zien door de alarmlichten 1 keer te laten knipperen. Handig bij boodschappen uitladen als de partner met autosteutel alvast richting het huis wil lopen om de voordeur te openen (ik zeg maar wat), ze/he kan dan alvast de auto op slot zetten nadat de achterklep is geopend. Kan ook héél onhandig zijn, je stapt uit en sluit reeds de wagen af met open kofferklep, je moet nog wat spullen uitladen en er zit iets omvangrijks of zwaars tussen en daarom leg je even je sleutels uit je handen op de kofferlaadvloer, spullen uitgeladen koffer dicht en.............................................................................shit... ;~(( Quote
Smart Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 ......spullen uitgeladen koffer dicht en..................................................................shit...;~(( Daag me niet uit Azzaro....... Ken je die van die B....... Quote
chrichri Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 Kan ook héél onhandig zijn, je stapt uit en sluit reeds de wagen af met open kofferklep, je moet nog wat spullen uitladen en er zit iets omvangrijks of zwaars tussen en daarom leg je even je sleutels uit je handen op de kofferlaadvloer, spullen uitgeladen koffer dicht en.............................................................................shit... ;~(( Die kende ik al.Ik heb het meegemaakt toen een firma mijn ruiten achteraan nog extra verduisterd heeft.Ik had er de auto achtergelaten maar kreeg een tijd later een telefoontje op het werk.Ze hadden de Sportage afgesloten met de kofferklep maar de sleutel lag nog in de koffer.Zijn ze dan tot bij mij op het werk gekomen om de tweede sleutel te komen halen .Zo zie je dat je niet altijd in je handleiding moet kijken om iets te leren over je wagen . Quote
Smart Geplaatst 3 Januari, 2012 Geplaatst 3 Januari, 2012 Weer een belg........moet niet gekker worden hé? Quote
elmerblues Geplaatst 4 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 4 Januari, 2012 Die belgen kunnen er niet mee omgaan, da's wel duidelijk. Het zal ook weer niet zo zijn Er is altijd wel een situatie te verzinnen dat bij een bepaald iemand deze iets onhandig vind wat voor vele anderen weer handig is..in dat geval gewoon die functionaliteit niet gebruiken. Stukje zelfbescherming. Zoiets zou je ook moeten overwegen met je fontkleur en fontgrootte Quote
chrichri Geplaatst 4 Januari, 2012 Geplaatst 4 Januari, 2012 Weer een belg........moet niet gekker worden hé? Is dat een Hollandermop? Misschien is een Belg gewoon eerlijk en een Nederlander............ . Quote
Smart Geplaatst 5 Januari, 2012 Geplaatst 5 Januari, 2012 Nee, eerder een Belgisch accidentje...... Quote
woskam Geplaatst 5 Januari, 2012 Geplaatst 5 Januari, 2012 Blijf bij het topic, er is al genoeg onzin op de wereld. Quote
bigwade Geplaatst 5 Januari, 2012 Geplaatst 5 Januari, 2012 Blijf bij het topic, er is al genoeg onzin op de wereld. Wos, dit is nou net zo'n draadje waar wel gedold kan worden hoor. Quote
chrichri Geplaatst 5 Januari, 2012 Geplaatst 5 Januari, 2012 Wos, dit is nou net zo'n draadje waar wel gedold kan worden hoor. Ja,haalt de banden tussen Nederlanders en Belgen wat meer aan :lol: . Quote
smetjesmee Geplaatst 8 Januari, 2012 Geplaatst 8 Januari, 2012 was wel, of ben nog steeds straks ff testen, het piepje dus ook de mogelijkheid voice commando kwijt! is dit resetbaar? Sorry aan de mannen hierboven die een wedstrijdje België-Holland uitvechten (B ligt daarbij op kop volgens mij ), maar ik denk dat ik misschien een oplossing heb voor het probleempje van de piep van kiarz: stel de taal van het systeem gewoon nog eens terug in op'Nederlands'... Wellicht is het dan opgelost. doe nu maar terug verder jongens ! grtz,Kurt Quote
vand.m Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 Heb ik ook even een vraagje! Weet iemand of je QWERTY kan instellen op je navigatie? Kan het maar niet vinden. Groet, vand.m Quote
woskam Geplaatst 9 Januari, 2012 Geplaatst 9 Januari, 2012 Ja dat zou wel handig zijn. Groeten Wil Quote
Sportage 1.7 Wit Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 ja, ik heb ook een 'wist je dat" en eentje m.b.t de automatische piloot (Cruise) die we bijna allemaal nodig kunnen hebben. Je rijdt heerlijk op de cruise control met je auto op de autobaan, en stopt onderweg ergens om te eten, tanken, toiletteren etc. Vervolgens stap je weer in je auto en schakelt wederom je cruise in, maar zodra je deze wilt vastzetten doet hij het niet. vaak na een aantal kilometers gereden te hebben doet hij het door onverklaarbare redenen ineens wel weer. Maar, er is een oplossing. Zodra je in je auto stapt, op snelheid bent en de cruise control doet het niet, dan trap je even op de rem en de cruise control werkt weer... Mijn vorige auto, de legendarische Saab 9-3 (BJ 2009) had dit zelfde euvel (als ik dat zo mag omschrijven) alleen deze gaf op het het dashboard aan "tap breaks"... m.a.w. hetzelfde! Grt'n oet Hengelooo Quote
