plattie Geplaatst 8 Augustus, 2014 Geplaatst 8 Augustus, 2014 Ik ben voornemens om zelf een trekhaak onder de sportage te gaan monteren. Nu heb ik de site al wat afgestruind en diverse topics gelezen. Ik wil voor het gemak wel een wagenspecifieke kabel gaan gebruiken. Nu lees ik op het forum wat tegenstrijdige berichten over een plus-kabel die naar de accu moet worden gelegd, in sommige gevallen naar de zekeringenkast. Echter in andere topics lees ik "3 kwartier zit ie er onder, kabel plug & play"...... Tja het liefste heb ik dat laatste natuurlijk, maar wie geeft me duidelijkheid of geeft advies...... Hieronder enkele tegenstrijdige topics: http://www.kiaclub.nl/topic/9780-nieuwe-trekhaak-bestellen/?p=112794 http://www.kiaclub.nl/topic/6994-trekhaak-zelf-aanbrengen/?p=60166 Ik hoor graag van jullie! Quote
Gast Timo0103 Geplaatst 8 Augustus, 2014 Geplaatst 8 Augustus, 2014 Kabel trekken naar de accu is een must omdat anders het hele systeem gewoon niet werkt. Doe het aub zoals het hoort want de volgende eigenaar met caravan wil ook graag dat het juist werkt. Dus niet binnen ergens stroom aftappen. Quote
plattie Geplaatst 8 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 8 Augustus, 2014 Nee, dat snap ik en ik wil het ook netjes doen, maar omdat je zelf in je post zegt "3 kwartier zit ie eronder en de kabel klik-klik" was ik daardoor wat in verwarring gebracht. Kabel netjes naar voren trekken is iets meer dan klik-klik. Quote
Oplossing Gast Timo0103 Geplaatst 8 Augustus, 2014 Oplossing Geplaatst 8 Augustus, 2014 Ja idd, ik had het wat netter moeten beschrijven, kabel naar voren trekken is eigenlijk het meeste werk. Quote
plattie Geplaatst 8 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 8 Augustus, 2014 Haha, geeft op zich ook niet maar dan weet ik het in ieder geval even en kan ik er rekening mee houden. Quote
xtra40 Geplaatst 9 Augustus, 2014 Geplaatst 9 Augustus, 2014 ik ga vandaar een trekhaak monteren onder een sp3 zal proberen er zo veel mogelijk foto,s van te nemen en proberen er uitleg bij te geven 4 Quote
Wimis on Geplaatst 9 Augustus, 2014 Geplaatst 9 Augustus, 2014 ik ga vandaar een trekhaak monteren onder een sp3 zal proberen er zo veel mogelijk foto,s van te nemen en proberen er uitleg bij te geven Dat is een nieuw topic waard in de SP3-hoek 2 Quote
xtra40 Geplaatst 9 Augustus, 2014 Geplaatst 9 Augustus, 2014 goed idee wim kan ik wel doen ja dan word het duidenlijk voor iedereen 2 Quote
plattie Geplaatst 9 Augustus, 2014 Topic Starter Geplaatst 9 Augustus, 2014 Super xtra40! Succes alvast! Quote
Wimis on Geplaatst 9 Augustus, 2014 Geplaatst 9 Augustus, 2014 goed idee wim kan ik wel doen ja dan word het duidenlijk voor iedereen Wie zijn SP3 is deze keer aan de beurt? Quote
xtra40 Geplaatst 9 Augustus, 2014 Geplaatst 9 Augustus, 2014 Wie zijn SP3 is deze keer aan de beurt? vandaag is vand.m aan de beurt trekhaak en dachcam Quote
Pipercub Geplaatst 9 Augustus, 2014 Geplaatst 9 Augustus, 2014 Als je wilt dat jouw biertje koud blijft in de ijskast van de caravan is het een must 1 Quote
xtra40 Geplaatst 9 Augustus, 2014 Geplaatst 9 Augustus, 2014 ik moet wel zeggen dat van die 3 kwartier dat klopt niet ben wel een paar uurtjes bezig geweest het meeste werk is nog wel geweest om de boutgaten schoon te krijgen in de chassis balken deze zitten dicht gespoten met tectyl en dat moet er eerst uit anders krijg je je bouten er niet in en de pasvorm van deze trekhaak die ik vandaag heb gemonteerd is niet helemaal je van het maar is wel gelukt fotos volgen spoedig Quote
Wimis on Geplaatst 9 Augustus, 2014 Geplaatst 9 Augustus, 2014 Ben heel benieuwd naar het verslag! vand.M zal de SP3 nu nog langer in zijn bezit houden Dat van die dashcam, is niet overal toegestaan? (Buitenland) Kan iemand uit leggen hoe dat zit! Quote
