Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

SmurfenB

Leden
  • Aantal Items

    260
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    13

Alles dat geplaatst werd door SmurfenB

  1. Geen problemen met Android 12 op diverse toestellen bij de Gen5W.
  2. SmurfenB

    Fout melding

    Je moet er zeker niet vanuit gaan dat het gratis is. Als jij om een leenwagen hebt gevraagd en hij je niet is aangeboden, kan je er vanuit gaan dat het niet gratis is. Al zouden ze normaal de kosten van te voren met je door moeten nemen. Ook tijdens garantie of coulance klussen is een vervangend vervoer doorgaans niet gedekt.
  3. De auto bij de dealer zetten, creëert voor u natuurlijk een extra probleem, met daarbij horende kosten. U heeft geen auto op dat moment, alles om dat op te lossen kost geld. Met mijn zeer beperkte ervaring raad ik u aan, om u in te lezen over een ingebrekenstelling. Naar mijn weten moet u ze ingebrekenstellen, alvorens u ze kosten kan doorbelasten. Zie bijvoorbeeld de webpagina van het juridisch loket over een ondeugdelijk product. Mijn ervaring is dat een ingebrekenstelling vaak een extra motivatie is om een stapje harder te lopen, de problemen lijken momenteel namelijk volledig buiten u invloedsfeer te liggen en dat weet de dealer ook.
  4. Ik zal het eens proberen, geen idee meer of ik deze mogelijkheid exact zo heb uitgevoerd.
  5. Herrie is niet erg tijdjes, het is inderdaad een behoorlijke snelheid. Dus idd boven de 60km/h. Maar dat klapperen heb je bij de meeste auto's alleen als je 1 raam op de verkeerde stand open zet. Maar bij de Ceed is dat klapperen er gewoon bijna altijd. Niemand die wind deflectors heeft gemonteerd? Helaas geen dakraam in de mijne
  6. Nu het weer lekkerder wordt, probeer ik soms met mijn ramen open te rijden. Toch sluit ik elke keer weer de ramen. Welk raam of combinatie van ramen je ook opent in diverse standen, er blijft een klapperend geluid/druk ontstaan in de auto. Ik merk dat ik dat als dusdanig irritant ervaar, dat ik steeds mijn ramen sluit. Ik heb geen panorama dak in de dynamicplusline. Ik heb nog geen andere vergelijkbare auto's geprobeerd, maar hoe is jullie ervaring? Met welke raam/welke ramen rijden jullie het liefst open? Heeft iemand ervaring met winddeflectors/wind guards/ wind visors/zijwindschermen?
  7. Laatst nog eens aandachtig geluisterd en dan kan ik een geluid waarnemen, het lijkt op iets kleins, wat snel draait oid. Het is verder geen merkbaar, danwel storrend geluid. Heb je het al bij andere auto's getest? Heb je al een seccond opinion gehaald bij een andere dealer?
  8. Zie Youtube filmpje een traagfilmpje, niet dezelfde auto, niet dezelfde motor, allen de zelfde fabrikant. MAAR mogelijk een interessant filmpje, omdat hij uitlegt hoe hij stroring zoekt in het systeem en uitlegt hoe het werkt. De locatie van FPRV (Fuel Presure Rail Valve) zit naast het motorblok (in dit filmpje), dus deze kan goed tempratuur gevoelig zijn. Zou dit onderdeel bij jouw fouten kunnen geven bij warme condities?
  9. De Nederlandse 2022 prijslijst noemt het systeem een:" 8” full map navigatiesysteem met Kia Connect & Live Services" In het artikel van 'Kia press release' noemen ze het 8 inch scherm "Phase 2". "Phase 1" was het 7 inch scherm, zie hiervoor het Engelse artikel: Engels: Article: Upgraded Kia Picanto (uitgebreider) Nederlands: Artikel: Vernieuwde Kia Picanto nu te bestellen vanaf 14695 euro
  10. Die aanname klopt. Nieuwe remmerij moet in-geremd worden en bij remmerij die langer stil stond, moet de oxidatie eraf geremd worden. Daarna is de remmerij op elkaar ingesleten en zouden ze geen geluid moeten maken, anders dan soms piepen bij remmen. De Tip van peter is een goede tip, met name de verschillen tussen wielen zullen het eerste opvallen. De voorvelgen kunnen iets warmer zijn dan de achter velgen, maar je moet je hand prima op je velg kunnen neerleggen en houden zonder het gevoel dat je mogelijk verbrand.
  11. De eerste 6 liter in de tank wordt niet 'geteld' door de brandstof meter op het dashboard. Als de wijzer op leeg staat zit er dus nog ruim 6 liter in de tank. Handleiding Pagina 4|63: "• Indien er minder dan 6 liter brandstof wordt getankt, wordt dat niet door de boordcomputer geregistreerd." Als je 400-450 km op 44 liter rijd, dan kan je nog 55-61 km rijden totdat je stil valt. Dat is dus met een verbruik van 1L op 9á10Km. (tenzij je eerder of later tankt dan leeg/44L) Zie ook topic: Lege tank en toch maar 42L tanken? Ter zijde: "400 á 450 op een tank" is geen "verbuikscijfer", dat is een grove schatting op basis van uw ervaring. Mogelijk dat u meer gehoor krijgt als u zelf ook exactere metingen/cijfers levert.
  12. Genoegen nemen, is altijd en kosten-baten afweging. Waarbij je zelf de afweging moet maken. Maar daarvoor moet je wel iets hebben om af te wegen. Zojuist vond ik een interessant topic voor je, bij een Engelse club. Ik denk dat je deze erg interessant vind, omdat: - de kosten redelijk meevallen. (t.o.v. de vorige genoemde oplossing, die hier werd genoemd) - de oplossing goed is uitgewerkt - De oplossing past geen fabriekonderelen aan (zoals kabelboom), waardoor je de auto altijd weer volledig fabrieksstandaard kan maken. (Voor leaserijders?) Zie: KiaOwnersClub.co.uk - Does your sound system suck? Mine does and here is a solution.
  13. Ik was niet zo tevreden over de speakers tijdens mij testrit in de Kia Ceed SW MY2019. Ik ben wel tevreden over de speakers in mijn Kia Ceed SW MY2022. Geen idee of er iets veranderd is, behalve dat dit mijn eigen auto is. (bij beide met de instellingen gespeeld)
  14. SmurfenB

