Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

bigwade

Leden
  • Aantal Items

    11027
  • Registratie Datum

  • Laatst Bezocht

  • Dagen Gewonnen

    218

Alles dat geplaatst werd door bigwade

  1. Misschien dat moderator dit topic kan verplaatsen naar Sportage II waar het hoort. Dit bericht mag dag weg.
  2. http://www.kiaclub.nl/forum/12-forum/ kijk ook eens even verder dan alleen het Rio deel Er is bijv. heel veel algemene informatie die voor alle modellen handig kan zijn Denk aan poetsspullen, navigatie, winterbanden etc..
  3. welnee..haha
  4. HaHa, je hebt je foto van de eerste posting gewijzigd. Niet doen joh, 2e inzending doen en eerste laten staan. Maak je zomaar kans op meer plaatsen op het bordes..
  5. Zitten er nu insecten op de achterbumper ?
  6. Dat kon nog wel eens tegenvallen hoor. De airco van onze i10 was na 4jr (zelden gebruikt) helemaal leeg. Dealer wilde woeste dingen gaan doen zoals afpersen, lekcontroles en meer. Vanuit ervaringen met Amerikaanse auto's heb ik dat maar eens even niet laten doen, maar gewoon bij laten vullen. Was evengoed 120 euro kwijt bij de joendaai dealer. Ding is mooi de zomer doorgekomen. Gek genoeg weigeren die airco's altijd bij de eerste zonnestraal, net na/tijdens de lente. Af en toe aan zetten is dus wel verstandig, ook al kost dat een kwart litertje benzine BM..
  7. Ik weet niet WAT je hebt gedaan, maar ik en ook andere leden zaten meer te denken aan een inzending in: Best Pic 2012-okt !
  8. mietje... Een beetje vent durft door de dubbele wasstraat van Anac hoor.. (bijv. die van Nieuwegein) Eerste keer is idd heel eng, je moet er even doorheen ahw
  9. Mooie oktoberfoto (hint..)
  10. Wat bedoel je met raar andwoord ? Bloem33 heeft de auto juist geselecteerd op dat pakket (waarschijnlijk echt één van de weinigen) en baalt als een stekker dat het er dus juist niet op zit. In dat geval adviseer ik het idd direct met de rechtsbijstandsverzekering te regelen zodat er uiteindelijk een auto voor de deur staat die wel aan Bloem33's veiligheidsverwachtingen voldoet. Daarnaast is het misschien ook een idee een aanvullende rij-opleiding te gaan volgen (zouden meer mensen moeten doen) ivm blubberweggetjes waar Bloem33 op moet rijden. Dat werk m.i. tig keer beter dan wat voor afkortings-veiligheidsvoorziening op welke auto dan ook en geeft Bloem33 vast een zekerder gevoel op die blubberwegen. Dusss, wat is daar raar aan ?
  11. Ik had van de berichten van KCG begrepen dat KiaMNL dingen als "u bent de eerste" definitief uit wil bannen middels dwingende communicatie van KiaMNL>>Dealer zodat alle issues bekent zijn in tout NL. (waar ze 220V hebben)
  12. in jouw geval van onzekerheid w.b. "veiligheid" zou ik zeker je probleem met je verzekering regelen. Je loeizware Volvo had overigens tig keer meer kans om van de dijk af te rollen maar dat is andere koek. Ik adviseer je naast die nieuwe Rio een rijcursus op gladde ondergrond te gaan volgen voor je eigen veiligheidsgevoel. Suc6 en hou ons op de hoogte w.b. vorderingen rechtsbijstand. btw quoten van een lap tekst vinden we hier niet leuk.
  13. begin hier eens: http://www.kiaclub.nl/topic/5720-kcg-kia-contact-groep/
  14. Heerejee Cor, die nieuwe James Bond moet nu toch wel luid en duidelijk door huize vand.m schallen..... Misschien heeft mw vand.m nieuw serviesje nodig vanwege scherven ?
  15. Hart ook vast op de juiste plaats maar approach wat anders...
  16. Nee hoor, huizebakker is mondig genoeg en leuk is niet per definitie een doel. Dus dat moet kunnen
  17. Daar is geen sprake van, nooit geweest en wat dan ook. Je reageert alleen uiterst geprikkeld op andere meningen. Jij hebt geen probleem en wilt (heel erg ver) de barricaden op voor de vrije Kia rijder. Nogmaals DOEN ! maar niet met info van hier. punt.
  18. Volgens mij begin je nu rare dingen te quoten..
