Remko .me Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Dat is niet helemaal waar hoor, bij mij stond er dat de ramen achter geblindeerd zouden zijn, maar ik vind het persoonlijk niet erg. Heb daarentegen wel vergoeding voor gekregen, een kleine korting van Kia NL op mijn kleine beurt, dus keurig opgelost. De zonnebril houden die duidelijk op het koopcontract stond is niet vergoed of iets voor in de plaats gekomen. Ik had vanaf afleveren een kras op de achteruit, zonder discussie vervangen.
Christianvtx Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 er zijn nog wel mogelijkheden om geschillen op te lossen via de ANWB en de Bovag . mocht de dealer niet over de brug komen . via de ANWB is er een uitleg hoe te handelen in dit soort situatie's. christianvtx
xtra40 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Het geschil heb je eigenlijk niet met je dealer hè Maar met de importeur je dealer kan hier niks aan doen En is ook maar een slaaf van de importeur Deze zaken moet je niet in de war halen Je dealer die moet wel met de importeur in onderhandeling voor je en als deze jou ook een aanbod doet is dat van zijn kant af erg netjes Niet meer en niet minder Dus klaagen bij de importeur die heeft zijn huiswerk niet goed gedaan en die heeft niet goed gecontroleerd of het juiste paket aanwezig was
Huizebakker Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Het geschil heb je eigenlijk niet met je dealer hè Maar met de importeur je dealer kan hier niks aan doen En is ook maar een slaaf van de importeur Deze zaken moet je niet in de war halen Je dealer die moet wel met de importeur in onderhandeling voor je en als deze jou ook een aanbod doet is dat van zijn kant af erg netjes Niet meer en niet minder Dus klaagen bij de importeur die heeft zijn huiswerk niet goed gedaan en die heeft niet goed gecontroleerd of het juiste paket aanwezig was Het geschil is met de dealer, niet met de importeur. Koopovereenkomst is tussen dealer en klant. De dealer is dus verantwoordelijk en zal de eventuele kosten moeten verhalen op de importeur. Zelfs als de importeur maar 100 euro vergoed aan de dealer kun je als klant een hogere/andere schadevergoeding eisen van de dealer (bijvoorbeeld nieuwe auto met deze functies). Dit geldt voornamelijk voor klanten die net een nieuwe auto hebben. Is de auto ouder dan zal het lastiger zijn om op de aanschaf terug te komen. Ik heb een algehele rechtsbijstandverzekering, deze zou ik inschakelen als dit mij had overkomen. Heb je dit niet, kijk of je via ANWB of BOVAG iets kunt. In ieder geval moet je de dealer aansprakelijk stellen voor het niet leveren van de afgesproken auto en hem de gelegenheid geven dit te herstellen. (dit kan hij niet) Daarna zal hij met een redelijk voorstel moeten komen.
stekun Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 nou ik ben net gebeld door de Kia Motors en kreeg het volgende te horen: dat het pakket als je dat los zou kopen e 100 waard zou zijn maar dat ze snapten dat ik daar geen genoegen mee nam, dus waren ze bereid dit te verhogen naar e 400 (!) en als andere alternatief werd mij aangeraden om contact met mijn dealer op te nemen omdat hij degene was met wie de deal is gesloten. om dan te kijken naar een andere nieuwe auto. ik heb gelijk gezegd dat ik niet zit te wachten om geld bij te betalen maar volgens Kia hoefde dat ook niet tot de mogelijkheden te behoren. Dat moest ik met mijn dealer bespreken. Ik hoor vanmiddag meer van mijn dealer en ga dit dan ook voorleggen. ik laat me in ieder geval niet met een 2e hands auto afschepen. En ik moet eerlijk zeggen dat ik die e 400 cash ook een lachertje vind Wat vinden jullie?
blackviper Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Klinkt een beetje goedkoop voor een veiligheidssysteem..
