Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Vandaag teruggekomen van een lang weekend Winterberg.

Ook even de toeristische route Willingen-Winterberg gereden,letterlijk berg en dal.

Na aankomst gaf mijn Pioneer navigatie het rapportcijfer 2 en de opmerking ´valt nog veel te verbeteren´.

Wist niet eens dat de navigatie rapportcijfers gaf over zuinig rijden.

Deze houdt duidelijk geen rekening met bergop rijden.

Geef wel toe dat ik dat half uur zeer sportief gereden heb op de stukken waar het niet al te bergop ging.

Wie deze route kent,weet dat dat hier lekker kan en een beetje noodzakelijk is het ook wel met een Picanto,om de vaart er in te houden.

Acceleren is immers relatief onvoordelig met een Pica.

Ook de BC kan wel aangeven dat je naar de 5 moet,maar in de praktijk ben je vaak al blij dat je bergop in de 3 nog vooruit komt.

Heb pas na die onvoldoende gekeken naar het verbruik en dat was een m.i. zeer redelijke 5.6/100.

Dat was dus incl. ruim 100 km met 130 op de autobaan,waarbij ook regelmatig (bijna) volgas bij invoegen en inhalen.

Op de terugweg 20 min. in de file,hierdoor gemiddeld in die 4 dagen ook 5.6/100.

Normaal is de terugweg iets voordeliger,omdat je uiteraard meer daalt dan klimt.

Dit is precies wat ik tot nog toe ook gemiddeld heb gereden.

Ik had een beduidend hoger verbruik verwacht,zeker op de heenweg.

Wel veel kunnen uitrollen,zonder dat het vervelend werd,gewoon aan de snelheid gehouden.

En geen korte ritjes,die ik normaal juist veel maak.

Overigens haperde de ISG een keer.

Sloeg af voor het stoplicht,maar bij het intrappen van de koppeling gebeurde er niets,moest hem met de sleutel opnieuw starten.

Geen probleem als het bij die ene keer blijft.

Winterbanden kwamen goed van pas,zonder was ik flink in de problemen gekomen.

Geplaatst

Na aankomst gaf mijn Pioneer navigatie het rapportcijfer 2 en de opmerking ´valt nog veel te verbeteren´.

Ben je er na jaren gedoe met je partner eindelijk uit, gaat zo'n navi zich er mee tegenaan bemoeien, zucht..

• Like 1
Geplaatst

Ik ken de route Willingen - Winterberg zeer goed en dat is zeker een toeristische weg.

De stijgingspercentages vallen toch wel mee? Het is meer heuvelachtig dan bergachtig.

Geplaatst

Ik ken de route Willingen - Winterberg zeer goed en dat is zeker een toeristische weg.

De stijgingspercentages vallen toch wel mee? Het is meer heuvelachtig dan bergachtig.

Ik bedoel de route via Usseln,niet de route die de navigatie aangeeft,via de andere kant dus.

Uiteraard zijn het geen Alpen,maar de Pica heeft er genoeg moeite mee als je te zacht bergop gaat vandaar dat ik de vaart erin hield in een lagere versnelling en dus een 2 kreeg

Weet mijn auto ook wat dat is,normaal wordt ie niet aan het werk gezet.

Geplaatst

dat zij mijn F940BT ook eens tegen mij, had er bijna een trauma van, ik heb in mijn leven al zo verschrikkelijk veel kilometers gereden en dan dat :( dus maar gelijk die eco functie op het apparaat uitgezet, laat hij zelf maar eerst leren om goed de weg te wijzen :P we worden geleefd, de boordcomputer zegt schakelen en de navigatie zeg dan "je rijd als een ouwe lul " leuke combinatie

Geplaatst

Wat grappig, had ik nou nog nooit van gehoord dat de navigatie een cijfer geeft over je rijgedrag, nou ja, je verbruik. Zo leer je nog eens wat!

