Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Xenon-look lampen Kia Rio

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Hoe heb je dat dan gedaan? Via boven?

Ik was met 15 minuten klaar.

Via onder, 2 schroefjes los, lampje los en de nieuwe erin.

Alleen met de schroefjes zat ik te klojo-en.

Goed dat ze erin zitten:)

Geplaatst

Toch maar gekozen voor de GP thunder 8500k, jammer dat het zo lang licht is buiten :)

Het vervangen was goed te doen, alleen aan de bestuurders kant had ik wat moeite met het grootlicht.

Ben er super blij mee.

Eco dynamics is er ook af gevallen en heb mijn originele instaplijsten geplaatst.

2012-05-17%2B23.12.21.jpg

Geplaatst

Hoe heb je dat dan gedaan? Via boven?

Ik was met 15 minuten klaar.

Via onder, 2 schroefjes los, lampje los en de nieuwe erin.

Alleen met de schroefjes zat ik te klojo-en.

Goed dat ze erin zitten:)

Ik heb ze er ook nog niet inzitten, simpelweg omdat ik die schroefjes niet loskrijg.

Het voelt alsof ze meedraaien, ik neem ze wel mee naar de meeting hehe.

Geplaatst

Zit er toch wel sterk aan te denken de lampen te verwijderen en de originele weer te plaatsen. Vind het zicht echt een stuk minder namelijk...

Geplaatst

Zit er toch wel sterk aan te denken de lampen te verwijderen en de originele weer te plaatsen. Vind het zicht echt een stuk minder namelijk...

misschien toch echte xenon inbouwen dan weet je niet wat je overkomt

en voor de prijs hoef je het niet te laten

ik was voor 27 euro klaar en het werkt perfect

en is een klusje wat niet als te moeilijk is

Geplaatst

Serieus? Welke heb je? 8500 schijnt qua lichtopbrengst wel minder te zijn dan 7500. Ik heb de 7500 en vindt het perfect. Overigens wel pas nadat ik ben terug geweest om de lampen bij te stellen zodat ze verder stralen. Moet jij misschien ook doen?

Geplaatst

Lampen staan goed :) heb namelijk alweer ff kort met de gewone lampen getest en zie gewoon 2x zoveel, echt een groot verschil.... Het is denk ik ook afhankelijk per persoon hoe goed zijn of haar zichtvermogen is. Dan kun je het weer over de lumen hebben

Het is ook zo dat als ik mijn mistlampen aanzet, (die zijn nog gelig) ik het licht van die lampen VEEL sterker en feller waarneem dan de blauwere

Geplaatst

Ik heb ze er ook nog niet inzitten, simpelweg omdat ik die schroefjes niet loskrijg.

Het voelt alsof ze meedraaien, ik neem ze wel mee naar de meeting hehe.

Ik zie deze post nu pas....anders had ik het wel even voor je willen doen. we hebben het er nog over gehad haha...

schroefje even met de hand naar beneden duwen, je kan er net langs met je vingers en zo kom je bij de schroef... lijkt wel of hij in de lucht zit.

Geplaatst

Ja precies, maar zoals je het hebt uitgelegd leek het mij te doen.

Ik ga zaterdag klussen aan de speakers en dan ga ik nog een poging wagen.

Geplaatst

Ik zie deze post nu pas....anders had ik het wel even voor je willen doen. we hebben het er nog over gehad haha...

schroefje even met de hand naar beneden duwen, je kan er net langs met je vingers en zo kom je bij de schroef... lijkt wel of hij in de lucht zit.

ja er liepen zo veel handige mensen je had alleen maar even met je lampen hoeven zwaaien en dan was er zeker wel iemand die dat even voor je had gedaan geen probleem

Geplaatst

Ja precies, maar zoals je het hebt uitgelegd leek het mij te doen.

Ik ga zaterdag klussen aan de speakers en dan ga ik nog een poging wagen.

is ook wel te doen hoor :) let op dat klipje dat je die niet los breekt zoals ik heb gedaan. Ik heb helaas geen tijd voor de speakers zou het ook graag doen.
Geplaatst

Vandaag wilde ik mijn dagrijverlichting/stadslicht vervangen door LED. Uiteindelijk toch maar de originele lampjes terug gezet.

Ik heb namelijk de P21/5w lampen in de unit zitten die het stadslicht en DRL licht weergeven.

Die wilde ik vervangen door deze :

http://www.wapoweb.nl/nl/product/p21-5w-18-smd-wit-canbus/

alleen werken ze niet.

DRL doet het wel. Mooi helder wit licht alleen het stadslicht gedeelte werkt niet. Het lampje werd zelfs heet en begon verbrand te ruiken. Lijkt mij niet goed dus toch maar weer de originele lampen terug gezet.

Geplaatst

Vandaag wilde ik mijn dagrijverlichting/stadslicht vervangen door LED. Uiteindelijk toch maar de originele lampjes terug gezet.

Ik heb namelijk de P21/5w lampen in de unit zitten die het stadslicht en DRL licht weergeven.

Die wilde ik vervangen door deze :

http://www.wapoweb.n...smd-wit-canbus/

alleen werken ze niet.

DRL doet het wel. Mooi helder wit licht alleen het stadslicht gedeelte werkt niet. Het lampje werd zelfs heet en begon verbrand te ruiken. Lijkt mij niet goed dus toch maar weer de originele lampen terug gezet.

