blackviper Geplaatst 7 December, 2012 Geplaatst 7 December, 2012 Heb ik al een tijdje last van heeft niets met het weer te maken bij mij iig Quote
janusrowie Geplaatst 7 December, 2012 Geplaatst 7 December, 2012 AL WAT EERDER GEPLAATST. Even een kattebelletje Nogmaals afgelopen woensdag een mail verstuurd tot heden nog geen reactie vernomen. Wat is het toch moeilijk om een bevestiging en in behandeling te verzenden naar een klant. Ze zijn wel klant vriendelijk als je een wagen koopt maar als je er problemen mee heb dan ............... Geleverd 10-1-2012 KIA RIO 1.2 1.Rattelend geluid neemt toe distributie ketting loopt langs de geleider geeft hierdoor resonantie 2.Tevens het ontbrekende VSM pakket . Op 29 juli 2012 is er geconstateerd door Kia dat mijn rio inderdaad het geratel geluid heeft Volgens KIA heeft dit type motor tijdens het verstellen van de nokkenas (als ik het tenminste goed verwoord) een moment waarop de ketting wat slapper staat. Hierdoor ontstaat het ratelende geluid. Komt bij mijn kia voor bij ongeveer 3000 toeren bij andere wagens kia kan het bij een andere toerental voorkomen . Men kan er niets aan doen . Enige troost we hebben 7 jaar garantie Deze uitspraak bevalt mij niet. Heden nu 11000km gelopen en het geluid wordt erger ,als ik nu 40,50,60 km rijdt dan is dat hinderlijk. Ik heb geen rammelbak gekocht , Kia NL heeft van mij een mail gekregen en te reageren binnen 2 weken i.v.m te ondernemen stappen Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 7 December, 2012 Geplaatst 7 December, 2012 Heb nu met de kou ook last van de gasveren. En aangezien ze die vervangen maar hetzelfde probleem houden kan je er beter eentje zelf kopen. Maar heb gelukkig geen last van de rammel geluid in de motor. Quote
Don56 Geplaatst 7 December, 2012 Geplaatst 7 December, 2012 Als ik de meeste van bovenstaande postings zo lees is de RIO eigenlijk best 'ruk' en in alles wat ik lees kan ik mij - mijn auto dus - (nog) niet vinden. Of ik moet ontzettend doof of blind zijn, ben ik dus ook niet (heb wel een leesbrilletje van 1,5 hahaha). Ik zal hier wel weer opmerking op krijgen (so what hahaha), maar is het ook soms niet een beetje kinnesinne..een storinkje, hup naar de dealer..nog een storinkje en hup daar gaan we weer naar de dealer. Dat geeft toch uiteindelijk een onprettig gevoel en automatisch ga je dan op méér en andere letten..lijkt me. Tevens is dit alles niet bepaald positieve reclame te noemen voor 'ons merkje', mogelijke toekomstige KIA-kopers gaan er toch anders tegenaan kijken dan. Misschien moeten we juist ook eens de positieve (goede) dingen gaan noemen! Quote
Gast Wilcovdongen Geplaatst 7 December, 2012 Geplaatst 7 December, 2012 Klopt. Op een forum hoor je eigenlijk alleen maar klachten en geen positieve dingen van de auto. Misschien een nieuwe topic openen voor de leuke dingen aan de rio? Quote
Don56 Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 Ik zal er 1 openen, ben eigenlijk wel benieuwd naar de reacties! Quote
Presiozo Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 Klopt dat vaak de slechte dingen worden gezegd...zo gaat dat ook in het normale leven buiten het forum. Als je auto niet deugt ( op wat voor manier dan ook ) dan zeg je dat gelijk tegen alles en iedereen. Maar ben je er tevreden over dan zal je dat een stuk minder vaak of snel zeggen tegen anderen. Ik zal daarom ook zeker wat posten in dat andere topic want buiten een paar kleine dingetjes die voor mij niet echt spectaculair zijn ben ik zeer blij met de rio! Zo, en nu weer klagen: Waar ik tot mijn grote verbazing achter kwam vanmorgen was dat mijn ruit aan de binnenkant voor zo'n 50% bevroren was! Dat heb ik echt nog nooit meegemaakt met een auto... enig idee wat het probleem is en wat je eraan kan doen ? Quote
Don56 Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 @Presiozo Dat zou weleens met je airco te maken kunnen hebben. Quote
Presiozo Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 @Don Hoe bedoel je dat precies ? als die aan staat ofzo ? Quote
