PicantoRacer Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 Hoi allemaal, ik heb gisteren mijn nieuwe Kia Picanto opgehaald (foto's volgen nog ). Alleen als ik een USB-stick aansluit op de radio krijg ik een foutmelding. Hij zegt dat die leeg, maar dat is niet zo. Het is een stickje van 8gb. Nu heb ik een andere USB stick van 2gb erin gedaan en die deed het wel (stond maar 1 map muziek op). Ik zet altijd wat mappen met albums op een stick. Kan de radio de mappen lezen? Of ligt het aan de grootte van de USB stick? Hopelijk weet iemand wat het probleem kan zijn.. Alvast bedankt! Groetjes Quote
Jack_z Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 bij mij lees die alle usb sticks, ik zou hem even opnieuw formateren dat helpt meestal wel, en meerdere mappen met muziek is geen probleem, welke radio heb je erin zitten ? ik heb er standaard een 32 Gb stick in zitten Quote
Jannic Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 Ik heb er ook een 8GB stick inzitten. Er staat muziek in de "Root" en in mappen. Hij ziet en speelt alles. Alle nummers staan er in MP3 format op. Quote
Smart Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 Misschien met het formatteren experimenteren op standaard 'FAT' of 'FAT32'....en nee het gaat niet over Jack_z! In mapjes is goed, maar niet meer dan 199 liedjes. Probeer het eens met 1 mp3'tje. 2 Quote
PicantoRacer Geplaatst 1 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2014 Ik heb gewoon de standaard radio erin zitten. Ik weet niet of daar nog verschillen in zitten? Ik heb de USB stick zojuist opnieuw geformatteerd. Morgen weer opnieuw proberen, kijken of die 'm dan wel pakt Quote
PicantoRacer Geplaatst 1 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2014 En ik heb er nu 1 mapje op staan. En 199 nummer red ik sowieso niet Morgen nieuwe poging. Misschien is het stickje niet goed, al is het wel een nieuwe en die andere die het wel doet juist een hele oud Quote
Jack_z Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 Misschien met het formatteren experimenteren op standaard 'FAT' of 'FAT32'....en nee het gaat niet over Jack_z! In mapjes is goed, maar niet meer dan 199 liedjes. Probeer het eens met 1 mp3'tje. zoals smart al zeg op Jack_z formatteren dan werkt alles 1 Quote
Picanto Bram Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 Die van mij (pioneer f8430bt) had met Scandisk Cruzer sticks problemen (opnieuw formatteren maakte ook n iet uit),....heb er nu een 16gb stick in van een hokipokie merk en doet het prima Quote
Lennart Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 De standaard radio pakte bij mij zelfs een externe harde schijf. Hier filterde hij zelf de mappen en audio uit. Deze schijf van geloof ik 120GB. De grootte van schijf/stick ligt het niet aan Quote
Murcielaygo Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 Zoek ook eens (met Google) naar USB op het forum, er is een zeer groot/uitgebreid topic hierover. Quote
bigwade Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 Bijna 4 jaar USB lief en leed te vinden op: http://www.kiaclub.nl/topic/3706-usb-tips-tricks/ 1 Quote
PicantoRacer Geplaatst 1 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 1 Februari, 2014 Had ik ook al op gezocht, maar kwam het topic niet tegen. Misschien verkeerde zoekwoorden gebruikt. Sorry Quote
bigwade Geplaatst 1 Februari, 2014 Geplaatst 1 Februari, 2014 Geen punt ! U vraagt, wij draaien ! 1 Quote
Wimis on Geplaatst 2 Februari, 2014 Geplaatst 2 Februari, 2014 Geen punt ! U vraagt, wij draaien ! Komt er dan ook geluid uit 1 Quote
Creative Name Geplaatst 2 Februari, 2014 Geplaatst 2 Februari, 2014 Het totale bestand mag niet groter zijn dan 4gb Hoi allemaal, ik heb gisteren mijn nieuwe Kia Picanto opgehaald (foto's volgen nog ). Alleen als ik een USB-stick aansluit op de radio krijg ik een foutmelding. Hij zegt dat die leeg, maar dat is niet zo. Het is een stickje van 8gb. Nu heb ik een andere USB stick van 2gb erin gedaan en die deed het wel (stond maar 1 map muziek op). Ik zet altijd wat mappen met albums op een stick. Kan de radio de mappen lezen? Of ligt het aan de grootte van de USB stick? Hopelijk weet iemand wat het probleem kan zijn.. Alvast bedankt! Groetjes Een Picanto radio kan maar maximaal 4GB aan bestanden lezen. Muziekbestandje maken van max 3,99GB, formatteren naar FAT32 en hij doet het. Quote
