-
Aantal Items
1669 -
Registratie Datum
-
Laatst Bezocht
-
Dagen Gewonnen
129
Inhoud Type
Profielen
Forums
Evenementen
Blogs
Garage
Ideas
Alles dat geplaatst werd door Derrek
-
Best prijzig. Was dat dan zonder inruil van de originele banden? De Quatrac in de maat 225/45R18 kosten nieuw in de markt 180 euro per stuk.... Ter info, mijn dealer rekende 250 euro totaal voor 4 stuks 18" Michelin CrossClimates incl. montage en inruil van de originele banden. Ik wilde die graag omdat ik goede ervaring had met de CrossClimates op mijn Kia Rio (qua wegligging en geluid). Er rijden in mijn familie nog 2 Niro's maar dan met 16" velgen. Eén is ook voor 250 euro totaal omgeruild door voor 16" CrossClimates en de ander betaalde bij weer een andere Kia dealer 150 euro extra voor omruil naar 16" Vredestein Quatracs.
-
Het spijt me te moeten meedelen dat de afneembare trekhaak van Brink dezelfde (foute) constructie heeft als die van GDW. Ook de dwarsbalk van de trekhaken van Brink is te kort en niet direct aan de chassisbalken van de Niro gemonteerd maar hetzelfde als de GDW trekhaken met platte passtukken. Deze torderen bij trekken van een aanhanger/caravan (maar dat merk je niet) en bij het gebruik van een fietsdrager (dat merk je wel). Ik vraag me ook af of de trekkrachten die deze passtukken door het torderen op de chassisbalken uitoefenen op den duur niet tot schade aan de chassisbalken zullen leiden. De constructie tekening is als twee druppels water met die van GDW.... Je zou bijna denken dat ze dezelfde zijn. Je kunt ook de foto van Arnold Niro hiervoor bekijken van de Bosal trekhaak waarop de torderende platen goed te zien zijn. Je ziet daarop heel goed dat de trekhaak niet past en met verlengplaten op de chassisbalken is gemonteerd. GDW, Bosal en nu ook Brink! De kogel van een goede trekhaak hoort niet te bewegen als je erop drukt, ook niet een klein beetje. Zoek je een alternatief voor een trekhaak voor de Niro, kijk dan eens naar die van Auto-Hak. Ik heb die trekhaak zelfs in mijn handen gehad (maar niet gemonteerd want ik kreeg een goede trekhaak van Kia) en deze had geen passtukken maar moet wel direct star aan de chassisbalken worden gemonteerd.
-
Is je vaste trekhaak van het merk Bosal? Dan heb je inderdaad hetzelfde probleem. Deze vaste trekhaken hebben ook een "foute" constructie met torderende pasplaten. De draagbalk van deze trekhaken zijn te klein en dat is veel te gemakkelijk door de fabrikant "opgelost" (niet dus) met pasplaten tussen de draagbalk en de chassisbalken die torderen zoals de GDW (zie de tekeningen in een eerder bericht). Ik begrijp er werkelijk helemaal niets meer van dat Kia haar dealers deze trekhaken nog steeds levert. Als klant hebben we recht op een goede trekhaak die voldoet aan de verwachtingen die je van een trekhaak in Nederland mag verwachten, dus OOK het veilig en rustig vervoeren op een fietsdrager. In Duitsland worden ook (afneembare) trekhaken van Auto-Hak (link) gebruikt. Deze trekhaken zijn wel goed gedimensioneerd voor de Kia Niro en hebben wel een draagbalk van de juiste lengte die onder de auto direct past op de chassisbalken van de Niro.
-
Die belastingvoordeel heb JIJ gehad bij aankoop. Als je wilt kun je die alsnog afdragen...
-
Dat mag geen excuus zijn!! In Nederland mag je als consument verwachten dat je een fietsdrager op je trekhaak kunt gebruiken en dat kan met deze trekhaken niet! Althans zeker niet met goed fatsoen. En dat is genoeg om ook juridisch sterk te staan!
-
Afgelopen zaterdag (plm. 11:30 uur) bij Vianen achter een witte Niro gereden met 2 deinende fietsen achterop die aan een elastiek leken te hangen. Nu kon ik het nog eens goed zien door er zelf achter te rijden (wel met enige afstand....). Zelfs op de snelweg zie je duidelijk verschil met de andere auto's die wel stabiel de fietsen achterop hebben. Overigens zijn er nog altijd dealers die deze trekhaken gewoon monteren bij niet wetende klanten (zowel de afneembare GDH als de vaste van Bosal)... Ik blijf het een schandaal vinden.
