Byllie1 Geplaatst 21 Juni, 2012 Geplaatst 21 Juni, 2012 tnx voor je info ik ga het zeker effe in de gaten houden hoe je verbruik is want mij lijkt het wel wat al is er erg veel onduidelijkheid over de garantie.vind de topsnelheid toch wel erg laag maar ja dat wist ik van te voren succes ermee Quote
dijk48 Geplaatst 21 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 21 Juni, 2012 Bij de oude Sp2 en de nieuwe Sp3 is het effect 12 pk en ca 14 NM dat is de moeite niet. Vreemd dat er bij hun gebruikers reviews nogal wat mensen zitten met veel hogere rendementen met een ongeblazen benzine motor, gewone 16 kleppertjes dus. Al dan niet met uitdraai.. Ik weet het niet... Ik snap niet wat je bedoelt. wat is je punt bigwade? Quote
Alex VB Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 @AlexVb Wat zijn volgens jou wel goede alternatieven dan? Aangezien deze 1.2 benzine niet anders getuned kan worden dan een powerbox... Wat wil je en wat verwacht je? Zoals al verklaard door dijk48 is een powerbox een foetelaar zoals ze dat ook wel noemen. Ga je voor zuiniger verbruik kan je kiezen voor Ecotuning waarbij de rest van de parameters gelijk blijven. Ik raad alles aan behalve een POWERBOX. Zelfs het vervangen van je luchtfilter, andere bougies etc kan ervoor zorgen dat je zuiniger en/of pittiger rijdt. OF ff wachten totdat de (chip)tuners wel je wagen kunnen chiptunen. Dit deurt meestal een klein tijdje omdat in het begin nog niet veel wagens rondrijden. Voor de mensen die meer info willen is het misschien een idee om Ultimatetuning of een andere tuner voor 18/08 uit te nodigen? Quote
blackviper Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 @Alex ik weet niet wat er 18/08 is.. Is dat het gesprek met KIA NL? Zou graag van hun willen horen wat ze wel en niet prima vinden. Want de uitspraak van Dijk waarin hij alleen denkt te weten hoe het zit is voor mij, en ik denk voor meerdere, niet genoeg om het te laten doen met een veilig gevoel. Mijn dealer heeft het nagevraagd bij kia nl (zegt hij) en mailde mij dat de garantie vervalt bij tuning. (chip, pauperbox, etc etc). Quote
Alex VB Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Nope op 18/8 is onze KIA (POETSDEMO) SUMMERMEETING in Zundert. Quote
Hitmark Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Ik tank Vpower en dan rijdt de auto al veel soepeler En zuiniger....zit nu op 1 op 15. Ik had een powerbox in mijn seat, maar na vele storingem deze er maar weer uitgehaald. En eigenlijk merk ik weinig verschil in trekkracht, maar de auto is nu zuiniger.... Quote
Remko .me Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Vpower zuiniger mee rijden? Kom op, bereken het is door in geld. Vpower is overprices troep... vind ik. Quote
Rio Rio Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Nope op 18/8 is onze KIA (POETSDEMO) SUMMERMEETING in Zundert. Kan, en zo ja waar, ik mij nog aanmelden? Quote
BenB Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Volgende poetsdemo misschien ergens midden in het land organiseren...? Dan ben ik er ook graag bij! Quote
Derrek Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Had dan de 1.4 gekocht, 109 pk en een 6 versnellingsbak. Over 5 jaar gerekend meer dan € 10.000,- verschil.... Quote
blackviper Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Derrek, Je zou nog bullpower kunnen proberen. Die beweren ook nog de rio te kunnen chippen, pauperboxen, piggybacken.. of wat dan ook Quote
