Albert jan & Brigitte Geplaatst 11 Maart, 2015 Geplaatst 11 Maart, 2015 Wij hebben ons zelf met een nieuwe camera verwend. Nou maar eens kijken of het bevalt. 2 Quote
Specialmade Geplaatst 11 Maart, 2015 Geplaatst 11 Maart, 2015 Nou wij hebben ons zelf met een nieuwe camera verwend. Nou maar eens kijken of het bevalt. Mooie en handzame camera AJ. Veel succes. Grtz. Specialmade 1 Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 11 Maart, 2015 Geplaatst 11 Maart, 2015 De Kiaclub wordt straks ook een fotoclub. Veel plezier met de nieuwe camera AJ. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 11 Maart, 2015 Geplaatst 11 Maart, 2015 De Kiaclub wordt straks ook een fotoclub. Veel plezier met de nieuwe camera AJ. Kan ik gelijk een hoop leren Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 12 Maart, 2015 Geplaatst 12 Maart, 2015 De Kiaclub is niet alleen een perfecte dekmantel voor enthousiaste hobby-fotografen, maar natuurlijk ook een soort verbond van computer-maniakken. Derhalve heb ik mijzelve een nieuwe laptop cadeau gedaan. Als verstokte Apple- gebruiker vond ik de prijzen van de MacBooks toch wel een beetje de spuigaten uit lopen. En met Windows wil ik niks te maken hebben. Dus is de keuze gevallen op een Acer Chromebook 15: Hoera, ik ben nu een Chromie! Heel fijn systeem, als je de beperkingen van te voren goed op een rijtje hebt gezet. De Chromebook start op in zeven (!) seconden, is snel en heel simpel te bedienen. Maar je kunt er geen programma's op installeren. Voor iemand zoals ik, die alleen een beetje wil internetten, mailen, een tekstje wil tikken en met foto's wil prutsen een prima ding. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 12 Maart, 2015 Geplaatst 12 Maart, 2015 Dat is een mooi apparaat. Heel veel plezier ermee, maar dat gaat wel lukken zo te lezen. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 12 Maart, 2015 Geplaatst 12 Maart, 2015 Dank je wel Albert Jan. Heb je al wat foto's gemaakt met de Coolpix? Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 12 Maart, 2015 Geplaatst 12 Maart, 2015 Ja de eerste foto's zijn gemaakt, nu even wachten op meer vrije tijd en dan kunnen we hem eens beter testen. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 12 Maart, 2015 Geplaatst 12 Maart, 2015 de keuze gevallen op een Acer Chromebook 15: Dat is een goede keuze. En het voordeel is dat deze ook snel blijft. Ik heb er nog geen dag spijt van gehad. Quote
iwan073 Geplaatst 12 Maart, 2015 Geplaatst 12 Maart, 2015 carpoint digital tyre gauge solar. Kan ik mooi thuis m'n bandenspanning meten! 2 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 12 Maart, 2015 Geplaatst 12 Maart, 2015 Hallo Warmentuuter, Leuk, er zijn dus nu al minimaal twee Chromies op dit forum. Ik heb vanmiddag mijn hele muziekverzameling 'in the cloud' geparkeerd (op Google Drive) en dat ging perfect. Als mijn bejaarde iMac met 23 inch scherm ooit de geest geeft overweeg ik er een Chromebox voor in de plaats te nemen met een 24 inch monitor. Groet van GG Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 12 Maart, 2015 Geplaatst 12 Maart, 2015 Leuk, er zijn dus nu al minimaal twee Chromies op dit forum. De Chromebooks gaan ook al meer terrein winnen. Ik heb nog één van de eerste Acer's en die waren 11 inch. Die had ik gekocht als vervanging voor mijn tablet. (kon niet wennen aan internetten op een tablet) Dus ik zit vaak tv te kijken met de chromebook op schoot. Foto's bewerken doe ik op mijn windows pc. En dat is meer omdat ik daar een groot beeldscherm bij hebt en met RAW bestanden werk. Dan merk je ook wel het verschil met opstarten tussen een windows pc en een chromebook. Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 13 Maart, 2015 Geplaatst 13 Maart, 2015 In de VS zijn de Chromebooks en Chromeboxes een groot succes, hier in Nederland nog niet zo echt. Ik ben bij de computerwinkel in mijn dorp gaan vragen om een Acer Chromebook 15 en de meneer die mij daar te woord stond keek alsof ik een enkele reis naar Mars wilde boeken... Dus toen de laptop in kwestie maar gewoon via het internet besteld. Quote