karelesther Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Te gek voor woorden, dus het komt hier op neer. Door een fout op de productielijn van KMNL waar wij de dupe van zijn kunnen we het nu maar zelf uitzoeken en terug naar de dealer gaan om te kijken wat we er evt. nog uit kunnen halen ( handjeklap ). Ik zal eerdaags een belletje krijgen maar weet nu al wat het eindoordeel is 400 Euro, nou daar neem ik ook geen genoegen mee. Je zou de koop nog kunnen ontbinden en je geld terug kunnen vragen. Hou ons wel aub op de hoogte hoe het is afgelopen.
bigmac Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 eindoordeel is 400 Euro, nou daar neem ik ook geen genoegen mee. Wat zou jouw tegenvoorstel dan zijn; waar zou je genoegen mee nemen. 1000 euro, 4000 euro? En is het wel een fout van de importeur of gaat het hier om parallelimport-auto's die dus in eerste instantie voor een ander land bedoeld waren? Die hebben nl andere specificaties.
stekun Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 ik heb geen idee of de auto geimporteerd is, maar als ik hier in nederland een auto koop en daar zit dit pakket op en het blijkt later te ontbreken, is dat gewoon een fout van KIA/dealer. en een fout moet opgelost worden Je koopt die auto obv de specificaties en dan maakt mij niet uit bij wie de fout ligt als het maar opgelost wordt naar redelijkheid! nou ik vind e 400 niet acceptabel. je restwaarde van de auto daalt hier ook door, je hebt de gemakken van het pakket niet en het is gewoon een fout en dan vind ik dat je met 400 wordt afgescheept
karelesther Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Wat zou jouw tegenvoorstel dan zijn; waar zou je genoegen mee nemen. 1000 euro, 4000 euro? En is het wel een fout van de importeur of gaat het hier om parallelimport-auto's die dus in eerste instantie voor een ander land bedoeld waren? Die hebben nl andere specificaties. Ik weet niet waar ik genoegen mee neem maar ik heb een koopovereenkomst getekend met die kleur, die velgen, dat pakket etc etc, daar heb ik voor betaald en ik verwacht dan ook dat het dan zo geleverd word, als je een auto koopt 1.8 liter en je komt er achter dat het een 1.6 liter is dan neem je daar toch ook geen genoegen mee.En over dat import gebeuren daar staan wij als consument toch helemaal buiten.
stekun Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 En het lijkt me dat kia dit ook redelijk en netjes wilt oplossen, want slechte publiciteit en mensen die externe organisaties inschakelen zoals radar zitten ze, denk ik, ook niet op te wachten...
stekun Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 En het lijkt me dat kia dit ook redelijk en netjes wilt oplossen, want slechte publiciteit en mensen die externe organisaties inschakelen zoals radar zitten ze, denk ik, ook niet op te wachten...
Gast Warmentuuter Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 (aangepast) Dat is natuurlijk ook een vraag of je auto niet een import auto is. Je kom site's tegen waar je tegenwoordig je Kia kan samenstellen tegen een veel goedkopere prijs en met grote waarschijnlijk uit het buitenland komen. Ook kom je namen van opkopers tegen die in het buitenland inkopen en hier in Nederland verkopen tegen een lagere prijs. Dan heb je wel een Kia maar die niet voor de Nederlandse markt is bedoeld. Dus ook het pakket er niet hebt op zitten. Dan denk ik ook dat je bij die site of inkoper moet zijn. Als dat het geval is zou ik gauw die 400 euro aanpakken. Komt je Kia bij de officiele dealer vandaan dan zou ik toch eens informeren wat in dat geval je rechten zijn. Met een klein artikel wordt het vaak omgeruild voor een nieuwe als er problemen is maar of dat met een auto zo gaat?? Als je lid van de ANWB bent dan kan je volgens mijn gratis hun jurist bellen. (de website heeft in het begin van deze topic gestaan) Zou ik zeker eens doen. Dan weet je wat en welke stappen je moet bewandelen en wat je kan verwachten. 3 Oktober, 2012 aangepast door Warmentuuter
bigmac Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 nog even gegoogled naar import, maar ik denk niet dat er in bovengenoemde gevallen sprake is van import-auto's. Importeren! Een oplossing voor het teveel betalen van belasting is er wel degelijk. Door een nieuwe auto te importeren vanuit België, Duitsland of een andere Europese lidstaat kun je heel veel geld besparen. <---->Een andere reden voor de lagere prijs kan ook de mindere specificatie zijn. Auto's in Nederland zijn doorgaans erg compleet, daar waar dat bij andere landen niet altijd het geval is. De vergelijking lijkt hierdoor scheef. Maar aan de andere kant heb je de opties die in Nederland standaard zijn misschien helemaal niet nodig. Die keuze heb je in België en Duitsland dan wel, hier niet. Wil je een auto importeren, vergelijk dan altijd even de specificatie en bepaal voor jezelf wat je nodig hebt
blackviper Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Het kunnen grijze import auto's zijn. Meen dat Jordan een grijze import auto heeft. De garantie voorwaarden kunnen hierop anders zijn. En ook de uitrusting.