Specialmade Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Wat ik niet begrijp is het volgende: Alle autofabrikanten zijn bezig met down-sizing. Er wordt hard gewerkt om motoren zo soepel en zuinig mogelijk te maken. En toch zijn er (Kia) rijders die iets aan het motormanagement willen (laten) wijzigen. Dat dit ten koste kan gaan van de garantie wordt dan maar op de koop toegenomen. Tot het fout gaat........... Volg dit nu geruime tijd, en heb zelf ook eens op het web rondgekeken. Allemaal mooie beloften van de tuners maar van gebruikerszijde valt het enthousiaste mee of beter gezegd zijn de meeste reactie vrij negatief. Als er echt zulke goede resultaten behaald zouden worden dan zal elke fabrikant die direct doorvoeren. Veel pk's en nog zuinig rijden ook, da's de ideale reclame en gegarandeerd verkoop succes voor een automerk. Ik lees over piggybox, powerbox etc, die je moet verwijderen bij een servicebeurt bij de dealer om problemen te voorkomen. En ik kan niet geloven dat die paar te winnen pk's en/of Nm'ers er echt toe doen. Ik ben zeker geen techneut maar mijn advies zou zijn: 'laat je auto zoals hij is en rijd met plezier met je auto rond zonder het gevoel te hebben dat er iets fout kan gaan of echt fout gaat. Dit geeft een veel rustiger en prettig rijgenot. Grtz. Specialmade Quote
Derrek Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Je zou nog bullpower kunnen proberen. Die beweren ook nog de rio te kunnen chippen, pauperboxen, piggybacken.. of wat dan ook Heb ik inderdaad ook een offerte van. Maar ik heb het even gehad. Alhoewel de resultaten bij Dijk wel interessant lijken. Wacht nog even de ontwikkelingen af m.b.t. garantie. Quote
dijk48 Geplaatst 22 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 Juni, 2012 (aangepast) @Derrek: Op dit forum heb ik je leren kennen als een lid dat zaken serieus benadert. Ook nu weer blijkt dat je met kennis van electronica-zaken in de materie bent gedoken. Ik ben geen opgeleid technicus, laat staan electro-technicus, maar jouw ervaringen bevestigen mijn naspeuringen op internet (ook internationaal) wat betreft de powerbox/ piggybag/ piggybox. Begin er niet aan! Misschien voelde Datatechnic wel nattigheid toen ze merkten dat ze te doen hadden met een klant met iets meer kennis van zaken. Je zou je licht eens kunnen opsteken bij Unlimited-tuning. De ontwikkelaar Jeroen liet mij over zijn schouder meekijken op de schermen toen hij met mijn auto bezig was. Mogelijk wil hij jou uitleggen/ laten zien waar het om draait. Wat betreft de garantie: van KIA heb ik niet zwart op wit dat de garantie van 7 jaar is gewaarborgd nu een derde partij aan de motor heeft gewerkt. Die waarborging ben je ook kwijt als de Wegenwacht 's-nachts om 2 uur iets aan je motor heeft moeten doen omdat je met pech langs de kant stond. Unlimited-tuning neemt 2 jaar garantie op de aandrijflijn over. Dat kost niets extra en is voor mij een stukje bevestiging dat ze vertrouwen hebben in hun eigen product. Hoe KIA om zal gaan met mijn garantie van 7 jaar blijkt pas op het moment dat ik er een beroep op doe. Dat zal waarschijnlijk nog zo'n 6 jaar duren! Ha-ha. @Specialmade: ik hoef geen auto met een hoge topsnelheid of die bij het stoplicht de keien uit de weg rijdt. Zoals ook Derrek aangaf, gewoon een beetje meer soepelheid in de lage toeren, iets meer koppel dus. Verder moet iedereen gewoon z'n eigen ding doen met z'n auto. Gelukkig leven we in een land waar dat kan en mag. Ik heb mijn ervaring met chip-tunen op het forum gezet om medeforumleden te helpen hun beeld te vormen. Maak je er geen gebruik van? Ook goed. 22 Juni, 2012 aangepast door dijk48 Quote
bigwade Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Ik snap niet wat je bedoelt. wat is je punt bigwade? Dat op veel gangbare modellen de winst niet echt hoog is (en ook niet hoger dan de concurrentie) Kennelijk pakt het alleen bij de Rio 1.2 motor en de Ford motoren beter uit gezien de rijervaringen op de site (de diesels even niet meegenomen) Quote
Alex VB Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Kan, en zo ja waar, ik mij nog aanmelden? Ik heb de link nu in mijn handtekening gezet. Mar je kan ook hier klikken: KIA SUMMERMEETING Quote
dijk48 Geplaatst 22 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 Juni, 2012 Dat op veel gangbare modellen de winst niet echt hoog is (en ook niet hoger dan de concurrentie) Kennelijk pakt het alleen bij de Rio 1.2 motor en de Ford motoren beter uit gezien de rijervaringen op de site (de diesels even niet meegenomen) OK, duidelijk. Inderdaad pakt het bij de Rio goed uit. Bij de Ford Fiësta is de winst gewoon spectaculair. De Fiësta 60 pk wordt naar 92 pk gebracht. Dat zal dan wel een geknepen motor zijn die wordt bevrijd. Quote