-
Dat is dus een andere reden en dit ben dat ook wel met je eens. Maar ik vind het gebruik van Android auto ook nog wel een beetje een gedoe. Nadat ik zelf weer eens door de Kia Navi de verkeerde kant opgestuurd door me op de A1 richting Amersfoort ongewild naar de afslag Almere te sturen, gebruik zelf als backup voor de overjarige kaarten van Kia een losse TomTom met levenslange update van de kaarten (had ik nog liggen). Ook het veelvuldige "raadpleeg de kaart" als de Kia Navi de weg weer eens kwijt is, is zeer irritant. Ik hoop dat zich ooit nog eens een goede hacker meldt die de Kia Navi kraakt zodat je er de TomTom kaarten in kunt laden
-
Heb je het niet over verschillende dingen? Niro gaf feitelijk aan dat de hoogte informatie van de navigatie nog niet wordt gebruikt door de regelcomputer van de Niro zodat die bijvoorbeeld alvast de batterijen extra laat opladen om die opgeslagen energie later te gebruiken. Met het gebruik van Androis Auto met Google Maps of Waze heb je deze functie ook niet........ Dus dat helpt geen niets!
-
Allereerst werkt de hotspot van de Samsung wel en staat deze aan (kun je bijv. zien op een andere smartphone)? En vind de Niro navigatie vervolgens deze hotspot ook en heeft de navigatie contact gemaakt? Kun je bijvoorbeeld ook de verkeersinformatie en de weersvoorspellingen lezen op je navigatie? Dan zouden de flitscamera’s van TomTom Live toch door moeten komen.
-
Had dat ook. In het begin wil je weten hoe het systeem van de Niro wanneer wat precies doet en dacht ik vaak het zelf beter te weten, maar inmiddels ben ik er achter dat de groep Niro ontwerpers met veel onderzoek het wel knap geprogrammeerd hebben om de Niro best wel zuinig te krijgen.
-
Dat lijkt eenvoudiger dan het is. Een kofferbak is nl. niet mooi rechthoekig van vorm, maar ik zal een poging wagen. De breedte van de kofferbak van de Niro is tussen de 100 cm. en 104 cm. Dit heeft oa te maken met de accubak die achterin zit De diepte vanaf de achterbank in normale positie tot aan de achterklep is 74 cm. (onder) tot 50 cm. (boven). Zowel de leuning van de achterbank als de achterklep staan immers schuin De hoogte in normale bezetting gemeten vanaf de dubbele bodem tot aan de afdekhoes is 40 cm. Maar daaronder zit de dubbele bodem met diverse bakjes van polystyreen. En daaronder het reservewiel opgeborgen. Standaard situatie. Die bakjes nemen nogal wat ruimte in maar ze kunnen er uit (zitten met 8 schroefjes vast) en dan heb je 12 cm. meer hoogte. Ik heb zelf voor de vakanties een houten plaat op maat gemaakt van 1 cm. dikte die ik, nadat de bakjes eruit zijn, op de bodem leg voor bescherming. Daarop leg ik de kofferbakmat (accessoire). Het voordeel is dan dat ik de koffers rechtop naast elkaar onder de afdekhoes kan zetten. Plaat onderin de koffer ligt 12 cm. dieper in de kofferbak. Daarop weer de kofferbakmat.
- 16 antwoorden
-
- 2
-
-
-
- afmetingen
- achterbak
-
(en 1 meer)
Getagd met:
-
Je begrijpt het niet helemaal. De hotspot (gsm naar WiFi) gaat uit zodra de telefoon zelf naar WiFi overschakelt, bijvoorbeeld als je thuis komt binnen je eigen WiFi netwerk. Dat moet wel en gebeurt bij Android en ook bij Apple. Daarom moet je steeds als je weer is de auto stapt en van je telefoon een WiFi Hotspot wilt maken voor je navigatie deze weer terug aan zetten. Het BlueTooth daarentegen blijft op je telefoon wel aan staan want die heeft niets met GSM of WiFi te maken. De Niro zal dan ook, zodra je binnen het BlueTooth bereik komt (plm. 10 meter) automatisch contact maken met je BlueTooth van je telefoon zodat je handsfree kunt bellen. De app herkent dat de Nito contact maakt met je telefoon via BlueTooth en de app zet dan je hotspot aan en neemt zodoende de "3 seconden" (??) werk uit handen. Toch is dit handig omdat je (althans ik) vaak bij het instappen vergeet om direct elke keer de telefoon uit mijn zak te halen om dit te doen en dus de verkeersinformatie mis. Dat merk ik tijdens het rijden, maar het is errug gevaarlijk om dan al rijdend je telefoon uit je zak te peuteren en de hotspot aan te zetten. Bovendien is de boete Euri 340,-..... Toch wel handig zo'n app (als die werkt)
-
Eerlijk gezegd ben ik dit ni Eerlijk gezegd ben ik dat nu juist niet met je eens. Dat de kaarten van Here bij de nieuwste updates al oud zijn, dat klopt en is ergerlijk, maar juist de file informatie die je met TomTom live middels Internet binnenkrijgt evenals flitscontroles, de laatste poi's en dergelijke maakt het navigatiesysteem mijns inziens nog enigszins zinvol. Jammer dat er dan weer geen GPRS in zit zoals TomTom zelf doet. Natuurlijk is het allemaal persoonlijk, maar ik heb meer dan 25 jaar gewerkt in de grafische industrie (daar waar Apple groot is geworden) en heb zoveel narigheid met die dingen meegemaakt dat ik er nooit zelf een zal kopen. Ik ben toch al niet gecharmeerd van marketing gestuurde bedrijven want als je maar heel veel geld steekt in marketing en veel roept dat een product het beste is en nooit problemen geeft, dan gaan de meesten het vanzelf geloven. Van de andere kant zijn zij die het geloven er misschien wel gelukkig mee.