bigwade Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 @stekun, Ik zou het met je dealer bespreken. Je kunt de auto omruilen voor nieuw. Het is echter niet onredelijk dat je moet bijbetalen omdat je huidige auto al kilometers achter de rug heeft. (Italie vv en meer) @WT en BM Die Euro -import staat meestal bij de KiloKnaller zoals Smeeing. Niks mis mee, maar het is wel duidelijk dat dit origineel géén NL auto's zijn. Een locale Kia dealer zal dit soort auto's niet gaan mengen met zijn reguliere voorraad, denk ik. Juist vanwege dit soort gedoe.
Jordan Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Het kunnen grijze import auto's zijn. Meen dat Jordan een grijze import auto heeft. De garantie voorwaarden kunnen hierop anders zijn. En ook de uitrusting. Klopt ik heb een grijze import auto. Daar kwam ik achter nadat ik de instructieboekjes nakeek. De mijne was oorspronkelijk bestemd voor Italië omdat ik Italiaanse boekjes heb maar op 'wonderbaarlijke' wijze is deze in NL beland. Nu heb ik er geen problemen mee want de auto doet het prima en heb tot nu toe nog geen aanspraak op de garantie hoeven doen. Welk pakket er eigenlijk op hoort te zitten weet ik niet maar mijn Hill Assist werkt. Het ESP stabilisatiesysteem werkt ook ( ff op een rotonde getest). Alleen of de ESS Emergency Stop Signal werkt weet ik niet. Die heb ik nog niet getest of nog niemand gehad die me erop wees.
Foxxx Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Vanmiddag bij een oprit van de AH in Venlo getest. Het werkte gelukkig, hij bleef gewoon op de helling hangen voor een aantal seconden, maar het was ook erg steil moet ik zeggen. Kia Rio uit 2012
ernieken Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Zie mijn vorige post: in Italië is er géén ESS (noodremsignaal) en géén VSM (stuurcorrectie) maar wel HAC.
Jordan Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Zie mijn vorige post: in Italië is er géén ESS (noodremsignaal) en géén VSM (stuurcorrectie) maar wel HAC. Duidelijk. Dan mis ik dus niks. HAC en ESP werkt. ESS en VSM zou leuk zijn als het erop zit maar echt missen doe ik het niet. Ben zeer tevreden met mijn Rio. Heb ik ook in de poll aangegeven.
