Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Ja remvloeistof hoeft pas na 2 jaar worden vervangen

Als je het goed wil doen tenminsten

En als ze hetniet vertrouwen dan hebben ze der een meet aparaat voor die meet

De staat van de vloeistof en geeft aan of dit vervangen moet worden

Dit kan je bij bijna elke garage laten na meten maar die van jou is nog zo jong dat dit nog niet nodig is

Dus weg laten scheeld weeg centen

En je auto remt er niks meer of minder door

Remvloeistof moet aleen maar vervangen worden omdathet vocht opneemt en je daarmee het kookpunt

Verlaagt waardoor je in extreemen gevalen vaporlock an krijgen

Vaporlock is niets meer dan dat je remvloeistof gaat koken zegmaar waardoor je lucht belen in je systeem krijgt

En je dus opeens geen remmen meer hebt

Maar dat is echt in het extreeme geval zal zelden optreden zeker als je een rustige rijder bent

Geplaatst

Ik vul meestal de ruitensproeiervloeistoftank zelf bij....... en dan kijk ik of die op de rekening staat!

Als die er dan op staat mag die er weer af.

Over 1,5 week mag ik weer met de SP2 (kleine beurt)

• Like 1
Geplaatst

Ik zit nu aan 20k, dus duurt ook nog even. Ik gok dat ik over 5 maandjes wel de kleine beurt heb gehad! Weet alleen niet of ik dat bij de dealer laat doen.

Geplaatst

Ik zit nu aan 20k, dus duurt ook nog even. Ik gok dat ik over 5 maandjes wel de kleine beurt heb gehad! Weet alleen niet of ik dat bij de dealer laat doen.

Is het niet zo dat voor het behoud van je garantie je het bij de dealer MOET laten doen?

Geplaatst

Is het niet zo dat voor het behoud van je garantie je het bij de dealer MOET laten doen?

nee hoor, bovag is genoeg... maar wel door kia voorgeschreven onderdelen
Geplaatst

Voor het behoud van je Kia-assistance is het wel nodig. (de kia-wegenwacht)

Geplaatst

Voor het behoud van je Kia-assistance is het wel nodig. (de kia-wegenwacht)

dat is waar, het is wel een nieuwe auto :) makkelijk om iets kado te geven wat bijna niet gebruikt wordt...

als je gewoon je beurten krijgt is de kans dat je stil staat in de eerste 7 jaar vrij klein... niet vergeten te tanken natuurlijk :)

Het is pas na de 7 jaar dat het handig kan zijn en je geen anwb hoeft te doen, maar de vraag is wie er dan meer bespaard heeft.

Geplaatst

Ehhhh, ps, de "vaste "onderhoudsprijzen" veranderen ook elk jaar (lees hoger) zogenaamd onvooirziene hogere olie kosten enz.

Geplaatst

In de onderhoudslijst staan een aantal gemiddelde hoeveelheden vermeldt voor bijvullen. Bijvoorbeeld bij remvloeistof, ruitensproeiervloeistof en klein materiaal. Ik kan dat wel begrijpen hoor. Ze kunnen elke cc wel gaan meten, maar dat kost ook tijd en, gezien de uurprijzen en – lonen die we allemaal willen verdienen zou dat ook weer kosten met zich meebrengen. Ik vind de all-in prijzen wel schappelijk en je kunt het natuurlijk wel fileren en de krenten uit de pap nemen, maar dan moet je kiezen voor een beurt op basis van nacalculatie. Ben bang dat je dan wel eens duurder uit kan zijn.

Geplaatst

Mag een dealer de remvloeistof laten?

Daar ben ik benieuwd naar.

Want als dat eraf gaat dan komt de kleine beurt op 180 euro.

En dan heb je ineens het verschil, want 180 euro is ook voor de Soul en Venga etc.

Geplaatst

Bijvoorbeeld ..... ruitensproeiervloeistof ........

Is wel een stuk goedkoper om die gewoon bij de action te halen en zelf bij te vullen... en remvloeistof alleen laten meten, wordt vaak onnodig vervangen (of wel op de bon maar niet in het eggie)

Je zou voor de grap een bovag garage eens naar je auto moeten laten kijken zonder wat te repareren, en dan kijken of je dealer je nept met filters en vloeistoffen.

Geplaatst

Is wel een stuk goedkoper om die gewoon bij de action te halen

Ik haal ook ook alles bij de Action en doe alles zelf. Dan weet ik meteen dat ik niet opgelicht wordt door mijn dealer en ik spaar ook dat ritje uit naar de Bovag garage.

Ik drink mijn biertje ook niet op een terrasje, maar haal het bij de super en drink het op op het parkeerterrein. Dan hoef ik de kosten van de stoeltjes niet te betalen.