-
Maar daar gaat het toch om? Dat wil je toch niet?
-
Maar dat is toch al lang bekend? Apple is alleen compatible met Apple. Pas als er een Niro van Apple (gebouwd door Samsung) uitkomt dan kan het wellicht.
-
Geef mij ook zo'n vrouw... Woef
-
Werkt met mijn Samsung in ieder geval prima
-
Wat jij schrijft klopt. OEM (Original Equipment Magnufactured) is een door een toeleverancier aan de fabrikant aangeleverd product. In dit geval wordt het parkeersensoren systeem niet door Kia zelf gemaakt maar door Kia ingekocht bij een toeleverancier en als origineel bij de fabricage in de Kia fabrieken verwerkt. Soms standaard en soms als (fabrieks)optie. Een accessoire is daarentegen een later na de fabricage (meestal door de dealer) ingebouwd product. OEM geldt bijvoorbeeld ook voor het audio systeem, navigatie, etc.
-
Heb bij aflevering van de Niro de standaard Michelin Sports laten vervangen door Michelin CrossClimates. Even gemeten en nu zit er nog ongeveer 7,3 mm profiel op maar heb er wel 12.000 km mee gereden.
-
Dank voor de artikelen. Dank voor de artikelen. Van mij mogen die mechanisch - hydrolische systemen uit de vorige eeuw helemaal verdwijnen. Elektronisch is nauwkeuriger, beter te regelen, minder monteur-afstellingen en minder onderhoud. En ook nog eens storing ongevoeliger.
-
Dat zou je denken. Echter als klant kun je alleen degene die het product aan je verkocht heeft aansprakelijk stellen. Dit is je dealer. De dealer heeft een overeenkomst met KMNL en die kan (maar hoeft niet) KMNL vervolgens aansprakelijk stellen voor zijn schade die hij aan of voor jou moet vergoeden. Dat ligt vaak moeilijk voor een dealer omdat die zakelijk afhankelijk is van de importeur. Komen ze er in de minne niet uit of is de schade groot na falen van een product (bijv. lichamelijk letsel, inkomstenderving en dergelijke) dan escaleert het verder en zal de dealer jouw claim aan zijn bedrijfsaansprakelijkheidsverzekering doorspelen. Hij moet wel als hij die schade wellicht niet zelf kan dragen. Dan volgt er meestal nog een overleg tussen die drie. Mogelijk wordt men het eens en spreekt men een verdeelsleutel af. Zo niet, dan escaleert het nog verder en begint het gevecht pas echt. Ook met jou. De verzekering zal voor de dealer (en voor zichzelf) vechten. Jij moet dan allereerst de exacte schade bewijzen, causaal verband bewijzen (was de oorzaak de trekhaak of de fietsdrager?), etc. Wie eist bewijst. En wordt je nog minder blij.... Maar laten we hopen dat het niet zover hoeft te komen.
-
Juridisch gezien heeft dat geen nut. Je hebt een overeenkomst met je dealer, niet met Kia. Daarom kun je Kia niet aansprakelijk stellen. Je kunt wel je dealer zo'n brief sturen. Die wil je echter vast wel helpen, maar kan niet. Verder blijf ik het spijtig vinden dat de communicatie zo gaat. Dat moet niet nodig zijn. Maar dat is een keuze van de marketing afdeling van Kia. Kia heeft zich blijkbaar "vertild" met de GDW trekhaken die niet geschikt blijken te zijn voor fietsdragers. Het is ook best mogelijk dat Kia nu (nog) niet voldoende goede trekhaken uit Korea op voorraad heeft wat misschien in september opgelost kan zijn. Ik vraag me wel af of ze die GDW dingen nog steeds aan hun dealers leveren. Het is mijns inziens daarbij ook een veiligheid issue en ik hoop dat er in die tijd geen ongelukken mee gebeuren.
-
De beste oplossing als je ISG wilt is doorsparen voor een Niro ....
-
Ik denk iedereen. Het is nu wel algemeen bekend dat de "nieuwe" kaarten van de ingebouwde systemen jaren achter lopen.
-
Je hebt het hier over Duo-Sim, maar dat heb ik niet! Ik gebruik de "MB-verdeler" (LINK) van T-Mobile. Dan krijg je ook een tweede SIMkaartje maar met dit extra SIMkaartje kun je niet bellen, alleen data (4G) gebruiken van hetzelfde abonnement. Bovendien mogen beide SIMkaartjes wel gelijktijdig actief zijn. Je kunt dus je mobile telefoon gebruiken en gelijktijdig je MiFI router (of bijv. je iPad) gebruiken. Wel is de eenmalige prijs voor het krijgen van dit extra SIMkaartje inmiddels €14,99 geworden, maar dat is een éénmalige uitgave en dan gebruik je de data van je mobiel abonnement; hetzelfde als wanneer je het mobieltje als hotspot gebruikt en zonder verdere extra kosten. Ik weet niet of andere providers dit systeem ook kennen.