Rio 41 Geplaatst 19 Juni, 2012 Geplaatst 19 Juni, 2012 Hoi RB, Bij mijn Phantom wielen staat volgens mij aan de binnenkant 100 54.1 naaf 42 et waarde Rio 41 Quote
xtra40 Geplaatst 19 Juni, 2012 Geplaatst 19 Juni, 2012 Haha bedankt, ik heb de auto nog niet dus ook geen boekje haha kan jij het ff nakijken? Natuurlijk maar om in het wist je dat te blijven Wist je dat er hier op het forum bijna alle instructie boekjes digitaal te bekijken zijn Dan kan je voor dat je je auto hebt er alvast kennis mee maken http://www.kiaclub.nl/topic/2841-digitale-instructieboekjes-kia/ 1 Quote
Smart Geplaatst 19 Juni, 2012 Geplaatst 19 Juni, 2012 Een hele goede verwijzing xtra40, Ik had er even niet aan gedacht.... Quote
xtra40 Geplaatst 19 Juni, 2012 Geplaatst 19 Juni, 2012 graag gedaan @smart ik kijk er regelmatig in dan hoef ik het boekje niet uit de auto te halen Quote
eldiabloblanco Geplaatst 19 Juni, 2012 Geplaatst 19 Juni, 2012 Wist je dat de auto ontwasemfunctie van de climacontrol (dus niet via de schakelaar) van mij de nominatie meest nutteloze feature krijgt? Schijt irritant dat die airco dan om de paar minuten aanspringt terwijl mijn voorruit echt nog glashelder is. Weet iemand of dat de gevoeligheid van de vochtsensor in te stellen is, al dan niet door dealer? Quote
Smart Geplaatst 19 Juni, 2012 Geplaatst 19 Juni, 2012 Wist je dat de auto ontwasemfunctie van de climacontrol (dus niet via de schakelaar) van mij de nominatie meest nutteloze feature krijgt? Schijt irritant dat die airco dan om de paar minuten aanspringt terwijl mijn voorruit echt nog glashelder is. Weet iemand of dat de gevoeligheid van de vochtsensor in te stellen is, al dan niet door dealer? Relax....betreft een instelling die gewijzigd kan worden door een toetscombinatie op de climatecontrol. Kijk even in je instructieboekje. Misschien een idee om jouw lettertype iets eco-minder af te stellen, zodat het toch genoegzaam leesbaar blijft voor eenieder! Quote
eldiabloblanco Geplaatst 19 Juni, 2012 Geplaatst 19 Juni, 2012 Misschien een idee om jouw lettertype iets eco-minder af te stellen, zodat het toch genoegzaam leesbaar blijft voor eenieder! , inderdaad, ik weet niet waarom deze pc dat lettertype koos voor die post ... Inmiddels ge-edit I.i.g. als ik de beschreven toestcombinatie indruk leest het scherm : Autoclean airco ion , of iets in die trant... Moet deze week toch even langs de dealer , ik vraag dan wel even wat dat inhoud. Quote
Remko .me Geplaatst 19 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 19 Juni, 2012 Relax....betreft een instelling die gewijzigd kan worden door een toetscombinatie op de climatecontrol. Kijk even in je instructieboekje. Misschien een idee om jouw lettertype iets eco-minder af te stellen, zodat het toch genoegzaam leesbaar blijft voor eenieder! Even correctie, die FUNCTIE valt niet uit te zetten, ja voor een paar minuten en dan gaat hij weer aan. En ook bij iedere herstart van de auto. Dit is echt een punt wat bij Kia Motors Nederland aangekaart moet gaan worden. Het is echt een probleem dat deze auto ontwasem functie gewoonweg niet werkt en heel veel benzine plus stinkende airco veroorzaakt. Quote
dijk48 Geplaatst 26 Juni, 2012 Geplaatst 26 Juni, 2012 Wist je dat de auto ontwasemfunctie van de climacontrol (dus niet via de schakelaar) van mij de nominatie meest nutteloze feature krijgt? Schijt irritant dat die airco dan om de paar minuten aanspringt terwijl mijn voorruit echt nog glashelder is. Weet iemand of dat de gevoeligheid van de vochtsensor in te stellen is, al dan niet door dealer? Over dat probleem is in dit topic al veel besproken en op de foto zie je welk stekkertje los moet. Quote
dijk48 Geplaatst 26 Juni, 2012 Geplaatst 26 Juni, 2012 Hmmm, ik had de indruk dat de latere verschepingen geen last meer hadden van dit euvel. El Diablo, sinds wanneer heb jij jouw Rio? Quote
eldiabloblanco Geplaatst 28 Juni, 2012 Geplaatst 28 Juni, 2012 1 juni 2012. volgens mij wel een van de latere versies (donkere achterruitjes ipv warmte en uvwerend " normaal " glas) Quote
MiNi0101 Geplaatst 21 Juli, 2012 Geplaatst 21 Juli, 2012 Wist je dat... je bochtverlichting heel handig is bij fileparkeren in het donker... bij contra sturen gaat hij aan... Quote