    Navigatie update

    Een 128Gb stick werkte bij mijn gen5w systeem prima. (Kia Cees 2022)
  15. Was de abs ring erg verroest? Of mogelijk beschadigd geraakt? Een abs of druksensor kan beschadigd of verkeerd terug geplaatst zijn? De Abs sensor is gevoelig TOV de afstand tot de abs ring. Indien de montage plek niet netjes schoon is door bijvoorbeeld roest, kan de sensor verder vanaf de abs ring staan en een verder waarde doorgeven. Ik weet niet welke input het abs systeem gebruikt allemaal gebruikt in dit geval. Maar als het goed is is het een los systeem met eigen ecu (als je geen ESP hebt). Ik ga ervan uit dat een sensor een verkeerde waarde afgeeft op een bepaald moment, waardoor het systeem ingrijpt. Welke, geen idee
  16. Ik denk dat je met direct de importeur mailen niet zo veel bereikt zonder bewijsstukken. Het is niet alsof de importeur komt luister, en ook niet dat zeggen: ja, doen ze allemaal, breng op onze kosten maar naar de garage. Je hebt meer kans, door een 2e en/of zelfs derde opinie te vragen bij een Kia dealer. Gewoon even langs rijden en vragen of iemand mee naar buiten kan lopen. (Hoeft geen werkorder voor gemaakt te worden normaal) Een dealer kan je probleem naar een importeur sturen als ze het niet kunnen oplossen. De importeur draagt1 of meer oplossingen aan. Als dat niet werkt, gaat de auto naar de importeur toe voor een grondiger onderzoek. Maar eigen onderzoek kan ook en is gemakkelijk. Even luisteren bij andere die je kent met deze motor in hun auto (zie Wikipedia in welke Hyundai's en Kias deze motor ligt.) Of de dealer vragen of je bij tweede hands, leen en/of demo auto's mag luisteren. Toen ik achter de werkplaatsreceptie zat. liet ik het de klant graag bij een andere auto horen, in jou geval. Gewoon als bewijs. Goed voor het vertrouwen van de klant in je bedrijf.
  17. (ik heb je vorige topic gelezen) Je hebt ook de 1.0 drie cylinder. (Kappa II 1.0 T-GDi (G3LC)) Ik herken mij niet in irritante geluiden in mijn 2022 Kia Ceed. De motor is juist erg stil, zeker voor een drie cilinder. Zodra de motor uit is, hoor ik niets vreemds. Als ex automonteur die gevoelig voor geluid en met name geluidjes uit auto's. Kan je het anders eens filmen. Brutale vraag, horen andere mensen dit ook en vinden zei het ook irritant? of is het iets persoonlijks, zoals een gehoorapparaat die stort met de auto. (Stomme vraag, om alles af te vinken) Ter info: Andere symptomen van een defecte of vervuilde gasklep die ik kan bedenken zijn: - Onregelmatig stationair toerental k - Reageert slecht op het gaspedaal - Auto houd in of slaat af - Cruise control en Limiter werken allebei - Geen storingslampje
  18. Kia noemt het officieel "Intelligente Snelheidsbordenassistentie (ISLA)". Dit staat vast onder "instellingen" > "voertuig"
  19. Forward Collision-Avoidance Assist (FCA)/Autonoom remsysteem (AEB) Hier een informatieve video over de werking: YouTube Hier de test bij de NCAP: YouTube (begint bij 1:01) Mijn systeem heeft al eens licht ingegrepen bij een auto. Maar dat doet pas in de nood situatie, ofwel het aller laatste moment.