Hitmark Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Gelukkig werkt bij onze auto ook alles. Ik zou niet weten hoe en wat ik zou handelen. Weet wel dat het geen leuke aktie gaat worden. De dealer zou moeten informeren naar de klant toe en zo te controleren of de auto's volgens specificatie zijn. Het gaat ze in ieder geval heel veel geld kosten oid. Naar ieder die het probleem heeft . HEEL VEEL SUCCES ALLEMAAL. !!!
ppk Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Vandaag een schrijven van Kia motors Ned gehad. Geachte heer xxxxx Van uw Kia dealer, xxxxx, hebben wij op xxxxx 2012 een e-mail ontvangen waarin zij bij ons aangeven dat de hill start assist niet werkt op uw Kia Rio met het kenteken xxxxx Naar aanleiding van de e-mail van de Kia dealer hebben wij contact opgenomen met onze fabrikant, Kia Motors Corporation. Kia Motors Corporation heeft bij ons aangegeven dat uw Kia Rio per abuis niet is voorzien van het VSM pakket, waar de hill start assist onderdeel van is. Het VSM pakket bestaat uit: VSM ( additional vehicle stability management ), HAC ( hiil start assist), ESS ( emergency stop signal ), Voor inhoudelijke informatie over dit pakket verwijzen wij u naar onze website; www.kia.nl, brochure Kia Rio, bladzijde 22,23,25. De fabrikant heeft tevens bij ons aangegeven dat het helaas niet mogelijk is uw Kia Rio alsnog te voorzien van dit pakket. De waarde van het VSM pakket bedraagt 100 euro. Wij betreuren dat uw Kia Rio niet is uitgerust met het VSM pakket en bieden u hiervoor onze exuses aan. Wij hebben uw dossier in behandeling en zijn de mogenlijkheden aan het onderzoeken om u een voorstel te kunnen doen teneinde uw klacht op te lossen. Nadat wij de diverse mogelijkheden hebben onderzocht zullen wij u hierover informeren in een persoonlijk contact. Nou weet ik niet wat de mogelijkheden zijn maar ik laat me zeker niet afschepen met 100 euro, en tenslotte dit VSM pakket heeft ZEKER meegespeeld met de aanschaf van deze auto, er staat nu een Kia Rio voor de deur die niet meer aan onze eisen en verwachtingen voldoet. Nou, doe mij er dan maar een stuk of tien als ze maar honderd euro kosten! Echt belachelijk, moet bij de verschillende merken maar eens kijken wat alleen al optie Hill Start Assist kost, vaak een veelvoud van honderd euro.
Alessandro Geplaatst 3 Oktober, 2012 Geplaatst 3 Oktober, 2012 Ik denk dat ik het dus ook niet heb, en heb ook maar even een mail naar de dealer gestuurd.. ben benieuwd. Word dus vervolgt...
snellejelle1985 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 nou ik heb weer alles geprobeerd, maar het werkt niet. gisteren een super steile helling genomen maar daar kon ik alleen met de neus naar beneden en dan achteruit testen. ik zou er 'snachts als het rustig een keer achteruit in kunnen rijden. denk dat ik dat vanavond laat maar ga proberen anders. als dit niet werkt ga ik echt na de dealer. heb trouwens al gebeld, hij had er nog niets over gehoord, maar als dit waar was ging navraag doen bij kia nederland. hij vond dit echt niet kunnen en gaf me meteen groot gelijk gelukkig. heb er wel vertrouwen in dat als het er inderdaad niet op zit, dat we dan wel op een passende manier ( en niet met 100 euro haha ) vergoed worden ( hoop eerder op de gratis inbouw van de pioneer subwoofer of een grote onderhoudsbeurt gratis ofzo ) we zullen zien!
Venga1 Geplaatst 4 Oktober, 2012 Geplaatst 4 Oktober, 2012 nou ik heb weer alles geprobeerd, maar het werkt niet. gisteren een super steile helling genomen maar daar kon ik alleen met de neus naar beneden en dan achteruit testen. ik zou er 'snachts als het rustig een keer achteruit in kunnen rijden. Met de neus naar beneden?? Sorry, maar daarmee zal de hill assist nooit mee werken, en een helling hoeft echt niet supersteil te zijn. rij even naar een dijkje, de helling hoeft absoluut niet steil te zijn (tenminste bij mijn Venga werkt het al met een lichte helling)
Aanbevolen Berichten