-
Aantal Items
260 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
13
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door SmurfenB
-
In de specificaties vanuit Kia op de prijslijst van de ceed3 als de facelift ceed3 en op autoweek staat 50Liter. Ik zie niet in dat hierover gelogen wordt. Maar voor de interesse heb ik het instructie boek doorgenomen (link), maar daarin vind ik niets over de reservetank. Wat wel interessant kan zijn is Pagina 4|63: "• Indien er minder dan 6 liter brandstof wordt getankt, wordt dat niet door de boordcomputer geregistreerd."
-
Nog niet in de laatste update gezien in mijn gen5w, ceed sw '22.
-
2e generatie Kia Ceed is de Kia Ceed JD als het goed is. Via Google vond ik: Kia Ceed JD - Smart key system
-
Gelukkig eigenaar van één van de eerste Kia CEED SW MY2022 in Nederland, sinds november 2021. Kenteken beginnend met N-...-.... Auto: KIA Pro-ceed 3 2019 > heden Eigenaar: Bart Burger Toegevoegd op: 2022-02-14 Bekijk deze auto: KIA Pro-ceed 3 2019 > heden KM's nieuw: 8 Km Huidige stand februari: 7000 Km
-
Ik herken mij in 42Liter. Ik vermoed wel dat mijn tank vol is na uitslaan. Gezien de slok benzine, die ik op mijn schoen kreeg na xx aantal keer doortanken na het uitklikken van het vulpistool. Ik heb nog niet geprobeerd om de tank echt leeg leeg te rijden. (Als in 100Km op een lege tank.) Daarnaast lijkt mijn brandstof indicator wel geheel vol te staan na tanken, maar begint ook ?bijna? direct met aflopen. Dit in tegenstelling tot de oude auto's die ik eerder had.
-
Beter zicht in de station dat zeker. Maar als persoon van 1,96 in de SW, vind ik de horizon toch ook erg dicht tegen de bovenkant zitten als ik rechtop zit en zie ik ook niet alles aan de horizon. Verder helemaal happy met de SW, maar de details van franse en/of duitse auto's heeft de ceed niet inderdaad. Maar zonder modder gooien, kijk even naar de vorige generaties Ceed/cee'd. Kia heeft enorme stappen gemaakt in luxe tov de duitse en franse concurrenten en je krijgt erg veel gebundelde opties voor het geld met de ?4? bundels die ze aanbieden.
-
Op basis van het engelse forum durf ik niet te zeggen, dat antennes in dit geval: niet verslijten. Ik heb de fora niet gelezen, maar dit zijn de eerste drie die ik vond over de CEED2 op het engelse fora. 1: keyless entry not working 2: keyless entry !!! 3: Possible to change the keyless door handle antenna? 4: er zijn meer posts op het forum Eerste vraag bij het storing zoeken: Werkt je sleutel wel als je hem dichter bij de handgreep houd?
-
Klinkt als een storing. Geen ervaring mee, of eerder over gelezen op het engelse en nederlandse forum. Je zou zelf de storing kunnen zoeken of dit uitbesteden. Kan het zijn dat iets onder je stoel een stekker heeft losgewipt, of de bedrading beschadigd?
- 1 antwoord
-
- stoelverwarming
- schakelaar
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
Ik baal er ook van. Ik denk dat we het niet (meer) permanent kunnen uitzetten. Het komt zeer waarschijnlijk door de nieuwe Europese verordening die dit jaar van kracht gaat. De Europese Unie verplicht een (circa) dertigtal veiligheidssystemen op nieuwe auto's vanaf 2022. Link: De Europese Raad - EU beefs up requirements for car safety Dit kan meer gevolgen hebben, zoals adaptieve cruise control die zich automatisch aanpast aan de snelheid op basis van de snelheidsbord-herkenning. Maar deze opmerking, is op basis van horen zeggen en niet geverifieerd door mij. Ik heb de verordening niet gelezen.
-
Wat waren de kosten ongeveer?
