-
Aantal Items
260 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
13
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door SmurfenB
-
Bedoelt u met "hij start op en verder gebeurt er niks", de update of het navigatie systeem. U kunt proberen te resetten, ik weet dat er een optie zit in het instellingen menu. En er is een fysiek (spelde) knopje op de unit.
-
@Leon van Haren kijk even op update.kia.com, daar kan je de updater tool downloaden. Je kan dan met bovenstaande foto / versienummer, gemakkelijk in de tool vinden of er een update voor je is. Je hebt daarvoor een USB stick nodig die geformatteerd mag worden van waarschijnlijk minimaal 64Gb (was tijd 32Gb maar sommige mensen hebben dan toch opeens te weinig geheugen). Volgens mij moet je de grote van de update xxGb, ook aan ruimte op je pc hebben. Daarnaast kan hij ook bij de deer geüpdate worden, al weet ik niet wat dat kost als het buiten onderhoud is.
- 17 antwoorden
-
- 1
-
-
- over the air
- update
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
Ik heb een my22 Ceed sw en heb laatst een update gedraaid waarna ik de OTA update optie zichtbaar zoals de man op Tweakers. Alleen bij mij stond er dat ik geen update klaar had staan en dat ik geen subscription heb. Mijn Ceed is van november 2021.
- 17 antwoorden
-
- over the air
- update
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
Naja hebben. Het wordt genoemd bij de instellingen, in het rijtje bij het software versie nummer. Er staat enkel dat ik geen subscription heb, wat zo is, al zou het eerste jaar gratis zijn. Ik heb dus ook nog geen update OTA binnen gehad. (Helaas staat de auto nu bij de dealer, dus kan niks voor je controleren. Koelvloeistof leiding lek ivm marterschade bij 20.000km. En de leiding is in backorder )
-
Ik heb hem een paar weken geleden geïnstalleerd en tot nu toe is er niets mis mee, maar ik gebruik dan ook met name Android auto. Het enige nieuwe in de update was de OTA (Over The Air update) optie die werd toegevoegd aan de MY22 Gen5W units. Ik hoop/verwacht dat ze voorbereiden is op de nieuwe update. Waarom ik hem al verwacht had? De november update in Amerika was op 08-11-2021 en in Europa was op 12-11-2021. De laatste update in Amerika was op 28-04-2022 en in Europa wachten we nog. Hij staat op nog geen één EU site https://update.kia.com/EU/E1, https://update.kia.com/EU/E2, https://update.kia.com/EU/NL en andere landsextensies.
-
Zoals @Beos hierboven zegt. Elk moment kan er een nieuwe update komen. Soms komen er wel kleine updates tussendoor. Onlangs is de laatste kleine updates van de site gehaald, deze voegde Over The Air updates toe. De komende update heeft waarschijnlijk ook Android Auto op het volledige scherm. Amerika, Canada hebben de update namelijk al. Android Auto is dan standaard in splitscreen, navigatie en bijvoorbeeld muziek ernaast. Mocht je het hele scherm met google maps of andere app willen vullen, zie dan mijn post voor de Gen5W update tbv android auto wide PS software versie nummers kunnen per auto verschillen. Bij elke update zit een lijst, zie de lijst van de november update als voorbeeld.
-
Is zeker mooi en handig! Voor andere geïnteresseerde, zie de mogelijke accessoires en hun prijzen hier in de prijslijst.
-
Alles over Kia Connect App en Kia Connect Services
SmurfenB reageerde op BarneyRubble's topic in Sportage 5
Geen PHEV hier, maar de app en de services zijn inderdaad 7 jaar gratis. Zie ook de Kia website voor de mogelijkheden, link. De connect service werkt allen binnen de EU, bij in de EU geleverde Kia's heb ik vernomen. Nog niet getest. Voor mijn gewone CEED is de app interessant, met name een notificatie van 'deuren open' en deuren op afstand kunnen vergrendelen is fijn! De overige opties zijn interessant, maar verder niet heel bijzonder. Zo kan ik niet op afstand verwarmen of koelen helaas. -
Gen5w Android auto wide (scherm vullend)
SmurfenB reageerde op SmurfenB's topic in Audio / Navigatie
De laatste Gen5W update voor Over The Air updates (OTA updates), is van de officiële EU Kia update site gehaald: update.kia.com Een voorbode? laten we het hopen.... -
Gen5w Android auto wide (scherm vullend)
SmurfenB reageerde op SmurfenB's topic in Audio / Navigatie
Hier de eerste indruk en een eerste tip (op 5:50), hoe je de standaard split screen binnen schermvullend AA kan omzetten naar de oude interface maar dan schermvullend -
Het zwabberen tijdens actieve Autonome Rijbaanvolgassistent (LFA) heb ik ook, met name bij enige (vlagerrige) zijwind. Mij bekruipt het gevoel, dat de rijhulpsystemen minder presteren dan bij andere merken. Maar blijkbaar binnen de marge van de keurende instanties. -Dodehoekdetectie/-assistentie (BCW/BCA): Alle alarmen gaan af, bij het afgaan van een rotonde, wanneer iemand achter je zit die ook de rotonde afgaat. -Actieve rijbaanassistentie (LKAS of LKA): die soms een onverwachtse lijn op de weg volgt, waardoor je uit je baan wordt geslingerd. -Kruisend verkeersdetectie achter: die hem op de noodrem gooit terwijl er geen gevaar is, maar gewoon stadsverkeer wat door rijd terwijl je probeert file te parkeren. -Grootlichtassistentie (HBA): die niet vlekkeloos tegenliggers ziet, waarna de tegenliggers ook niet vlekkeloos meer zien Ik ben bang dat het 'lerende effect' niet middels 'AI' in de auto is ingebakken, maar dat updates bij de dealer voor verbetering moeten/kunnen zorgen. Dit kan alleen als we dit soort klachten kenbaar maken, al weet ik nog niet goed hoe. Mogelijk verklaard het bijna goed werken van de systemen de interessante prijs/kwaliteit die Kia kan aanbieden, op papier.
