Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Trilt bij kouwe start

Gast e49memling

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Kootduroon proberen.

Gaaf zeg! Was ik nognie opgekome ... ben tegewoordig verslaafd aan de Valpolicella Ripasso Classico Superiore (korrekt geschreve!!!) das n itliaantje. Met n Kootduroon moet je t net treffe.  post-13373-0-04519300-1393592057.gif

Geplaatst

Dieseltjes zijn zulke mooie machines. Helaas loopt een dieseltje niet warm van stationair draaien. Ik ga er even van uit dat in GDI de D voor diesel staat. Gordijnen, Dakrail en Instaphulp is nog niet van toepassing bij Kwaliteit In Actie :wink:  

Trillen / onregelmatiger lopen van een diesel bij lagere temperaturen is niet ongewoon. Diesel moet ontbranden op de compressie (samendrukken) en wordt niet geholpen door een vonkje (bougie). Is het blok kouder, gaat dat wat onregelmatiger. De soepelheid van het motortje wordt voornamelijk door de olie bepaald en juist bij lagere temperaturen is die olie iets stroperiger. De olietemperatuur is bij een diesel veel belangrijker dan de koelwatertemperatuur. Van die laatste is overigens de kachel weer afhankelijk. Wil je lief zijn voor de diesel, eerste half uur rustig rijden en vroeg schakelen. Kan rustig de olie opwarmen. Als ze warm is, is er meer uit te halen. Je merkt vanzelf aan de diesel als ze warm aan het worden is. Heb je daarna ook plezier van, drinkt ze minder.

Proost met de kooters uit de zone. Gaat ik weer aan de wiskey

Geplaatst

Toch Gordijnen, Dakrail en InstapHulp :-)

Doet me in de verte denke aan de afkorting van de GTI ... Maarruh ... hier ist GasolineDirectInjection. word gedaan met een Direct Injection Kit, n DIK maar k weet nie wat

Jacky daar mee heeft.....  :devil2:

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...