Don56 Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 @Presiozo Nee, je moet hem ook in de wintermaanden zo'n 1 tot 2 x per maand even aanzetten (ongeveer 15 minuten), het kan met vocht te maken hebben dat in de auto blijft circuleren. Andere merken hebben er ook af en toe last van. Quote
Presiozo Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 hij heeft vandaag aangestaan en zal het vanavond ook nog ff doen... hopen dat het helpt. thnx voor de tip. Quote
rightone Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 ach het airco 1 a 2x in de maand aanhebben is geen probleem als je auto ontwaseming hebt dan staat het toch bijna constant aan, haha Quote
Presiozo Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 Nou is het inderdaad zo dat hij bij mij ook bijna altijd wel aan staat...zou dit al kunnen gebeuren als je bijv 3 dagen de airco niet aan hebt gehad ? blijf het wel een beetje apart vinden, heb nog nooit zoiets gezien bij geen enkele auto. Quote
rightone Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 weet het niet vandaag ben ik nog niet met de Rio op pad geweest wel in de Hyundai van me vrouw en die was aan de binnenkant ook wel een beetje beslagen maar in ieder geval niet bevroren aan de binnenkant Quote
mcbeef Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 Ik heb het ook al gezien, niet elke keer gelukkig, maar het valt wel vervelend op. Bij mijn vorige auto kwam dit nauwelijks voor (het beslaan van binnen) en bevriezen aan de binnenkant heb ik 2 keer meegemaakt bij ong. -20 Gr.C Ik houd mijn hart vast voor als de winter echt aanbreekt. De dealer heeft "ernaar gekeken" weet niet wat dat precies is, maar ze konden niet vinden. Volgende dag wederom alles beslagen. Quote
Presiozo Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 hij is bij mij ook iedere ochtend beslagen, dat vind ik nog niet zo erg. maar dat bevriezen dus wel... kost je zo weel 5 minuten extra voordat je weg kan... en tijd is geld Quote
handyman Geplaatst 8 December, 2012 Geplaatst 8 December, 2012 de Picanto van mijn vrouw heeft er ook last van, de Rio niet. Vochtvreter van Bison onder haar stoel gemikt en het probleem is over. Quote
Don56 Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 Wellicht hebben de mensen met vochtproblemen hier wat aan: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/855975?WT.mc_id=Mail&insert=NB en http://www.conrad.nl/ce/nl/product/857396?WT.mc_id=Mail&insert=NB Quote
Jordan Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 Wellicht hebben de mensen met vochtproblemen hier wat aan: http://www.conrad.nl/ce/nl/product/855975?WT.mc_id=Mail&insert=NB en http://www.conrad.nl/ce/nl/product/857396?WT.mc_id=Mail&insert=NB Haha jij hebt ook de promo email van Conrad gekregen. Ik kreeg hem ook vanmorgen. Quote
Don56 Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 Yep! Kan best handig zijn als je last van vocht hebt. Wij hebben daar zelf totaal geen last van, maar ja..niet iedereen heeft de luxe van een garage en zal het met een buitenplaats moeten doen. Quote
Jordan Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 Yep! Kan best handig zijn als je last van vocht hebt. Wij hebben daar zelf totaal geen last van, maar ja..niet iedereen heeft de luxe van een garage en zal het met een buitenplaats moeten doen. Ik heb ook geen luxe van een garage maar eigenlijk ook geen last van vocht. Alleen bevroren rubbers van de ruitenwissers Quote
iRetroVolver Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 Dank aan allen die op mijn posting reageerden.. het is inderdaad zo dat wij niet meer bij een Kia dealer zullen gaan binnen wandelen en heel eerlijk.. het is natuurlijk ook wat je gewend bent. Mijn vrouw heeft haar rijbewijs al 10 jaar ofzo, maar leende altijd een barrel van haar zus of ouders.. haar eerste auto was die ik kocht (een Ford Ka van 2010).. ruim een jaar later een Kia Rio ivm de 5 deuren, kinderen etc.. zij merkte het wel, en die problemen hadden we bij de Ford Ka niet hadden.. maar ze is niet iemand die zich snel beklaagd.. het kwam pas toen ik erin ging rijden