-
Het is niet vreemd, het is namelijk een andere auto. De T-gdi in de Picanto heeft ook 20 minder pk's dan in andere kia modellen. Daarnaast is het energie label van de my20 beter (c IPV d), maar is het optrekken van de nieuwere my20 minder snel (10,3 seconden ipv 10,1 seconden). Ofwel komt het niet uit de lengte, dan komt het uit de breedte. Daarnaast verbruikt zowel mijn moeder meer dan mijn vader en verbruikt mijn vriendin meer dan mij, qua brandstof per gereden km. Dus streep die variabele maar niet te snel weg.
-
Laten we dit forum gebruiken om de nieuwe mogelijkheden en problemen te bespreken na de komende update met betrekking tot Android Auto Wide. Een algemeen topic voor alle modellen met een Gen5W navigatie systeem. Kia: Zoals sommige al weten zal zeer waarschijnlijk android auto wide in de volgende grote update(-link) van Kia komen, zoals al het geval in andere continenten. Google: En nu blijkt Google android auto te verbeten zodat het scherm beter gevuld wordt middels een update(-link). Al lijkt dat niet direct voor ons iets uit te maken, omdat het al werkt. Maar toch denk ik dat ook voor ons de functionaliteit daarmee verbeterd. Sidenote: Android Auto Wireless komt vermoedelijk nooit meer, zie de Kia Hyundai Channel(-link). (Ook voor andere tips)
-
Volgens mij heb ik wel eens vande ChargeMap App gehoord. Je zou daarnaar kunnen kijken.
-
Ik heb hem nooit gevonden. Vandaag nog eens beter gezocht. Niks gevonden. Mogelijk dat de dealer u hem kan verkopen. Of gewoon eens lekker met alle knopjes spelen, thuis voor de deur geparkeerd. Zo leren kinderen ook. Je kan het systeem altijd aan het einde een fabrieksreset geven. Staat ergens bij de instellingen.
-
Ik weet niet hoe handig u bent met sleutelen en/of handelen... Onderdelen zijn online bij twee hands / sloop bedrijven te vinden op de onderdelen lijn, zie bijvoorbeeld hier Mogelijk kunt u een mooie deal maken met een garage bedrijf. Dat u naar het bedrijf gaat met de oude unit los zittende. En vraagt of je hem even mag passen bij hun voor de deur. Hij zal vast en zeker fysiek passen, maar de vraag is of de kabels 1 op 1 passen. Of dat je vraagt wat het kost om hem te monteren. Dat je zoiezo de montage kosten betaald. En de unit alleen koopt als hij past. Gezien de tweedehands prijs, is het ook interessant om je verder te verdiepen in een nieuwe dubbeldins android systeem of daar bij een auto audio bedrijf informatie over in te winnen. Mogelijk dat je dan zelfs wireless AA en ACP hebt. Al is de kans groter dat je stuurwiel bediening (of andere losse fysieke bediening knoppen) blijft werken met een tweede hands Kia navi unit.
-
Als ik u goed begrijp bevalt het systeem u voldoende goed, dat u de auto heeft gekocht. Bij updaten geleerd dat het niet het nieuwste systeem is, bent u ontevreden, klopt dat? of zijn er functionaliteiten die u mist? Op de update lijst van de laatste update zie ik dat de Sportage ModelYear'16 een 'standard Gen2' heeft en een MY'17 'Gen5 compact'. Via deze lijst heeft u waarschijnlijk geleerd dat er ook iets anders was. Een universeel systeem achteraf inbouwen verdient veel aandacht om de bedieningsknoppen goed werkend te krijgen, als het al mogelijk is. Een nieuw/nieuwer Kia systeem achteraf inbouwen, durf ik niet te zeggen. Later toegevoegd: Deze site, laat me zien dat er geen Android Auto en Apple Carplay in Gen2 zit maar wel op Gen5, klopt dat? Dan snap ik dat u deze wilt omruilen, ik kan u hiermee niet verder helpen. Heeft u al op het gehele forum gezocht?
