Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Beste mensen,

Sinds kort heb ik last van een irritant geluid als ik de bestuurdersdeur open doe. Het geluid wordt elektronisch gegenereerd en het klinkt als een geluid dat de auto maakt als er nog lampen aanstaan.

Ik heb dit probleem sinds ik de auto een keer vier weken niet heb gebruikt en de accu helemaal leeg was gelopen. Dit wijst op zich zelf al op dat er ergens een lekstroompje loopt, maar dat is een ander probleem denk ik.

Het geluidje begint een beetje irritant te worden, vooral als je even wat langer de deur open hebt om bijvoorbeeld te stofzuigen. Waarom zou dit geluidje ontstaan?

Normaal gesproken heb je dat als je je lampen nog aan laat staan. Maar ik heb alles op automatisch en alles gaat dus ook automatisch uit. Voordat mijn accu volledig leeg is geweest had ik dit nooit.

Zou het systeem misschien op een of andere manier gereset zijn? Ik dacht ik vraag het eerst even hier voordat ik naar de dealer ga. Misschien is het heel makkelijk op te lossen of hebben andere mensen hier last van.

Alvast bedankt jullie hulp!

Geplaatst

Als dat geluid klinkt, heb je dan de auto op contact of de sleutel in contact?

Probeer eens of het geluid wegvalt als je de deurschakelaar even indrukt, dat doet mijn Picanto (met SmartKey) ook...

Geplaatst

Ik heb zelf ook een Keyless systeem. Dus nooit last gehad van de geluidje tot sinds kort.

En ja het geluidje als ik de deurschakelaar in druk. Daar bedoel ik dan de deur verklikker mee, en niet het knopje op het deurgreep aan de buitenkant die je hebt als je zoon Keyless systeem hebt

Ik kan me nog niet voorstellen waardoor dat komt. Ik heb al van alles geprobeerd. 

Geplaatst

Beste mensen,

Sinds kort heb ik last van een irritant geluid als ik de bestuurdersdeur open doe. Het geluid wordt elektronisch gegenereerd en het klinkt als een geluid dat de auto maakt als er nog lampen aanstaan.

Ik heb dit probleem sinds ik de auto een keer vier weken niet heb gebruikt en de accu helemaal leeg was gelopen. Dit wijst op zich zelf al op dat er ergens een lekstroompje loopt, maar dat is een ander probleem denk ik.

Het geluidje begint een beetje irritant te worden, vooral als je even wat langer de deur open hebt om bijvoorbeeld te stofzuigen. Waarom zou dit geluidje ontstaan?

Normaal gesproken heb je dat als je je lampen nog aan laat staan. Maar ik heb alles op automatisch en alles gaat dus ook automatisch uit. Voordat mijn accu volledig leeg is geweest had ik dit nooit.

Zou het systeem misschien op een of andere manier gereset zijn? Ik dacht ik vraag het eerst even hier voordat ik naar de dealer ga. Misschien is het heel makkelijk op te lossen of hebben andere mensen hier last van.

Alvast bedankt jullie hulp!

Je moet dan gewoon even je deur dicht doen en terug openen, dan zou het moeten stoppen. Ik heb het als ik de motor stil leg en uitstap, ik denk een soort waarschuwing van je moet de deur nog sluiten...

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Ik heb ook last van dit geluidje, maar laatst kreeg ik het voor elkaar om het niet aan te laten gaan, ik weet alleen niet meer hoe  :? .

Geplaatst

Bij mijn sp3 heb ik dit 3 x meegemaakt. Signaal gaat af maar lichten zijn uit, dak is toe. Alles ligt af?

Waar het aan lag???

Geplaatst

Zoals ik al schreef heeft het volgens mij iets te maken met de volgorde waarin je de motor/het contact uitzet en de deur opent.

Een waarschuwing dat je de (Smart)key mee moet nemen, anders kun je de auto niet afsluiten.

Ik krijg 'm heel soms, maar dat is eigenlijk altijd als ik aan het experimenteren/doormeten ben en dus het contact cycle met de deur open.

druk je dan de deurschakelaar even in (die in de sponning idd, NIET die op de handgreep) dan is het systeem stil

• Like 1
Geplaatst

Zoals ik al schreef heeft het volgens mij iets te maken met de volgorde waarin je de motor/het contact uitzet en de deur opent.

Een waarschuwing dat je de (Smart)key mee moet nemen, anders kun je de auto niet afsluiten.

Ik krijg 'm heel soms, maar dat is eigenlijk altijd als ik aan het experimenteren/doormeten ben en dus het contact cycle met de deur open.

druk je dan de deurschakelaar even in (die in de sponning idd, NIET die op de handgreep) dan is het systeem stil

Klopt, ik snap wat je bedoeld. Maar dit is een ander geluid. Het geluid wat jij bedoeld volgends mij is een constante hoge toon. 

Het geluid wat ik bedoel heeft een interval van een seconde. Die contant door blijft gaan totdat je de deur dicht hebt gedaan. 

Maar ik snap nog niet helemaal waarom ik nou ineens dat geluid heb

Denk toch maar eens aan de dealer vragen als ik er een keer ben

Geplaatst

Het geluid wat jij bedoeld volgends mij is een constante hoge toon.

Het geluid wat ik bedoel heeft een interval van een seconde.

Het geluid wat ik bedoel klinkt als een electronische "ding", met tussenpozen dus.

Dealer lijkt me een goede optie, maar zegt het boekje hier niks over?

Geplaatst

Denk wel als ik de volgorde bekijk het telkens is als ik gehaast ben en ik de deur open terwijl ik al de motor afleg. Zal het eens checken.

Geplaatst

Ik heb maar even een opnamen gemaakt van het geluid. zodat iedereen snapt over welk geluid ik het nou precies heb.

https://www.dropbox.com/s/bto1nli4lb7msla/2014-05-09%2011.13.14.mp4

En de verklikker afplakken niet ook niet echt een optie nee. dat is al helemaal onhandig denk ik

Ja dat is ongeveer hetzelfde geluid, dit stoort me niet, gewoon even de deur dicht en weer open......

Sent from my iPad using Tapatalk HD

Geplaatst

Ik sluit me aan bij Filipke: deur dicht en weer open en het is weg, klinkt echt als het herinneringsgeluidje

voor de sleutel, probeer toch eens op te leten of je de deur opent voor je de motor stillegt of niet...

• 10 jaar later...
Geplaatst

Ik had de auto van mijn schoonvader geleend en die piepte ook de hele tijd als je in- of uitstapte.

Het bleek het dakraam te zijn wat niet goed dicht zat. Even met de knopjes gespeeld en nu piept hij niet meer

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...