BertL Geplaatst 14 Maart, 2015 Geplaatst 14 Maart, 2015 Gisteren een trekhaak van Westfalia onder de Sorento gemonteerd. Kan de boottrailer met een gerust hart worden meegenomen. 1 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 14 Maart, 2015 Geplaatst 14 Maart, 2015 Wanneer wordt de boot te water gelaten? 't Lijkt me vandaag een beetje koud. Quote
xtra40 Geplaatst 14 Maart, 2015 Geplaatst 14 Maart, 2015 nu dat de inzamelings actie voorbij was heb ik toch maar een action camera besteld en die kwam vandaag binnen nu nog wachten op een geheugen kaartje en dan kunnen we wat gaan experimenteren 5 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 14 Maart, 2015 Geplaatst 14 Maart, 2015 Mooi ding! Is het een waterproof MMTC? Quote
xtra40 Geplaatst 14 Maart, 2015 Geplaatst 14 Maart, 2015 In die behuizing waar hij in zit zou hij tot 30 meter diep kunnen zeggen ze Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 14 Maart, 2015 Geplaatst 14 Maart, 2015 In die behuizing waar hij in zit zou hij tot 30 meter diep kunnen zeggen ze De kiaclub gaat onderwater Quote
bigwade Geplaatst 14 Maart, 2015 Geplaatst 14 Maart, 2015 Als verstokte Apple- gebruiker vond ik de prijzen van de MacBooks toch wel een beetje de spuigaten uit lopen. En met Windows wil ik niks te maken hebben. Dat laatste is helder, maar eh.. er zijn ook zeer betaalbare 2eH MB's hoor.. Ik viel even van de bank van dit nieuws.. Quote
bigwade Geplaatst 14 Maart, 2015 Geplaatst 14 Maart, 2015 nu dat de inzamelings actie voorbij was heb ik toch maar een action camera besteld en die kwam vandaag binnen nu nog wachten op een geheugen kaartje en dan kunnen we wat gaan experimenteren Ik weet dat het jeukt, maar laat deze schroefjes nou gewoon eens zitten dan heb je er ook langer lol van 1 Quote
xtra40 Geplaatst 14 Maart, 2015 Geplaatst 14 Maart, 2015 Ik weet dat het jeukt, maar laat deze schroefjes nou gewoon eens zitten dan heb je er ook langer lol van Oké ik beloof dat ik niets met de schroefjes zal doen Maar bedoel meer met de instellingen daar zitten er veel meer van op dan voor mij goed is 1 Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 15 Maart, 2015 Geplaatst 15 Maart, 2015 Hallo Bigwade, Even een reactie op je opmerking over tweedehands MacBooks. Daar was ik niet echt naar op zoek, ik prefereerde een nieuw exemplaar. Dan zit je voor de goedkoopste MacBook Air 11 toch al snel aan 879 euro. Nog even los van het feit dat ik een schermpje van 11 inch toch echt wat te klein vind. De prijzen voor een Acer Chromebook met een scherm van 15,6 inch liggen heel wat vriendelijker. Er zijn drie uitvoeringen, ik heb gekozen voor de middelste. Voor 399 euro heb je dan een 1920 x 1080 scherm met een Celeron 'inside'. En zou ik ooit mijn oude iMac met 23 inch scherm willen vervangen, dan kost een nieuw exemplaar toch al snel over de 1100 euro, terwijl een Chromebox van Acer met een 24 inch monitor je samen zo'n 430 euro kosten. Nu hoor ik je al roepen: "Maar op Chrome kun je niet Photoshoppen". Dat klopt, maar de (gratis) vervanger heet Pixlr. Werkt precies eender als Photoshop en als ik oude Photoshop-documenten open in Pixlr, dan worden zelfs de lagen herkend. Heb ik je al een beetje enthousiast gemaakt? PS: Ik lees net dat er door Google en Adobe wordt gewerkt aan een streaming-version van Photoshop. Quote
BertL Geplaatst 15 Maart, 2015 Geplaatst 15 Maart, 2015 Heeft een chromebook een eigen geheugen in de vorm van een harde schijf met programma,s of is alles cloud-afhankelijk ? M.a.w. heb je voortdurend internetverbinding nodig ? Quote
Gast GreyGriffin Geplaatst 15 Maart, 2015 Geplaatst 15 Maart, 2015 Hallo BertL, De Chromebooks en Chromeboxes hebben een bescheiden eigen geheugen van meestal 16 GB. Maar wel SSD, vandaar de supersnelle opstarttijd van circa zeven seconden. Geen eigen harde schijf met eigen programma's, het geheel is 'cloud-based'. Als je een Chromebook of -box koopt, krijg je gratis toegang tot Google Drive, waar je je eigen plek hebt en 105 GB kan vullen. Af en toe is er een actie waarbij je zelfs 1 TB mag volstouwen. Je hebt dus wel altijd een internetverbinding nodig, hoewel je met een paar apps ook off-line kunt werken. De Chromebooks kunnen via een USB 3.0 naar RJ45 adapter prima werken op fast ethernet, mocht je een hekel hebben aan wifi. En de Chromeboxes kun je rechtstreeks inpluggen op fast ethernet. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.