- 9 antwoorden
-
- phev
- sportswagen`
-
(en 2 meer)
Getagd met:
-
Specificaties Vreemd. De bagageruimte van het 2022 MHEV model heeft juist minder liters, maar de PHEV is gewoon het standaard aantal liters volgens de specificaties in de prijslijst: Inhoud bagageruimte (VDA*): 625 / 1.694, MHEV 512 / 1.581 (*VDA meetmethode: stoelen rechtop, gemeten tot ramen / stoelen neergeklapt, gemeten tot aan dak) Afmetingen kun je nergens online vinden (dat lukte mij iig niet voor aankoop), die kunt wel zelf bij de dealer opmeten. Foto's U kunt goede praktijk foto's vinden bij advertenties op sites zoals gaspedaal.nl. (ook van het 2022 model) Ik zie hier geen andere uitstulpingen in de kofferbak bij de phev. Mijn bron advertenties MHEV en PHEV. Mijn ervaringen 1. De vering van de Ceed SW is iets aan de slappe kant achter, mogelijk dat u hulpveren wil monteren als u vaak zware ladingen vervoert. 2. Ik heb voor onze hond, de dubbele vloer in het midden verwijdert en een bak van 1 bij 1 meter geplaatst. Dus 1 bij 1 moet net passen inderdaad, zie hier.
- 9 antwoorden
-
- phev
- sportswagen`
-
(en 2 meer)
Getagd met:
-
Gelukt! Kan de instelling nergens zelf vinden, maar via het zoekglaasje (linksboven in bij instellingen) heb ik de functie gevonden.
-
Ik kan dit nergens vinden. Ik kan alleen selecteren welke schermen ik wil gebruiken bij splitscreen. Ik kan splitscreen nergens aan of uitzetten. Splitscreen werkt prima bij de radio, etc. Bij Android auto zie ik in het rechter scherm allen het Android auto logo, op het splitscreen vak. Ik kan dan niet door de mogelijke schermen wippen, zoals dat bij de radio etc wel kan. Ik zal binnenkort eens kijken of er een update is. (Kia Cees SW 2022)
-
In theorie moeten de banden met het meeste grip achter, om de veiligste auto te behouden. Je kan als bestuurder slippende banden voor beter corrigeren, dan slippende banden achter. Indien je achter kant uitbreekt, betekend dat vrijwel altijd dat je de controle verliest. Terwijl als je voorkant uitbreekt niet, dan kan je de controle redelijk gemakkelijk terug vinden. Dit kan je Googlen, zoals LINK. Dat is de reden dat nieuwe banden achter moeten, gezien nieuwe banden meer grip hebben indien het dezelfde soort banden zijn. Let wel op: nieuwe banden is symptoom bestrijden en verhelpt het cuppen van de banden niet. De enige uitzondering hierop is wanneer je een ander merk+type band probeert, Sommige band+auto combinaties cuppen bijna altijd. Mede omdat die banden altijd cuppen bijna. Zijn meestal hele harde chinese banden die altijd cuppen.
-
@cobaltbedoeld dat Android auto geen gebruik maakt van het volledige scherm. Ik verbaas me dat ook het gedeelte ernaast niet gebruikt kan worden voor de radio o.i.d.. Terwijl dit wel kan in andere modussen van het systeem.
-
Cuppen kan op alle auto's voorkomen door een verkeerde uitlijning, defecte schokbrekers en/of verkeerde bandenspanning. Daarnaast zijn sommige auto's er gevoeliger voor dan andere, door bijvoorbeeld een starre achteras (het is bijna altijd achter). Ook zijn sommige merk+type banden een verkeerd huwelijk met de auto. Maar daar zijn jullie hierboven al uit. Wat ik hierboven nog mis, is dat OEM banden (uit de fabriek) niet gelijk zijn aan later aangekochte banden. Veel autofabrikanten willen een lagere prijs voor alle delen van de auto en ook voor banden (hoe zou dat komen). Hierdoor krijgen ze een aangepast model. Dit model band zegt dan merk+type X te zijn, maar is eigen merk+type X2. Zie bijvoorbeeld: Link naar Motorask. Je zou dan juist verwachten dat die banden niet gaan cuppen. Indien er een speciale band gebruikt is, kan je dit vaak wel vinden indien je twee identieke banden (OEM en merk) naast elkaar hebt. Dit zijn de meest standaard markeringen foto. Maar twee identieke banden (OEM en aftersales) is wel een must, mogelijk dat je dit met een foto van een merk band al kan vinden.