xtra40 Geplaatst 9 Augustus, 2014 Geplaatst 9 Augustus, 2014 Dashcams verboden in Oostenrijk en Portugal07 januari 2014 - Zowel in Oostenrijk als in Portugal is het opnemen van beelden met dashboardcamera’s (dashcams) in de auto verboden. De boetes voor het gebruik van een dashcam zijn hoog: in Portugal kan het u 500 tot 2500 euro kosten en in Oostenrijk maar liefst 10.000 euro. In Oostenrijk is het de Datenschutzkommission die deze regel heeft ingesteld en in Portugal is dat de Comissão Nacional de Protecção de Dados (CNPD). Deze commissies zijn tegenhangers van het Nederlandse CBP (College Bescherming PersoonsGegevens). De regel staat niet in de wet. De commissies voor de bescherming van persoonsgegevens zijn echter bevoegd om boetes uit te delen. Elk Europees land heeft een dergelijke commissie voor de bescherming van de persoonsgegevens, zoals dat is voorgeschreven in de Europese Privacyrichtlijn 95/46/EG. http://www.anwb.nl/vakantie/nieuws/2014/januari/dashcams-verboden-in-oostenrijk-en-portugal Bovenop de hoge boete kunnen mensen die zijn gefilmd door een dashcam in Oostenrijk en Portugal een flinke schadevergoeding eisen. Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 11 Augustus, 2014 Geplaatst 11 Augustus, 2014 In België, Frankrijk en Luxemburg is een dashcam ook verboden. Quote
Murcielaygo Geplaatst 11 Augustus, 2014 Geplaatst 11 Augustus, 2014 In Belgie ook? Damn, daar kom ik wekelijks (Baarle Nassau/Hertog)... is dat echt zo streng? Quote
jmo Geplaatst 11 Augustus, 2014 Geplaatst 11 Augustus, 2014 In België is een dashcam niet verboden, je moet wel voorzichtig omspringen met de opnames zo dat je de privacy niet schendt. In bepaalde gevallen kan het beeldmateriaal zelfs nuttig zijn en als bijkomend bewijs dienen Quote
Albert jan & Brigitte Geplaatst 11 Augustus, 2014 Geplaatst 11 Augustus, 2014 In Belgie ook? Damn, daar kom ik wekelijks (Baarle Nassau/Hertog)... is dat echt zo streng?Juridisch zijn ze in de landen zoals hierboven genoemd verboden. België Frankrijk en Luxemburg zijn niet streng in het handhaven van deze wet.Dus daar zul je geen last hebben. In België valt het onder de privacy wetgeving en dat is lastig te handhaven. Quote
vand.m Geplaatst 12 Augustus, 2014 Geplaatst 12 Augustus, 2014 Eelko, Theo en zoon. Enorm bedankt voor de gezellige dag bij het monteren van mijn trekhaak en dashcam. Het is een geoliede machine zoals jullie werken en fijn om te zien. Alles ziet er pico bello uit en jullie deskundigheid is niet te evenaren. Petje af. Ben erg benieuwd naar de foto`s. Voeg er even een paar die ik zelf nam hierbij. Groeten, vand.M 2 Quote
xtra40 Geplaatst 12 Augustus, 2014 Geplaatst 12 Augustus, 2014 Uiteraard graag gedaan ik hoop dat je van zo wrl de trekhaak als de dachcam veel plezier mag beleven was even een klusje maar dan heb je nu teminste wel een mooi weg gewerkte trekhaak waar je niets meer van ziet als je hem er niet onder hebt Fotos moet ik nog even uit zoeken maar volgen snel Quote
Wimis on Geplaatst 12 Augustus, 2014 Geplaatst 12 Augustus, 2014 Heel benieuwd naar de foto's.Wordt zeker een update voor mijn SP3 (in de toekomst) Quote
vand.m Geplaatst 12 Augustus, 2014 Geplaatst 12 Augustus, 2014 Heel benieuwd naar de foto's. Wordt zeker een update voor mijn SP3 (in de toekomst) Ik kan het je zeker aanraden! Je ziet er idd. niets van als de haak is afgekoppeld. Groet, vand.M Quote
Murcielaygo Geplaatst 12 Augustus, 2014 Geplaatst 12 Augustus, 2014 Wat een mooie gereedschapsbewaking hebben jullie! Quote
Aanbevolen Berichten
Doe mee aan dit gesprek
Je kunt als gast nu eerst posten en gelijk daarna registreren. Als u al een account hebt, meld u dan nu aan om te posten met uw account.