Jump to content

LED Verlichting

World Cup

Recommended Posts

Hallo Pica rijders,

Heb intussen 300 km op zitten en pas een halve tank verreden, voor dit segment auto rijdt hij zeker niet verkeerd. De ISG werkt perfect!

vindt het steeds leuker worden

Vraagje wIe heeft er al ervaring met het vervangen van de kentekenverlichting voor LED, en de interieur verlichting in de auto.

ik hoor het graag en welk merk goed is en of kleur de beste optie is.

Gr. Eduard alias World Cup

Als kentekenverlichting heb ik de 5w12 wedge lampjes vervangen voor 3 punt ledjes, gewoon bij de automat. Binnenverlichting een kleine buislanp (eruit halen voor model) ook ververvangen voor LED, werkt top en ziet er top uit voor €20,- totaal!   

Ik denk niet dat je ermee door de keuring komt.

Strikt genomen zou dat ook niet mogen, omdat met LED-lampen het lichtbeeld van de gloeidraad-armatuur niet klopt.

Overigens is gebruik van mistlicht als DRL (ongeacht de lichtbron) niet toegestaan en kijkend naar de huidige regels waarin er geen andere verlichting mag branden ook niet juist en dus verwarrend...

Ben ik helemaal met je eens, maar ik ben nog nooit aangehouden. Zit met mijn werk bijna naast het politiebureau.....

Nee, alle gekkigheid daargelaten, ik gebruik het overdag en ben zichtbaar voor andere weggebruikers. Niet meer en niet minder.