Mijn Rio haal ik op in Korea en rijd ik zelf naar huis waar ik hem zelf in de waxoil zet. Veel goedkoper.

Geplaatst

Ik haal ook ook alles bij de Action en doe alles zelf. Dan weet ik meteen dat ik niet opgelicht wordt door mijn dealer en ik spaar ook dat ritje uit naar de Bovag garage.

Ik drink mijn biertje ook niet op een terrasje, maar haal het bij de super en drink het op op het parkeerterrein. Dan hoef ik de kosten van de stoeltjes niet te betalen.

Mijn Rio haal ik op in Korea en rijd ik zelf naar huis waar ik hem zelf in de waxoil zet. Veel goedkoper.

Dit ruikt licht naar sarcasme :eek:
Geplaatst

Vandaag echt serieus boos geworden.

Kreeg van Kia te horen dat de remvloeistof vervangen inderdaad niet hoeft als ze auto net 8 maanden is. Goed ik blij, rekening zou nog maar 220 euro zijn.

Vandaag kwam het bericht;

Kia schrijft het verversen van de remvloeistof voor bij 30.000 km of 2 jaar.

Mocht het zo zijn dat u de remvloeistof niet tijdig laat verversen en er problemen zullen ontstaan aan de remmen of andere componenten wat veroorzaakt wordt doordat de remvloeistof niet tijdig is vervangen Kia en de dealer niet aansprakelijk gesteld kunnen worden. Dit geldt trouwens voor alle voorgeschreven werkzaamheden.

Bij een garantieaanvraag is het mogelijk dat de fabriek een onderhoudshistorie van de auto wil zien, mocht hieruit blijken dat bepaalde voorgeschreven werkzaamheden niet uitgevoerd zijn de fabriek de garantieaanvraag direct afwijst.

Als dit in de praktijk bij uw auto zal voorkomen zullen de kosten alsnog voor uw eigen rekening zijn.

Voor alle duidelijkheid nog even de prijzen:

- Kleine onderhoudsbeurt incl. remvloeistof verversen excl. ruitensproeiervulling €.260,49

- Kleine onderhoudsbeurt excl. remvloeistof en excl. ruitensproeiervulling €.221,21

Hopende u voldoende te hebben geïnformeerd.

Je snapt. ik ben nu echt wel boos..

Er wordt NIET nagedacht over de vele kilometers rijden en ik baal ook over de onduidelijkheid die er heerst vanuit Kia.

Ook wist Kia Nederland aan de telefoon mij niet te informeren over het prijs verschil tussen de Venga en Rio, daar worden namelijk dezelfde dingen uitgevoerd (is bevestigd via de telefoon).

Geplaatst

Begin feb. is er een bericht naar de KCG gestuurd w.b. mogelijk afwijkend onderhoud voor veelrijders voor de Rio en de Sp3.

Bericht was niet voor publicatie en was ook ondanks grafiekje niet helemaal duidelijk.

Ik stel voor dat de KCG MET de nieuwe leden het onderhoudstraject nogmaals onder de aandacht brengt.

Remvloeistof vervangen na 8 maanden is absurd en past niet in de groene/duurzame filosofie van

Kia Korea.

KCG staat voor de Kia Contact Groep en wordt bemand door 4 leden van dit forum. ( vrijwilligers)

Doel is een open communicatie tussen KiaMNL en de Kiaclub.nl

• Like 1
Geplaatst

dit noemen ze ook wel indekken

op deze manier dekken ze zich zo goed is dat als je iets niet laat uitvoeren

of een keertje vergeet dat het altijd jou schuld is zo dat ze je altijd garantie kunnen ontzeggen

remvloeistof na 30.000 vervangen

bij ons rijden klanten dat in een maand of 4 dus dat zou een dure bedoeling worden

3 keer per jaar je remvloeistof verversen

Geplaatst

Ten eerste wil ik een ding zeggen.... Remco ik vind dat de jou dealer wel erg is uitgeschoten met z'n onderhoud :? , zeker in vergelijking bij je vorige Kia Venga.

Zoals sommige nog wel kunnen herinneren, rijd ik zelf geen Kia meer, maar een anderhalf maand geleden is onze Toyota Verso-S voor z'n eerste (kleine)beurt geweest, totale kosten € 136,- Voor die prijs hebben ze de auto helemaal doorgenomen en wat bij een kleine beurt hoort.

Wat hebben ze o.a. extra meegenomen, inspectie remmen / banden, vloeistoffen gecontroleerd en evt. bijgevuld, "schanieren / ophanging" van portieren-motorkap-achterklep gecondoleerd en gesmeerd, filter en de werking van de airco gecontroleerd.