-
Technisch gezien slijt de elektromotor niet meer met afremmen, dan wanneer je gas geeft. Het mooi daaraan is dat een borstel loze elektromotor nagenoeg niet slijt, op de lagers na, maar die kunnen dus erg lang mee. Zo veel mogelijk regeneratief remmen zou geen vroegtijdig falen van onderdelen als resultaat hebben, MAAR Je remmen zijn blank metaal. Blank metaal oxideert/roest. Bij te veel oxidatie op de remschijven zal dit een APK afkeurpunt worden. De eerste oxidatie zie je redelijk snel, na bijvoorbeeld een regenbui. Daarna bouwt langzaam op totdat het een afkeurpunt wordt. Advies: Rem (met je remmen) soms even iets harder dan normaal en rem daarmee je remmen schoon, zo hoeft u niet vroegtijdig de remblokken en remschijven te vervangen. Dit is een redelijk kostelijke reparatie, mede omdat remschijven ze bij een brandstof auto al makkelijke 100.000 km mee gaan. Als u ze schoon houd en veel regeneratief remt, kunt u zomaar 500.000 ermee rijden
-
Ik kreeg dit keer de optie, om de update uit te voeren zodra het contact werd uitgezet. En dat werkte erg fijn. Zodra de auto uitging ging de update van start. Na een uur had ik nog altijd geen melding van mijn Kia Connect app, dus toch maar eens de auto gestart. De update was nog bezig, dus auto weer uit. Een x minuten later kreeg ik de melding, "update succesvol uitgevoerd". Uit die ervaring kan ik zeggen, dat motor uit en aan weinig effect heeft. De vorige update heb ik rondjes gereden, dat ging ook prima, maar door erg erg lang.
-
Het is mij nog niet gelukt om in de engineering mode te komen van de kia ceed met Gen5W infotainmentsysteem. In dit filmpje verteld hij de software dat er een andere CPU/processor in het systeem zit dan er daadwerkelijk inzit. Blijkbaar werkte dit bij dit model. Maar het kan ook voorkomen dat je unit gebricked is daarna. Ik vind dit best een vergaande aanpassing, maar zou heel blij zijn als iemand het heeft uigevonden voor de Gen5w systemen. Dan doe ik het ook
-
Klopt! Hier moet je op letten. Had ik al uitgezet voor de zekerheid. Ergens ooit een onderzoek gelezen dat de hardware van de gen5w het niet aan kan. Dat was onderzocht omdat een goedkopere versie het destijds wel kon. Maar nee, dat komt dus zeer waarschijnlijk nooit op de gen5w. Klopt, Apple CarPlay heeft wel wide-screen.
-
Mei update bij Kia nog niet beschikbaar, zie Kia update meldingen lijst. En zie ook in de melding in de afbeelding van Eelco helemaal onderaan "Navigation Map en sofware-update november 2021" Eigenwijs toch mijn Gen5W geupdate met de laatste versie, maar nog geen Wide AA. Nog even wachten op de Mei 2022 update.
-
Mei update bij Kia europa nog niet beschikbaar, zie Kia update meldingen lijst. Laatste half jaarlijkse update is van november. Eigenwijs dat ik ben, toch mijn Gen5W geupdate met de laatste versie, maar nog geen Wide AA.
-
Volgens mij zijn er twee kaart updates per jaar. De vorige was 12 november 2021, dus verwacht ik de volgende mei 2022. De mei update is nog niet vermeld zie Kia update meldingen lijst. Ik kan mij voorstellen dat hele specifieke use-case bugs tussentijds worden geupdate, in de bestanden, zonder dat dit in het nieuws komt. In de updates van Kia zit meer dan kaartupdates, welke modules er exact allemaal worden geupdate weet ik niet precies. Maar volgens mij onder andere: kaarten, firmware infotainment systeem, software infotainment systeem, modem en vast wel meer. Al weet ik niet of dat ook met de SD kaarten is, maar daar ga ik van uit.
-
Ik neem aan dat het geluid (vanuit de telefoon zoals muziek) geheel niet meer werkt indien carplay is aangesloten klopt dat? Voor zover ik weet gebruiken deze systemen de kabel voor beeld en bluetooth voor geluid (in ieder geval android auto). Mogelijk dat de Iphone het geluid over een kanaal verstuurd die de auto niet begrijpt, bluetooth of bedraad en dat je dat ergens kan/moet selecteren. https://www.reddit.com/r/applehelp/comments/lgicey/no_sound_from_apple_carplay_the_car_radio_is/