Azzaro Geplaatst 28 Januari, 2012 Geplaatst 28 Januari, 2012 Nou vooruit, jij bent ook welkom hoor....hahaha! Verduidelijking antwoord: dim- en grootlicht is één lamp H7. Stadslicht (ernaast) is een apart lampje, mogelijk H1. Dim- en grootlicht één lamp? Onmogelijk als je het mij vraagt, het is maar met dubbel lampen (zoals een H4 als ik me niet vergis) met 2 gloeispiralen in één lamp dat men dim en groot in één reflector kan hebben, in het geval van een venga, sportage 3 zit er zowel voor de dim als voor de groot een H7 lamp in, 2 H7 lampen per koplamp dus...(of het zou moeten zijn dat grootlicht bij een Venga H1 is maar het zou me verwonderen) linkse reflector is grootlicht en de rechtse (grootste reflector) is dimlicht, even je lichten bedienen als je voor een etalageruit of zo staat en je zal dan duidelijk zien welke lampen wanneer oplichten... Stadslichtlampje (zwak lampje) zit waarschijnlijk in één van beide reflectoren mee verwerkt (vermoedelijk de rechtse grote) en is een 12V 5 watt lampje, in garagetermen zegt men wel eens een 'bommetje' daar het lampje het model heeft van een vliegtuigbom uit WO II of zo. Check het even uit zou ik zeggen en correct me if I am wrong??? Greetz Azzaro Quote
Smart Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 @Azzaro, bedankt voor je uitleg. Ik ga het zeker vandaag even controleren. Ik ging er echt even vanuit dat H7 dim-/groot licht afgeeft, maar ik heb mij denk ik vergist met H4. Ik weet (bijna) zeker dat het geen 2x H7 is in de koplampunit. Maar zoals gezegd, ik ga het controleren. Al was het maar om geen onzinverhaal af te steken....... Kom erop terug Tinus(plots).....voor de juiste aanschaf! Quote
Tinusplots Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 (aangepast) Ben even naar buitengegaan en met de lampen gespeeld van de Venga en ik zie dat Azurro gelijk heeft. Zie voor dimlicht en groot licht elk een aparte lamp zitten. (naast uiteraard apart stadslichtlampje) @Smart: heb jij dan maar alleen dimlicht vervangen door Xenon look? Blijft dan ook mijn vraag staan of, als we 2 aparte lampjes nodig hebben, het groot licht, dat meestal slechts korte tijd aan is op hogere snelheid, toch 100 Watt mag hebben? @Smart, zie dat je ook vandaag erg snel reageert, je was mij even voor, bedankt alvast 29 Januari, 2012 aangepast door Tinusplots Quote
Smart Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 De lamp naast het dimlicht is bij mij uitgeschakeld, vanwege de ledverlichting zoals in het bericht van Azzaro. Ik kan dus niet (meer) zien of beide lampen, bij verlichting aan, branden. Er zitten twee verschillende lampen met reflector naast elkaar, naast de kleine stadsverlichting (5W5?). Welke naast het dimlicht zit, moet je dus even controleren in de gebruiksaanwijzing. De lamp rechts op de foto van Azzaro brandt bij mijn auto. Dus uiterst rechts (rechterkant auto) en uiterst links (linkerkant auto) branden alleen. Nooit 100 watt kiezen vanwege de warmteafgifte en mogelijke beschadiging aan de reflector (55 watt is in NL maximaal en wettelijk toegestaan)! Quote
Remko .me Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Ik heb ze nog steeds niet besteld, puur omdat ik zelfde als bigwade met het reiken van het licht zit. Ik wil namelijk goed zicht houden. Quote
Alex VB Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Ter verduideliking mbt het grootlicht bij Venga, Sportage en zelfs cee'd deze zit in het kleinste gedeelte van de koplamp waar ook het stadslicht zit of in het geval van Smart en mij zat.. Wil je deze ook vervangen met Xenon look-alike lampen dan zitten ze dus daar... Quote
Tinusplots Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Heb vanmiddag eens gebladerd in het Venga instructieboekje en vond op pagina 7 - 62 deze afbeelding. Je ziet hier inderdaad 1 aparte lamp voor dimlicht en 1 aparte voor het groot licht. Wat daarnaast opvalt is dat ze beide van ander type zijn. Is de ene nu H7 (dimlicht) en de ander H4? Quote
RioTom Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Was er al een tijd naar op zoek. Besteld en nu wachten totdat ze binnen komen. Dat geel kan echt niet in combi met wit Vind ik ook, ik moet er elke dag weer tegenaan kijken Quote