omdat ze zelf met onze dochter met de trein op pad was en ik de auto wou gaan wassen en stofzuigen. Ik moet wel eerlijk erbij zeggen da Ik al 20 jaar als consultant en heb vooral in lease en huur auto's gereden van de allom bekende merken Audi, BMW, Mercedes en Volvo.. daar leasen en huren door velen als weggegooid geld gezien wordt, is het voor een ondernemer zoals ik een afschrijvingspost die gewoon als kosten voor een project worden meegerekend. De Kia dealer snapte ook helemaal niet wat ik bij hem kwam doen geloof ik.. maar ik maakte hem duidelijk dat ik de 2e Kia nodig had voor mijn project in Denemarken waar men 180% BPM kent.. een BMW 3 serie kost hier rond de 100.000EUR (ja.. geen tikfout.. honderd duizend euro.. ) ipv de 35.000EUR die wij ervoor moeten neerlappen en dat (voor een standaard 318i).. huurauto's kosten dus ook 2.000EUR per maand (of meer) en dan rij je in een C2 of i20 of iets in die geest.. dus voor het jaar dat ik hier zit, leek het me beter een Kia Rio te kopen.. in te zetten (zakelijk) en na 1 jaar gewoon te verkopen. De dealer snapte dat, maar vond het vreemd omdat ik op dat moment in een Volvo V60 T4 kwam aankoetsen (huur).. dus hij wist dat ik wel wat gewend was. Wat ik dan minder vind is dat ik dan NA de koop en NA al die problemen krijg te horen "Ik wou het toen al niet zeggen want anders zou je de auto's niet gekocht hebben".. dat vind ik dan echt beneden de maat als een verkoper weet dat de auto's die hij verkoopt echt ruk zijn.. ik moet dat bij mijn klanten niet flikken want dan kan ik bij een volgend project fluiten naar de aanbesteding Ik ben in ieder geval zeer blij geweest met de Volvo's die ik gereden heb.. zeer degelijk.. niet sportief, ofschoon de nieuwe V40 een echter stuurders-auto blijkt te zijn.. niet gek met het onderstel van de huidige Focus en diens 150PK 1.6 EcoBoost technologie.. en na 2 uur test rijden.. en daar zat vanalles bij.. probeerde ik het gemiddelde van 5.3L/100 te halen en kwam uit op 6.0L/100 uit.. daar zat ook het testen van acceleratie en redelijk wat stadsgebruik bij.. dus respectabele waardes.. Even om te vergelijken... de Kia Rio die 80% snelweg voor zijn kiezen krijgt en 20% stad komt, wanneer ik ga vroeg van het gas ga, optrek als een eend en niet boven de 110km ga op 6.7L/100 uit.. uhm ja.. zoveel voor EcoDynamics dan he!? Quote
Urbanfoto Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 4. Achterklep gaat niet goed open Heb ik ook last van.. Hij blijft of hangen of valt terug.. Erg vervelend.. Moet ik ook nog voor langs. maar nu geen zin in veel te koud.. Toch is ff geozcht en kwam hierop uit : http://www.kiaclub.nl/topic/3480-eventueel-probleem-lifters-kofferdeksel/ Zoals ik dacht was het iets met het weer. Quote
Urbanfoto Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 En eerlijk gezegd na de missere dak nu al ken met de Rio zal ik net als iRetrovolver zeker niet nog binnenstappen in een Kia garage. De Cee'd was voor zijn geld een klassebak maar de Rio daar en tegen voor 4000€ meer, dan de Cee'd is het dikke rammelbak. Quote
bigwade Geplaatst 9 December, 2012 Geplaatst 9 December, 2012 WB achterklep gasveren, zie : http://www.kiaclub.nl/topic/6030-gasveer-achterklep/ en: http://www.kiaclub.nl/topic/5822-hebben-jullie-dat-nu-ook/#entry50371 en die link van Urbanfoto Ik geloof niet dat de RIO een slechte auto is. Gezien de grote vraag kunnen dit productie slordigheden zijn. Ik weet ook niet of de Koreaanse fabrieken andere kwaliteitsnormen aanhouden dan de Europese. Ik lees iig weinig klachten meer over in Europa gebouwde Kia's. Over 1 jaar zijn alle kinderziektes er vast uit en staat er echt een hele goede auto voor een nette prijs. @ iRetroVolver Urbanfoto en anderen. Jullie klachten worden gewoon niet serieus door de dealer opgepakt en dat is killing voor een merk maar vooral vervelend voor jullie. (zeker als je er 2 hebt) Veel van de ditjes en datjes moeten gewoon door de dealer opgelost worden. Jammer dat jullie dealers daar zo raar mee omgaan. 1 Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.