Gast wil51 Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 Wat is de modificatie dan? Ik zie niet wat er is veranderd na de reparatie. Quote
Major Case Geplaatst 12 April, 2013 Geplaatst 12 April, 2013 De modificatie is aan het binnenframe, meer kan ik ook niet vertellen. Of er nieuwe bekleding over gespannen wordt of alleen een reparatie? Ik weet het niet. Belangrijkste is als het maar gemaakt wordt. En daar heb ik bij mijn dealer het volste vertrouwen in. Quote
2011-sportage Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Wat is de modificatie dan? Ik zie niet wat er is veranderd na de reparatie. Mijn bekleding wordt niet gerepareerd of vervangen door Kia dealer/importeur. Ben daarom afgelopen week eens langs geweest bij een autobekleder, en deze beste man verteld me dat dit probleem bij meerdere merken voorkomt. Vooral de hoger uitstap automerken en de oorzaak was volgens dit bedrijf dat er aan de zijkanten van de stoel skai wordt gebruikt. Deze beste man liet mij ook zien hoe de scheurtjes ontstaan en moet zeggen het heeft mij overtuigd dat de oorzaak in het materiaal zit. op het moment je in de stoel gaat zitten ontstaan er plooien aan de zijkant van het skai en op deze plooi naden komen op den duur scheurtjes. En als Kia steeds weer het zelfde materiaal gebruikt (skai) dan zal dit probleem blijven bestaan. Wat betreft scheuren op de plek van het kunststofdeel dat kan zeker een oorzaak hebben dat het frame . mijn Kia gaat eind deze week naar dit bedrijf en wordt het skai gedeelte vervangen door leer en ook gaan zij kijken wat er met het frame aan de hand kan zijn. Volgens het bedrijf zou ik dan geen last meer hebben van scheurende zijkanten. Quote
Gast wil51 Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Bij mijn vorige Sportage van 2005 scheurde het leer ook maar dan aan de bovenzijde. Dit is gerepareerd door een autobekleder op advies van de dealer. Deze autobekleder gaf ook aan dat het probleem was dat het geen leer is maar skai van niet zo beste kwaliteit. En de vulling van de stoel was te zacht. Bij uitstappen zakte het in. Hij heeft het deel met scheuren door echt leer vervangen. Ben bang dat Kia nog steeds de niet zo goede kwaliteit skai gebruikt en zich niets aantrekt van de klachten gebruikers. Wel reclame maken met lederen bekleding wat helemaal geen leer is. Quote
2011-sportage Geplaatst 15 April, 2013 Geplaatst 15 April, 2013 Bij mijn vorige Sportage van 2005 scheurde het leer ook maar dan aan de bovenzijde. Dit is gerepareerd door een autobekleder op advies van de dealer. Deze autobekleder gaf ook aan dat het probleem was dat het geen leer is maar skai van niet zo beste kwaliteit. En de vulling van de stoel was te zacht. Bij uitstappen zakte het in. Hij heeft het deel met scheuren door echt leer vervangen. Ben bang dat Kia nog steeds de niet zo goede kwaliteit skai gebruikt en zich niets aantrekt van de klachten gebruikers. Wel reclame maken met lederen bekleding wat helemaal geen leer is. Slechte kwaliteit materiaal (sluit ik me bij aan) We betalen voor leer en krijgen skai. Wat zal duurder zijn voor Kia Vol leer plaatsen of steeds maar weer garanties afwerken door skai te gebruiken in plaats van leer. Quote
Azzaro Geplaatst 16 April, 2013 Geplaatst 16 April, 2013 Is waar maar zelfs mercedes bied nu in de goedkopere modellen leder aan dat in feite ook skai is, of ze noemen het in bedekte termen "halfleder"... 0 komma 0 leder dus!!! Quote
Major Case Geplaatst 24 April, 2013 Geplaatst 24 April, 2013 Vorige week naar CONTENT mijn dealer in Eindhoven geweest omtrent een scheur in de stoel bekleding. Er gaat daar een stang van omtrent 5 mm door een voor-geperforeerd gat van binnen naar buiten. Door het gebruik van de stoel scheurt het gat verticaal verder uit. (bij mijn KIA) Er is daarvan een foto gemaakt en opgestuurd naar KIA Nederland. Groen licht van KIA Nederland gekregen om de stoel te repareren. Gisteren is het probleem verholpen. Er is een modificatie aan het stoelframe uitgevoerd (stoel zit anders) en de bekleding is vernieuwd. Ik ben weer een blije KIA rijder. 3 Quote