Jolinar Geplaatst 22 Juli, 2012 Geplaatst 22 Juli, 2012 Wist je dat.....je in Las Vegas veel Rio tegenkomt: ...alleen onze Rio maar 1 keer gezien. Quote
Maotan Geplaatst 6 Augustus, 2012 Geplaatst 6 Augustus, 2012 In mei stond er een post over Santing te Vaassen die de Rio goedkoper zou leveren dit is dus grijze import. maar PAS OP. Ik ben daar ook wezen kijken bij Santing, in woon daar in de buurt. Ze hebben een nogal wisselende reputatie en hier in de regio heeft de naam een behoorlijk lading van wege hun turbulente verleden in de autohandel. Ze handelen in alle auto's waar maar een paar kwartjes mee te verdienen valt drijven grote handel met lease auto's richting Oostblok zeer indrukwekkend als je hun voorraad ziet. Lege auto opleggers vanuit Oostblok naar nederland laten rijden is duur dus gaan er regelmating nieuwe auto's die daar soms wat voordeliger zijn ( of te veel voorraad enz.) mee terug naar nederland. Hij had een Rio's staan precies het model en uitvoering die ik zocht. Proefrit maken was uitgesloten, mocht alleen een rondje op zijn parkeer terrein rijden. De 7 jaar garantie moest ik maar bij een officiele dealer claimen en niet bij hun voor die prijs. Heb toen Kia Nederland gebeld hoe het met de garantie zat : Grijze import auto's hebben niet altijd recht op Kia garantie dit hangt af de auto door de distributeur is geregistreerd. Kia Nederland vroeg mij om dit nummer om te checken of dit het geval was. Kia Nederland heeft toegang tot dit register maar om te bepalen of de auto is geregistreerd moet je het chassis nummer hebben. Santing wou mij niet dit nummer geven als je hem koopt heb je ook dat nummer. Kia Nederland wees hij erop dat je bij iedere officiele KIa dealer terecht kon voor garantie, maar ja als de auto uit grijze import komt kan de dealer je auto wel eens wat langer in reparatie houden enz. Verder is het ook zo dat om belastingvrij (wegenbelasting) te rijden moet er een document bij zitten (in bezit bij de distrubuteur die dit bij de import aan de douanne moet aantonen) die de emssie uitstoot bevestigd en hiermee krijgne de Rio's vrijstelleng van wegenbelasting. Aangezien deze grijze import Rio's niet over die document beschikken kan het zijn dat je toch nu of wellicht later! aangeslagen wordt voor de wegenbelasting ook al is het een type Kia RIo die excact hetzelfde is. Bij de invoer van een grijze import auto is dit document niet afgegeven bij binnen komst EU. Als de belasting dienst dit verder gaat uitzoeken kan je worden aangeslagen voor ontduiken wegenbelasting. Dat je nu niet wordt angeslagen voor de wegen bealsting heeft met het feit te maken dat de belastingdienst ervan uitgaat dat de auto wel over de juiste papieren beschikt. Ook een telefoontje naar de belastingdienst bevestigde het verhaal van Kia Nederland. Het is niet illegaal om nieuwe auto's als handelaar naar nederland te halen enz. maar uit eindelijk is de vraag of dat wel zo slim is. Je motor om wat voor reden behoorlijk defect raken kan altijd een fabrieks foutje insluipen, zie dan maar je garantie enz. te claimen bij zo'n grijze import nieuwe auto. Kia Nederland is zeer proffesioneel gaf deze info en de mededeling als u dat chassis nummer heeft kunnen we iedergeval kijken of de auto bij de fabriek is geregisteerd en verder is het u keuze waar u de auto koopt. Zo kan goedkoop toch nog duurkoop worden ook met de 7 jaar garantie. Quote
Gast Hanske Geplaatst 6 Augustus, 2012 Geplaatst 6 Augustus, 2012 Wist je dat, als je je smart-key bij je hebt en de kofferbak opent de hele auto weer is afgesloten als je de kofferbak weer sluit? Minder handig dan ze oorspronkelijk bedoeld hebben , als mijn vrouw en ik naar de auto lopen en ik iets in de kofferbak moet leggen, moet ik alsnog ouderwerts de auto openen met de afstandsbedienfunctie... Luxeprobleem , dat wel, maar toch.... Sorry voor wat late reactie, maar als je het knopje van de deurgreep pakt gaat de wagen toch gewoon open en is de afsandbediening niet nodig. zo werkt het in ieder geval bij mij. Quote