DRL heb je toch al ledjes ;) dat zijn die mooie strips. Of heb je een oude rio?

Geplaatst

Blackviper.

Nee ik heb een nieuwe Rio (2012) alleen de comfort uitvoering. Die heeft gewone DRL ipv led-strips. Bij mij is DRL en stadslicht gecombineerd met een P21/5w lampje. Hetzelfde lampje wat ook vaak bij het achterlicht gecombineerd met het remlicht is.

Omdat ik voor ook graag wit licht wilde heb ik de P21/5w led (canbus) besteld alleen werkt het niet naar behoren. Best jammer. Maar eens verder kijken voor andere alternatieven. Maar eens kijken voor deze zonder Canbus.

Geplaatst

Ik vind het heel vreemd. Zou toch moeten werken. Ik heb een dergelijke LED-lamp met dim- en grootlicht in mijn scooter gemonteerd. Werkt prima. Heb je de lampjes even getest zonder deze in de lamp te monteren?

Met 2 draadjes direct op de accu is dat gemakkelijk te doen (desnoods even met hulp om vast te houden.

De buitenmantel van de fitting is de massa (-12 volt) en de soldeerpuntjes onder zijn beiden +12Volt; één voor de 21 Watt (DRL) en de ander voor 5 Watt (stadslicht, heet tegenwoordig officieel parkeerlicht).

Werkt de 5 Watt dan nog steeds niet, dan is de lamp zeker stuk of zijn de aansluitingen niet standaard.

Eenzelfde type hiervoor die er iets anders uitziet vind je hier

Geplaatst

Beste Derrek

Ik denk idd dat de aansluitingen niet standaard zijn. Ik heb ze namelijk ook in het achterlicht geprobeerd en met dezelfde problemen. Achterlicht deed het niet, remlicht wel. Ik heb ondertussen contact gehad met de verkoper. Waarschijnlijk zijn de aansluitingen van Europese auto's iets anders. De lampjes zijn al terug dus kan ze niet meer testen.

Sowieso baarde het me wat zorgen dat de lampjes loeiheet werden en verbrand stonken.

Er zijn verschillende led-uitvoeringen van de P21/5 dus gaan we verder 'uitproberen'.

Het lijkt me niet te liggen aan het feit dat het smd leds zijn maar ik denk dat ik deze eens ga proberen http://www.hq-auto-lighting.co.uk/24-led-bulb-s25-1157-p21-5w-bay15d-white-or-red/

Als jij suggesties hebt hoor ik het graag.

Bedankt alvast

Geplaatst

Beste Jordan,

Pas op met de lampen die je aangaf. Als het de lampen op de tekening zijn, dan passen ze waarschijnlijk helemaal niet in je koplamp omdat het LED gedeelte veel breder is dan de fitting. Het gat in je reflector is waarschijnlijk te klein om die lamp doorheen te steken. Ik heb daar zelf ook al eens mijn hoofd al aan gestoten.

Ik heb nu alle LED lampen hier besteld (alleen niet deze, ik heb een superpack) en heb daarmee geen problemen gehad. Ik zou deze proberen. Iets duurder (19 Euri's per 2 plus verzend), maar dat zijn wel lampen met een normale vorm (en een NL verkoper). Volgens mij heb je ook geen canbus nodig, maar dat kun je checken door een lampje er even uit te halen en dan te kijken of er een waarschuwing gegeven wordt.

Succes.

Geplaatst

O ja natuurlijk. Bedankt dat je me hierop attent maakt. Had ik zelf idd niet aan gedacht.

Ik denk ook niet dat ik perse canbus nodig heb maar ik wilde die smd ledjes maar volgens mij maakt het qua licht niet echt uit welk type led ik neem.

Bedankt voor de link. Weet je toevallig ook of er verschil in sterkte zit? Bijvoorbeeld sommige hebben 9 leds en anderen weer 13.

Geplaatst

Er zijn verschillende formaten en soorten LEDjes; meer LEDplaatjes wil niet altijd zeggen meer licht. De meeste LED-plaatjes zijn een beetje geel, maar er zijn ook witte en hele kleine die veel licht geven (wordt vaak een lensje voor gezet).

Ik heb in mijn RAW bijv. witte LEDlampen zitten die oranje (amber) worden als ze licht geven. Dan ben ik de oranje gloed kwijt van de bolletjes van de RAW's als ze uit zijn.

Je kunt m.i. beter naar het vermogen kijken. Doorgaans is meer vermogen ook meer licht bij dezelfde techniek. Dus geen LED's vergelijken met Halogeen; LED's zijn efficienter dan gloeidraadlampen als halogeen (minder warmte en meer licht per Watt)

Geplaatst

Dankjewel voor de tips.

Ik zal in deze beter een Nederlandse leverancier zoeken voor mijn leds om deze problemen voortaan te voorkomen.

Ik weet in ieder geval dat led een mooi wit helder licht geeft en kleurt prima bij mijn xenon look lampen (die straks vervangen worden door echte xenon lampen) :)

Geplaatst

dan zou dat er straks zo uit moeten zien

ik heb

6000k xenon dimlicht

8500k xenonlook bocht verlichting

standaard verlichting grootlicht (die moeten nog)

en een mooie amber kleur in de richting aanwijzer (moet nog led worden gemaakt

post-5758-0-09326400-1339068132_thumb.jp

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...