Ga naar inhoud

Nieuwe Picanto verbruik?


cakiron

Aanbevolen Berichten

Misschien ligt het er aan dat de motor niet snel genoeg op temperatuur komt in deze koude tijd? Ik rijd meestal 30 minuten tot meer dan 1 uur aan een stuk en dan is de motor natuurlijk goed op temperatuur.

Vanavond (hele stuk 80 km wegen) begint het verbruik bij 5,1, na 10 minuten is het 4,1 en na 20 minuten is het verbruik (steeds bij 80 kmh) 3,1-3,4 L/100 km.

Interessant! Ik mis echt een boardcomputertje. Kun je die achteraf laten inbouwen voor een klein prijsje?

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik mis echt een boardcomputertje. Kun je die achteraf laten inbouwen voor een klein prijsje?

Zoiets: http://www.marktplaats.nl/a/auto-diversen/gereedschap/m623667758-bluetooth-obd2-adapter-elm327-v1-5.html?c=3c1f5dcc18d02a99040ca8de656940d2&previousPage=lr&pageNum=1&pos=2 is niet zo duur

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb nu nog 1400 km op de teller. Kan het misschien te maken hebben met het feit dat mijn picanto nog ingereden moet worden. Want ik rijd echt zo zuinig mogelijk. Niet harder dan 120 km per uur en zo een 50% snelweg en 50% stadsverkeer. En ook het koude weer kan misschien een rol spelen. Ik wacht het nog even af en dan ga ik naar de dealer als hij niet verbetert

Link naar reactie
Delen op andere sites


Interessant! Ik mis echt een boardcomputertje. Kun je die achteraf laten inbouwen voor een klein prijsje?

ik heb een boardcomputer omdat die in het pakket zit,maar ben deze net zo lief kwijt. gebruik hem nooit, rijdt heerlijk ontspannen zonder mij gek te laten maken over het verbruik.Heb daar toch weinig invloed op.Ik vind rijplezier belangrijker
Link naar reactie
Delen op andere sites


ik heb een boardcomputer omdat die in het pakket zit,maar ben deze net zo lief kwijt. gebruik hem nooit, rijdt heerlijk ontspannen zonder mij gek te laten maken over het verbruik.Heb daar toch weinig invloed op.Ik vind rijplezier belangrijker

Ben ik het helemaal mee eens.......gewoon rijden zoals je zelf wilt...hard rijden kost meer benzine en als een oude juffrouw kost minder....stoppen met al dat gezwets alstublieft.....Picanto rijd geweldig.
Link naar reactie
Delen op andere sites


Ben ik het helemaal mee eens.......gewoon rijden zoals je zelf wilt...hard rijden kost meer benzine en als een oude juffrouw kost minder....stoppen met al dat gezwets alstublieft.....Picanto rijd geweldig.

Inderdaad rijden zoals je het zelf wilt. En ik blijk het (achteraf) daarbij interessant te vinden hoeveel benzine mijn picanto dan verbruikt. Ik vermoed overigens dat jullie beide een 1.2 hebben? Bij de 1.0 wil rijden als een oud vrouwtje namelijk niet altijd zeggen dat ie zuinig is (zie andere topic voor nog meer 'gezwets').

En nog een keer Inderdaad, de picanto rijdt geweldig.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik rijdt iedere dag 20 km een N weg (80km) en 5 km binnendoor weg. Maar ik heb cruisecontrole op de auto misschien dat het ook scheelt en de airco alleen aan als de raam beslaat en zodra het raam weer helder is gaat die meteen uit.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 weken later...