JeeCee Geplaatst 23 Mei, 2013 Geplaatst 23 Mei, 2013 Tot mijn grote verbazing stelde ik vandaag vast de het leder ( bestuurderszetel ) op meerdere plaatsen aan het openscheuren is, vermoedelijk door wrijving tegen het harde plastiek dat ertegen zit, personen die lederen bekleding hebben aandacht dus en goed opvolgen. hierbij enkele foto's..... Ik heb vandaag vastgesteld dat ik hetzelfde probleem heb, net als op de foto's, auto is van feb.2012 Binnenkort maar eens naar de dealer, lijkt toch wel een echt probleem bij de Sportage. Quote
JeeCee Geplaatst 28 Mei, 2013 Geplaatst 28 Mei, 2013 Nieuwe zitting is zonder problemen besteld, bekend probleem, wordt onder garantie hersteld bij het eerste onderhoud binnenkort. Quote
John0050 Geplaatst 4 Juni, 2013 Geplaatst 4 Juni, 2013 Ik heb ook al twee keer een nieuwe hoes gekregen, de laatste is van een betere kwaliteit gemaakt ( voelt nu als echt leer aan ) en gaat al weer een tijdje mee. Quote
JeeCee Geplaatst 4 Juni, 2013 Geplaatst 4 Juni, 2013 Dealer beweerde dat zij de nieuwe hoezen op een andere (eigen) manier bevestigen zodat deze niet meer kunnen scheuren. Ben benieuwd......ervaring zullen ze ondertussen wel hebben Quote
Gast PETER KIA Geplaatst 7 Juli, 2013 Geplaatst 7 Juli, 2013 Tot mijn grote verbazing stelde ik vandaag vast de het leder ( bestuurderszetel ) op meerdere plaatsen aan het openscheuren is, vermoedelijk door wrijving tegen het harde plastiek dat ertegen zit, personen die lederen bekleding hebben aandacht dus en goed opvolgen. hierbij enkele foto's..... zelfde klacht op precies dezelfde plek. afgelopen vrijdag foto`s bij dealer voor importeur. klacht was bij hun nog niet bekend afwachten maar Quote
bigwade Geplaatst 7 Juli, 2013 Geplaatst 7 Juli, 2013 Peter, lees deze even door http://www.kiaclub.nl/topic/13296-top100-uitspraken-door-dealers/ en deze punt 6 http://www.kiaclub.nl/topic/13365-officieel-bericht-kia-motors-nederland-nav-overleg-dd-26-april-2013/ print het uit en neem het even mee naar je dealer. Echt, dit is een belediging naar de klant toe als de dealer dit met droge ogen kan beweren. Quote
MrBubbels Geplaatst 4 September, 2013 Geplaatst 4 September, 2013 Ook bij ondergetekende scheuren in de bestuurders stoel, naar JvW. gegaan ff laten naar kijken" oh zegt de mnonteur, is een bekend verschijnsel, gaan we vervangen". Geen punt dus. Quote
Snipes27 Geplaatst 18 April, 2016 Geplaatst 18 April, 2016 Ondanks wat ouder topic zag ik dat mijn Sportage ook een scheurtje had in de bestuurdersstoel . Ik zal ook even contact opnemen met de dealer ...ben benieuwd... http://s1172.photobucket.com/user/Snipes277/slideshow/ Aanvulling reactie van Kia dealer : Naar aanleiding van de door u gestuurde foto’s, heb ik uw email doorgestuurd ter beoordeling naar onze importeur. Voor zover wij nu kunnen beoordelen, lijkt de ontstane schade afkomstig van instapschade. Gezien de locatie en vorm. De schade zou naar mijn inzien geen relevantie hebben met het (kunst)leer alsmede de kunststof beschermplaat. Dit kan alleen ontstaan, door het instappen op de zogenaamde ‘wang’ van de stoelzitting, waardoor de zitting op de kunststof bescherm gedrukt wordt. Om deze reden wordt er geen garantie toegepast op eventueel herstel. Hopende u hiermee voldoende te hebben geïnformeerd. Ik dacht eigenlijk dat dit ook onder de garantie viel. Best vreemd toch dat door het instappen het leer keer op keer tegen een scherpe rand aan drukt waardoor het scheurt. Dit niet onder de garantie valt ...of heb ik het nou mis ??? Quote
Smart Geplaatst 15 Mei, 2016 Geplaatst 15 Mei, 2016 Dat probleem is enkele jaren geleden door de KCG aangekaart bij KMNL, en daarbij is duidelijk afgesproken dat dit onder garantie via de dealer wordt hersteld. Indien instapschade, beperkt zich dit niet tot dat ene plekje. Ik zeg garantie! Kijk anders even naar Nieuws Kia Motors Nederland op het forum. In de gesprekken KCG - KMNL zijn daarvan notulen en afspraken gemaakt. Quote
Snipes27 Geplaatst 23 Mei, 2016 Geplaatst 23 Mei, 2016 Dat probleem is enkele jaren geleden door de KCG aangekaart bij KMNL, en daarbij is duidelijk afgesproken dat dit onder garantie via de dealer wordt hersteld. Indien instapschade, beperkt zich dit niet tot dat ene plekje. Ik zeg garantie! Kijk anders even naar Nieuws Kia Motors Nederland op het forum. In de gesprekken KCG - KMNL zijn daarvan notulen en afspraken gemaakt. Inmiddels het bericht gehad dat ik een nieuwe hoes krijg. 2 Quote
