Nieles Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 Gewoon een korte vraag. Ik heb nu phantom 17" met 205/45/17. Scheelt het veel in verbruik als ik terug ga naar 16" of 15" met 185 of 195 banden? 1 Quote
blackie Posted July 12, 2014 Posted July 12, 2014 veel niet maar toch wel iets op lange afstanden minder rol weerstand dus motor heeft minder moeite ook speelt gewicht een rol stalen velgen kunnen zwaarder zijn dan LM velgen. Quote
PatrickPR Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 Het scheelt ook welk type band er op zit. Ook in 205/45/17 heb je tussen bandenmerken nog wel wat verschil in verbruik. Jammer genoeg gaat dat altijd ten koste van iets anders (grip of levensduur). Ik heb het gevoel dat de standaard Kuhmo band die door KiaNL wordt geleverd op de phantoms nou niet bepaald uitblinkt in een hoog verbruik. De vuistregel is doorgaans wel dat hoe breder de band, hoe hoger het verbruik is. Quote
Hanz001 Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 Het scheelt ook welk type band er op zit. Ook in 205/45/17 heb je tussen bandenmerken nog wel wat verschil in verbruik. Jammer genoeg gaat dat altijd ten koste van iets anders (grip of levensduur). Ik heb het gevoel dat de standaard Kuhmo band die door KiaNL wordt geleverd op de phantoms nou niet bepaald uitblinkt in een hoog verbruik. De vuistregel is doorgaans wel dat hoe breder de band, hoe hoger het verbruik is. Uitblinken in hoog verbruik of laag verbruik? Ik merk met die Kumho's dat het verbruik volgens de BC zeker met 0,5 l/100km toeneemt. Komt bij dat het herriebanden zijn. Nee die Kumho's zijn niet mijn keuze maar ja, om nu al een paar anderen eronder te zetten terwijl ze nog niet versleten zijn gaat me ook wat ver. Quote
Smart Posted July 13, 2014 Posted July 13, 2014 De Kumho is een band met een iets hardere compound. Niet comfortabel en maken inderdaad meer lawaai daardoor. Quote
PatrickPR Posted July 14, 2014 Posted July 14, 2014 Uitblinken in hoog verbruik of laag verbruik? Ik merk met die Kumho's dat het verbruik volgens de BC zeker met 0,5 l/100km toeneemt. Komt bij dat het herriebanden zijn. Nee die Kumho's zijn niet mijn keuze maar ja, om nu al een paar anderen eronder te zetten terwijl ze nog niet versleten zijn gaat me ook wat ver. Sorry, uitblinken in laag verbruik inderdaad. De Kuhmo's zorgen voor een hoger verbruik. Ik heb inderdaad ook gemerkt dat er behoorlijk wat lawaai vanaf komt. Quote
white rio Posted July 15, 2014 Posted July 15, 2014 Je kan altijd nog een 195 band erop leggen, past ook gewoon. Komt alleen je bans iets meer getrokken op je velg te staan Maar veel is het niet Ik rijdt met 205 40 17 op de snelweg ook gewoon 1op20 als ik de cruisecontrol op 100 heb Quote
Recommended Posts