En niet te vergeten een kaartje van de monteur en een pepermuntje, verder kreeg ik een lijst mee wat er allemaal gedaan en geïnspecteerd is / was.

Geplaatst

nou dat is bij ons geen extra hoor dat hoort bij elk onderhoud uitgevoerd te worden plus nogeen beetje mee zo als bandenspaning en nog wat

van dat soort dingen is mischien 10 minuten werk

Geplaatst

nou dat is bij ons geen extra hoor dat hoort bij elk onderhoud uitgevoerd te worden plus nogeen beetje mee zo als bandenspaning en nog wat

van dat soort dingen is mischien 10 minuten werk

Ook voor € 137,00.... sorry die is flauw, je heb gelijk, normaal zou de meeste dingen gewoon standaard / gratis / service moeten zijn, maar dit gebeurt helaas niet altijd.

Bij mijn vorige Kia's (1 cee'd sw, 2x Venga's) mocht je er dus echt voor betalen, zeker voor de airco (+/- 40,-), bij Hyundai I20, mocht ik er ook voor bijbetalen (€ 30,-).

Zo doende dat ik dit ook als extra neerzette.

Wat eigenlijk ook standaard zou moeten zijn is lampen vervangen, eigen voorraad gratis, bij dealer aangeschaft dan betalen (alleen de lampen), en hier zijn ook dealers die voor eigen voorraad

gerust even € 30,- t/m € 85,- reken. Bij de Verso-S 2 keer meegemaakt, beide keren gratis, service heet dat. Maar vrienden en kennissen van ons maken het nog steeds mee dat hier vorstelijk

voor moeten betalen.

PS: ik heb het hier dan ook over gewone lampen.

Geplaatst

dat van die lampen dat gebeurt bij ons ook wel eens maar ik zeg meestal tegen de klant als jij de lamp koopt zet ik hem er ff in

is service van mij maar weer een lamp verkocht in het magazijn

en dat van die controles is natuurlijk wel leuk maar ook hier zit achter dat als je even de remmen controleerd en ze zijn versleten of het zit er aan te komen

dan verkoop je mischien wel een set remmen en wat er nog meer uitvloeit

kijk is voor de klant leuk en de baas verdient weer door dat je een auto gewoon goed controleerd

het is dus een win win situatie voor beide partijen

Geplaatst

Het is natuurlijk altijd win win situatie voor beide partijen, maar ik heb liever een goede controle van mijn auto, dan een halve.

Zelf kijk ik voor een onderhoudsbeurt de auto zelf ook "even" na, want op "blauwe" ogen kun je niet altijd vertrouwen. Gelukkig

heb ik het zelf nog niet mee gemaakt dat er onnodige reparatie's waren uitgevoerd, maar ken wel die verhalen.

Zelf bij een Hyundai dealer als verkoper gewerkt en de grote baas was er niet van gediend dat er onzin werd verkocht, want tevreden

klanten zijn klanten die "vaak" weer terug komen, is het niet voor een andere auto danwel voor onderhoud.

Helaas stopte de grote baas en nam een andere partij het over, maar zonder mij, want zelf had ik een tijdelijk contract en inmiddels een andere baan.

Geplaatst

ja heb je helemaal gelijk in maar ik bedoelde het ook niet zo om mensen een oor aan te ......

maar als je een wagen goed na kijkt kan je er gewoon werk uithalen

om een simpel voorbeeld te geven je glade pedaal rubbers word vaak niet naar gekeken

maar als je de controle goed uitvoerd zie je dit en verkoop je de klant die dingen

zie je het niet is de klant boos omdat je het niet hebt gezien en laat ze door iemand anders doen of doet het zelf

das dus een slechte zaak

maar de klant bepaald altijd zelf of het wel of niet word gedaan

maar heeft wel een goed gevoel als je zijn wagen gewoon goed nakijkt en een beetje aandacht geeft

• Like 1
Geplaatst

Zou het misschien zo kunnen zijn dat de verenigde KIA-dealers bij KIA-Nederland hun beklag hebben neergelegd over de kleinere winstmarge op de nieuwe Rio en over de te verwachten daling aan reparatie-inkomsten bij de Rio (door stijging van de kwaliteit van de auto) en dat KIA-Nederland als compensatie een hoger vast bedrag voor de beurten voorschrijft?

Daarnaast vind ik het wel prettig dat in mijn woonplaats een KIA-dealer is en kan blijven. Als ik mijn Rio vergelijk met mijn vorige auto (Megane station op LPG), dan zijn de onderhoudskosten voor de Rio erg laag. Megane: een goudmijn voor de garage!

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...