Smart Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Nou, we bunt er uut! Ik heb de lamp naast de H7 eruit gehaald en het is inderdaad een H1 zoals gedacht (zie hieronder). Ik heb tevens een overzicht van lampen bijgevoegd als verificatie van het lamptype. Het kleinste lampje helemaal in de bovenste punt van de lampunit is een stadlichtje met lamptype 5W5. De H1 is in superwhite leverbaar en de 5W5 in white leduitvoering (even Googlen). Quote
Smart Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Oh ja, bijna vergeten. Bij de Venga is: H7 = dimlicht H1 = groot licht 5W5 = stadslicht Quote
Sjivas Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Heb de GP thunder 8500K gemonteerd, zie het resultaat..... Quote
J-J Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Heb de GP thunder 8500K gemonteerd, zie het resultaat..... Probeer eens een foto te maken zonder flits want op deze foto valt niks te zien zo. Als je had gezegd dat het 5000k was had ik het ook geloofd Quote
Tinusplots Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Oh ja, bijna vergeten. Bij de Venga is: H7 = dimlicht H1 = groot licht 5W5 = stadslicht Hallo Smart, hier hebben we wat aan, bedankt. Alleen wil ik nog graag weten of je voor jouw eigen Venga alleen de H7 lampen hebt vervangen voor Xenon l.a.l of heb je ook de H1 lampen Xenon look-a-like gegeven? M.a.w.2 * 19,95 of 1 set met alleen de dimlichten vervangen door Xenon lal. Quote
Smart Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Nee, alleen de H7 vervangen door de GP Thunders 7500K á € 19,95. Het grootlicht gebruik ik niet zo vaak. Quote
Rio 41 Geplaatst 29 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 29 Januari, 2012 Hoi allen, Hierbij de GP Thunderlampen in een Kia Rio gezien vanuit de auto Rio 41 Quote
Smart Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 @Rio 41: Mooie scherpe foto's! Heb jij ook 7500K kleurtemperatuur? Quote
Rio 41 Geplaatst 29 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 29 Januari, 2012 hoi Smart, Inderdaad 7500k Rio 41 Quote
J-J Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 hoi Smart, Inderdaad 7500k Rio 41 Mooie duidelijke foto's, hoe vind je de lichtopbrengst in vergelijking met originele? Quote
Rio 41 Geplaatst 29 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 29 Januari, 2012 Hoi, Ik heb mijn auto op een vrijdag gekregen en een dag later de orginele al vervangen. Misschien maar een uurtje met de orginelen gereden. Ik wissel niet terug naar de orginelen ben tevreden. Ik denk dat de gele bundel meer opvalt op het wegdek, de witte verlichting is natuurlijker en schiijnt verder weg Misschien kan iemand met de orginelen lampen even een foto maken vanuit zijn Rio Quote
Rio 41 Geplaatst 29 Januari, 2012 Topic Starter Geplaatst 29 Januari, 2012 Hoi allen, Ik had nog een foto met tevens het grootlicht aan (orgineelPhilips) Zoals je ziet is het eerste gedeelte wit Gp thunder 7500k (natuurlijk) en het groot licht geel. Het geel valt meer op door de gele gloed. ik denk dat bij dimlicht de lichtopbrengst niet veel verschilt met de Gp Thunder Rio 41 Quote
bigwade Geplaatst 29 Januari, 2012 Geplaatst 29 Januari, 2012 Het wordt echt tijd voor een algemeen licht topic. Een hoop leden missen dit omdat ze niks met Rio hebben en dat is jammer. Quote
RioTom Geplaatst 30 Januari, 2012 Geplaatst 30 Januari, 2012 Ik ervaar wel dat de GP thunder voor mij minder lichtopbrengst (lees: zicht) creëren. Voorheen vond ik het verschil tussen groot en dimlicht kleiner dan nu en dan bedoel ik niet alleen dat het nu wit versus geel is. Echter laat ik het wel zo want ben tevreden en zie genoeg. Quote
Smart Geplaatst 30 Januari, 2012 Geplaatst 30 Januari, 2012 Ik ervaar hetzelfde, het lichtbeeld is minder op het donkere asfalt. Wel worden verkeersborden goed en eerder uitgelicht. Quote
robinbroekhuis Geplaatst 30 Januari, 2012 Geplaatst 30 Januari, 2012 Ik ervaar wel dat de GP thunder voor mij minder lichtopbrengst (lees: zicht) creëren. Voorheen vond ik het verschil tussen groot en dimlicht kleiner dan nu en dan bedoel ik niet alleen dat het nu wit versus geel is. Echter laat ik het wel zo want ben tevreden en zie genoeg. Ik zag je vanmorgen rijden met de lampjes. Normaal herkende ik je aan de gele lichten met LED eronder. Nu moest ik 2 keer kijken Die van mij komen morgen binnen Quote
RioTom Geplaatst 30 Januari, 2012 Geplaatst 30 Januari, 2012 Ik kom jou elke dag, soms ook op andere plekken tegen. Heb ik het goed dat je naast Rondebanden en dus ook naast de Kia dealer in Doetinchem werkt? Er kan maar één witte Rio zijn met die velgen lijkt mij? Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.