Jordan Geplaatst 7 Augustus, 2012 Geplaatst 7 Augustus, 2012 @maotan Ik ben diegene die mijn Kia bij Santing vandaan heeft. Hier schrik ik wel van. Tot nu toe heb ik totaal geen problemen met mijn Rio maar als dat waar is wat je zegt kan ik misschien toch maar beter even langs de dealer gaan en een en ander checken. Bedankt voor de tip. Gr. Jordan Quote
Jordan Geplaatst 7 Augustus, 2012 Geplaatst 7 Augustus, 2012 @maotan Trouwens de mijne was bestemd voor de Italiaanse markt. Alle boekjes zijn in het Italiaans. Weet niet of dat wat uitmaakt. Quote
Dennis_N-V Geplaatst 7 Augustus, 2012 Geplaatst 7 Augustus, 2012 (aangepast) Wist je dat de Rio een ketting heeft en geen distributieriem? 7 Augustus, 2012 aangepast door Dennis_N-V Quote
xtra40 Geplaatst 7 Augustus, 2012 Geplaatst 7 Augustus, 2012 Wist je dat de Rio een ketting heeft en geen V-riem? Wist je dat dat geen v-riem maar een distributie riem heet ?? Een v-riem was / is voor de aandrijving van je dynamo / waterpomp / aircopomp En wij hebben nu in plaats van een v-riem nu een multysnaar Deze verspreking heeft mijn vader een keer een motor gekost hij kwam voor een nieuwe v-snaar maar er mest een nieuwe Distributie riem gedaan worden en 2 weken later brak dus de distributie riem Hij kwaat naar de dealer maar ja de rest ken je wel raden denk ik Quote
Dennis_N-V Geplaatst 7 Augustus, 2012 Geplaatst 7 Augustus, 2012 Wist je dat dat geen v-riem maar een distributie riem heet ?? Een v-riem was / is voor de aandrijving van je dynamo / waterpomp / aircopomp En wij hebben nu in plaats van een v-riem nu een multysnaar Deze verspreking heeft mijn vader een keer een motor gekost hij kwam voor een nieuwe v-snaar maar er mest een nieuwe Distributie riem gedaan worden en 2 weken later brak dus de distributie riem Hij kwaat naar de dealer maar ja de rest ken je wel raden denk ik Toen ik opschreef dacht ik nog, volgens mij bedoel ik wat anders dan een v-snaar. Wel balen voor de auto van je vader, gelijk naar een andere dealer gegaan? Een dealer hoort toch ook te weten wanneer een distributie riem vervangen moet worden. Quote
xtra40 Geplaatst 7 Augustus, 2012 Geplaatst 7 Augustus, 2012 Nou nee hoor het heeft hem toen een hoop geld gekost was ook zijn eigen schuld Maar bij het uitdelen van hersenen en oren heeft tie achter aangestaan hahahaahahah Maar het is al weer eventjes geleden dus hij is er wel overheen gekomen Quote
Maotan Geplaatst 8 Augustus, 2012 Geplaatst 8 Augustus, 2012 @maotan Trouwens de mijne was bestemd voor de Italiaanse markt. Alle boekjes zijn in het Italiaans. Weet niet of dat wat uitmaakt. Volgens EU wetgeving (CE) moet er een nederlandse gebruikaanwijzing bij zitten. Geld niet alleen voor auto's maar voor alles wat aan CE moet voldoen of wil voldoen. Al is het een tandenborstel. De leverancier kan hiervoor behoorlijke boetes krijgen omdat hij een CE merk afgeeft zonder dat hij aan de eisen voldoet. Had ooit bij media markt een apparaat gekocht zonder nederlandse gebruiksaanwijzing. Ben terug gegaan naar de winkel en daar begonnen ze er een beetje om te lachen. Hierop heb ik meteen het hoofdkantoor aangesproken hierover, iemand met wat meer kennis van zaken is hier blijkbaar zo van geschrokken dat ik de volgende dag per aangetekende post maar liefst een nederlands talige gebruiksaanwijzing kreeg. Volgens mij valt dit onder een economisch delict waarbij de boeten tot ca. 80.000 Euro kunnen oplopen. Quote
Maotan Geplaatst 8 Augustus, 2012 Geplaatst 8 Augustus, 2012 @Jordan Ik zou even bellen met Kia Nederland... als jij het chassis nummer bij de hand hebt kunnen ze uitzoeken of jou auto voor de Kia garantie is aangemeld. Een dealer zal denk ik niet zo snel jou die info verstrekken hij heeft een commercieel belang en zou kunnen redeneren je hebt de auto hier niet gekocht dus ga maar naar jou leverancier. Quote
Gast Warmentuuter Geplaatst 21 Augustus, 2012 Geplaatst 21 Augustus, 2012 De nieuwe Rio is uit...... http://youtu.be/cKxEkYjzBag Dit wist ik nog niet Quote
MiNi0101 Geplaatst 21 Augustus, 2012 Geplaatst 21 Augustus, 2012 De nieuwe Rio is uit...... Dit wist ik nog niet WoW! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.