  19. Yep, mooi hè dat de dieselrijders die oliewissel niet hebben terwijl diesel veel vervuilender werkt op motorolie dan benzine. Nu worden er wat minder diesels in NL verkocht dan benzine dus de oude intervallen blijven staan. De oliewissel op 15.000bij de 1.6MY2012 en verder is er tussen gefrommeld. Kosten ca 150,- in het putje… Ik blijf hardnekkig. Kia Korea ontwerpt en maakt auto's die met minder onderhoud toe kunnen. Grote exportmarkt is nl. USA waar de gemiddelde gebruiker NUL onderhoud doet na de aankoop (buiten olie vullen) Niet eens zo'n slecht idee, vooral omdat latere klachten vooral voorkomen vanuit slecht sleutelen tijdens beurten. In Nederland hebben we uitstekende, stofvrije wegen. We kunnen inmiddels aardig doorrijden en gezien de oliekwaliteiten van vandaag zitten we helemaal top. Vol synthetische olie gaat echt lang mee, langer dan de werkplaatsen zouden willen. En dat is het punt. KiaWW is goed bezig maar krijgt tegengas van de dealers die de klant gewoon elk jaar op zijn minst 1x in de werkplaats willen hebben.
  20. Google roest en remschijven http://tinyurl.com/8rn5e53 Ik merk wel dat het erg afhangt van het weer, vochtigheidsgraad. Je rijd ze zo schoon, geen punt.
  21. Tegen wie heb je het nou ? Ga naar de media maar dan met je eigen gegevens die je desnoods via PM binnen kan harken. Spreek af op een tochtige parkeerplaats en maak het Televisieerring waardig. Het mag, het kan. Met inachtneming van bovenstaande regels. Laten we nou gaan voor oplossingen ipv problemen. KiaMNL zit net zo met het probleem in de maag als de gebruikers. Bij productie van een auto is het idd een 50-100 euro dingetje en achteraf onmogelijk zonder hoge kosten in te bouwen. Bekijk de voorstellen, desnoods met je rechtsbijstand en dan komt het vast goed. Hey, H-Bakker.. biertje ? cheers&relax
  22. Ik kan ook niet even een paar uurtjes aan de wandel hè Dames, heren dit gaat niet goed zo. Een deel van KCG heeft na een prettig balkongesprek, maandagavond jl al een mail richting directie KiaMNL doen uitgaan. Langer wachten op een uitslag van een poll, diverse capriolen uithalen om te kijken of het er op zit, dat is niet de bedoeling. Aan de hand van de lijst van coolman_kk (thanks for info ) lijkt het om nogal wat auto's te gaan die het pretpakket moeten ontberen. Hoe die hier in de reguliere handel is gekomen en waarom die dat pakket missen is onduidelijk. Dat zal KiaMNL moeten onderzoeken. KCG is nu in gesprek met de directie van KiaMNL. Op basis van vertrouwen wordt informatie uitgewisseld. Het wachten is op te publiceren info. Programma's als Kassa en verder, gaan met camera op goed geluk hun gelijk halen. In geval van de bekleding van de Rio heeft die dealer dat ism KiaMNL prima opgelost. In het geval van het pretpakket en eventueel inruilen van auto's ligt het vast lastiger. Het kan er kennelijk niet achteraf op worden gemonteerd. Als die optie er was was het probleem direct opgelost. De juridische afdeling Kassa krijgt dan te maken met de juridische afdeling van KiaMNL en dan gaat buiten de negatieve sfeer de boel ook lang duren. (Even voor wat duiding, in hoeverre heeft de aanwezigheid van het VSM meegespeeld met de beslissing te kiezen voor een auto met juist dat pakket en hoe vaak denk je het nodig te hebben. Is het bijv. een prangende eis voor een eventuele huurauto op vakantie-locatie in de toekomst ? m.a.w. had je een andere auto gekocht en ga je stampij maken op vakantie Ik vraag het me in alle redelijkheid af.) Ik heb nu ca 880008 km achter de kiezen zonder een VSM en heb het nooit gemist. Ik zou even afwachten waar KiaMNL richting KCG mee komt en wat je dealer daarmee gaat doen. Is dat niet bevredigend kun je altijd je gelijk proberen te halen bij Kassa. Dat je na gebruik van enige tijd een nieuwe auto zou kunnen eisen zonder bijbetaling lijkt me uitgesloten. Goed en dan Hr Huizebakker. Als u op persoonlijke titel richting media wilt moet u dat doen. Aangezien u zelf geen partij bent in deze ivm aanwezigheid van het pretpakket zult u op zijn minst een paar anderen moeten vertegenwoordigen. Net als meetings organiseren is dat hier een vrije keus. Als lid van dit forum wil ik u wel dringend verzoeken geen gebruik te maken van de naam van dit forum, nog van KCG, van willekeurige leden en/of publicaties van die leden. Dat was em even. Grtz!
  23. Nee, KCG is bij mijn weten een contactgroep, min of meer onpartijdig en ontstaan vanuit een idee dat meepraten best wel eens handig zou kunnen zijn ipv wij tegen zij. KCG heeft geen wettelijke status. Ik snap niet waarom je nu al zo nodig naar Kassa wil terwijl, A jij het probleem niet hebt en B het lijkt alsof anderen eerst even afwachten op de reactie van KIAMNL. Even geduld dus..
  24. Uit de oude doos van voor de airco; ruiten aan de binnenkant voorzien van een dun laagje afwasmiddel..
×
×
  • Nieuwe Aanmaken...