Jump to content
Onderdelenshop24.com

Recommended Posts

Posted

Beste Kia rijders,

Eigenlijk ga ik nu vreemd, want ik rijd in een Subaru waarmee ik heel actief ben binnen een vereniging en op internet.  :D

Maar schrik niet! Mijn vrouw en ik zijn ook in het bezit van een leuke blauwe Kia Picanto 1.1 LX extra uit 2005.

Deze heeft mijn echtgenote, voordat ik voor haar bestond, nieuw gekocht en zij bezorgt ons al jaren probleemloze, relatief goedkope kilometers.

Mijn vrouw rijdt ermee, maar ik ben de autogek en houdt hem dus netjes bij. Zij is niet zo opgeruimd en ik juist wel, dus ik kan me uitleven. :wink:

Het meeste onderhoud doe ik zelf en daarbij loop ik af en toe tegen een vraag aan. Daarom meld ik me hier nu maar eens aan.

Wellicht kan ik zelf ook wat bijdragen, want ik heb behoorlijk wat ervaring met sleutelen, prutsen en oplossingen bedenken.

Ik zal binnenkort even een foto uploaden omdat ik vind dat dat hoort, maar hij ziet er standaard uit.

Blauwe mk1 Picanto met mistlampen en ongeveer de 4e set aftermarket wieldoppen, want die sneuvelen nog al eens.  :rolleyes:

Hij is alleen te onderscheiden aan de roze 'Hello Kitty' zonneschermen op de achterste zijruiten en een chromen V8 logo op de achterklep. Ooit als geintje geplakt, maar zit er nog steeds. Die zit zo dat het net lijkt alsof het daar hoort, maar ik heb al heel wat mensen zien wijzen / lachen / neeschudden in de achteruitkijkspiegel. De gemiddelde autokennis op de weg is blijkbaar niet slecht.  ^_^

Update (02-04-2014) Zoals beloofd:

Foto-8XMYGPNB-G.jpg

Foto-Z6R6OCEM-G.jpg

Niet gewassen, niets in het vet, maar voorlopig beter dan geen foto's.  :roll:

Mvg, Jeroen

• Like 3
Posted

Welkom !

tja hier hebben we helaas geen turbo-boxer motoren en maken dat goed met spiegeltjes en kraaltjes.

We staan tenslotte allemaal in de zelfde file maar dan wel leuk, haha !

Foto's, ja, vinden we leuk.

• Like 2
Posted

Welkom Jeroen, technische hulp is altijd welkom. Veel lees- en postplezier dan!

• Like 1
Posted

Foto's toegevoegd. De auto kon een stuk netter zijn, maar hij krijgt eerst nog een oliewissel zodra ik tijd heb en dan pas een optische beurt.  :wink:

Posted

Welkom Jeroen en nog veel plezier met de Picanto en Subaru, wel een wrx neem ik aan :wink:

Dank je wel!

Nee, het is een Legacy Touring Wagon 2.0R. Geen turbo, wel een roffel. De enige roffelende 4e generatie Legacy in NL voor zover ik weet. :wink: Standaard is dit model uitgerust met een uitlaatspruitstuk dat de roffel juist wegneemt...om luxe redenen. Wel e.e.a. aangepast waardoor ik een standaard Impreza turbo goed kan bijhouden. Ik kan er boekdelen over typen, maar daar heb ik diverse Subaru fora voor.  :hammer:

• Like 1