-
Eens met @gjcvro. Wij hebben na de Renault Clio SW, nu een Kia Ceed SW. Ondanks dat dit een lage auto vergeleken met een Niro is (goed tegen hoger verbruik en CO2 uitstoot) is hij erg ruim. Zo heb ik voor de hond een bak van 1meter bij 1 meter kunnen plaatsen achterin zonder alle vloerbakken te verwijderen, zie forumpost LINK. Ik zou vooral bedenken wat u wilt meenemen de komende X jaren en bij welke pieken u ook wat kunt laten staan ofdat u kiest voor een trekhaak. Het is zonde om continue een te grote auto te rijden, als de ruimte minder dan 1 keer per jaar benut. Aangezien u ook aangeeft het verbruik in uw afweging mee te nemen.
- 9 antwoorden
-
Geen idee Marcel, ik heb een moderator hierboven ernaar gevraagd.
-
@Jheroen Is dit iets wat jullie kunnen toevoegen, aan de versie via Tapatalk?
-
Graag gedaan, mocht uw vraag hiermee opgelost zijn. Dan kunt klikken op "markeren als oplossing". Als mensen later op het forum zoeken naar oplossingen dan is het overzichtelijk welke vragen verholpen zijn en welke niet. Als u nog vragen heeft dan hoor ik het ook graag. Volgens mij zijn er ook VIN Decoders online beschikbaar, maar deze zijn niet officieel van Kia. U kunt vast wel Decoders vinden via Google en uw eigen VIN hierin testen. Mogelijk dat u dan nog meer informatie uit uw VIN kan achterhalen.
-
https://www.kia.com/mu/discover-kia/ask/what-is-a-vin.html When decoding VIN, it is best to approach it by sections: 1. The first 3 digits are the World Manufacturer Identifier (WMI): The first element refers to the location of production. Each country is assigned a unique character code under WMI The second digit refers to the name of your car’s brand, and is commonly the first letter of that brand. The third element, when combined with preceding two characters, refers to the classification of your car or production segment. 2. The next 6 elements are the “descriptors”: The fourth through eighth elements refer to the model, type, various systems, and engine classification. The ninth element is a security digit, used to prevent fake VINs. 3. The last 8 digits are the “identifier”: The tenth digit refers to the car’s model year. * B-Y each tally with the model years 1980-2000. * 1-0 each tally with the model years 2001-2009. * Counting returned to A in 2010, and will move along the alphabet up to 2030. The eleventh element refers to the location of car assembly. Each manufacturer has distinctive code combination for its plants. The twelfth through seventeenth elements contain numerals that each car is assigned while in assembly.
-
Mijn ervaring is dat de auto zwaar schakelt, maar niet stroef. Je moet bij deze auto de versnelling wel "over" het synchomes duwen. Voor mij heeft het een luxe gevoel. Er zijn ook versnellingsbakken waarbij je het gevoel hebt dat je schakelt met een satéprikker in een bouillon, ofwel geen feedback. Datt vind ik dan weer niks. Maar dit is per automodel bepaald vanuit het ontwerp/de fabriek. (Dit is als mijn ervaring als werkplaatsreceptionist/-monteur personenautotechniek.) Advies, vraag aan een Kia dealer of ze een proefrit willen maken en willen beoordelen of dit overeenkomt met het standaard gevoel welke de bak heeft in andere auto's. Je kan ook zelf een proefrit maken in een andere auto met dezelfde handbak in het zelfde model, zoals een leenauto tijdens onderhoud.
-
Mogelijk makkelijker als je het hebt: In mijn CEED SW MY2022 kan je ook het knopje van de AUTONOME RIJBAANVOLGASSISTENTIE (LFA: LANE FOLLOWING ASSIST) op het stuur ingedrukt houden, dan gaat ACTIEVE RIJBAANASSISTENTIE (LKAS: LANE KEEPING ASSIST) uit. De dedicated knop voor ACTIEVE RIJBAANASSISTENTIE (LKAS: LANE KEEPING ASSIST) zit ook links achter het stuur bij mij. (AUTONOME RIJBAANVOLGASSISTENTIE (LFA: LANE FOLLOWING ASSIST) is het iccontje waarbij er een stuurwiel tussen twee lijnen staat ipv een auto tussen twee lijnen)