Gast Vitara 2 Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 Had jij deze al eens ingevuld ? Kan het even niet vinden.. http://www.kiaclub.nl/topic/15176-wat-doet-den-kia-rijder-voor-den-kost2/page-1 Tegenwoordig ben ik werzaam in de ICT. Maar mijn meissie en ik hebben alle 2 iets met veiligheid gedaan. Quote
Lique Geplaatst 21 Februari, 2016 Geplaatst 21 Februari, 2016 tja helemaal gelijk.... Maar hoe weet zij nou wat groene auto's zijn als wij alle ECO emblemen van onze auto's halen. Maar mijn dochter weet ook de weg naar school al....... De route legt ze vaak af via google street view met haar tablet op schoot Oja SHIPS we leven al in 2016 Dan laat je haar witte auto's tellen, dan zal ze zich op zeker niet gaan vervelen 1 Quote
Gast Vitara 2 Geplaatst 22 Februari, 2016 Geplaatst 22 Februari, 2016 2x007=014? Juist... En dat keer 3 was voor mij een mooie leeftijd om intern over te stappen naar de afdeling ICT Sommige werkzaamheden kan/moet je niet tot je 67e blijven doen..... Sorry maar we gaan weer zwaar... Quote
Riofan Geplaatst 28 Februari, 2016 Geplaatst 28 Februari, 2016 Iedereen bedankt voor de hulp, de s100 zit er in. Quote
Riofan Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 De navigatie vind sinds vandaag geen gps signaal meer, kan dat een instelling zijn? Hij ziet wel de gps ontvanger. Quote
xtra40 Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 dat is een instelling in de software Quote
xtra40 Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 pffff kan het niet vinden maar het is al vaker hier op het forum besproken Quote
Riofan Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 pffff kan het niet vinden maar het is al vaker hier op het forum besproken bedankt ga ik even zoeken, maar dan weet ik dat ik niet het dashboard hoef los te halen. Quote
xtra40 Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 nu weet ik niet hoe en waar je je antenne hebt geplaatst ??? maar zo lang deze niet op de kop ligt of onder een metalen plaat ligt en vrij zicht naar buiten heeft moet het goed zijn Quote
Riofan Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 nu weet ik niet hoe en waar je je antenne hebt geplaatst ??? maar zo lang deze niet op de kop ligt of onder een metalen plaat ligt en vrij zicht naar buiten heeft moet het goed zijn ik heb hem net als op de foto achter km teller geplaatst met de bolle kant boven en magnetische kant onder. hij heeft al wel goed gewerkt. Hij vind ook de bestemming met km en tijd maar gaat niet starten met navigeren. Quote
Murcielaygo Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 Moest je niet met een tekst-bestandje de baudrate vastzetten op 9600? Quote
xtra40 Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 Moest je niet met een tekst-bestandje de baudrate vastzetten op 9600? ja zo iets was het en dat ging om een bestandje op het geheugen kaartje in de software maar dit is al weer zo lang geleden dat ik het niet meer weet dus misschien is er iemand die het zelf heeft gedaan en het nog weet Quote
Riofan Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 quote name="xtra40" post="179068" timestamp="1456773706"]ja zo iets was het en dat ging om een bestandje op het geheugen kaartje in de software maar dit is al weer zo lang geleden dat ik het niet meer weet dus misschien is er iemand die het zelf heeft gedaan en het nog weet dit misschien? Had ik ook met mijn nieuwe witson- moet je even in je in je sys.txt onder GPS toevoegen.....port=2. En baud =9600 Quote
xtra40 Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 ja dat was het inderdaad als dat niet in dat bestandje staat moet je dat er handmatig inzetten Quote
Riofan Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 ja dat was het inderdaad als dat niet in dat bestandje staat moet je dat er handmatig inzetten[/quote bedankt dit ga ik morgen eens bekijken, nog een vraag (sorry ben hier een leek in). Waaraan kan ik zien of ik een nieuwe firmware en kaarten update nodig heb? Quote
xtra40 Geplaatst 29 Februari, 2016 Geplaatst 29 Februari, 2016 firm ware is niet echt nodig en de kaarten kan je als je toch de geheugen kaart rond neus als je je kaart materiaal bekijkt in het mapje maps dan zul jee zien dat er aan de bestanden van de diverse landen een datum is gekoppeld dat is dus de datum van het kaart materiaal en kan je dus zien hoe oud dat is 1 Quote
Riofan Geplaatst 4 Maart, 2016 Geplaatst 4 Maart, 2016 ja dat was het inderdaad als dat niet in dat bestandje staat moet je dat er handmatig inzetten Gps doet het soms wel en soms niet dus ik wilde kijken of ik die extra tekst er bij moet zetten. Klopt het dat er nu nog helemaal niets overs gps in staat ? Quote
Gast Stief Geplaatst 4 Maart, 2016 Geplaatst 4 Maart, 2016 In het submenu tools heb je een GPS monitor app. Rijd eens een tijdje rond met die aan. Dan kun je zien of je GPS ontvangst wel stabiel is. Niet stabiel beteken dan toch andere plek voor je antenne kiezen of een defect of los contact Quote
Riofan Geplaatst 6 Maart, 2016 Geplaatst 6 Maart, 2016 Als ik ontvangst heb is het stabiel. Gisteren ontvanger nog verplaats maar was en blijft goed ontvangst. port =2 en baud=9600 blijft ie gewoon vasthouden in de navi. het is als auto andere dag gebruik heb ik geen ontvangst na tijdje (ongeveer 15 min.) krijg ik ontvangst en werkt het rest vd dag goed. Maar andere ochtend weer hetzelfde verhaal. Quote
Riofan Geplaatst 6 Maart, 2016 Geplaatst 6 Maart, 2016 Als ik ontvangst heb is het stabiel. Gisteren ontvanger nog verplaats maar was en blijft goed ontvangst. port =2 en baud=9600 blijft ie gewoon vasthouden in de navi. het is als auto andere dag gebruik heb ik geen ontvangst na tijdje (ongeveer 15 min.) krijg ik ontvangst en werkt het rest vd dag goed. Maar andere ochtend weer hetzelfde verhaal. Valt me nu ook op dat het batterij pictogram boven het sateliet pictogram leeg blijft. Kan dit hier mee te maken hebben? Quote
moneywim Geplaatst 3 September, 2016 Geplaatst 3 September, 2016 Sorry ik zie dat er Eem betere thread is voor mijn vraag Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.