  20. KiaNiroForum - Software Update Problems "The reset button usually has two functions. One is a soft reset, which is just pressing and releasing it. A hard reset usually requires holding the button anywhere from 10-30 seconds, and takes it down to factory default. If that won't do it, then it's likely bricked and a dealer might be able to reload the software with their special tools." Geen idee of bovenstaande werkt. Mij staat bij dat ik het gen5w systeem een keer een soft reset heb gegeven, door beide hardware knoppen in te duwen voor lange tijd, toen mijn gen5w systeem was vastgelopen.
  21. Typegoekeuringen (voertuigen of onderdelen van voertuigen) vervallen continue. Zie de utileg en overzichten op de webpagina van het RDW: Typegoedkeuren voertuigen: "Bij het in werking stellen van strengere voorschriften, kan het certificaat de geldigheid verliezen. U moet dan bij de RDW een aanvulling op uw certificaat aanvragen. Dit moet ook als u technische wijzigingen aanbrengt. In onderstaande documenten kunt u de vervaldata voor typegoedkeuringen raadplegen."
  22. Mogelijk dat ze een nieuwe typegoedkeuring hebben aangevraagd op dit 'nieuwe' model. Omdat er wijzigingen nodig waren om aan de nieuwe Europese verordening te voldoen, die dit jaar ingaat. (Wilde gok) Artikel: EU introduceert strengere veiligheidsnormen voor auto's
  23. Zie Kia's prijslijst voor de specificaties onder 'uitrusting". Het kan tussentijds ook nog veranderd zijn, geen idee. Ik weet ook niet welke maat 'groot' is voor u. Maar kia noemt het beelddiagonaal in de specificaties, dus daar komt u vast uit. Beelddiagonaal 8", staat voor 8 inch, ofwel 20,3cm diagonaal gemeten. Hierbij wat prijslijsten, die ik zo snel via google vond. Kia sportage prijslijst nov 2020 Kia sportage prijslijst jan 2019 Kia sportage prijslijst jan 2018 Wat @Peter-036 zegt: LET OP het onderhoud, indien u de garantie ooit wil claimen. Te laat, niet aantoonbaar of niet dealer onderhouden, is geen garantie.
  24. Kleine aanvulling/correctie/waarschuwing: Sludge (mayonaise) ontstaat door water/koelvloeistof/brandstof of andere vloeistoffen, die vermengt zijn in de olie. Hierdoor krijgt de olie andere eigenschappen, zoals sludge en mindere smering. Eén van de mogelijke hoofdoorzaken is, zoals @Peter-036 hierboven correct aangeeft. Andere hoofdoorzaken zijn diverse defecte in/aan de motor. De onderliggende oorzaken op Peter's hoofdoorzaak kunnen uiteenlopend zijn: - Moderne E10 door de hogere waterconcentratie minder heet verbrand - Moderne E10 een dunnere vloeistof is, door de bijmenging - Moderne E10 minder oppervlakte spanning heeft De onderliggende oorzaak is in deze niet belangrijk, als het werkt, werkt het. Maar een oliebeurt is vaak niet de permanente oplossing! Een koppakking of zuigerveren is de meest voorkomende oorzaak. Dit ter aanvulling, tegen verder motorschade.
  25. Ooooo, zo had ik het niet gelezen! Scherp Marijn. 0 tot 6 liter in de tank is reserve en 7 tot 50 liter in de tank is af te lezen van je brandstofmeter. Dat verklaart dat inderdaad, dat we maar 42Liter en beetje kunnen tanken aan de pomp. 50 - 7 is 43 liter.
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...