Ga naar inhoud

Nirotto

Leden
  • Aantal Items

    20
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    1

Algemeen

  • Auto
    Kia e-Niro Gravity Blue

Recente Bezoekers van dit Profiel

De recente bezoekers blok is uitgeschakeld en zal niet getoond worden aan andere gebruikers.

Nirotto's Prestaties

Apprentice

Apprentice (3/14)

  • Dedicated Bijzonder
  • First Post
  • Collaborator
  • Week One Done
  • One Month Later

Recente Badges

9

Reputatie

  1. Je kunt ook de OBD connector met behulp van een schroevendraaier losklikken en wat naar achteren duwen zodat je wat meer ruimte hebt.
  2. Je kunt de noodsleutel meenemen en gebruiken om de auto op slot te doen terwijl je de transponder in de auto achterlaat.
  3. Er zijn er veel die het niet doen. Je kunt niet zomaar van abrp uitgaan. Ik raad je aan om je op het Tweakers forum in te lezen.
  4. Ik weet niet of dat die van @Terp1234 Ook een schakelaar heeft maar met die van mij lukt dat in ieder geval. Maar het lijkt mij dat al die schakelaars zo’n beetje hetzelfde zijn.
  5. Een schakelaar in de kabel kan handig zijn. Ik had deze besteld bij Amazon, is nu niet meer voorradig maar er zijn overal vergelijkbare te vinden. https://www.amazon.co.uk/dp/B083XZ1FPM/
  6. Nirotto

    Model MY20

    2020 model met goodies
  7. Als het goed is zie je in het overzicht ook de ‘current SoC’ naast de ‘planned SoC’.
  8. Heb ik inderdaad ook last van. Moet nog wat meer testen maar het lijkt erop dat de dongle er al na enkele minuten mee stopt na het uitzetten terwijl ik dacht dat dat een half uur zou moeten duren. Bij het weer aanzetten van de auto moet ik de dongle opnieuw inpluggen om hem weer op gang te krijgen.. Uitzondering is als je de auto aan de lader hangt, dan blijft hij wakker (in ieder geval meer dan 3 kwartier). Wat ik me echter afvraag is of bij het uitzetten de dongle echt in slaap gaat of dat het de auto is die stopt met communiceren....
  9. Klopt Bram, had ik ook al even getest. Maar ik wil inderdaad graag op afstand het laden kunnen volgen. Heeft zijn waarde tijdens deze reis al aangetoond.
  10. Vandaag in Zwitserland aangekomen na een reis met overnachting. Net voor vertrek De Vgate iCar Pro BT4 binnengekregen. Deze via Bluetooth verbonden met een oude Android telefoon met EVnotify die ik permanent in de auto laat. Op mijn iPhone ook EVnotify en de abetterrouteplanner app (gelinkt aan EVnotify). De route door abrp laten plannen en gedeeld met Waze via CarPlay op het grote scherm. De iPhone ernaast in een houder met abrp die dan ook de route laat zien maar vooral de actuele SoC tegen de geplande SoC. Dit geeft je een heel goed gevoel hoe je er voor staat. En als het te ver uit elkaar gaat lopen kun je abrp opnieuw laten plannen en de nieuwe laadbestemming overzetten naar waze. Ook schakelde ik bij het naderen van een lader regelmatig over naar EVnotify om de accu temperatuur te controleren. Toen ik voor vertrek de Vgate even testte viel het me op dat al vrij snel (enkele minuten) na het uitschakelen van de auto er geen data meer doorkwam via EVnotify. Ik weet niet of dat komt omdat de Vgate dan in de sleep mode gaat of dat de auto gewoon geen data meer doorgeeft. Ook bij het herstarten viel me op dat de auto volledig gestart moet worden voordat de telefoon met EVnotify wil koppelen via Bluetooth met de Vgate. Daar baalde ik flink van want ik wilde juist tijdens de laadstops de boel in de gaten kunnen houden. Maar gelukkig, tijdens het laden bleef de verbinding gewoon in stand. Zelfs in de abrp kun je dit volgen en wordt aangegeven hoe lang je nog moet wachten voor je weer verder kunt. En dat was maar goed ook want op 2 verschillende Ionity laadstations hield de lader er op een geven moment mee op. Ionity was de grote tegenvaller van deze reis maar ik ben nu al zeer onder de indruk van de abrp app, die vast nog lang niet is uitontwikkeld. En ook van de e-Niro die met snelheden van 120-140 km/u (en ook de nodige files) met skibox het verbruik onder 22 kWh per 100km wist te houden.
  11. De sprong van 69 naar 100% in de app zou nog door een update van de data op dat moment kunnen komen. Als je de app opent laat deze even nog oude data zien, na enkele seconden wordt de actuele stand zichtbaar. Maar 260km bij 100% is inderdaad wel erg weinig...
  12. Gelijk even uitgeprobeerd in de auto. Helaas nog geen CarPlay ondersteuning. Maar het lukt me ook niet om de route te delen naar een andere navigatie app zoals Waze. Dat ging wel vanuit de browser. Er is trouwens ook een nieuwe browser app: https://new.abetterrouteplanner.com/ Deze lijkt veel op de iOS app maar daarin werkt de share knop bij mij ook niet...
  13. Andere optie is Plastidip. Zie het topic “E-Niro opgehaald.......“.
  14. Heb ik eigenlijk niet zo op gelet met mijn lengte van 1.70; heb de stoel in de hoogste stand staan.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...