Ga naar inhoud
Onderdelenshop24.com

Aanbevolen Berichten

Geplaatst

Afgelopen week heen en weer gereden naar de Franse Alpen. Duidelijk verschil met de vier vorige ritten in onze vorige Ceed. 130 km per uur over de Franse tolwegen gaat moeiteloos. In de vorige Ceed was 120 echt wel genoeg, met een hogere snelheid werd a) het motorgeluid binnen te luid en B) bij in- en uitvoegen/passeren begon bij 130 km per uur de auto onder je weg te schuiven.

Twee vragen aan de experts in deze groep:

- Rij voor het eerst met cruisecontrol in een auto. Als we met 130 km op de cruisecontrol bergop rijden neemt de snelheid wat af. En dan ineens valt de cruisecontrol, dus de snelheid, weg. Moet ik het gaspedaal weer overnemen. Is dat 'normaal'/ingebouwd in het systeem?

- Handig die zesde versnelling. Maar ik merk dat ik op vlakke wegen vaak in de vierde versnelling wat 'doortrek' naar 65-70 km per uur en dan meteen naar de zesde versnelling schakel? Is dat eventueel schadelijk voor de motor?

Minpunt: stop & go werkt (na 7500 km gereden te hebben) nog steeds niet. Verschillende keren bij dealer geweest. Dealer heeft ook geconstateerd (hen er zelf in laten rijden) dat het niet aan de bestuurder maar echt aan de auto zelf ligt. 'Moet nu eerst overleggen met het hoofdkantoor'. Ik vind het a) maar lang duren en B) wat valt er te overleggen, systeem moet gewoon worden gemaakt.

Geplaatst

Ik ben dan wel geen expert maar volgens mij:

*  Hoort cruise control altijd te werken en te proberen de snelheid vast te houden

*  En gelijk overschakelen naar de 6 doe ik ook altijd met de Hyundai I40. En alles werkt nog steeds perfect :D

Over je ISG dat moet gewoon worden gemaakt! 

• Like 1
Geplaatst

als de CC te lang de snelheid niet haalt waar die op afgesteld is dan gaat deze inderdaad uit.

Had dat op de SP2 en ik dacht ook op de SP3. Dus dat is normaal.

Schakelen van 4 naar 6 is geen probleem.

• Like 1
Geplaatst

Met cruisecontrol rijden in de bergen met net niet voldoende motorvermogen, zal deze altijd uitschakelen. Hij kan simpelweg de gevraagde snelheid niet vasthouden, of er moet teruggeschakeld worden, en dat moet toch echt de bestuurder doen.

• Like 1
Geplaatst

zet hem maar eens in zijn 4 en dan op cruise control de berg op

de motor heeft meer toeren ,meer power en cruise control blijft aan en snelheid loopt niet terug

net wat @Smart ook al zei

Doe mee aan dit gesprek

Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.

Gast
Reageer hier op dit topic...

×   Geplakt als RTF formaat tekst.   Plak in plaats daarvan als platte tekst

Er zijn maximaal 75 emoji toegestaan.

×   Je link werd automatisch ingevoegd.   Tonen als normale link

×   Je vorige inhoud werd hersteld.   Leeg de tekstverwerker

×   Je kunt afbeeldingen niet direct plakken. Upload of voeg afbeeldingen vanaf een URL in.

• Nieuwe Aanmaken...