Ysie Geplaatst 2 Februari, 2014 Geplaatst 2 Februari, 2014 Het totale bestand mag niet groter zijn dan 4gb Een Picanto radio kan maar maximaal 4GB aan bestanden lezen. Muziekbestandje maken van max 3,99GB, formatteren naar FAT32 en hij doet het. Dat is de enigste oplossing. Ook meegemaakt. FAT32 mogen de bestanden niet groter zijn dan 4giga. Bij NTFS WEL. Nadeel de radio leest geen USB geformatteerd met NTFS, dus formatteren en er op letten dat je FAT32 kiest. Quote
PicantoRacer Geplaatst 2 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2014 USB stick geformatteerd op FAT32 en had op dit stickje hetzelfde muziekalbum erop gezet als die andere stick. En ik ben wel 1 stapje verder. Hij herkent nu de USB stick en laat het liedje zien, maar....... hij speelt 'm niet af.. Grrr... En als ik die andere USB stick erin stop, dan speelt die wel gewoon het liedje af.. Ra ra, hoe kan dit? Het is wel een USB stick uit Frankrijk (maar wel een nieuw stickje, die andere is juist zo oud als de weg naar Rome).. Misschien gaan Fransen en Koreanen niet samen?? 1 Quote
Ysie Geplaatst 2 Februari, 2014 Geplaatst 2 Februari, 2014 Probeer eens andere liedjes. Kan zijn dat het bestand beschadigd is of misschien ander formaat. Probeer ook eens een andere map. Quote
Picanto Bram Geplaatst 2 Februari, 2014 Geplaatst 2 Februari, 2014 maar wel een nieuw stickje, die andere is juist zo oud als de weg naar Rome Usb 2 - Usb 1 ? Maar zoals in je handleiding staat zal niet iedere stick goed werken Quote
PicantoRacer Geplaatst 2 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 2 Februari, 2014 Uhh...? Geen idee? Volgens mij beiden 2.0. Naja, ik ga eens een ander usb stick proberen. Die ene is namelijk 8GB en dat vind ik wel fijner, diegene die het wel doet is maar 2GB. Ik ga eens een andere opsnorren en die proberen.. Denk dat die Franse gewoon niet wil Quote
Jack_z Geplaatst 2 Februari, 2014 Geplaatst 2 Februari, 2014 USB stick geformatteerd op FAT32 en had op dit stickje hetzelfde muziekalbum erop gezet als die andere stick. En ik ben wel 1 stapje verder. Hij herkent nu de USB stick en laat het liedje zien, maar....... hij speelt 'm niet af.. Grrr... En als ik die andere USB stick erin stop, dan speelt die wel gewoon het liedje af.. Ra ra, hoe kan dit? Het is wel een USB stick uit Frankrijk (maar wel een nieuw stickje, die andere is juist zo oud als de weg naar Rome).. Misschien gaan Fransen en Koreanen niet samen?? frans stikje ? en als je nou franse muziek erop zet ? 1 Quote
Raimond24 Geplaatst 2 Februari, 2014 Geplaatst 2 Februari, 2014 Gewoon een andere USB halen. Dit kan je wel eens hebben als er geen handshake tussen auto en USB is. Dit kun je ook niet oplossen, sommige USB sticks hebben dit nu eenmaal. 2 Quote
Woldcity Geplaatst 13 Februari, 2014 Geplaatst 13 Februari, 2014 Hoi allemaal, ik heb gisteren mijn nieuwe Kia Picanto opgehaald (foto's volgen nog ). Alleen als ik een USB-stick aansluit op de radio krijg ik een foutmelding. Hij zegt dat die leeg, maar dat is niet zo. Het is een stickje van 8gb. Nu heb ik een andere USB stick van 2gb erin gedaan en die deed het wel (stond maar 1 map muziek op). Ik zet altijd wat mappen met albums op een stick. Kan de radio de mappen lezen? Of ligt het aan de grootte van de USB stick? Hopelijk weet iemand wat het probleem kan zijn.. Alvast bedankt! Groetjes De originele radio kan maar 4GB sticks aan, ik heb hetzelfde gehad, ben bij verschillende dealers geweest en verschillende Picanto's geprobeerd, maar 4GB is het maxium. Quote
PicantoRacer Geplaatst 13 Februari, 2014 Topic Starter Geplaatst 13 Februari, 2014 @Woldcity Ah, toch wel! Ik had al zo'n vermoeden, vandaar dat ik het aantal GB er ook bij vermeld had. Ik heb nu een 2GB stickje erin zitten en daar heb ik geen problemen mee. Quote
xtra40 Geplaatst 13 Februari, 2014 Geplaatst 13 Februari, 2014 vreemd ik heb een 16 gb stick en die deed het prima in de orginele radio Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.