Dutch5751 Geplaatst 26 September, 2017 Geplaatst 26 September, 2017 Even een oud topic updaten.. Ik heb een paar maanden terug een Kia Sportage 3 uit 2012 gekocht, inmiddels dus 5 jaar oud maar nog steeds binnen de 7 jaar fabrieksgarantie van Kia. De lederen bekleding van de auto zag er nog perfect uit, ware het niet voor enkele kleine scheurtjes aan de linker zijkant van de bestuurderszitting, die leken te komen van het continue vouwen/kreuken van de bekleding bij het in- en uitstappen. Na enkele topics hierover gelezen te hebben op dit forum ben ik naar de Kia dealer in Eindhoven gestapt (Content Auto Group) en heb ze gevraagd om hiernaar te kijken. Zij kwamen tot dezelfde conclusie met als resultaat dat ik nu gratis en voor niets een nieuwe bekleding heb gekregen op mijn bestuurderstoel. En dat bij een auto van 5 jaar oud.. Vooralsnog niets dan lof over de garantie van Kia en de service van Content Auto Group dus! 2 Quote
Sharkster Geplaatst 26 September, 2017 Geplaatst 26 September, 2017 Je zegt dat je nieuwe bekleding op de bestuurdersstoel hebt gekregen. Is er geen (kleur)verschil of materiaalverschil te zien met de passagiersstoel ? M.v.g. Martin Quote
Toby Geplaatst 26 September, 2017 Geplaatst 26 September, 2017 11 uur geleden zei Dutch5751: Even een oud topic updaten.. Ik heb een paar maanden terug een Kia Sportage 3 uit 2012 gekocht, inmiddels dus 5 jaar oud maar nog steeds binnen de 7 jaar fabrieksgarantie van Kia. De lederen bekleding van de auto zag er nog perfect uit, ware het niet voor enkele kleine scheurtjes aan de linker zijkant van de bestuurderszitting, die leken te komen van het continue vouwen/kreuken van de bekleding bij het in- en uitstappen. Na enkele topics hierover gelezen te hebben op dit forum ben ik naar de Kia dealer in Eindhoven gestapt (Content Auto Group) en heb ze gevraagd om hiernaar te kijken. Zij kwamen tot dezelfde conclusie met als resultaat dat ik nu gratis en voor niets een nieuwe bekleding heb gekregen op mijn bestuurderstoel. En dat bij een auto van 5 jaar oud.. Vooralsnog niets dan lof over de garantie van Kia en de service van Content Auto Group dus! Nice,zo hoort het. Quote
Falcon Geplaatst 27 September, 2017 Geplaatst 27 September, 2017 Ook de deur rubbers (achterdeuren ) beginnen te scheuren, mijn Kia is 5 jaar oud zijn er meer mensen die daar last van hebben? Quote
Dutch5751 Geplaatst 27 September, 2017 Geplaatst 27 September, 2017 14 uur geleden zei Sharkster: Je zegt dat je nieuwe bekleding op de bestuurdersstoel hebt gekregen. Is er geen (kleur)verschil of materiaalverschil te zien met de passagiersstoel ? Er is inderdaad een beetje kleurverschil te zien, maar het valt niet of nauwelijks op.. Ik vind het in ieder geval niet storend.. Overigens ook niet vreemd om kleurverschil te hebben tussen een stoel van 5 jaar oud (iets glimmender en dus lijkt het donkerder) en een nieuwe stoel (iets matter van kleur en daardoor lijkt het iets lichter).. Ik weet ook niet waar de 5 jaar oude stoel de afgelopen jaren allemaal mee behandeld is... Misschien zit er wel siliconenspray overheen en krijgt die nieuwe stoel dezelfde look als ik daar ook siliconenolie overheen smeer.. Quote
Dutch5751 Geplaatst 27 September, 2017 Geplaatst 27 September, 2017 7 uur geleden zei Falcon: Ook de deur rubbers (achterdeuren ) beginnen te scheuren, mijn Kia is 5 jaar oud zijn er meer mensen die daar last van hebben? Scheurende rubbers heb ik geen last van .. voor zover me is opgevallen.. Quote
Dutch5751 Geplaatst 27 September, 2017 Geplaatst 27 September, 2017 Iets wat me wel opviel was dat de naad van de 'nieuwe' bekleding keurig over de voorkant van de stoel loopt en dat de naad van de passagierstoel een cm of 4 naar achteren is geschoven en dus niet meer keurig over de voorrand van de stoel loopt.. Dus ik voelde even onder de stoel om te voelen hoe de bekleding vast zit en merkte dat de bekleding middels een plastic strip vastgeklemd hoort te zitten over een metalen rand.. Maar dat was bij de passagierstoel niet meer het geval, waardoor hij dus inderdaad naar achteren is geschoven.. Heb geprobeerd om dat handmatig op te rekken en weer over die metalen rand te klikken, maar dat is niet te doen zonder de stoel los te maken vrees ik.. Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.