Azzaro Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Dit zal ik zeker eens checken, heb dit idd al een paar keer voorgehad maar ik dacht dat het te maken had dat de motor nog niet voldoende op temperatuur was of dat het met andere parameters te maken had dat de 'electronica' weigerde de cruise in te schakelen... Als dit klopt in ieder geval dikke pluim voor deze tip, denk dat velen zich hier al aan verwonderd hebben... Quote
Smart Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 Deze tip is al eens langsgekomen, maar het blijft altijd goed om het nog eens onder de aandacht te brengen van onze nieuwe leden! Quote
Major Case Geplaatst 11 Januari, 2012 Geplaatst 11 Januari, 2012 ja, ik heb ook een 'wist je dat" en eentje m.b.t de automatische piloot (Cruise) die we bijna allemaal nodig kunnen hebben. Je rijdt heerlijk op de cruise control met je auto op de autobaan, en stopt onderweg ergens om te eten, tanken, toiletteren etc. Vervolgens stap je weer in je auto en schakelt wederom je cruise in, maar zodra je deze wilt vastzetten doet hij het niet. vaak na een aantal kilometers gereden te hebben doet hij het door onverklaarbare redenen ineens wel weer. Maar, er is een oplossing. Zodra je in je auto stapt, op snelheid bent en de cruise control doet het niet, dan trap je even op de rem en de cruise control werkt weer... Mijn vorige auto, de legendarische Saab 9-3 (BJ 2009) had dit zelfde euvel (als ik dat zo mag omschrijven) alleen deze gaf op het het dashboard aan "tap breaks"... m.a.w. hetzelfde! Grt'n oet Hengelooo Ik verwonder me niks met staat gewoon in de handleiding Quote
elmerblues Geplaatst 12 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 12 Januari, 2012 Opa had die cruise control tip op pagina 2 van dit topic al gemeld. Mensen, geen tips 2x in dit topic zetten om vervuiling te voorkomen. @Major Case: er staan wel meer dingen in de handleiding. Maar weinig mensen lezen die hele handleiding ook door en blijven deze zich van A tot Z herinneren. Dus zolang we hier uitroepen krijgen van 'wist ik niet' en 'goede tip' denk ik dat het een handig topic is, ondanks dat in de handleiding ook e.e.a. staat (niet alles!). Hier ook weer eentje: stel dat je de ventilatie handmatig op voeten ruimte hebt gezet (of iets anders) en je wilt snel de voorruit ontwasemen. Dan druk je de voorruit ontwaseming knop in. Als de voorruit voldoende is ontwasemt moet je weer de voorruit ontwaseming knop indrukken en de ventilatie gaat dan terug naar de oorspronkelijke stand (dus je hoeft niet zelf weer in stellen dat deze op de voetenruimte moet). Quote
Major Case Geplaatst 12 Januari, 2012 Geplaatst 12 Januari, 2012 Opa had die cruise control tip op pagina 2 van dit topic al gemeld. Mensen, geen tips 2x in dit topic zetten om vervuiling te voorkomen. @Major Case: er staan wel meer dingen in de handleiding. Maar weinig mensen lezen die hele handleiding ook door en blijven deze zich van A tot Z herinneren. Dus zolang we hier uitroepen krijgen van 'wist ik niet' en 'goede tip' denk ik dat het een handig topic is, ondanks dat in de handleiding ook e.e.a. staat (niet alles!). Hier ook weer eentje: stel dat je de ventilatie handmatig op voeten ruimte hebt gezet (of iets anders) en je wilt snel de voorruit ontwasemen. Dan druk je de voorruit ontwaseming knop in. Als de voorruit voldoende is ontwasemt moet je weer de voorruit ontwaseming knop indrukken en de ventilatie gaat dan terug naar de oorspronkelijke stand (dus je hoeft niet zelf weer in stellen dat deze op de voetenruimte moet). Je hebt helemaal gelijk, sorry Quote
Opa Geplaatst 12 Januari, 2012 Geplaatst 12 Januari, 2012 Ik verwonder me niks met staat gewoon in de handleiding Helaas is dit niet zo ! Het zou wel in de handleiding moeten staan dat het CruiseControl-systeem bij Kia is voorzien van een autocheck op de werking van het uitschakelen van de CC bij remmen. Voor deze autocheck moeten de remmen na het starten van de motor een keer gebruikt zijn, alvorens de CC te kunnen gebruiken. Als je dus na de start wegrijdt zonder de rem te gebruiken, werkt de set-knop niet. Alsnog het rempedaal aanraken is inderdaad de oplossing. Ik liep hier al 4 jaar geleden tegenaan met mijn Cee'd en was verbaasd dat KIA-NL dit inmiddels niet in de handleiding had opgenomen. Desgevraagd liet KIA-NL me weten dat zij geen invloed kunnen uitoefenen op datgene wat in het handboek staat (of niet staat). Blijf dat vreemd vinden ! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.