bigwade Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Dat zal dan wel een geknepen motor zijn die wordt bevrijd. Free the engines !! Quote
Presiozo Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Ik heb ook oren naar chip tuning alleen is de garantie inderdaad een puntje. Vermogenswinst en zuiniger rijden is mooi meegenomen. Dus als de garantie blijft bestaan dan sta ik zo bij de tuner. Heb wel ervaring met een andere auto, die had ook vermogenswinst en de top lag stukken hoger. Ook het accelereren van 0-200 is stukken beter geworden. en van 1 op 10 naar 1 op 12 gemiddeld, scheelt ook best wat. En bij de dealer geen vragen of problemen... enige is dat als ze daar de motor resetten of wat ze ook in godsnaam doen dat dan je motormanagement weer netjes staat zoals vanouds en je hem dus weer kan laten chippen, in het vervolg houden ze er rekening mee als je het aan geeft. Misschien dat ze een geupdate versie uploaden in je auto ofzo waardoor hij weer terug is bij af ? Maar wat ze beloven klopt in ieder geval wel. Als je op het gas trapt is hij rapper en als je gewoon net zo hard als nu optrekt e.d. is hij zuiniger. Quote
Dutch Geplaatst 22 Juni, 2012 Geplaatst 22 Juni, 2012 Over 5 jaar gerekend meer dan € 10.000,- verschil.... Leg dat eens uit? Quote
dijk48 Geplaatst 22 Juni, 2012 Topic Starter Geplaatst 22 Juni, 2012 ... enige is dat als ze daar de motor resetten of wat ze ook in godsnaam doen dat dan je motormanagement weer netjes staat zoals vanouds en je hem dus weer kan laten chippen, in het vervolg houden ze er rekening mee als je het aan geeft. Misschien dat ze een geupdate versie uploaden in je auto ofzo waardoor hij weer terug is bij af ? Ik heb nog nergens gelezen, over geen enkel automerk, dat de software van het motormanagement door de dealer werd gereset of werd geupload met nieuwe firmware terwijl er geen sprake was van ernstige (software-) problemen in het motormanagement. Heeft iemand daar wel ervaring mee? Quote
Presiozo Geplaatst 23 Juni, 2012 Geplaatst 23 Juni, 2012 Waren ook geen problemen hoor. Alleen was hij gewoon weer de oude auto zegmaar. Ik ken hier 2 voorbeelden van: een bmw 530D(2011) en een vw GTI mk5(2007) ik weet niet wat ze gedaan hebben maar vermoed gewoon de auto aangesloten op de computer en een update uitgevoerd waardoor het getunede er dus uit was. zie: 14. Wat als de dealer een software update doet en de tuning raakt verloren? Het kan voorkomen dat een dealer om welke reden dan ook een update uitvoert op een auto. Vaak gebeurt dit alleen bij de nieuwste modellen waar nog "kinderziektes" in zitten. In sommige gevallen kan de tuning verloren zijn. Mocht dit inderdaad het geval zijn dan kunt u bij ons langskomen en zetten wij in de meeste gevallen gratis de tuning weer terug inclusief de updates! UNLIMITED TUNING = SERVICE Quote
Derrek Geplaatst 23 Juni, 2012 Geplaatst 23 Juni, 2012 Dus als de garantie blijft bestaan dan sta ik zo bij de tuner. Het zou fijn zijn als KGC wellicht kan overleggen met KiaNL m.b.t. garantie bij deze tuning? Het heeft blijkbaar veel voordelen om een Rio 1.2 CVVT zo te laten tunen. En zeker als hij nog zuiniger wordt (en daardoor minder CO2). En dan heb ik het natuurlijk niet over Powerboxen, Piggyboxen etc. Quote
Derrek Geplaatst 23 Juni, 2012 Geplaatst 23 Juni, 2012 Leg dat eens uit? Hier komt hij: Mijn Kia Rio 1.2 CVVT Superpack met Navipack zakelijk aangekocht met bijtelling voor prive. Aankoop prijsverschil zelfde uitvoering 1.2 CVVT (€ 17.790) t.o.v. 1.4 (€ 20.220) = € 2.430,- KIA (=Kleine Investerings Aftrek) 28% van investering (alleen mogelijk bij 1.2 CVVT) = € 4.981,20 Bijtelling per jaar 14% i.p.v. 20% en ook nog eens van een lager aankoopbedrag = € 1.553,40 per jaar x 5 jaar = € 7.767,- Totaal verschil: € 15.178,20. En dan tel ik het wegenbelasting voordeel niet eens mee. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.