Geplaatst

Ben je zeker de Kahler asten opgereden met de Picanto :-).

Hahahaha......ja, lekker glibberen en glijden!

• Like 1
Geplaatst

Ben je zeker de Kahler asten opgereden met de Picanto :-).

Nee wel een mooie weg via Usseln en laat die bemoeial lekker een twee geven :wink:

Daar maandag als laatste ´´Kaffee mit Kuchen genuttigd´´

Overigens stuurde de Pioneer ons over Oberhaussen naar Enschede.

Dit is 37 km en een half uur langer dan de meest logische route.

Derhalve de navigatie,net geupdated ( Jack_z nogmaals bedankt),maar genegeerd.

Geplaatst

Overigens stuurde de Pioneer ons over Oberhaussen naar Enschede.

Leuk dat je dat schrijft. Dat mochten wij in de afgelopen jaren ook steeds constateren. Met gezond verstand maar de meest logische route naar de stal gekozen en daarmee de navi negerend.

Geplaatst

Leuk dat je dat schrijft. Dat mochten wij in de afgelopen jaren ook steeds constateren. Met gezond verstand maar de meest logische route naar de stal gekozen en daarmee de navi negerend.

Gelukkig dus niet de enige,maar dat is toch eigenlijk te gek voor woorden?

Heb dit op andere routes ook al meegemaakt.

Daar heb je toch geen dure nav. voor?

Dacht eerst dat ik iets foutief had ingesteld,maar als het zowel qua tijd als qua afstand veel langer is,dan klopt er gewoon niets van dat ding.

Op een onbekende route doe je toch wat de nav. zegt.

Overigens is de stem van de nav. aan de late kant,loopt vaak 1-2 sec. achter.

Krijg je te horen dat je rechts af moet,ben je de doorgetrokken streep al voorbij.

Heimwee naar mijn TomTom.

Geplaatst

Ik heb wel gemerkt dat het ook te maken heeft met de instellingen in de navi. Bijvoorbeeld de snelste route kiezen o.i.d.

Maar het is juist dat er soms routes worden geadviseerd die omrijden doet vermoeden. Toch, ook het systeem kent het vooraf melden van files op je route (TMC), waardoor zij (Brabantse Bea) met alternatieven komt. Dat betekent soms ook 'onnodig' omrijden en tijd verspillen, terwijl achteraf de file reuze meeviel. Ik rij tegenwoordig gewoon de ingestelde route door, wanneer zij adviseert om van de route af te wijken i.v.m. files. In de vakantieperiode negeer ik dat iets minder.

Ik herken mij overigens niet in het feit dat de navigatie té laat reageert. Mogelijk dat deze opnieuw gecalibreerd moet worden, maar dan moet je volgens mij een systeemreset plegen.

Geplaatst

Ik heb wel gemerkt dat het ook te maken heeft met de instellingen in de navi. Bijvoorbeeld de snelste route kiezen o.i.d.

Maar het is juist dat er soms routes worden geadviseerd die omrijden doet vermoeden. Toch, ook het systeem kent het vooraf melden van files op je route (TMC), waardoor zij (Brabantse Bea) met alternatieven komt. Dat betekent soms ook 'onnodig' omrijden en tijd verspillen, terwijl achteraf de file reuze meeviel. Ik rij tegenwoordig gewoon de ingestelde route door, wanneer zij adviseert om van de route af te wijken i.v.m. files. In de vakantieperiode negeer ik dat iets minder.

Ik herken mij overigens niet in het feit dat de navigatie té laat reageert. Mogelijk dat deze opnieuw gecalibreerd moet worden, maar dan moet je volgens mij een systeemreset plegen.

Zal het boekje eens helemaal doorlezen.

Geplaatst

ik rij vaak op de sterren als oud Navy Seal zoals we toen ook deden :P met de bajonet op de loop gingen we ten strijde

En we weten hoe het afliep :)

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...