Jump to content

Contacten naar radio kopiëren...

Ronski

Recommended Posts

Beste mensen, ik wordt gek! 

Niet echt natuurlijk, maar ik probeer al twee weken mijn Samsung Note 3 zover te krijgen dat hij de contacten naar m'n radio kopiëert. Het pairen gaat goed maar verder gebeurt er niets. Wanneer ik naar het telefoonboek in de radio ga en aangeef contacten te willen toevoegen krijg ik de melding dat ik kan beginnen. Maar waarmee??? Ik heb geen flauw idee wat ik verder moet doen. Is hier wellicht iemand die een beetje licht op mijn probleem kan werpen? Zou fijn zijn!

Bij mijn Samsung S3 gaat het overzetten van de contacten automatisch na het pairen, ik heb ze niet 1 voor 1 overgezet naar de radio. Hiervoor moet je wel toestemming geven tijdens het koppelen.

Ik zou de koppeling in jouw telefoon en in de radio verwijderen en opnieuw toevoegen. Tijdens het koppelen zou ik even goed opletten op de meldingen die op jouw telefoon komen. 1 ervan is als het goed is de toestemming om bij jouw contacten te komen.

Bij mijn Samsung S3 gaat het overzetten van de contacten automatisch na het pairen, ik heb ze niet 1 voor 1 overgezet naar de radio. Hiervoor moet je wel toestemming geven tijdens het koppelen.

Ik zou de koppeling in jouw telefoon en in de radio verwijderen en opnieuw toevoegen. Tijdens het koppelen zou ik even goed opletten op de meldingen die op jouw telefoon komen. 1 ervan is als het goed is de toestemming om bij jouw contacten te komen.

Dat is precies wat er NIET gebeurd Patrick! Het pairen gaat prima maar daarna gebeurd er niets meer. Maar ik ga het opnieuw proberen...dank je.

Het is de standaard radio...

Geen idee of je het al had gezien, maar in de handleiding van de auto staat het volgende

KiaRio4-134_zps31286585.jpg

Het kan dus zijn alsof het lijkt alsof er niets gebeurt, terwijl op de achtergrond de contacten worden overgezet. Dit proces gaat meestal niet zo snel.

Die screenshot is van een Rio, het gaat hier om een Picanto? Tenminste, dit is wel het Picanto-deel van het forum...

Ik kan me bij mijn radio niet eens herinneren ooit een contacten-functie te hebben gezien.

Maar ze werken wel, want ik kan ze met voicecontrol oproepen EN de namen verschijnen in de display als ik een gesprek ontvang... Is met een iPhone 4s.