Wij hebben ook een 1.0 cvvt confort pack en wij halen ook maar 1 op 13.5 dit vinden wij wel zuiperig al een keer nieuwe software geupload maar helpt niet en dit voor zo'n kleine auto bij de verkoop zou hij 1 op 20 moeten halen op de fabriek uitslag stond 1 op 23 dit is gewoon afleggerij als we dit geweten hadden dan hadden wij deze niet gekocht maar ik laat het er niet bij zitten.

gr martin

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik heb zelf een 1.2 zonder handbak, en ik vind het verbruik tegenvallen. Vanochtend Shell V Power getankt (kijken of dit scheelt) en rond de 1 op 14 gereden, meestal rij ik tussen de 1 op 14 en 1 op 16 en alleen bij max 110 op een lange snelweg rit haal ik boven de 1 op 17. Ik had toch wel gehoopt op een constant verbruik van boven de 1 op 17. Ik ben best wel een vlotte doorrijder maar op 80 en 100 km wegen hou ik me toch echt zo veel mogelijk in.

Link naar reactie
Delen op andere sites


  • 2 maanden later...

De top 10 zuinigste kleine benzineauto’s in 2012

 

De onderstaande tabel geeft een overzicht van de top 10 en de belangrijkste kenmerken, zoals verbruik, prijs en de CO2-uitstoot in gram per kilometer.

De positie is op de eerste plaats bepaald door de verbruiksgegevens. Daardoor staan er toevallig 11 auto’s in deze top 10.

Voor de verdere rangschikking is gekeken naar de CO2-uitstoot en prijs. Onder de tabel zal per auto nog enige nadere toelichting over de modellen volgen.

 

add921b9da067f65fef3c562b10db34a_medium.

Noten:
*    Dit is het verbruik dat de fabrikant heeft opgegeven. De werkelijke verbruiksgegevens lagen in een test van TNO 6,6 tot 8 km/L lager, zoals overigens gebruikelijk is in dergelijke tests.
**   Dit is de meest recente gemiddelde aanschafprijs (de nieuwprijs). Omdat dit een gemiddelde is kunnen de prijzen bij uw dealer hier van afwijken.
*** Gebaseerd op de eerder genoemde test van TNO, waarbij is uitgegaan van een gebruiksduur van 4 jaar en 15.000 kilometer per jaar.

     Ook zijn de meest recente benzineprijzen en wegenbelastingen in deze prijs verwerkt.

 

nu eens kijken of ik net zo zuinig kan rijden als de TNO Test :wink:

 

ik rij momenteel (volgens de boardcomputer) 6.4L/100km (gemiddeld) op de 1e 200 km

 

Link naar reactie
Delen op andere sites


Ik rij deze maand anders dan normaliter; bezig te verhuizen, dus veel korte ritjes < 5 km en af en toe een boedelbak erachter.

Het is natuurlijk meteen aan het verbruik te zien deze maand:

1 op 18,28

1 op 15,47

1 op 13,77

Die laatste keer was met de boedelbak die op tijd ingeleverd moest worden; dus plankgas in de vierde: max 100 kmh kon de picanto halen zo.

Nu weer drie dagen gewpon naar mijn werk en dan is het verbruik meteen weer normaal:

1 op 20,8.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Zijn jullie allemaal echt zo verbaasd over het verbruik? Ik heb zo'n Picanto desing edition voor m'n vriendin gekocht en ik vind het verbruik meevallen eerlijk gezegd. 1 op 16 gemiddeld, 50/50 snelweg/stad. En dat met deze kou en een nog niet ingereden motor. Ik rij zelf een Audi A4 en die zuipt gewoon het dubbele van de fabrieksopgave, en bij zuinigheidswondertjes van andere merken is het niet anders: http://www.autoweek.nl/verbruik/6446/volkswagen-up-10-75pk-bluemotion-technology-high-up-2012

Ik vind 1 op 16 zeer netjes voor een auto met een 1.0 driecillinder, en dan is het nu nog ijskoud.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Gast longbigbear

wat ik me afvraagt waarom zit er zo'n groot verschil bij dezelfde auto .

mijn verbruik is 1 op 16,dit is zo " laag " omdat woon werk verkeer is ongeveer 4 km,met 50/100/50 km weg,en nog veel file.

anders is verbruik veel zuiniger.

Link naar reactie
Delen op andere sites


Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

  Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

×
×
  • Nieuwe Aanmaken...